Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / K&N probleem??
- Van Hanzo (Deelnemer) [be] op 21-07-2007 12:15
ik heb op mijn mazda al een hks legamax gestoken...toen leek alles nog in orde ...maar nu ik die intake gestoken heb van k&N heb ik het gevoel dat mijn trekkracht afgenomen is...alsook is mijn topsnelheid aanzienlijk verminderd van 235 KM/H (toen ie nog stock was) nr 203 :( pfff komt dat door die intake???
wat ik ook heb met die intake als ik het gas pedaal volledig induw om nr topsnelheid te gaan maakt hij mooi zuiver lawaai totdat hij rond de 6000 toeren komt of meer en dan gaat hij gelijk VALS klinken en prikt het zelf in je oren...schadelijk allezinds voor je gehoor...iemand die mij kan helpen....is er iets mis met die luchtfilter..,?

het is de k&n typhoon versie 2
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 21-07-2007 23:47
Wat het afnemen van vermogen betreft, dit is volgens mij enkel te wijten aan het aanzuigen van warme lucht.
Het hitteschild alleen is niet genoeg aangezien het ongelooflijk heet wordt onder die motorkap, zeker bij warm weer en stevig doorrijden.
Ook kan het zijn dat je luchtweger niet goed gemonteerd is ?
Wat het veranderen van geluid betreft bij 6000rpm, bij een HP-versie zou je dit kunnen verklaren door het opengaan van de 2 extra inlaatkleppen in de motor.
Bij uw SP-versie denk ik dat het enkel met resonantie te maken heeft omdat je filter open is.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / K&N probleem??

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill