http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/forum.plRX8NL.COM - Andere auto'sLatest forum posts2014-08-31T11:20:13ZmwForumhttp://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27880Een Mazda MX5 met een wankel motorCaecil2014-08-31T11:02:34Z2014-08-31T11:02:34Z6http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27688Een Mazda MX5 met een wankel motormartijn.vos19882014-08-07T15:10:02Z2014-08-07T15:10:02Z6
En blijft altijd leuk zo'n project dus kan me zijn keuze heel goed voorstellen.]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27685Een Mazda MX5 met een wankel motorMellie2014-08-07T14:31:55Z2014-08-07T14:31:55Z6 maar het betreft wel laag gewicht met veel PK dus kan me er wel wat bij voorstellen. maar ja dan zit je toch nog met het uiterlijk het oog wilt ook wat. bovendien moet er dan gelijk een compleet nieuw modern dashboard in]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27636Een Mazda MX5 met een wankel motorMichael Z2014-08-03T14:50:06Z2014-08-03T14:50:06Z6http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27629Een Mazda MX5 met een wankel motornelson2014-08-02T14:49:19Z2014-08-02T14:49:19Z6
Heb m net gelezen. ook allerlei rx7 delen er in gedaan. Maar vind m niks aan. Van binnen ook veel veranderd in interieur, Hoe verkracht ik een auto...]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27622Een Mazda MX5 met een wankel motorMartine2014-08-01T18:28:37Z2014-08-01T18:28:37Z6 Groetjes M&M]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27615Een Mazda MX5 met een wankel motorMellie2014-08-01T13:37:03Z2014-08-01T13:37:03Z6 http://www.youtube.com/watch?v=yD8iVzm9f4E]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27376Corvette C6 Z06Matex2014-06-25T19:57:16Z2014-06-25T19:57:16Z109 Jullie zijn lekker wezen boenderen op het circuit van Bilster Berg. En zo te lezen zijn de grenzen verder verkent. Nog even en je gooit en smijt de Corvette net zo over een cirquit als de RX8.
Gevoels matig zullen de verschillen met de Porche en de M3 van Klaus en Markus, en jou Corvette op dit korte cirquit klein zijn. Daar waar je wat meer de ruimte hebt zal het vermogen van de Corvette het verschil maken. Ik neem aan dat de gewichten van de drie elkaar weinig zullen ontlopen ca 1350 Kg ?]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27360Corvette C6 Z06Outjer2014-06-24T21:25:10Z2014-06-25T10:43:31Z109
In een poging mij bij te benen had ie zich verslikt in die rare linker bergaf. In die laatste stint had ie Markus naast zich zitten. Zijn gezicht spreekt boekdelen... Was dus dezelfde bocht waar ikzelf eerder door het grind ging.
Outjer]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27357Corvette C6 Z06ras142014-06-24T18:51:46Z2014-06-24T18:51:46Z109
Keep them coming ;)
mvg, Rinesh]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27332Corvette C6 Z06Mellie2014-06-24T13:17:47Z2014-06-24T13:17:47Z109 Verder wel weer een leuk verslag om te lezen.]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=27327Corvette C6 Z06Outjer2014-06-23T21:05:36Z2014-06-23T21:12:51Z109 Bilster Berg ligt bij Paderborn en dat is 270 km over grens in Duitsland. http://www.bilster-berg.de/drive-resort/gelaende.html Het bijzondere is dat er linksom gereden wordt en dat het puur een trackday circuit waar geen wedstrijden gereden (kunnen) worden. Er zijn geen tribunes. Wel heeft Donkervoort er een werkplaats. Omdat er geen wedstrijden zijn, ligt er vrijwel geen rubber op het asfalt en dat scheelt weer poetswerk achteraf.
We hadden een hotel in Bad Driburg. http://www.hotel-boehlers.de/ 45 euro voor een 1 persoons kamer en het eten is er lekker.
Ik had ingeschreven (200 euro per dag ) voor de DSK trackday van 16 juni en 29 september. Er waren 3 autogroepen en 1 motorgroep. het tijdschema voorzag 5 stints van 20 min. De grote meerderheid van de rijders was voor het eerst hier en daarom moesten we in de eerste stint 2 ronden achter de pacecar aan blijven rijden. De motorjongens moesten zelfs alle stints achter de instructeur blijven. Sinds de zware ongelukken van de laatste Nordschleife dag hebben ze deze maatregel ingevoerd. En het werkt.
De baan is naar voorbeeld van de Nordschleife aangelegd. Dat betekent dat de natuurlijke hoogteverschillen gehandhaafd zijn. Er zit een stijl bergafstuk met linkerbocht bij, waar je ongeveer met parkeersnelheid in moet gaan om er niet af te vliegen. Hier is echt overdreven. Na de eerste stint vroeg ik me af wat ik hier eigenlijk deed met dat brede monster. Liever had ik 200 pk minder als ik ook 200 kg minder had. Hoe en waar moet je in hemelsnaam inhalen op dit mickey mouse baantje. Had er al spijt van dat ik hier tweemaal geboekt had. Iedereen klaagde over de geringe grip. Dan weet je dat met een Z06 helemaal in de problemen zit.
Maar een lastige baan gaat minder snel vervelen dan een makkelijke. Omdat er steeds een uur pauze tussen de stints zat zijn de banden steeds weer koud en dat brak me in de 3e stint aardig op. De derde bocht na de start ging ik te hard in en ging ik in de rondte en stond ik midden op de baan in de verkeerde richting.... Ik snapte niet waarom de traction control niet inkwam. Misschien had ik die met de elleboog per ongeluk uitgeschakeld, want 3 bochten later (die langzame linker stijl bergaf) ging het weer mis en stond ik bijna vast in de grindbak.
Daarop de traction control maar eens 3 maal uit en aangeschakeld en vervolgens het tempo wat voorzichtiger opgebouwd.... Normaal schakel ik na enkele ronden de traction control in de middenstand (Competitive driving) Uitzetten doe ik niet. Nu had ik geluk dat het in een langzame bocht was en iedereen om me heen kon.
We hebben zowat 170 km gereden die dag en er ligt nog voldoende uitdaging.
De weg naar huis ging lekker vlot. Er was weinig verkeer omdat Duitsland zijn eerste WK wedstrijd speelde. En er zijn in dit deel geen snelheidsbeperkingen. Altijd leuk om te kijken wie het snelst de 300 op de teller heeft...
Thuis bleek wel dat de stoptech remschijven op de vooras nu echt op zijn. De scheurtjes liepen nu door tot aan de buitenrand. Geen idee hoelang de schijven er precies opzaten, maar een vuistregel is dat je elke 3 sets blokken nieuwe schijven nodig hebt. Stoptech schijven zijn bij veel leveranciers te koop maar niet rechtstreeks bij de fabriek in USA. Helaas. Het centrumdeel wordt hergebruikt, zodat je alleen de buitenste ring hoeft te vervangen. Dat heet in Duitsland "Reibringe" . Ik had offerte's van 625 tot 700 euro. Voor een set.
Het bedrijf Special Brakes in Meuspath (bij de Nordschleife) bood mij zijn masterdiscs aan. Het is echt racespul en ze worden oa bij Porsche raceteams gebruikt. Vergelijkbaar met Brembo Racing. Alleen dan goedkoper. Nog altijd 850 euro. Ik ben ze gisteren gaan ophalen en ben benieuwd hoe goed ze zijn. Het verschil wordt gemaakt door het materiaal en de verdeling en vorm van de ribben.
Dit betreft wel de launch edition en er staan zeer weinig (eigelijk te verwaarlozen) km op.
Dus voor de gefortuneerde onder ons :)]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=26986Corvette C6 Z06Outjer2014-05-15T10:40:32Z2014-05-15T10:50:01Z109 Ik begrijp de verwarring. Ik krijg van veel mensen dezelfde vraag. Sommige mensen vragen zelfs of circuitrijden mijn beroep is...
Maar het is geen race. Een trackday is vijrijden. Daar mag iedereen aan mee doen. Dus geen licentie nodig. Is natuurlijk wel handig als je al eens op zo'n vrijrijden dag bent geweest
Samen met wat circuitmaatjes voeren we taxiritten uit. De vergoeding is 50 euro per 3 ronden.
Outjer]]>
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=26974Corvette C6 Z06Mellie2014-05-15T08:09:49Z2014-05-15T08:09:49Z109 Het verslag was weer leuk om te lezen,haal hier meer spanning en adreline uit dan de gemidelde(geluidloze) F1 race van tegenwoordig(en de afgelopen 3 jaar). Maar rij jij nou willekeurig bepaalde races of zit je in een soort van kampioenschap met puntentelling e.d.? Rij je alleen voor jezelf of in teamverband ?]]>