Van robinosss (Deelnemer)
op 17-11-2024 20:17
Beste lezers,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Robin uit omgeving Breda. Ik ben in het bezit van een grijze Rx8 SP.
Op dit moment wil ik een watertemperatuurmeter installeren, maar ik loop tegen een aantal zaken aan. Het betreft het merk Autogauge.
Nu is de zwart & witte draad van de sensor wire niet lang genoeg om te connecten met de watertemperatuur sensor(zie foto). Weet iemand wat voor bedrading dit exact is en of dit perse de kleur zwart en wit moet zijn? Ik vind zoiets als montagedraad, maar vraag mij af of dit klopt.
Daarnaast heb ik nog 2 soorten bedrading erbij gekregen (zie foto). Ik heb daar 1 van al aangesloten op de temperatuur meter zelf en de andere ligt onder de temperatuurmeter op de foto. Heb ik nu de juiste aangesloten op de temperatuurmeter of hoort het die andere te zijn?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Groetjes,
Robin [img][/img]
Van Guchte (Powerposter)
op 18-11-2024 14:07
zo te zien correct aangesloten, en maakt niet uit welke bedrading je gebruikt (liefst zelfde kleuren) maar kan ook rood / zwart b.v.
De losse bedrading is volgens mij een verlenging voor de voeding met de kleuren red,black,white,oranje zie foto 1 van de bijlage van de oil/water gauge
Voor de rest succes Robin
Van Guchte (Powerposter)
op 19-11-2024 10:44
Foto,s van de rx sp zijn altijd welkom
Mooi om deze RX rijder er bij te hebben.
Welk jaar is deze bolide. km stand e.d.
groetjes
Van Martine (Rotary SuperSpammer)
op 19-11-2024 17:27
Om draden te verlengen maakt de
kleur idd niets uit.
Wel is het voor jezelf of voor later
wel makkelijker als je ze verlengd met
de dezelfde kleur, om bijv. storing of zo
iets uit te zoeken.
Groetjes M&M
op 27-11-2024 10:23
Edited 27-11-2024 10:26
Van Olof (Rotary SuperSpammer)
op 27-11-2024 12:27
Die
compressie vind ik wel erg hoog. Door wie en hoe gemeten?
Groeten,
Olof
op 27-11-2024 22:12
Hoi Olof,
Dit is gemeten door Hoebeke. Vind je de compressiewaarden überhaupt hoog of vanwege km stand? Dit is namelijk niet de originele motor.
Zat net nog even naar het formulier te kijken en het is tussen de 7,1 en 8. Correctie dus.
Groeten,
Robin
Van Olof (Rotary SuperSpammer)
op 27-11-2024 23:34
Upvotes 1
Als Hoebeke het heeft gemeten, moet het goed zijn. Gefeliciteerd, dan is je motor dus dik in orde!
Groeten, Olof