Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 24-2-08 Trackday GP circuit Nürburgring
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-12-2007 18:57
De eerste trackday van 2008!

Al enkele maanden geleden heb ik een hotel in de buurt van de Ring geboekt.
Als je als DSK (Deutsche Sportfahrer Kreis) lid op zaterdag 23-2-07 bij de jaarvergadering aanwezig bent mag je zondag op de Ring rijden.
Dat kan met de motor of de auto (of misschien allebei??)
Ute (Volverine) met haar gele REX is ook.

Goedkoper kan je echt niet op een circuit rijden (55 euro incl. jaarabonnement Sportauto of PS)
Zelfs als je geen woord duits kent!

Zie verder de reportage van vorig jaar:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=766

En natuurlijk de site van DSK:
http://www.dskev.de/

Nu nog hopen dat er geen sneeuw op de baan ligt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 25-01-2008 20:07
Up,

Nog 4 weken..
Als het weer meezit.
Van 2002 t/m 2006 is de trackday uitgesteld tot in het najaar ivm. sneeuw op de baan....
Vorig jaar was dus puur geluk.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-02-2008 21:35
Zo, het 2008 seizoen gaat beginnen!

Het weer wordt op zondag goed volgens de voorspellingen:

http://wetter.com/v2/index.php?SID=&LANG=DE&LOC=7011&type=ADD&id=242

Dat zal wel extra veel DSK leden trekken.

We zijn er met 4 rexen , waarvan 3 de GP baan opgaan en 1 de NS (Nordschleife) onveilig gaat maken.

Maar goed, eerst zaterdag een feestje in het hotel. (en 2 dagen "Benzin reden".)

Ben ook benieuwd naar de grootschalige ombouwwerkzaamheden.
De oude start-finish tribune is volledig weggehaald en er wordt een kompleet pretpark aangelegd

http://www.nuerburgring.de/Baustellendokumentation.474.0.html

Zo oud was de tribune eigenlijk ook niet.
Kan me nog herinneren dat ie gebouwd werd toen de oude Nordschleife voor de grote motor en autoraces in de ban ging en de F1 baan gebouwd werd.
Denk (en kijk) maar aan Niki Lauda....

Tjee, we worden oud zeg.

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 25-02-2008 19:56
En? Hoe was het?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 26-02-2008 20:09
Beetje laat , maar hier mijn verslag.

Zaterdag om 15.00 aangemeld voor de jaarvergadering en de papieren voor zondag in orde gemaakt.
Tot 18.00 u vele toespraken.

We hadden een hotel op 4 km van het circuit.
Voor 35 euro incl ontbijt! Wel een kerkklok in de buurt , helaas.

Zondag vroeg op en naar het circuit.
Dat was helaas geheel in de mist gehuld , en de eerste run vertraagde ruim een half uur.
Omdat er erg veel motorijders hadden aangemeld ,waren er nu 2 groepen motoren en 3 groepen auto's
We waren met 3 rexen en later kwam er nog een van de Nordschleife langs.

Al in de eerste ronde bleek dat de baan toch al droog was en ik dus eigenlijk al met slicks had kunnen rijden.
Ik heb de hele run met Carsten opgereden.
Die was ook in hetzelfde hotel geweest en hij was met zijn C-combi exact even snel.
Zijn specialiteit is driften ...
Toen ik in de laatste ronden de DSC uitschakelde ging ik in de Dunlop Kehre in de rondte.
Gelukkig niemand in de buurt.
De volgende ronden heb ik in die bocht in de derde versnelling gereden.
Kun je je beter concentreren zo snel mogelijk de bocht te maken en verlies je minder snel de controle.

In de 2e run had ik een veel beter gevoel en controle door de slicks.
Toen ik echter een oude Uno turbo uitremde in dezelfde dunlopkehre was ik de rex weer bijna kwijt.
Daardoor was ie toch weer aan mij voorbij.
Hoewel ik sneller door de bochten kon ,liep ie wel weer steeds uit op het rechte stuk.
Zeer lastig en hoewel ik er vlak achter hem zat werd ie niet zenuwachtig.
Toen we enkele langzamere auto's passeerden had ik eindelijk een sneller spoor.
Ik had toen Ute mee in de auto.

In de laatste run stond ik helemaal vooraan opgesteld.
Werd ik echter voor de start eruit gehaald omdat slicks niet toegestaan bleken.
Toen ik 15 minuten later weer de gewone banden eronder had was mijn groep al onderweg.
Kon ik toch nog met de volgende groep (en laatste) mee.
Daar kreeg ik het aan de stok met een Opel Kadett C GT/E .
Ik had nu de lucht in de banden op 1,7 bar koud (=2,2 warm) en dat ging beter als in de eerste run.
Uiteindelijk moest ik die kadett toch laten gaan.

Ik na afloop naar hem toe.
Bleek zijn GT/E (115 pk) geheel standaard.
Die oudere heer vertelde zijn geheim:
Semi slicks , geen fouten maken en steeds zuivere lijnen rijden.

Zoals ik wel vaker heb geschreven: Minder is meer.
Ofwel niet forceren.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-03-2008 19:57 Edited 08-03-2008 20:15
Nog enkele actie foto's gevonden op het web.
http://www.dskev.de/fotos/main.php?g2_itemId=43930&g2_page=29

De rode duitse Rex was wel verlaagd maar had de standaard stabilisatorstangen.
Mijn Rex bleef mooi vlak in de bochten dankzij de dikke stabis.

De rode manta had een maniakaal geluid.
Hoezo straatlegaal??
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-03-2008 20:41 Edited 08-03-2008 20:50
Deze zwarte Rex was op de Nordschleife aan het rijden en kwam even kijken.
Hij had zijn rex extreem omgebouwd.
Alle mogelijke verstevigingen onder en in de auto, rolkooi erin , AP racing remmen voor (zelfde als Ben), racestoeltjes, veren, dempers enz.
Maar het meest bizar was wel dat ie het interieur VOLLEDIG had gestript.
Maar dan ook volledig.
Dus ook de binnenpanelen van de deuren,  de bekleding, de achterbank , de onderkant van het dashbord, de hoedenplank , etc ,etc.
Dus overal lagen de kabels in het zicht.
Wel lekker makkelijk als je een bedradingsprobleem hebt.

Deze foto's zijn van Toast en staan hier:

http://www.it-salesnet.de/dskforum/showthread.php?tid=88&page=2

Outjer
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 24-2-08 Trackday GP circuit Nürburgring

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill