Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Mazdaspeed front and rear strut bar
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 17-07-2007 10:04 Edited 23-07-2007 16:41
Heb me enkele weken geleden in USA een voorste en achterste strut-bar aangeschaft van Mazdaspeed.
Dit om de auto nog stijver te maken.
Dit is vooral te merken in het bochtenwerk.
Hier is voornamelijk verschil te merken door de achterste strutbar.
Dit vooral in snel wisselende bochten / korte snelle bochten.

De voorste strutbar van Mazdaspeed is robuuster uitgevoerd dan oem en wordt rechtstreeks
op de montagepunten van de veerpoten gemonteerd daar dit bij oem niet het geval is. (hier is nog een tussenbeugel bij L+R)
Wat wel duidelijk merkbaar is bij de Mazdaspeed-versie, is de steunbeugel voor de remcilinder.
Deze gaat de flexibiliteit tegen van de remcilinder in het schutbord.
Dit is duidelijk merkbaar in je rempedaal.

Bijgevoegd enkele foto's.
De voorste strutbar is uitgevoerd in carbon, voorzien van MAZDASPEED-logo (zéér mooi !) en de achterste is uitgevoerd in gepolierd aluminium.

Mvg

Ben
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-07-2007 06:39
Ik ben benieuwd naar je circuit-ervaringen op bekend terrein.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-07-2007 07:06 Edited 18-07-2007 07:09
Het ziet er mooi uit, en het werkt ook nog! Wat wil je nog meer (je kunt alleen een krat minder frisdrank meenemen bij de supermarkt).
Je onderschrift op het forum wordt steeds langer zo! (die je nog wel moet bijwerken zo te zien).
- Van Matex (ForumPro) op 21-07-2007 20:57 Edited 21-07-2007 21:02
Matex remcilindersteun

ff in elkaar geflanst.
Nu nog ondervinden of het resultaat heeft.
Wordt vervolgt.
Bijlage: P7210085.JPG (137k)
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 21-07-2007 23:56
En Matex,

Wat zijn je bevindingen ?
Vangt de originele strutbar de kracht goed op ?
Deze is namelijk niet rechtstreeks op de veerpoot gemonteerd maar met een tussenbeugeltje met 2 kleine boutjes...
Flext dit niet wanneer je kracht zet op de remcilinder ?

Is in ieder geval leuk gevonden.
Wij hadden hier al eens over gesproken, niet ?
Nu nog mooi zwart spuiten en klaar is Matex :-)

Mvg

Ben
- Van Matex (ForumPro) op 24-07-2007 19:56
Ben,

Na jou publicatie m.b.t remcylindersteun dacht ik,o ja daar heben wij al een keer overgesproken.
Jij speelde toen al met het idee er iets voor te bedenken.
En dus heb ik maar ff een test beugel gemaakt.

Het pedaal gevoel bij remmen is wel veel straffer.
Ik heb m'n zoon laten remmen (met draaiende motor i.v.m de bekrachtiging),en zelf gekeken of de standaard strutbar mee geeft.
En inderdaad bij stevig trappen zie je de strutbar +/- 1mm omgaan.

het effect is desondanks goed voelbaar.
dus toch een sucses.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 11-11-2007 11:32
En hier mijn oplossing voor afsteuning van de remcilinder.
Had ik al enkele maanden geleden gemaakt van een stukje alu profiel.
Dat profiel had ik overgehouden van een vliegenhor-deur.
Om precies te zijn van de middenstuk.
Aan de remcilinderkant klemt ie dusdanig dat ie niet weg kan schuiven en aan de strutbar heb ik enkele kleine inkepingen gevijld zodat ie ook daar niet weg kan.
Om het geheel te monteren gewoon eventjes de bevestigingsbouten van de bar los en weer vastdraaien.
De afsteuning zit met iets voorspanning nu muurvast.
En het belangrijkste: het is echt een merkbare verbetering van drukpunt !
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Mazdaspeed front and rear strut bar

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill