Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / nieuw speeltje
- Van Hakke (SuperForumposter) op 24-11-2009 22:02
Heb een aantal weken geleden een nieuw speeltje gekocht voor het circuit, 205pk/ton. Normaal wordt ie morgen gebracht.
Foto's en meer info volgen...
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-11-2009 07:01
Het is morgen geworden... Vertel, laat zien!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-11-2009 11:51
Ik gok op een lotus of speedster.
Maar vanavond ga even zoeken.
Met die 205 pk per ton zou het toch op te zoeken moeten zijn.

Outjer
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 25-11-2009 17:26
Honda s2000? misschien redt hij de 205 pk per 1000 kg (net) niet...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-11-2009 19:17
Heb net in het autojaarboek 2010 gekeken en naast genoemde Lotussen nog gevonden:

FRS
WRX
EVO

Maar als tipje van de sluier graag jaartal noemen.
Kan ik juiste boek uit het rek trekken.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 25-11-2009 20:13
Ik ga voor de Nissan 350Z
314 Pk bij een gewicht van 1530 Kg
ca 205 pk/ton
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-11-2009 21:01
Matex:

> Ik ga voor de Nissan 350Z
> 314 Pk bij een gewicht van 1530 Kg
> ca 205 pk/ton


Dat moet dat een recent exemplaar zijn, anders heeft ie dat vermogen niet. En dan voor op het circuit een bijna nieuwe auto kopen?
Nee, ik geloof ik het niet. Wel goed uitgerekend! :-)
- Van Hakke (SuperForumposter) op 26-11-2009 23:01 Edited 26-11-2009 23:07
Hij is gisteravond pas om 23u gearriveerd vandaar een dagje later...

Dit is em dus: Tiger Cat E1 met een 130pk Ford Pinto blok voor 635kg. Eenmaal goed afgesteld zou ie ook 0 naar 100 in een kleine 7s moeten kunnen.
Zoals je wel kan zien nog niet helemaal af, dus weten we wat doen komende winter.
Bedoeling is om em af te bouwen, dan naar UK voor SVA-keuring en dan invoeren naar Belgie en gewoon inschrijven
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-11-2009 09:46
Zoooo.

Dat is een echte trackday auto.
Natuurlijk geen ABS/ESP: echte stuurkunst auto
Tiger?
Dat merk ken ik niet.
Engels?
Lijkt op Lotus seven of chesterfield
Dus je gaat er een kenteken op zetten (of gaat ie op een aanhanger naar het circuit?)

Outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 27-11-2009 11:21
Inderdaad, heel simpel gebouwd, geen elektronica die moeilijk kan gaan doen (of helpen ;) )

Tiger is één van de vele kitcar-fabrikanten die een kit produceren op basis van de Lotus Seven. Deze is gebaseerd op de running gear van een Ford Sierra.
Als we ermee door de SVA en dan de Belgische keuring geraken gaan we hem idd op kenteken zetten. Is gewoon makkelijker als altijd met een aanhanger te moeten zeulen.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 27-11-2009 13:53
Maar het voordeel van een aanhangwagen is dat je slicks onder je circuitauto kunt leggen (en laten zitten)...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 27-11-2009 17:18
mooi ding! Verrassende keuze ook want we hadden het allemaal fout :-)
- Van Hakke (SuperForumposter) op 27-11-2009 22:39

> Maar het voordeel van een aanhangwagen is dat je
> slicks onder je circuitauto kunt leggen (en laten
> zitten)...


Dat klopt maar met een straatlegale semislicks kom je ook al een heel eind. (ben zelf zeer tevreden van de Toyo R888 op de Mazda, alleen gaan ze niet zo heel lang mee :) )
Voordeel van de Tiger is dat de banden wat goedkoper gaan worden: zijn nml maar 14inch velgen momenteel.
- Van Hakke (SuperForumposter) op 10-12-2009 14:17
update:
  - onsteking proberen afstellen, staat redelijk nu. startmotor moet vervangen of gereviseerd worden.
  - distributieriem raakte de waterpomp, stukje van moeten afschuren
  - bout die de nokkenas poulie op zen plaats houdt was losgekomen (draad versleten), gelukkig de motor niet in de soep gedraaid.
  - rollbar is gespoten, straks monteren
  - panelen interieur zijn in de maak
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-12-2009 22:28
Lekker bezig!
Ik dacht dat jullie ook nog een huis aan het (laten) bouwen waren of is dat al af?

Outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 15-12-2009 20:09

>   - onsteking proberen afstellen, staat redelijk nu.


Done

> startmotor moet vervangen of gereviseerd worden.
>   - distributieriem raakte de waterpomp, stukje van moeten afschuren


Done

>   - bout die de nokkenas poulie op zen plaats houdt was losgekomen (draad versleten), gelukkig de motor niet in de soep gedraaid.


Vervangen

>   - rollbar is gespoten, straks monteren


Done

>   - panelen interieur zijn in de maak


Klopt hoor, we zijn nog steeds een huis aan het bouwen. Maar als de prijs goed is mag je zoiets niet laten staan. :)
- Van Hakke (SuperForumposter) op 18-01-2010 17:54 Edited 18-01-2010 23:10
up

pedalbox is klaar (afscheiding motor/bestuurder), mistlicht gemonteerd, batterij vastgeschroefd, binnenpanelen zijn klaar,...
Setje goedkope velgjes gekocht op ebay, deze week bandjes bestellen.
- Van Hakke (SuperForumposter) op 30-01-2010 14:42
nieuwe bandjes zijn gearriveerd, remklauwen geel gespoten (gaat ie sneller ;) ), gereviseerde startmotor gemonteerd, enkele ontbrekende bouten voor de aandrijfas op de kop kunnen tikken en gemonteerd, brandblusser geplaatst

Langzaam maar zeker...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-01-2010 16:08
Welke banden heb je?
Dus binnenkort de roll out.

Outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 02-02-2010 20:34
Ben weer voor de toyo's gegaan. Met het lage gewicht van de auto leek het me beter om voor een semislick te gaan die toch redelijk wat initiele grip geeft ipv een uhp-straatband.
- Van Hakke (SuperForumposter) op 26-02-2010 22:51 Edited 26-02-2010 22:53
- mini windschermpje / deflector gemaakt en geplaatst
- koplampen iets verplaatst en afgesteld
- steunen geplaatst voor de polyester achterzijde
- nieuwe steun voor alternator gemaakt en geplaatst
- radiator terug gemonteerd en koelleidingen op de juiste manier aangesloten (in tegenstelling tot de vorige eigenaar)

- nieuw overtrokken dashbord is terug, nog te monteren

Mooi op schema om einde april klaar te zijn voor het eerste uitje...
- Van Hakke (SuperForumposter) op 16-04-2010 20:22
- spiegels geplaatst
- neus en motorkap vastgezet
- dashbord en interieurpanelen gemonteerd
- sleepogen voor en achter (hopen we niet nodig te hebben)
- tandwiel op de nieuwe startmotor vervangen, nu past het eindelijk
- zetels en 4-punts gordels
- 3de remlicht aan de rolbar gehangen
- ...

Op 28 april is de eerste trackday in Abbeville (F), eerst nog een bezoekje aan de garage om de geometrie goed te zetten. Nog een paar kleine dingetjes...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 17-04-2010 14:31
Netjes!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 19-04-2010 17:58
Zeg maar gerust GAAF!

Andere gordels dan die je voor de Rex hed gekocht , zie ik.

Zal nog niet meegevallen zijn om stoelen te vinden die pasten.

Abbeville ? Vertel.

Outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 20-04-2010 19:01
Hey,

De gordels van de 8 passen hier niet in, moest gewoon bolt-in setjes hebben. Deze heb ik vanuit het VK, maandag besteld en woensdag al geleverd!
De stoelen komen van Tiger zelf (moeten voor maximale beenruimte een uitsparing aan de rugzijde hebben, vandaar dat andere merken geen optie waren)

Stadium automobile d'Abbeville, ten Z van Calais en W van Arras. Zo'n 3,5u met de auto vanuit omgeving Maastricht.
http://www.stadium-automobile.fr/content/view/33/3/
Tof, bochtig circuit. Een graveltrap op het einde van de rechte lijn, verder overal voldoende gras om tot stilstand te komen indien nodig ;)

Grts
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 20-04-2010 19:08
Heel veel plezier.
Hopelijk werkt alles.

Outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 25-04-2010 16:20
Hoe ging dat ook alweer van die laatste loodjes... Ziet er naar uit dat het 'debuut' moet worden uitgesteld tot de MLR-dag op Spa.

Op donderdag beginnen inrijden en de motor draaide gelijk vierkant. Bleek dat 2 van bougies kapot waren, vervangen > motor draait weer > zet de auto buiten voor n proefritje op het plein > alle power weg, motor valt stil en helemaal gedaan, niet meer te starten.
Nu hebben we alles nagelopen en het lijkt dat de luchtmassameter eraan is. Nieuwe stuk is besteld maar dat is er pas woensdag en we vertrekken dinsdag naar Abbeville... :( Ach ja, dan maar met de Mazda
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-04-2010 19:17
Ai,

Mischien is het een idee om eerst eens op Zolder te rijden bij Skylimit.
Die hebben op 28 april en 12 mei een Trackday.

http://www.skylimitevents.be/page.asp?docid=37223

Dat is lekker dichtbij en kost maar 60 euro per uur.

Als er onder volle belasting toch iets niet goed blijkt te werken is er niets aan de hand

Outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 19-05-2010 18:46
Jullie steunbetuigingen lijken te helpen :) Brandstoftank verwijderd en gespoeld, nieuwe bobine en HT-lead, nieuwe brandstofpomp en filters => startte vanmiddag van de eerste keer.

Nu alleen nog het hele interieur er weer uithalen om de polyester-achterzijde opnieuw te monteren en dan een nieuwe carter-pakking steken...
- Van Hakke (SuperForumposter) op 30-05-2010 09:07
Gisteren nog even de cycle wings over de voorwielen gemonteerd en de polyester delen in de was gezet.
We zijn klaar voor de MLR-day.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-05-2010 13:13
Pff, dat is ook net op tijd.
Spannend!
Zie je morgen.

outjer
- Van Hakke (SuperForumposter) op 12-06-2010 11:33
Na het uitvallen van de Tiger op de MLR-dag hebben we motor en versnellingsbak verwijderd. Zoals gedacht is dus de koppelingsplaat volledig om zeep, de voering is volledig weg (enkel de metalen plaatjes met de rivetten zijn nog over).
Er is nu een nieuwe koppelingsset (plaat met drukgroep) van AP racing besteld...
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / nieuw speeltje

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill