Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Forum / Over het forum / MSN taal
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 01-12-2011 22:36
Met verwijzing naar dit topic: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2321 zou ik aan iedereen willen vragen om het typen in msn of sms stijl te vermijden.

Ik wil niet als een strenge schoolmeester(es) overkomen, ik betrap mezelf op steeds meer fouten in het Nederlands, gebruik "verwerpelijke germanismen", gebruik dan en als niet meer goed (het Duits is soms toch eenvoudiger) en misschien gaat er nog veel meer mis wat mij zelf ontgaat. De overduidelijke typefouten, kleine grammaticale fouten (verkeerd gebruik van d's en t's), reacties die getypt zijn door iemand met dyslexie, daar zul je mij niet over horen.
Misschien komt het door mijn leeftijd, maar het gebruik van msn- of twittertaal, of hoe dat fonetisch afgekorte schrift ook moge heten, stoort mij behoorlijk. Ik heb op zich alle begrip voor de gebruiken van de jonge(re) generatie en ik waardeer ieders inbreng, maar ik heb er een bloedhekel aan als ik iets 3 of 4 keer moet lezen om te kunnen begrijpen wat er wordt bedoeld.
Het gebruiken van hoofdletters aan het begin van een zin, het gebruiken van een punt aan het einde van een zin (bij voorkeur slechts 1 tenzij je echt een punt wil maken) in combinatie met het voluit schrijven van grotendeels alle woorden, maakt een tekst een stuk leesbaarder en de boodschap komt veel duidelijker over.

Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-12-2011 23:35
Helemaal mee eens!

Olof
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 01-12-2011 23:56
Inderdaad Caecil.
Grammatica vind ik belangrijker dan spelling.
Bijvoorbeeld :
- grammatica belangrijker spelling
dat versta je niet na 5x lezen
-gramatica vint ik belangreker dan spelling
dat begrijp ik wel :-)
Dus mensen, dat je het dt-regeltje niet kent, of niet weet of het ij of ei, of ou of au, of t of d of dt is, tot daar aan toe, maar als je typt, typ het dan zoals je het zegt als je tegen iemand spreekt, gebruik een spatie, een komma, een punt. Dat heb je zeker wel geleerd op school.
Toon respect voor de anderen door duidelijk te zijn, en je zal zelf gerespecteerd worden.
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 02-12-2011 06:58
Goed zo Ceacil.
Het zou aan de leeftijd kunnen liggen, ik heb er namelijk ook last van :).
Groet,
Ger
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-12-2011 11:02
Ook helemaal mee eens.......
Ruud
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-12-2011 11:30
w8 ff, ik snap ut niet. Moet ik me taalgebruik aanpasse? Hun weten toch wat ik bedoel?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 02-12-2011 14:15
Leo:

> w8 ff, ik snap ut niet. Moet ik me taalgebruik
> aanpasse? Hun weten toch wat ik bedoel?


Zullie snappe ut maybee wel, maar ikke nie snap nie.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-12-2011 17:20
eN bReEzErTaAl, MaG dAt WeL dAn???
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-12-2011 22:45
Faxie:

> eN bReEzErTaAl, MaG dAt WeL dAn???


Hahaha dranksletje :):)

Groetjes M&M
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-12-2011 23:38
dAs LekKaH JaAaaTog? :$
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 04-12-2011 14:38
Volgens mij is dat nog meer werk om te typen dan normaal.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-12-2011 16:25
Als het goed is heb je daar programma'tjes voor :P
Omhoog Onderwerp Forum / Over het forum / MSN taal

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill