Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / facelift ??
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-12-2007 21:51
http://www.worldcarfans.com/9071211.007/2010-mazda-rx-8-spotted
Bijlage: 9071211.007.Mini1L (180k)
Bijlage: 9071211.007.Mini3L (143k)
Bijlage: 9071211.007.Mini4L (169k)
Bijlage: 9071211.007.Mini5L (159k)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 12-12-2007 11:15
Hier de aankondiging.
Dus op 14-1-08 weten we meer.

HIROSHIMA, Japan, December 12, 2007--Mazda Motor Corporation will showcase the world premieres of the Mazda Furai concept vehicle and the heavily revised new Mazda RX-8 sports car at the 2008 North American International Auto Show (NAIAS), to be held in Detroit from Sunday, January 13 through Sunday, January 27, 2008.
All attending media are invited to the company's formal unveiling on the Mazda show stand, scheduled at 13:45 p.m. on Monday, January 14, 2008.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 15-12-2007 19:19
Bedankt voor de info!

Kijk dat is nog eens nieuws.

1. Mooi is dat mazda de RX 8 en RX 7 nog ziet zitten.
2. Er staan dus nog steeds (overjarige) RX 8-en.
3. Ik weet eigenlijk niet of we het jammer moeten vinden dat de gefacelifte RX 8 voorlopig niet naar Nederland komt.Hoe zit het eigenlijk met het beleid in België?
4. Ben benieuwd of die nieuwe RX 7 over enkele jaren wel naar Nederland komt.Ik bedoel:Daar is toch nog een kleinere markt voor , dan voor de RX 8.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 17-12-2007 18:13 Edited 17-12-2007 22:03
Bron EVO
het commentaar spreekt voor zich, de betrouwaarheid van de motoren is een grote zorg !!

Five years after its official introduction in December 2002 we have now the first spy-shots of the mid-life facelift of Mazda's RX-8 4-door 2+2-seater sports-coupé. We expect the car to make its official debut at the 2008 Los Angeles motor show.

Judging from the massive cladding around the car's nose, we reckon the whole front fascia will be re-designed - and the taillights appear to be new as well. While we believe the interior will be updated, too, we don't expect the two rotary engines to be replaced by newer ones, so the current 192- and 231-bhp units will have to do for the second half of the car's life.

A new RX-8 will not come before 2013.
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 03-01-2008 14:25 Edited 03-01-2008 20:00
Ik heb hier de eerste foto's voor jullie:

Ik vind het totaal geen verbetering. De LEDjes in de achterlampen zijn geinig maar de bredere koplampen, de voorbumper en de kleine rooster aan de zijkant vind ik echt niet mooier. Achterbumper overigens ook niet al kan het liggen aan het feit dat dit de Type RS is. Misschien hebben de normale versies wel een zwart gedeelte. Maar ja voorlopig komt ie toch niet naar Nederland. Misschien na september als de importeur is overgenomen

Meer info en grotere foto: http://www.mazda-madness.nl/nieuws/166.htm
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-01-2008 10:04
Bedankt Ahura,

Niet slecht.

Alleen de zijskirts zien er wel erg aangeplakt uit.
Zal wel alleen bij de RS zijn.

En de luchtuitlaatroosters zijn helaas nagenoeg verdwenen.
Ben je wel van uitlopend water na een wasbeurt, af.

En de mistlampjes boven de uitlaten ipv de driehoekige in het midden zijn niet erg mooi.

Outjer
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 04-01-2008 11:40
Dat zijn de reflectoren. In Japan hoeven ze geen mistlampen. Hopelijk krijgen wij dan niet de mistlamp in de achterlichtunit zodat we wéér een Mazda hebben met achterlampen die nit symetrisch zijn..
- Van Matex (ForumPro) op 04-01-2008 23:23
De velgen komen bekend voor.
Zitten ook onder de nieuwe Opel Insignia
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 10-01-2008 12:07
Hij is nu bekend (Type RS)







23 foto's: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2008/mazda_rx8/

Neus is stuk agressiever geworden maar ik prefereer de huidige. Die vind ik gewoon perfect. Ik vind nu de mistlampen lelijk en de neus iets te aftermarket-achtig. Jammer dat ze de mooie roosters bijna weg hebben gehaald. Achterlampen best gaaf al is het wat minder origineel (beetje ala Skyline, S2000, MX-5 enzo). Wielkasten hebben nu ook een extra randje. Opvallend dat Mazda het interieur flink heeft aangepakt. Hele middenconsole is anders vormgegeven. Vind het niet mooier maar ook niet lelijker. Het MX-5 stuur vind ik niet zo mooi. Te iel
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-01-2008 15:35 Edited 10-01-2008 19:06
Terwijl de Nissan 350Z in dezelfde tijd al vele verbeteringen heeft gehad (bijv. 280->300->313 pk) moeten we het bij de RX-8 doen met een lilluk nieuw stuur, wat chromen stripjes, mislukte aanpassingen aan de verlichting en veel extra goedkoop ogend matzwart plastic voorop. Ja, zo komen ze er wel bij Mazda :-).
En de aanpassing van de zijkant vind ik ook al niks! Het enige voordeel lijkt te zijn dat Outjers mod ter verbetering van de rijwindkoeling van de remmen wat minder nodig lijkt.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-01-2008 16:27
Als ik de hele bovenkant weg probeer te denken op die foto, heb ik het gevoel dat het een Imprezza is eigenlijk....

Zal wel aan mij liggen maar toch...

Tja dubbele gevoelens.... ik vind 'm een tikkie te veel aftermartket lijken eigenlijk. En het oude stuur vind ik mooier.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-01-2008 18:59 Edited 10-01-2008 19:03
Faxie:

> Als ik de hele bovenkant weg probeer te denken op
> die foto, heb ik het gevoel dat het een Imprezza is
> eigenlijk....


Dat is niet bepaald een compliment!
Het zijn allebei auto's, dat wel. Maar verder zie ik eigenlijk niet veel overeenkomsten in het uiterlijk. Tenzij ik de bovenkant wegdenk tot 2 cm boven het asfalt, dan zijn ze allebei van zwart rubber. :-)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-01-2008 21:11 Edited 10-01-2008 21:13
@Faxie: Zal wel aan de kleur liggen. De imprezza zou willen dat ie er zo mooi uitziet.

@ Leo: beetje positiever/neutraler mag wel hoor: dadelijk start er iemand met een nieuw forum.(grapje)

Dat de uitlaten niet meer omsloten zijn zal wel een montage voordelen geven.

De nieuwe bumper lijkt wel een verbetering voor de bescherming van de oliekoelers en (airco)radiator.

Ik snap nu ook waarom de handremhandel zo ver weg zit voor de bestuurder:
Ze hadden gewoon geen zin 2 kapjes te maken. Tjonge jonge.

Al met al heb ik niet gevoel vanaf nu met een oude RX 8 rond te rijden (gelukkig)

Outjer
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-01-2008 21:39 Edited 10-01-2008 21:53
Outjer:

> @ Leo: beetje positiever/neutraler mag wel hoor:
> dadelijk start er iemand met een nieuw
> forum.(grapje)


<geschrokken>
Correctie: Deze spannende facelift geeft de inmiddels gedateerde RX-8 weer een modern, fris en dynamisch uiterlijk. Het feit dat er aan zo goed als geen enkel metalen carosseriedeel iets veranderd is, en men kon volstaan met aanpassingen in het kunststoffen domein, is zeker een gevolg van het geniale oorspronkelijke basisontwerp.
De kritiek dat Mazda halverwege in de facelift is blijven steken kan men verre van zich werpen.

> Al met al heb ik niet gevoel vanaf nu met een oude
> RX 8 rond te rijden (gelukkig)


Zo bekeken is het eigenlijk heel fijn dat ie alleen maar lelijker is geworden! Stel je voor dat er opeens een veel betere en mooiere RX-8 zou zijn gepresenteerd!
Met de huidige inruilprijzen zou dat pijnlijk zijn geweest.
Ik vraag me overigens wel af wat er nog meer veranderd is. Er zouden ook interessante niet-cosmetische aanpassingen gedaan kunnen zijn . Hoewel de RX-8 al technisch perfect en zonder gebreken was , zou hij immers nog perfecterderder kunnen worden.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-01-2008 21:45
Ha ha, Ik lig dubbel.
Die Leo , van alle markten thuis.
Prachtig.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-01-2008 21:56 Edited 10-01-2008 22:10
Op deze site dezelfde foto's

http://www.worldcarfans.com/9080110.008/mazda-rx-8-rs-facelift-photos-released-ja

Heftige stoelen (recaro's)
Langere oliepeilstok
Andere versteviging tussen de veerpoten , met verbinding richting voorruit.

Outjer
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 10-01-2008 22:17 Edited 11-01-2008 13:54
Nog meer pics: http://response.jp/issue/2008/0110/article104093_1.html
- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 11-01-2008 14:21
Detroit:









- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 11-01-2008 15:16
Tokyo Auto Salon:









- Van Ahura (Deelnemer) [nl] op 13-01-2008 17:50
RX-8 facelift op Detroit Motor Show

Niet alleen de Furai concept maakt zijn debuut op de NAIAS 2008 maar ook de flink gefacelifte RX-8. Getoonde versie is het R3 sport package dat in Japan Type RS heet. De RX-8 facelift komt niet naar Nederland.


De RX-8 werd gelanceerd in 2003 en heeft al meer dan 50 awards ontvangen. Waaronder RJC Car of the Year in Japan en International Engine of the Year 2003. In totaal zijn er ongeveer 167.000 verkocht over de hele wereld. Voor modeljaar 2009 in Noord-Amerika verschijnt een flinke facelift van de enige vierzits, vierdeurs sportauto ter wereld met rotatiemotor. In Japan was hij al als Type RS voorgesteld en nu staat hij te pronken in Detroit. De RX-8 komt niet naar Nederland. Of de rest van Europa hem wel krijgt is nog niet zeker.

Exterieur
We zagen het al eerder; de facelift is voor Mazda begrippen best ingrijpend. De bumpers zijn compleet vernieuwd waarbij opvalt dat de neus flink agressiever is geweest en wel wat trekjes heeft van de optionele Mazdaspeed bumper. De grille is een stuk gegroeid. De koplampen zijn ook groter geworden en de achterlampen is nu voorzien van de fraaie LED-verlichting. Nieuwe vijfspaaks velgen zijn ontworpen en de roosters aan de zijkant zijn compleet nieuw getekend. De uitlaten zijn ook wat gegroeid; ze meten nu 90mm doorsnee. De rotatiemotor-verwijzingen lijken bijna verdwenen te zijn. Gelukkig niet op de motorkap.

Interieur
Wat gelijk opvalt is dat de middenconsole totaal vernieuwd is. Het straalt nog wel dezelfde sfeer uit als voorheen maar ergonomisch is het allemaal verbeterd. De materialen schijnen ook wat beter te zijn en dat was geen overbodige luxe. We zien een nieuw stuur en de klokken zijn licht gewijzigd. Nu met een fraaie blauwe gloed. Het klopt dat u op de foto's niet meer de 'rotatievorm' ziet in de stoelen maar in het persbericht wordt dit wel beschreven. Wat betekent dat overige versies andere stoelen zullen hebben. Waarschijnlijk niet veel anders dan de huidige. Hoewel de vorm wel is aangepast zodat achterin nog iets meer knieruimte zal zijn.

Technische aanpassingen
Iedereen die eens in een RX-8 gereden heeft weet dat het een uitstekende sportauto is zonder comfort te verliezen. Maar het kan altijd beter. Mazda monteert nu een veerpootbrug. De voor- en achterophangingen zijn ook verbeterd. De handgeschakelde versnellingsbak heeft tevens kortere overbrengingen gekregen. Van 4.444 naar 4.777 om precies te zijn. Al met al schijnt de RX-8 sneller te zijn geworden. Grootste teleurstelling is dat de motoren nog altijd even krachtig zijn. In de VS hebben ze wat andere waardes maar die zijn daar gelijk gebleven op 232hp voor de versie met handgeschakelde 6-bak en 212hp voor de 6-traps automaat met peddels aan het stuur zoals een F1-auto. Ik ben benieuwd hoe de motor het uiteindelijk doet met de kleine aanpassingen want iedereen vind de RX-8 geweldig maar hij komt echt koppel te kort! Fijn toerenmachine (tot 9.000 tpm voor de handbak en 7.500 tpm voor de automaat) maar als je er uit wordt gereden door een gemiddelde hot hatch is dat niet echt fijn..

Uitrustingen
In de Verenigde Staten beginnen ze met drie uitrustingsniveau's. De Sport, een Touring en een Grand Touring. De Touring heeft xenon-koplampen (HID), mistlampen vóór, dimmende binnenspiegel met Homelink en CD-wisselaar bovenop de Sport-uitvoering. DSC, 18" velgen, limited-slip differential (LSD) en grotere remschijven zijn er voor de automaat-uitvoeringen. Bose audiosysteem, moonroof en SIRIUS satellite radio zijn optioneel. De Grand Touring heeft nog climate control, Bluetooth handsfree telefoonsysteem, Bose audio, licht- en regensensor, electrisch verstelbare, verwarmde lederen stoelen en Mazda's Advanced Keyless Entry & Start system. Ook voor het topmodel zijn nog enkele opties te verkrijgen. Nieuw is het R3 sport package. Die naam komt van de R1 en R2 pakketen die voor de laatste RX-7 beschikbaar waren. Het pakket bevat Bilstein schokbrekers en nog wat aanpassingen aan de voorophanging. Van buiten zien we een achterspoiler, sideskirts, mistlampen en sportieve voorbumper (houdt dit in dat er nog een andere voorbumper is voor de normale modellen...?) en 19" aluminium velgen dat wat donkerder is dan normaal. Van binnen zien we een 300 Watt Bose audiosysteem met Centerpoint surround sound en AudioPilot. Bluetooth handsfree set, Recaro sportstoelen (half leder), lederen handremhendel en keyless entry en start systeem vallen hier ook onder.

Veiligheid
De RX-8 heeft ABS en Dynamic Stability Control (optioneel voor de Sport). En natuurlijk de nodige airbags. De motorkap absorbeerd krachten nu ook beter.

Bron: http://www.mazda-madness.nl/nieuws/174.htm

























- Van Blasphemy (Deelnemer) [nl] op 14-01-2008 09:27
Zonde, ik mis de leuke driehoekjes...en dat stuur...yuk!
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 14-01-2008 19:28
Zonde idd van die driehoekjes en echt mooier is ie niet geworden, lelijke stoelen zelfs. Voor mij hoefden ze niet zo nodig te faceliften. Het enige waar ze WEL wat aan moesten doen dat zijn ze vergeten. Hij mocht wel wat zuiniger zijn!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 14-01-2008 19:33 Edited 14-01-2008 19:39
Bedankt Ahura,

Ik weet niet of meer mensen de tekst geheel hebben gelezen, maar er staat iets belangrijks in:
De eindoverbrenging is gewijzigd van 4,444 naar 4,777.
Dat betekent een 7,5 % grotere vertraging.

Dus 100 km/h wordt 92,5 en 200 wordt 185 bij hetzelfde toerental.

Laat ik nu in october 2007 een mailtje van het duits race team (realizer) hebben gekregen waar zo enkele details van de voorbereiding voor seizoen 2008 mailden: "....mit 4,777 hinterachse..."

Dat doet mij vermoeden dat dit een setje tandwielen is dat al ergens in een mazda (RX7 ???) gebruikt wordt.

Wie weet meer?

Ik heb namelijk grote interesse mijn RX 8 ook naar 4,777 om te bouwen.
En dan natuurlijk niet tegen de hoofdprijs..

PS. zover ik weet hebben de huidige SP en de HP dezelfde overbrenging:4,444

Outjer

- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-01-2008 21:05
Outjer wil dat dan zelf gaan ombouwen?
Dat blauwe licht in de tellers is erg mooi.

Groetjes M&M
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-01-2008 22:32 Edited 14-01-2008 22:39
Outjer:

> Bedankt Ahura,
>
> Ik weet niet of meer mensen de tekst geheel hebben
> gelezen, maar er staat iets belangrijks in:


Heeeel scherp Outjer! ;-)

> De eindoverbrenging is gewijzigd van 4,444 naar 4,777.
> Dat betekent een 7,5 % grotere vertraging.


En een 7.5 % hoger verbruik bij dezelfde snelheid...     (@herbie: zuiniger zal ie dus vast niet worden! :-) )
Ach, wat maakt het uit, daarover tobben is vergelijkbaar met een alcoholist die na het nuttigen van een fles jenever twijfelt of het gezond is er nog een pilsje na te nemen.
En een 7.5% lagere topsnelheid zou ik verder graag inleveren voor een 7.5% betere acceleratie.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 15-01-2008 18:46 Edited 15-01-2008 19:13
Indien er voor de ombouw naar 4,777 geen speciaal gereedschap nodig is wil ik het zelf gaan doen.

Ik denk dat het verbruik echt geen 7,5 % stijgt , terwijl de topsnelheid zeker omhoog gaat.
Nu mis je op topsnelheid zomaar 1000 tot 1500 toeren en dus zomaar tientallen pk's

Dit verhaal doet me trouwens denken aan de Lexus IS 200 Diesel.
Die had eerst ook een veeel te lange gearing.
Na een jaar werd die gewijzigd.

Ik heb intussen bericht vanuit duitsland.
De andere overbrenging komt van het bedrijf CoOrdSport uit Koblenz.

http://www.coordsport.de/

Ik ben benieuwd naar de prijsopgaaf.
Mogelijk is de mazdadealer (in duitsland natuurlijk) goedkoper.
Al zal dat onderdeel nog wel even niet leverbaar zijn.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 15-01-2008 22:30
Heeeel intersant

Wordt dit mogelijk een gezellige group buy !!!
Via de dealer is natuurlijk ook een optie.
Als er meer interesse is kunnen die tandwielen mogelijk bespoedigd worden.

Is CoOrdSport de oorsprnkelijke leverancier van de tandwielen ?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 16-01-2008 16:30
CoOrdSport importeert die tandwielen vanuit Japan.
Hij heeft ze niet op voorraad en moet de aktuele prijs opvragen (valuta's verschillen per dag flink)
Ik vrees dat het erg duur wordt.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 17-01-2008 17:48
Dat zal dan meer gelden voor arbeidsloon dan voor de tandwielen.
Een setje tand wielen moet voor minder dan â'¬100.- kunnen.
het dikte verschil in de tandwielen zal een groter probleem kunnen worden.
of er moeten standaard vul ringen aanwezig zijn.

Matex
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 17-01-2008 21:29
Ik kreeg gisteren op mijn vraag wat het setje ONGEVEER gaat kosten het volgende antwoord.

Hi Outjer,

Es wid, glaub ich, etwas 350 EUR pro St. sein. Besteht aus 2 Teile
natuerlich. Ich klaere es ab.

Mit freundlichen GrüÃ(TM)en,

Brent

Hmm, Is het 350 euro of toch 700 ??
Denk het laatste.
Ik wacht maar even af.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 17-01-2008 22:01
@ Outjer

Samenwerkende tandwielen bestaan altijd uit een set.
dit heeft te maken met de steekmaat ( de hart afstand van de gaten in de samenwerkende tandwielen).
het is dus zeer waarschijnlijk de totaal prijs.
dan het inbouwen nog.
een suggestie !

Autotransmission.nl BV
De Schutterij 13
3905 PJ Veenendaal
Tel.: 0318-500044 / 525833
Fax.: 0318-527195
E-mail: info@autotransmission.nl website: Versnellinsbak

Matex
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 18-01-2008 11:46
Een set bestaat uit 2 tandwielen.
Omdat ik natuurlijk geen bemating heb van die set is zelf laten na laten maken geen optie, volgens mij.
Nog afgezien wat dat dan zou kosten.

Ik heb intussen de prijsopgaaf:

Hi Outjer,

Differential wird ca. 630 EUR sein, inkl. 19% Steuer.

Preis in Japan ist 410 EUR!

Die brauchen 2 Wochen in Japan um die zu liefern.

Mit freundlichen GrüÃYen,

Brent

Hmm , "even"  wachten tot we een prijs van Mazda zelf hebben.
- Van Matex (ForumPro) op 18-01-2008 23:06
2009 RX-8 Transmission Gear Chart and Discussion

--------------------------------------------------------------------------------

I figured I'd start a new thread because my gear chart got buried pages deep within the misinformation of the other thread.

The 'strengthened' transmission, is acutally the MX-5 transmission. I saw a new RX-8 version of it when I was in the Mazda Tech center in Irvine last month. This is 100% confirmed. Completely different transmission, with slightly different ratios than the current Aisin box.

Provided the ratios don't change from the MX-5 transmission, the following should be a very accurate gear chart showing the differences between an '04-'08 car and the '09 R3. I omitted 1st gear from this, but first is significantly shorter, so it will run out sooner.

I'll work to verify that the ratios aren't going to change. We hope to have a test-mule transmission here to play with in a month or so, and when we do I'll let everyone know how it holds up.

Car (1st 2nd 3rd 4th 5th 6th FD)
04-'08' RX-8 (3.760 - 2.269 - 1.645 - 1.187 - 1.000 - 0.843 - 4.440)
09' RX-8 R3 (3.815 - 2.260 - 1.640 - 1.177 - 1.000 - 0.832 - 4.770)

Revs @60, '04-'08 RX-8 - 2nd - 8391.9 / 3rd - 6084.1 / 4th - 4390.1 / 5th - 3698.5 / 6th - 3117.9
Revs @60, '09 RX-8 R3 - 2nd - 8807.4 / 3rd - 6391.2 / 4th -4586.9 / 5th - 3897.1 / 6th - 3242.4

Speed @Redline, '04-'08 RX-8 - 2nd - 63.6 / 3rd - 87.8 / 4th - 121.6 / 5th - 144.4 / 6th - 171.3
Speed @Redline, '09 RX-8 R3 - 2nd - 60.6 / 3rd - 83.6 / 4th - 116.4 / 5th - 137.0 / 6th - 164.7

Rev drop, '04-'07 RX-8 - 2nd to 3rd - 6746.7 / 3rd to 4th - 6715.0 / 4th to 5th - 7839.9 / 5th to 6th - 7845.0
Rev drop, '09 RX-8 R3 - 2nd to 3rd - 6885.3 / 3rd to 4th - 6809.6 / 4th to 5th - 8061.4 / 5th to 6th - 7894.2
__________________
- Jason Saini : Team MER
- 2007 Mazda MX-5 Cup Champion : 2008 Tri Point SWC Driver
- Based at Motorsport Ranch in Fort Worth, TX
- Mazda USA : Autobarn Mazda : Saferacer.com
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 20-01-2008 13:34
Bedankt Matex,

Als ik de tekst goed begrijp is dus niet alleen de eindoverbrening gewijzigd , maar alle overbrengingen.
En dat resuteert dan bij de 6 bak van HP niet in een 7,5 % lagere gearing maar in een 4 % lagere.
3242.4/3117.9 is 1,04

In amerika is geen 5 handbak SP leverbaar.

Wat ik ook lijk te kunnen opmaken is dat er nu een MX 5 eindoverbrenging wordt toegepast?!?
Wie weet of een MX5 inderdaad een 4,777 eindoverbrening heeft??
Ik kan het zo snel niet ergens vinden.
Als dat zo is komt die 4.77 tandwielen gewoon van de Mazda fabriek (althans van z`n toeleverancier)
Mogelijk is ombouw van de hele unit mogelijk (van een sloopauto)

Intussen heb ik even in de manuel gekeken , en als het klopt wat daar staat is een en ander niet "even"te monteren.
Er staat dat er allerlei afstellingen gedaan moeten worden.
Met meetklokjes en witlood , etc.
Gaat me toch wat ver.
Ik zal Brent vragen wat hij voor de ombouw rekent.

Bovendien als je je gearing slechts 4 % wilt aan passen zou je dat ook met lagere banden kunnen doen.
Bijvoorbeeld met 225/35 -18.
(Helaas heb ik natuurlijk nog ettelijke sets 245/40-18 en 225/45-18 in de kelder liggen...)

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 20-01-2008 17:35
Ik bekeek de foto's net nog een keer. Opeens vind ik de achterkant op een Smart lijken.

Kan niet wennen aan de facelift, blijf het lelijk vinden.

Sorry, moest ik even kwijt.
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 20-01-2008 19:04 Edited 20-01-2008 19:17
Inderdaad compleet mee eens...ben ook erg blij dat ik een "echte" versie heb...de eerste blijft de beste...is net als bij de films...!
Wat ook erg lelijk is geworden is dat bij de achterkant geen rechte strip meer tussen de uitlaten zit en dat de uitlaten nu "onder" de bumper hangen en er niet meer "in" zitten.
Ik hou best van LED verlichting (heb alles in LED) maar deze lampen zijn lelijk en lomp...de huidige zien er moderner uit...tevens vindt ik ook dat de auto nu vriendelijker oogt en het stoere verdwenen is...zonde, zonde, zonde!

Moest ik ook even kwijt!

Kijk maar eens op deze link...kun je de foto's in 1600x1200 zien...en zie je dus wat ik bedoel...

http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mazda&m=2009-RX-8]
- Van Matex (ForumPro) op 20-01-2008 20:27
@ Outjer
Door de gearing aan te passen d.m.v de wieldameter te verkleinen,kom je waarschijnlijk in de problemen.
Ik kan me de lezing van die Mazda techneut bij de RX7 & RX8 meting nog herineren.
Waar bij het veranderen van de wiel diameter consequenties heeft voor de rembalans.
Mogelijk ook voor het (ABS) DSC.

in diverse reken programmaatje's voor wiel en band combinaties gaan de alarmbellen rinkelen boven de 2% afwijking.

Matex
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 21-01-2008 21:37
Dat blauwe licht zit er nu toch ook op, Martine? Tenminste bij mij wel, hoor. Kijk eens links naast het stuur onder de ventilatieopenening daar zitten 2 "draaiknopjes". Je kunt er de dashboardverlichting feller mee krijgen en als je helemaal doordraait tot ie klikt wordt de verlichting blauw. Dit is voornamelijk voor 's-avonds, dat is prettiger dan het felle witte licht.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-01-2008 20:58
He Herbie dat wist ik niet, dank je :)

Groetjes M&M
- Van alfred (SuperForumposter) op 27-01-2008 18:54
Helemaal eens met jullie kritiek. Wat is de nieuwe lelijk (gelukkig). Het enige, maar dan ook echt het enige, wat bij mij wel in de smaak valt, zijn de nieuwe koplampen. Ik vind de onze toch een beetje oubollig scheef staan als je er recht voor staat. De nieuwe zijn strakker en breder.
- Van Matex (ForumPro) op 29-01-2008 22:31 Edited 29-01-2008 22:35
Hier de verschillen per band afmeting

Stock Tire - 225/45R18              Overall Diameter: 25.97 in 659.63 mm   Sidewall Height: 3.98 in 101.09 mm   Actual Speed: 60 mph 100 km/h
         Tires  Tire 1 - 245/40R18   Overall Diameter: 25.71 in 653.03 mm   Sidewall Height: 3.85 in 97.79 mm   Speedometer1: 60.6 mph 101. km/h
         Tires  Tire 2 - 235/40R18   Overall Diameter: 25.40 in 645.16 mm   Sidewall Height: 3.70 in 93.98 mm     Speedometer1: 61.3 mph 102. km/h
         Tires  Tire 3 - 235/35R18   Overall Diameter: 24.47 in 621.53 mm   Sidewall Height: 3.23 in 82.042 mm    Speedometer1: 63.6 mph 106. km/h
         Tires  Tire 4 - 245/35R18   Overall Diameter: 24.75 in 628.65 mm   Sidewall Height: 3.37 in 85.598 mm    Speedometer1: 62.9 mph 104. km/h
 
Stock Speedometer Difference: 0%                Dameter Difference: 0%
1 Speedometer Difference: 1.011% too fast    Diameter Difference: 1.01%
2 Speedometer Difference: 2.234% too fast    Diameter Difference: 2.2%
3 Speedometer Difference: 6.130% too fast    Diameter Difference: 5.78%
4 Speedometer Difference: 4.931% too fast    Diameter Difference: 4.7%
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-03-2008 11:13
Vandaag is de verkoop van de nieuwe RX 8 HP in japan gestart.

http://www.worldcarfans.com/9080310.003/page1/mazda-rx-8-facelift-in-detail

Outjer
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 10-03-2008 14:45
Hij lijkt op een subaru impreza..vooral in die kleur
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-03-2008 15:16
Haha, ik zei al hetzelfde :P
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-03-2008 16:16 Edited 10-03-2008 16:26
Dank Outjer!

Dit soort zinnetjes maken mij erg nieuwsgierig:

The Type RS joins the base model RX-8, Type E and Type S by offering an even more powerful engine combined with a new body kit.

Dus ik lees snel door, om te komen bij het stukje over het RS-model:

Ik zal het even samenvatten: wat extra/ander bodywerk, velgen, stoelen, dempers, en vering en crossmembers. Waar is mijn "even more powerful engine" gebleven?
Die vond de journalist ofwel de moeite van het verder bespreken niet waard, in tegenstelling tot het lederen stikwerk op de versnellingspook, ofwel er bestaat helemaal geen extra powerful motor speciaal voor het RS model. Ik ben benieuwd.
Main features of the new RX-8 Type RS

This new grade was designed especially for customers with sporty tastes. Its base model is the six-speed manual transmission version of the RX-8 Type S. With heightened sporty driving performance and strong and athletic styling that sets it apart from the standard model grades, the Type RS offers exceptional driving pleasure.

Enhanced sporty equipment

    * Exclusive aeroparts
      The large front aero bumper, side under spoilers, and rear spoiler create a more muscular impression and increase stability at highway speeds.
    * 19-inch forged aluminum wheels
      Gunmetal forged wheels with rotor-shaped motifs help reduce the unsprung weight. Matched with 225/40R19 89W tires, they yield exceptional grip and create a heart thumping impression.
    * RECARO bucket seats (front)
      The exclusively designed RX-8 seats have fabric center sections (a black and grey combination), black genuine leather side supports and are accentuated with red stitching. They offer first-rate body support.
    * Leather-wrapped steering wheel, shift lever and hand brake (with red stitching)
      The red stitching on the leather matches the exclusive bucket seats.
    * Hard suspension (Bilstein dampers)
      The suspension was specially designed for the RX-8 to support its superb driving performance. It enables lithe vehicle movement with stable damping force for various driving situations.
    * Front suspension crossmembers filled with urethane foam.
      Filling the crossmembers makes for excellent driving stability, linear steering and improved ride feel.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-03-2008 16:37 Edited 10-03-2008 17:01
Ik ben niet langer benieuwd, ik heb de japanse folder bestudeerd. De S en de RS hebben hetzelfde vermogen volgens Mazda.
Opvallend is dat men nu beide motoren,de HP en de LP, even veel koppel toeschrijft. Het vervangen van water en oliepompen zou wel eens hetzelfde effect kunnen geven als een lichter vliegwiel: het gevoel dat ie wat directer "oppakt". Tesamen met de andere overbrenging zou hij misschien toch merkbaarder sterker aanvoelen.
Het lijkt wel of ik allerlei kleine verschillen zie in de overbrenging, tussen de gewone modellen, de S en de RS. Oefen je Japans maar even:
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-03-2008 16:54 Edited 10-03-2008 16:58
GiLa_TeK:

> Hij lijkt op een subaru impreza..vooral in die kleur.


Nee, *jij* vindt dat ie op een Impreza lijkt. ;-)

Het is net zo'n Rohrschach inktvlektest die psychologen gebruiken. Er zijn patienten bij die in *iedere* inktvlek hetzelfde menen te zien. Namelijk dat wat ze het liefste zouden willen zien.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 10-03-2008 17:37
Ik vind hem lelijk, betekent dat dan dat ik het liefst een lelijke auto wil zien?
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-03-2008 13:52
Caecil:

> Ik vind hem lelijk, betekent dat dan dat ik het
> liefst een lelijke auto wil zien?


Nee, dat gold alleen voor *bepaalde* patienten... :-)
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-03-2008 16:46
Leo:

> GiLa_TeK:
>
> Nee, *jij* vindt dat ie op een Impreza lijkt. ;-)
>
> Het is net zo'n Rohrschach inktvlektest die
> psychologen gebruiken. Er zijn patienten bij die in
> *iedere* inktvlek hetzelfde menen te zien. Namelijk
> dat wat ze het liefste zouden willen zien.


Correctie, Faxie en ik vonden dat ;-) En na het zien hiervan zullen nog velen het een beetje met me eens zijn dat deze 'inktvlek' een beetje op een subje lijkt ;-)

- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 11-03-2008 16:49
Verrek, ik blijk opeens overal Impreza's te willen zien.......

Ik moet Gila en Faxie best wel gelijk geven eigenlijk.

Maar ik vond de Impreza ook altijd al lelijk.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-03-2008 19:01
GiLa_TeK:

> Leo:
>
> Correctie, Faxie en ik vonden dat ;-) En na het
> zien hiervan zullen nog velen het een beetje met me
> eens zijn dat deze 'inktvlek' een beetje op een
> subje lijkt ;-)


Nou , neen.

Maar dat is mjn mening.

Outjer
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 12-03-2008 08:30
Al met al wint in mijn optiek de oude rex van de nieuwe botox rex :)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-03-2008 22:13
Ow, een oud model. Okee toegegeven, de rechter ziet er inderdaad, als je enigszins bedwelmd bent dan, uit als een met een lineaal nagetekende nieuwe RX-8. :-)
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / facelift ??

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill