Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / chiptuning
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 10-10-2007 22:57
Op zoek naar een chiptuner voor de nieuwe diesel die er moet komen, kwam ik onderstaande interessante info tegen. Deze aanbieder meent een RX-8 te kunnen chiptunen:

http://www.mvttuning.com/mazda.htm

Mazda   RX 8   192PK:    141KW   192PK   220Nm   naar  158KW   215PK   244Nm     EUR 499
Mazda   RX 8   231PK:    169KW   231PK   211Nm   naar  190KW   258PK   234Nm     EUR 499

Hoe betrouwbaar is zo'n bedrijf die dit aanbiedt, of kan dit echt met een RX-8?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-10-2007 06:00
Zal er vanavond eens op het duits forum naar zoeken.
Daar heb ik al verschillende verhalen over gelezen.
Geloof niet dat de opgave's kloppen.
- Van Ron (Deelnemer) op 11-10-2007 08:23 Edited 11-10-2007 08:34
Hier is er nog een:
http://www.cth.be/index.php/chiptuning/benzine/Mazda/

Mazda   RX 8   192PK:    +14 PK   + 20 NM  EUR 700
Mazda   RX 8   231PK:    +16 PK   + 22 NM  EUR 700

Werkt met een powerbox:
Een powerbox beliegt de motorcomputer. Het komt regelmatig voor dat men de juiste afstelling niet kan vinden( te veel rook en/of co). De resultaten zijn iets minder goed dan bij chiptuning.

En deze:
http://www.Chippower.nl/

Mazda   RX 8   192PK:    141KW   192PK   220Nm   naar  206PK   240Nm     EUR 575
Mazda   RX 8   231PK:    169KW   231PK   211Nm   naar  247PK   233Nm     EUR 575

Voor en na de tuning een vermogenstest
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-10-2007 15:39 Edited 11-10-2007 17:50
Uit de recente turbo thread hier:

Stage I System, still under development, non intercooled producing at wheel 235 hp @8500 and 155 lb ft tq. @ 5500 with 5 psi boost.

Zelfs met deze turbo komt er volgens de beweringen slechts 35 pk bij. Het zou wel heel sterk zijn als er met wat softwareaanpassingen 27 pk bij te krijgen zou zijn.
Daarentegen, als men deze prestatiewinst kan garanderen en kan aantonen, dan is 499 euro een koopje voor 27 pk! Met een dynometing voor en na die daadwerkelijk 27 pk winst aantoont zou men wellicht best wat van die tunings verkopen. Wellicht ten koste van emissie en duurzaamheid, maar toch.
Uit de threads over amerikaanse fueltable piggyback kastjes blijkt dat die niet of nauwelijks iets doen en alleen nut hebben voor mensen die allerlei andere zaken aan hun motor hebben aangepast, en hun parameters moeten kunnen aanpassen (race catalystators etc).
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 11-10-2007 18:31
Die emissie zal me worst wezen (al kan dat misschien wel lastig zijn bij een keurig?), maar met name die duurzaamheid ben ik wat huiverig voor.

En waarom wordt er eigenlijk niet meteen het maximum uit een motor gehaald? Toch weer die duurzaamheid?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-11-2007 16:39
Er wordt idd niet het maximale uit een motor gehaald, omdat dat de levenduur zou kunnen verkorten.
En door dus niet er alles uit te halen spelen ze eigelijk op save, wat natuurlijk ook weer fijn is voor de berijders.
Bij de formule 1 bijv wordt wel alles uit een motor gehaald, maar ja die hoeft ook maar 1 wedstrijd mee hihihi

Groetjes M&M
- Van Matex (ForumPro) op 25-11-2007 22:43 Edited 25-11-2007 22:47
Dit antwoordt heb ik ontvangen op een offerte aanvraag om de RX-8 te chiptunen.
Duidelijk is geworden dat aanbieders die zeggen een aanzienlijke vermogens winst te kunnen halen,op z'n minst verdacht zijn.
(gebakken lucht verkopen).

Geachte heer ,

Helaas heeft Ziptuning voor uw Mazda geen geschikte chiptuning.

Indien uw Mazda niet in onze lijsten staat kunt u er vanuit gaan dat uw Mazda niet getuned kan worden met een mooi resultaat. Ook kan het zijn dat uw auto niet door ons getuned word om de volgende reden:
·  Ziptuning tuned geen auto's van voor 2001. Dit omdat we een grens hebben getrokken in de ouderdom van auto's. Ziptuning focust zich op de jonge auto's en de auto van morgen.
·  Sommige motoren hebben geen turbo en zijn daarom niet mooi te chiptunen. Het is wel mogelijk een atmosferische (zonder turbo) motor te chiptunen maar de vermogenswinst na chiptuning is procentueel een stuk lager tot nihiel dan bij turbobenzine en -diesel motoren. Andere tuners bieden het wel aan, maar u kunt u vraagtekens zetten bij die resultaten.
·  Sommige moderne auto's beschikken niet over een herprogrammeerbaar motormanagement. Een Powerbox is dan amateuristische optie welke wij liever overslaan. Lees hier waarom.
·  Ook kan het zijn dat u deze email heeft ontvangen omdat wij de Km stand van uw uw huidige auto te hoog vinden.
Vooralsnog bedanken wij u voor het vertrouwen in Ziptuning, misschien tot de volgende keer.
Met vriendelijke groet,
Paul Castelein
Directeur Ziptuning Nederland

Bij twijfel belt u 0900-ZIPTUNING
Team Ziptuning
Proostwetering 22 E
3543 AE Utrecht
www.ziptuning.nl
info@ziptuning.nl
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 26-11-2007 18:33
Mmm, boeiend.

Ik kreeg op mijn vraag voor het tunen van de 3 dit mailtje terug:

"Geachte heer Kersten,

Vriendelijk dank voor uw informatie aanvraag. Team Ziptuning zal u binnen 1 uur een passend voorstel doen voor het chiptunen van uw Mazda."

Daaronder een opsomming van alle mogelijkheden, maar een offerte heb ik nooit ontvangen. Zal ze er nog eens aan herinneren.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / chiptuning

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill