Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / RX8 van België naar Nederland
- Van Vereeken (Beginner) [be] op 09-07-2007 18:16
Mijn RX8 is te koop (2004). Ik heb (toevallig?) al twee geïnteresseerden uit NL gehad, maar hield de boot af omdat ik eigenlijk niet weet of ik iets bijzonders dien te doen opdat Nederlanders de auto kunnen invoeren. Heeft iemand op dit forum ervaring met van België naar Nederland halen.
Omgekeerd heb ik er me 1x aan gewaagd (met een Caterham) en dat was een kleine nachtmerrie.
De RX8 in Be heeft een Europees gelijkvormigheidsattest dus zou ik denken dat ik die wagen perfect aan een Nl -medemens kan laten.

Iemand?  Groeten,

Michel Vereeken
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 10-07-2007 17:29
Ik heb mijn rx 8 ook uit belgië ingevoerd. Het is een kwestie van samen een afspraak te maken bij de RDW in nederland.
Op de afgesproken dag moet de auto voorzien van alle belgische papieren verschijnen.
De nederlandse koper moet ook aanwezig zijn omdat de bpm bij de douane op het kantoor van de rdw betaald moet worden. Kan met pinpas alleen moet je ervoor zorgen dat je op die dag dat hoge bedrag kunt pinnen, dus even met de bank regelen.
Voor de nedelandse koper is het ook wel handig om de verwijderings bijdrage voor de keuring te betalen. De acceptgiro hiervoor krijg je thuis gestuurd.
Eigenlijk is het heel erg simpel allemaal.
Let op: de koper moet rekening houden met een langere wachttijd op het kenteken omdat het rdw kantoor dit zelf niet kan aanmaken en moet opsturen naar Veendam. Het aantal cilinders, de inhoud en het vermogen komen niet overeen met een "normale" auto en dus moet het kenteken door "Veendam" handmatig worden opgemaakt.

Groetjes "tjeu-groesselt".
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / RX8 van België naar Nederland

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill