Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Koelvloeistof
1 2 Terug Volgende  
- Van antoon (Powerposter) [be] op 28-06-2005 06:02
Sinds eninge tijd dwz een week of twee ging het rode lampje onder de oliemeter af en toe branden (dat rode frontaanzicht van de Acropolis re boven in het dashbord), aanvankelijk  op momenten waarbij de motor enige tijd hoog in de toeren werd gehouden (+6000), nadien ook gewoon 's morgens bij het starten van de wagen. Het lichtje ging uit of door op te schakelen naar een lager toerental, of bij het starten juist door wat gas bij te geven. Bij nazicht in de garage houdt men het op te weinig koelvloeistof door éénmalig overdruk, koelvloeistof bijgevuld en nu al een paar dagen geen signaal meer, maar ook nog niet echt hard gereden. Ook op het franse forum komt dit probleem wel eens voor, maar de oorzaak schijnt niet altijd éénduidig.
Ondertussen werd de carter-pan vervangen, en is de hik bij hernemen vanaf 5000 toeren verdwenen.
Dient nog vermeld dat alle technische nazichten en reparaties tot op heden welwillend en zonder extra kost in garantie werden uitgevoerd, dus geen gejammer over het feit dat mijn rijstijl zus of zo is, of dat zaken te wijten zijn aan normale sleet en weet ik veel wat nog meer. Bij sommige duitse merken met betalend onderhoudscontract loopt dit heel wat minder vlot.
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 29-06-2005 15:51
antoon:

>...dat rode frontaanzicht van de Acropolis ....


Ahahahahah! Uitstekkend! En zo waar!

Fabrice
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-07-2005 18:02
Ook ik heb de Acropolis al een paar keer gezien. Na de tweede keer bij de dealer langs. Aldaar werd er wat koelvloeistof bijgevuld, maar dat was eigenlijk zo weinig dat het onwaarschijnlijk leek dat de oorzaak een te laag vloeistofniveau zou zijn. Toch bleef het lampje daarna een poosje uit. Tijdens de rit naar Altlussheim (in volle vaart achter Outjer aan op een Autobahn bergopwaarts teruggeschakeld naar vijfde versnelling) kwam het echter weer in beeld en nu zie ik het telkens als de motor langere tijd meer dan 6500 toeren maakt. Bij opschakelen of verminderen van vaart gaat het lampje vrijwel direct uit.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-04-2008 18:31
Wij hebben dit lampje dus ook al een paar keer zien branden,  bij ons brande het lampje even bij een koude start, (en ramenkrabben temp.:) )
en de dealer kon niets vinden....
Weten jullie inmiddels al wel wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Groetjes M&M
- Van Harry (Deelnemer) [nl] op 20-04-2008 21:04
Martine:

> Wij hebben dit lampje dus ook al een paar keer zien
> branden,  bij ons brande het lampje even bij een
> koude start, (en ramenkrabben temp.:) )
> en de dealer kon niets vinden....
> Weten jullie inmiddels al wel wat de oorzaak zou
> kunnen zijn?
>
> Groetjes M&M


De laatste 10000km of zo heb ik er ook last van. Daarvoor nooit. Elke rit als ik even constant rijd, gaat het ding aan en na verloop van tijd ook weer uit. Als ik stevig in de toeren ga, begint het lampje ook te branden en dan helpt het rustige rijden van caecil (na verloop van tijd). Bijvullen van koelvloeistof door de dealer heeft geen enkel verschil gemaakt.
Harry
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-11-2009 20:38
Hm bij mij deed ie ook even branden vandaag bij het starten. Was na een minuutje uit....

Even in de gaten houden, misschien gewoon een vuile sensor ofzo.
- Van Harry (Deelnemer) [nl] op 22-11-2009 21:07
Dat was vorig jaar. Onder garantie heeft de dealer enkele maanden later een sensor vervangen en ik heb het lampje daarna nooit meer gezien!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-10-2010 19:27
Op het duits forum staat een bericht over een nieuw koelvloeistof vaatje incl sensor.
Die overgevoelige sensor is de oorzaak van het rode acropolis waarschuwingslampje.
Er is sinds juni 2010 een nieuw type beschikbaar waarmee het probleem definitief verholpen is.

Het kost 153 euro ipv eerst 250 euro.
Maar als je nog garantie hebt is het gratis.
En als je geen garantie meer hebt is een tegemoetkoming in de kosten gebruikelijk.
Het is geen terugroepactie: je moet zelf klagen.

http://www.rx8forum.de/index.php?page=Thread&threadID=24370&pageNo=1

Elke keer als je even flink gasgeeft gaat het lampje aan.
Ik let eigenlijk al lang niet meer op dat lampje, maar beter is natuurlijk bovenstaande oplossing in te bouwen.
Op het duits forum had ik zelfs al gelezen dat men de stekker van die sensor eenvoudig losmaakt. Ben je er ook van af.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 04-10-2010 20:52
Een adres traceren,en een groupbuy organiseren.
Zijn we snel van dit .... probleem af.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 05-10-2010 07:07
Ik heb dit "probleem" helemaal niet...
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 05-10-2010 18:00
Melkie:

> Ik heb dit "probleem" helemaal niet...


Het gaspedaal zit bij je rechtervoet. Tijdje intrappen en na een tijdje zie je vanzelf een rood lampje oplichten.

Mocht er een group-buy komen, ik wil ook.
- Van Matex (ForumPro) op 05-10-2010 18:32
Te beginnen met een artikelnummer:
Kunnen we een leverancier traceren:
En een plan smeden:
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-10-2010 18:58
Vorig jaar toen het erg koud was hebben we dit wel diverse keren gehad bij een koude start.
Maar afgelopen zomer en winter nog niet 1 keer!
En ja, Caecil wij maken vaak gebruik van de pieptoon ;)

Groetjes M&M
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 05-10-2010 19:00
Caecil:

> Melkie:
>
> Het gaspedaal zit bij je rechtervoet. Tijdje
> intrappen en na een tijdje zie je vanzelf een rood
> lampje oplichten.
>
> Mocht er een group-buy komen, ik wil ook.


Heb ik echt geen last van, misschien omdat die van mijn wat nieuwer is??? Op het circuit ook niets van gezien.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 05-10-2010 19:27 Edited 05-10-2010 19:34
Teilenummer: Kühlmittelausgleichsbehäler mit Sensor, N3H1-15-351G. Dieser wurde ab der FIN: *********300932, geändert, d.h alle die unter dieser FIN liegen betrifft es, die darüber haben den neuen bereits verbaut.

Voor zover ik de duitse thread gelezen heb, hebben alle RX 8-en tot en met 2009 er last van.
Ik weet niet of je het onderdeel buiten de dealer om kunt kopen.

In de duitse thread wordt gesteld dat het eigenlijk een materiaalfout is en daarom zou je zelfs na afloop van de garantie nog recht hebben op tegemoetkoming.
Daarbij helpt het natuurlijk wel als je het onderhoud door de dealer laat doen.
Ik kom er zelf niet zo vaak...

Het probleem van de oude sensor zou liggen aan roestvorming van de vlotter.
Die wordt dan zwaarder en zakt dan in de koelvloeistof weg.

De nieuwe vlotter is van ander materiaal gemaakt.

Er zijn rijders die al eerder de sensor incl vaatje hebben laten vervangen en er nu weer mee zitten.
Kijk daarom goed naar het onderdeel nummer (teilenummer)

Outjer
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-10-2010 21:23
Matex:

> Te beginnen met een artikelnummer:
> Kunnen we een leverancier traceren:
> En een plan smeden:


http://www.finishlineperformance.com/store/product.php?productid=17435&cat=336&page=1

mvg, Ruud
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 06-10-2010 18:49
Hey Ruud,

Let op: de link die je hebt gepost is NIET juist.

Je moet echt nummer N3H1-15-351G hebben.

En dus niet nummer N3H1-15-350M zoals in het linkje.
Heb je nog een oud type!!

Lees de duitse thread maar na!

Outjer
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-10-2010 19:01
Outjer:

> Hey Ruud,
>
> Let op: de link die je hebt gepost is NIET juist.
>
> Je moet echt nummer N3H1-15-351G hebben.
>
> En dus niet nummer N3H1-15-350M zoals in het linkje.
> Heb je nog een oud type!!
>
> Lees de duitse thread maar na!
>
> Outjer


Hoi Outjer,

Was ik al bang voor............
Bedankt voor info.......

mvg, Ruud
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 06-10-2010 21:22
Oei.
Ik heb in augustus het mijne laten vervangen. Op mijn factuur stond N3H115350M, dat zou dus het oude zijn.
Het kostte mij 250 € inderdaad.
Wat zou ik nu doen ? Even de interessante stukken uit deze topic printen en ermee naar mijn onderhoudsman gaan ? Of gewoon het beste wat uit mijn hoofd leren en hem dat allemaal zo eens gaan vertellen ? Of zo laten ?
- Van CAMER (Deelnemer) [be] op 07-10-2010 06:20
Heb hier ook last van. Al een paar keer bij de dealer laten checken (koelvloeistofpeil missschien een beetje te laag), maar bijvullen helpt dus echt niet.
Wat best doen? Gewoon niet aantrekken dat het lampje aangaat of toch beter het reservoir laten vervangen???
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-10-2010 06:45 Edited 07-10-2010 06:49
Outjer:

> Het probleem van de oude sensor zou liggen aan
> roestvorming van de vlotter.
> Die wordt dan zwaarder en zakt dan in de
> koelvloeistof weg.


Zou m.i. wel een verklaring kunnen zijn als het probleem pas na een tijd optreedt, maar bij mij brandde dat lampje al meteen op de eerste warmere dag na 6 mei 2004 toen ik de Rex wat langere tijd achtereen op hogere snelheid en toeren had.

Lampje gaat wel steeds eerder branden, in de loop van de jaren.

CAMER:

> > Wat best doen? Gewoon niet aantrekken dat het
> lampje aangaat of toch beter het reservoir laten
> vervangen???


Dat vind ik lastig te bepalen voor een ander. Zelf vind ik zo'n brandend lampje toch altijd lastig om te negeren. Ik weet dat het op zich niet echt kwaad kan, hou goed in de gaten dat er in ieder geval wel genoeg koelvloeistof in het reservoir zit, maar ik merk dat ik toch niet op mijn gemak verder rij.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 07-10-2010 07:25
Bartman:

> Oei.
> Ik heb in augustus het mijne laten vervangen. Op
> mijn factuur stond N3H115350M, dat zou dus het oude
> zijn.
> Het kostte mij 250 € inderdaad.
> Wat zou ik nu doen ? Even de interessante stukken
> uit deze topic printen en ermee naar mijn
> onderhoudsman gaan ? Of gewoon het beste wat uit
> mijn hoofd leren en hem dat allemaal zo eens gaan
> vertellen ? Of zo laten ?


In duitsland hebben de dealers op 15-6-10 een WOMI gekregen.
WOMI is wochen mitteilung.
Ofwel in nederlands een service bulletin.
Hier dat duits WOMI:

http://www.rx8forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=16640&h=5cbc9e664c16f7a785a03c92f5cdc1210cb263e8
http://www.rx8forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=16641&h=81722a43e8d1c5de69b02eeed190967411849118

Ik weet niet of er in nederland / belgië een service bulletin is rondgestuurd.
Daar zou ik eerst naar vragen.

Misschien heeft iemand hier goede relaties met een mazda dealer/monteur en kan ie er naar vragen en dan natuurlijk hier posten.

Maar ook met dat duits WOMI in de hand maak je een goede kans het juiste vaatje te krijgen.
Met alleen een printje van deze thread maak je minder indruk, vrees ik.

Outjer
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-10-2010 20:12

> Met alleen een printje van deze thread maak je
> minder indruk, vrees ik.


Nouww, dit forum is anders buitengewoon authoritief hoor!  :-)

>
> Outjer

- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-10-2010 20:22
Leo:

> Nouww, dit forum is anders buitengewoon authoritief
> hoor!  :-)


Zo Leo, in een zelf bedacht woordenboek gevallen? :)

Groetjes M&M
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-10-2010 22:08
Verduidelijking: ik bedoel gezaghebbend.
Af en toe kom ik eerder op de Engelse term, en authoritive is het woord waar ik opkwam. Beroepsdeformatie, IT'ers lijden nogal eens aan Anglicisme.
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 08-10-2010 22:33
Ik vond h'm geweldig, en ik ben zéker geen IT'er

Groetjes Tjeu
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 10-10-2010 14:14
Bedankt Outjer voor deze WOMI.
Ik ben er vrijdag mee naar mijn dealer geweest en dit trok natuurlijk wel zijn aandacht en hierdoor werd ik direct serieus genomen.
Hij heeft een telefoontje gedaan naar iemand van Mazda, die WOMI doorgefaxt en ze gingen het eens bekijken.
Ik laat wel weten hoe het afloopt.
Mijn dealer wist hier echter niets van, in België zal dit dus niet rondgestuurd zijn.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-10-2010 17:04
Bartman:

> Bedankt Outjer voor deze WOMI.
> Ik ben er vrijdag mee naar mijn dealer geweest en
> dit trok natuurlijk wel zijn aandacht en hierdoor
> werd ik direct serieus genomen.
> Hij heeft een telefoontje gedaan naar iemand van
> Mazda, die WOMI doorgefaxt en ze gingen het eens
> bekijken.
> Ik laat wel weten hoe het afloopt.
> Mijn dealer wist hier echter niets van, in België
> zal dit dus niet rondgestuurd zijn.


Graag gedaan.
Vreemd dat in België nog niets bekend was. maar ook op het duits forum las ik dat in Oostenrijk niets bekend was.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 10-10-2010 17:35
Deze info (WOMI) heb ik naar mijn dealer doorgestuurd.
Ik had al regelmatig geklaagt over het aangaan van het acropolis lampje.
Nu er dus een melding van Mazda blijkt te bestaan van 2009 is dit wel vreemd.
wordt vervolgt.
- Van Matex (ForumPro) op 13-10-2010 14:32
De prijs van een tankje met sensor is aanzienlijk.
Ik wil prijs op vragen in Duitsland,voor dit deel.
Zijn er meer gegadigden ? dan kan dit voordeel opleveren.

de inbouw tijd is 36 minuten dus dat moet ons ook wel lukken.
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 13-10-2010 15:36
Let op bij het vervangen van je reservoir.
bij mij is het door de dealer gedaan, van het reservoir zit er een heeeeel kort slangetje naar de radiator en die kan blijkbaar poreus worden waardoor het slangetje van de radiator af kan breken!
kortom was dat een nieuwe radiator voor moi
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-10-2010 17:58
Dat van dat slangetje klopt.
Opletten!

@ matex: Wil je niet wachten op stellingname van de dealer?
Het is echt een constructie fout en dus is het niet afgelopen als de garantie om is.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 13-10-2010 18:18
Ik heb het antwoordt al.

>Ik heb een aanvraag tot coulance ingediend bij de importeur en deze is helaas afgewezen.
>Ik kan u tegemoet komen in levering van het onderdeel met eventueel korting.


Op de vraag wat zouden de kosten dan zijn kreeg het volgende antwoord.

>Als ik het tankje gaat vernieuwen zijn de kosten als volgt,


>Onderdeel:  N3H115350h
>Arbeid: 0,6 uur


>Als ik 25% korting geef op het onderdeel wordt het totaal 301,11 euro allin.
>Ps, er was weer een nummerwijziging doorgevoerd.


Dus GEEN coulance van de importeur.
Alleen een korting van de dealer,als tegemoedkoming.

Inmiddels heb ik een offerte aangevraagd in duitsland (alleen het voor laatste artikelnummer)N3H115350G

wordt vervolgt
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 13-10-2010 19:04
Ik heb ondertussen antwoord gekregen.
In België valt het onder de gewone garantieperiode.
Het nummer N3H1-15-350M is echter ok, het slechte onderdeel heeft nummer N3H1-15-350J en werd vervangen door N3H1-15-350L.
Artikel N3H1-15-350M, met de M dat nog verder in het alfabet staat en dus nog nieuwer is, ben je dus goed.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 13-10-2010 19:31
Ik zal ook eens informeren bij mijn dealer in Kevelaer. Ben benieuwd. RX-8 met het foute tankje is NL gekocht.

Lampje gaat ook steeds eerder branden. Zal wel door die roest zijn nu.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-10-2010 21:01
Bartman:

> Ik heb ondertussen antwoord gekregen.
> In België valt het onder de gewone garantieperiode.
> Het nummer N3H1-15-350M is echter ok, het slechte
> onderdeel heeft nummer N3H1-15-350J en werd
> vervangen door N3H1-15-350L.
> Artikel N3H1-15-350M, met de M dat nog verder in
> het alfabet staat en dus nog nieuwer is, ben je dus
> goed.


Het nummer N3H1-15-350M is idd ok,
http://www.rx8club.com/showthread.php?t=206148
http://www.rx8club.com/showthread.php?t=182793&page=4

N3H1-15-350M is the latest version.
http://www.rx8club.com/showthread.php?t=205238

here is what you need...$169.95 + shipping...

http://www.finishlineperformance.com/store/product.php?productid=17435&cat=336&page=1

mvg, Ruud
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-10-2010 22:19
Het lijkt mij dat bij een mankement dat al ruim binnen de garantieperiode is opgetreden en gemeld, maar nooit adequaat is opgelost, ook buiten de inmiddels verstreken garantieperiode de verplichting tot het verhelpen van dit euvel gehandhaafd blijft.
Een afschuwelijke zin, maar ik laat hem toch staan.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 14-10-2010 14:01
Ik ben het volledig met je eens.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 14-10-2010 18:36
Mazda Nederland heeft daar lak aan.
De RX8 is kennelijk een doorn in het imago van Mazda.

Ze willen deze misstap zo snel mogelijk vergeten.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-10-2010 19:04
Outjer:

> Ik ben het volledig met je eens.
>
> Outjer


Het is inderdaad een afschuwelijke zin :)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-10-2010 20:58
Hebben ze er werkelijk lak aan? Heeft iemand ze al in gebreke gesteld?
- Van Matex (ForumPro) op 14-10-2010 21:27
Nee, daar verwacht ik het formeel afwimpelen van Mazda liefhebbers.

Er zijn soortgelijk accefietjes geweest.

Zoals: Draagarmen-olieleidingen-startmotoren.
Deze werden zeer selectief onder garantie vervangen.
Wie daar niet veel werk van maakte kreeg nul op rekest.

De nieuwe importeur is eigenlijk van na het RX tijdperk.
- Van Renesis (ForumPro) op 15-10-2010 09:25
Een groot deel van de Nederlandse Rexen zijn een importbruid. Die kunnen al helemaal weinig medewerking verwachten.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-10-2010 07:27
Renesis:

> Een groot deel van de Nederlandse Rexen zijn een
> importbruid. Die kunnen al helemaal weinig
> medewerking verwachten.


Een groot deel? Dat is nieuw voor me.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 19-10-2010 08:27
Leo:

> Een groot deel? Dat is nieuw voor me.


Voor mij ook...
- Van Matex (ForumPro) op 19-10-2010 20:29
Van de Duitse dealer nog geen aanbieding ontvangen.
Zijn er andere RX bezitters die contacten hebben.
Zodat we mogelijk wat voordeliger aan de tankje's kunnen komen ????
- Van Renesis (ForumPro) op 19-10-2010 22:10
Leo:

> Renesis:
>
> Een groot deel? Dat is nieuw voor me.


>Iets met korreltje zout. ;)

- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 21-10-2010 20:56
Matex, ik hou me trouwens wel aanbevolen als er iets komt als groupbuy, want de mijne begint steeds vaker te branden ook al met lagere snelheden. Niveau gecontrolleerd dus daar ligt het niet aan.

Groetjes tjeu.
- Van Black-RX8 (Powerposter) [nl] op 01-11-2010 14:24
Ik had dus vorige hetzelfde, bij mij ging het lampje voor ongeveer een half minuutje branden en daarna weer uit en voor de rest niet meer aan geweest!

Nu ben ik afgelopen vrijdag naar Moviepark Germany geweest en nu doet hij motorisch ook vreemd. Ongeveer een maand geleden zijn mijn bougies en bobine al vervangen omdat hij een foutmelding had gegeven en deze het probleem bleken te zijn.

Nu heb ik juist als ik boven de 5500 á 6.000 toeren kom krijg ik een soort van lichte 'ratel' in mijn motor. Als ik onder die toeren blijf is er niks aan de hand. Hij start verder ook prima, het enige is alleen dat hij na een lang stuk rijden niet echt netjes stationait loopt. Hij schommelt niet maar ook dan hoor je een vreemd geluid.

Wellicht iemand eerder dit probleem gehad???

Thanks
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-11-2010 16:32
Klinkt een beetje als een pruttelende koffiezetautomaat?

Dat zijn misfires. Ik heb er last van gehad voorbij 7000 toeren. Bobine bleek het probleem te zijn, waardoor de boegie te vuil werd en uiteindelijk kapot ging.

Is er maar 1 bobine vervangen? Wellicht een idee om de rest ook te doen.

Het zou ook nog kunnen dat een van de boegiekabels niet lekker is, of dat er niet lekker contact gemaakt word vanwege roest oid. De kwaliteit van de standaard kabels is niet al te denderend.
- Van Black-RX8 (Powerposter) [nl] op 02-11-2010 09:59
Nou ja iets dergelijks, een lichte ratel en beetje schrapend iets...heel vaag geluid.

Er is inderdaad 1 bobineblok vervangen en 4 bougies, maar geen kabels of andere bobines...nu zit ik daar eigenlijk niet op te wachten want goedkoop is het niet. Ik merk wel dat hij motorisch ook in houdt als dit geluid klinkt. Zit er dus dik in dat het wel iets dergelijks is.

Hij staat momenteel bij de dealer dus ik hoor het wel en hou jullie op de hoogte.

B.T.W. ik heb maar heel kort met dat geluid gereden en ben voor de rest onder de 5000 á 6000 toeren gebleven, wil het probleem natuurlijk niet verergeren ;)...
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 02-11-2010 10:01
als je te lang met verslete bobines rijdt gaan je vonkjes ook kapot.
het is de moeite waard om online te kijken naar plugjes en bobines, daar kan je dezelfde voor aardig wat minder krijgen vanuit engeland dacht ik
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-11-2010 13:40
Inderdaad. Bestel boegies en bobines op internet, want dat scheelt ongelofelijk veel. Meer dan de helft!
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 02-11-2010 19:28
Wij zijn vanmiddag even bij onze dealer Banaszak (klik) in Keverlaer (klik geweest.

Ze gaan voor de rode en voor de witte een garantie aanvraag doen. De witte is pas van 2008 dus daar zit sowieso nog garantie op. Voor de rode verwachten ze geen Kulanz of Garantie te krijgen, Mazda schijnt hier aanvragen in drievoud op ruitjespapier te verlangen en maar heel mondjesmaat aanvragen toe te kennen, dus dat wordt nog even afwachten.

Het tankje plus sensor kost bij hun 156 Euro, zonder inbouw. Als je het door hun in wilt laten bouwen dan valt hun Werkstatt-Tarif heel erg mee: er staat 0,6 uur voor dus dat kan de kop ook niet kosten.
Als je er twee keer voor wilt rijden kun je ook eerst met je Fahrgestellnummer erheen rijden (of mailen/bellen) en ze ook voor jouw wagen een garantie aanvraag laten doen. Als de onze lukt, waarom dan die van een ander niet zou je zeggen. Nederlandse of Duitse RX8 moet voor Mazda Europe niet uit maken.

Zodra we bericht krijgen dan laten we natuurlijk iets weten.
- Van Matex (ForumPro) op 02-11-2010 20:23
@Brakefire:

>
> Het tankje plus sensor kost bij hun 156 Euro,
> zonder inbouw. Als je het door hun in wilt laten
> bouwen dan valt hun Werkstatt-Tarif heel erg mee:
> er staat 0,6 uur voor dus dat kan de kop ook niet
> kosten.
> Als je er twee keer voor wilt rijden kun je ook
> eerst met je Fahrgestellnummer erheen rijden (of
> mailen/bellen) en ze ook voor jouw wagen een
> garantie aanvraag laten doen. Als de onze lukt,
> waarom dan die van een ander niet zou je zeggen.
> Nederlandse of Duitse RX8 moet voor Mazda Europe
> niet uit maken.
>
> Zodra we bericht krijgen dan laten we natuurlijk
> iets weten.


Dat klinkt erg goed.
Het tankje kost me bij de dealer incl 25% coulance 205 Euro.
Dan krijg je nog het (riskante) demonteren/monteren 47 Euro + BTW
Als de garantie aanvraag voor de rode op niets uitloopt is aan koop van een aantal tankjes mischien een optie.
Er dan als nog groupbuy organiseren !
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-11-2010 20:35
Het is dus in Duitsland VEEL goedkoper dan hier!

Groetjes M&M
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 02-11-2010 21:09
Komt een beetje in de buurt van de amerikaanse prijs die Rudolph gevonden had.

169 USD = 121 EUR, maar daar komt dan nog shipping, invoertax en BTW bij.
De Duitse variant zal wel iets sneller zijn, als ik bel met "bestel 10 van die dingen" dan zijn die in 1 of 2 dagen binnen.

Maar laat ons eerst de garantieaanvraag afwachten. Als die voor ons gehonereerd wordt zie ik niet in waarom die voor anderen niet zou gelden.
- Van Matex (ForumPro) op 02-11-2010 21:38
Wat zie ik in de Avatar ???

Rood + Wit + Zwart komt me bekent voor!

Maar Wit + Wit is voor mij nieuw.
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 02-11-2010 23:04
Is een witte 6 naast de witte 8, onder de motorkap van een bi-color zwart/zilver 8 door. :D

Was op een zoomzoom fotoshoot meeting bij een steenfabriek ergens langs de Waal of Nederrijn of zoiets. Is alweer eeuwen geleden... 2008 denk ik?
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 03-11-2010 17:29
2009 dacht ik.
- Van Matex (ForumPro) op 12-11-2010 21:44
@Brakefire:

Zijn er nog ontwikkelingen op het gebied van de koeltank met sensor.
Is er al antwoordt op jullie garantie aanspraak?
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 12-11-2010 22:51
Nope, nog niets gehoord van de dealer.
Voor de witte zijn ze accoord, maar die is ook nog geen 3 jaar oud.

Als we morgen enigszins bijtijds wakker zijn (Duitse dealers gaan vroeg dicht op zaterdag) kunnen we er wel even langsrijden en vragen hoe het zit. Moeten ook afspraak maken voor de witte voor service.
- Van Matex (ForumPro) op 18-11-2010 18:56
@ Brakefire

Al in de gelegenheid geweest?
Is de betreffende dealer bereid extra tankjes te bestellen.
Want het wordt steeds linker je waarschuwing lampje te negeren.
Temeer de olieleidingen (naar de koelers) kennelijk aan het einde van hun levensduur komen.
- Van Matex (ForumPro) op 12-12-2010 21:00
Is bij iedereen het oplichten van de acropolis verleden tijd ??
Of wordt er gewoon weinig met de RX gereden.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-12-2010 22:06
Het is de laaste tijd niet meer zo warm...

Vorige week op terugweg van Essen nog even de 200 aangetikt.
Maar voor langere volgas stukken was het te donker en te nat.

Ik ben er echter zeker van dat op 27-2-2011 het lampje weer aangaat.
(dan ben ik op de Ring)

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-12-2010 22:16
Ik heb er nog geen last van gehad in ieder geval :)

Alleen soms een check engine light als de benzinedop blijkbaar niet goed genoeg vast zit, maar die gaat na de volgende vacuumcheck weer uit, lol. Moet eigenlijk een nieuwe bestellen, want schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn maarja.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-12-2010 20:13
Wij hebben er dit jaar helemaal geen last van gehad :)
En nu staat de rex op stal :):)

Groetjes M&M
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 14-12-2010 22:17
Ik heb aangegeven dat ik me aanbevolen hou als er een groupbuy komt.
De mijne brandt nu ook al vaker bij normaal 130 rijden.

Hoor het graag.
Groet Tjeu.
- Van Matex (ForumPro) op 15-12-2010 19:20
@ Tjeu

Ik zie geen mogelijkheden meer.
De Duitse dealer die ik heb benaderd Karl Drost in Emmerich reageerd niet op m'n vragen.
Daar had ik eerder aluminium accenten gekocht.
Het tankje met sensor bij de Nederlandse dealer kost de hoofdprijs.

ik geef het effe op
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-12-2010 22:16
Hoeveel mensen hebben er belang bij zo,n nieuw type vaatje??
1.
2.
3
4
enz enz

We kennen een eigenaar van een duitse Mazda dealer, dus we kunnen het hier eens proberen...

Groetjes M&M
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 15-12-2010 22:26
Ik dus.

Groet tjeu-groesselt
- Van Matex (ForumPro) op 16-12-2010 18:33
jes,

Matex
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-12-2010 11:00
2 personen maar???

Groetjes M&M
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-12-2010 16:38
Ik heb hem al vervangen.
het is echt een aanrader.. het rijd stukke fijner zonder dat er een lampje aanspringt :P
- Van Yohsm (Powerposter) [be] op 19-12-2010 19:38
De mijn is ook al vervangen... ook zo veel aangenamer :)
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 29-12-2010 22:20
Matex:

> @ Brakefire
>
> Al in de gelegenheid geweest?
> Is de betreffende dealer bereid extra tankjes te
> bestellen.


Nou, sorry dat het even duurde, de afgelopen maanden waren hier een beetje chaotisch.
De rode en de witte gaan woensdag 5 Januari naar de dealer.
De witte krijgt een nieuw tankje met sensor onder garantie. Voor de rode is de garantieaanvraag afgewezen en op het moment hebben we ook even geen energie om daar heftig tegen te protesteren. De mensen die hard voor ons liepen bij deze dealer werken er inmiddels niet meer, dus van die kant hoeven we ook niet veel te verwachten. De Werkstattmeister is nog wel dezelfde en die is tot nu toe steeds kundig gebleken, maar voor de rode gaan we zelf moeten betalen.
Prijs van tank met sensor staat hierboven, arbeidsloon weten we pas als de klus geklaard is. Dus 6 Januari gaan we daar meer over kunnen schrijven hier.
- Van Matex (ForumPro) op 30-12-2010 19:10
Brakefire:

Dat is een positieve ontwikkeling,alleen jammer dat de garantieclaim voor de rode niet gehonoreerd wordt.
Als de bereidheid er is om losse tankjes te leveren, is dat mooi.
Ik denk dat Outjer en Tjeu ook interesse hebben.

Zo zie je maar hoe de dienstverlening kan veranderen na personeels wijziging.
Een goede relatie staat ineens in de kou.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-12-2010 20:25
Nou heb ik wel op 4-10-10 gepost dat er een oplossing is voor dit langslepende probleem, maar voorlopig laat ik de oude tank zitten. Ik stoor me er niet aan.

Outjer
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 06-01-2011 21:07
Ok, gisteren heeft de rode zijn beurt gehad, vandaag de witte.

De Werkstattmeister had een half uur nodig voor de inbouw. Accu moest aan de kant en het is even prutsen.
Maar je kunt natuurlijk ook zelf wat prutsen.
Los leveren kan (dan willen ze wel het serienummer van je auto weten), inbouwen doen ze ook voor je. Wel vantevoren even bellen, ze hebben die tankjes niet op voorraad.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 17-01-2011 21:00
Hoi,

we hebben net antwoord terug ontvangen ivm het koelvloeistof reservoir, maar er wordt gelijk de grote vraag gesteld waarom we het niet bij rotaryfx.com bestellen??

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Koelvloeistof
1 2 Terug Volgende  

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill