Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 25-2-07 Trackday GP circuit Nürburgring
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-01-2007 22:09 Edited 25-01-2008 20:08
Van Volverine van het duits forum kreeg ik de volgende tip:

DSK (Deutschen Sportfahrer Kreis) - leden mogen op 25-2-07 op het GP circuit van de N?ring rijden.
3 x 25 minuten voor 75 euro.
Echter ,als je de dag ervoor (24-2-07) bij de jaarvergadering aanwezig bent is het gratis.
Zoals je begrijpt ben ik dus sinds vandaag ook DSK-lid.
Het lidmaatschap kost 55 euro en daar krijg je dan ook nog het tijdschrift Sportauto bij.
Zie hier info van DSK:http://www.dskev.de/

En hier het verslag van vorig jaar van Volverine:

http://rx8-ff.boards.sunhost.de/wbb2/thread.php?threadid=10390&sid=&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=1

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 24-02-2007 19:47
Morgen is het 25-2-07.
Net weer de zomerbanden gemonteerd voor een , naar verwachting , waterballet op De Ring.
Het weerbericht maakt melding van 90% kans op regen! (De slicks laat ik dus maar thuis.)
Zie hier:
http://www.dskev.de/aktionen.html
Aanmelding om 8.00 u en het circuit gaat om 9.00 u open.
Naar ik aanneem zal Volverine weer veel foto's maken.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-02-2007 00:42
Veel plezier!!!!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 26-02-2007 20:53 Edited 26-02-2007 22:39
Und es war toll !!

Toen ik om gisteren 6.30 u wegreed overviel mij het gevoel waar ik nu toch mee bezig was.
Zaterdagmiddag was ik immers net pas teruggekomen van wintersport en direct na het weghalen van de ski's op de magneetdragers op het dak van de auto , begonnen met klaarmaken voor de ring.
(bandenwissel , helm en schoenen klaarleggen ,etc)

Zoals voorspeld was het in de ochtend erg nat.
Volverine (Ute) met haar gele rx8 zat in groep 1 die om 9.00 u startte.
Ik was pas om 10.50 u aan de beurt.
Als je dacht dat er bijna niemand op zo'n slechtweer-dag zou rijden kwam je bedrogen uit.
Er waren 4 groepen met in totaal zo'n 200 auto's!

Ook de motorrijders kwamen aan de beurt.
Er waren 8 dapperen !

Er waren alleen auto's met kenteken toegelaten.
Nu hebben ze in duitsland de mogelijkheid van de tageszulassung.
Dus gewoon circuitauto's met een rood kenteken erop gehangen.
Die golfjes (200 pk en 800 kg(?)) gaan echt hard rond. Prachtig.
Onnodig te zeggen dat ik daar met mijn familiebak geen land zag (zoals ze dat daar in duitsland zeggen)
Ondanks de zeer ruime uitloopzone's was er een TT die het einde van de grindbak had gevonden. Jammer.

Een greep uit de deelnemers:
2 stuks Elise,  enkele smart coupe's , kadettje C (loeihard), RS4 ,911,impreza's,Evo's,AMG CLS V12 met dubbele turbo en dik 600 PK , Dacia logan op intermediate's ,Micra dci , etc.
Maar ook een Vito en een Transporter.
Die reden normaal met de motor, maar vonden het nu te nat en te koud !!

Het circuit is niet verkeerd.
Alleen zitten er 2 erg krappe bochtencombinatie's in ,die op een kartcircuit niet zouden misstaan.
Daardoor rij je veel langer dan normaal in de 2e versnelling.
In de chicane voor de laatste bocht voor start en finish waren 2 bandenstapels neergezet om te voorkomen dat je teveel zou kunnen afsnijden.
Bij het aanremmen waren die slecht te zien/in te schatten.Niet echt leuk.

Ute is 2 maal met me meegereden.
Ik hoop dat de foto's , die ze tussen het rondetijden bijhouden maakte ,gelukt zijn.

Mijn laatste run was om 15.50 u.
En toen ging iedereen er nog even goed voor zitten.
Want het was helemaal droog!
Ik vertrok als vierde met alleen de 2 Evo's en een BMW voor mij.
Die BMW kreeg ik nog te pakken maar vlak daarna kwamen die golfjes links en rechts langs om achter de Evo's aan te gaan/jagen.
Mijn rem en schakelpunten die ik in de regen had uitgeknobbeld klopten nu natuurlijk niet meer.
Kon ik weer van vooraf aan gaan beginnen.

Zo had ik eigenlijk 2 verschillende circuits voor de prijs van een.
Oja, die prijs was dus 0 euro, want de circuitdag was eigenlijk alleen DSK leden die ook op zaterdag de Jahressammlung hadden bijgewoond en er was helemaal geen regel dat je anders 75 euro moest betalen.
Toen ik daar dus om 8.00 u met een beteuterd gezicht voor de aanmeldtafel stond ,mocht ik toch nog meerijden.
Was ik gelijk de enigste buitenlander.

DSK had de dag heel goed georganiseerd en iedereen was echt zeer aardig en gemoedelijk.

Hier de link van het duitse forum:
http://rx8-ff.boards.sunhost.de/wbb2/thread.php?sid=&postid=252654#post252654

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 26-02-2007 22:40 Edited 26-02-2007 22:43
Ute is met haar 1.57 m iets kleiner als ik.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 26-02-2007 22:44
De unfortuinlijke TT
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-02-2007 21:40
Hier meer foto's van de DSK-huisfotograaf:
http://page.kaetzmer.de/eventViewer.html
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-03-2007 10:55 Edited 03-03-2007 11:00
Nog even nagenieten:

Hier staan nog meer foto's:
http://www.mw-sportfoto.de/

En hier alle info over het circuit:
http://de.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-03-2007 11:00 Edited 03-03-2007 11:17
Vooral bocht 1 t/m 4 zijn erg krap en er zijn veel verschillende lijnen mogelijk.
Dan moet je natuurlijk wel goed kijken waar de andere auto's zijn.
Hier wordt ik op de huid gezeten door een ouder model Colt.

Nog even wat info voor Ben:

De luchtdruk in de Vredestein Ultrac banden had ik eerst op 2,4 bar koud gebracht.
Na de 2 natte sessies was dat 2,8 bar warm geworden.
(Ondanks de regen rij je de banden dus toch nog warm)
Daarom verder verlaagt tot 2,4 bar warm.
En zo de laatste droge sessie ingegaan.
De grip was voor mijn gevoel bijna net zo goed als van de Bridgestones.
Let wel : bijna , maar niet helemaal.
Verder verlagen tot 2 bar warm had ik vorig jaar op Spa al eens geprobeerd.
Dat werkte bij de bridgestones wel maar bij de Ultracs werkt het absoluut niet.
Blijkbaar is de opbouw van de Ultrac banden weker/flexibeler en gaan de banden te veel werken/ vervormen , waardoor de grip flink terugloopt en de randen van de blokken/rillen zeer snel wegslijten.
In de regen zijn de Ultracs echter absoluut superieur en doen zelfs niet onder voor race-intermeadiates ,zoals die
door diverse rijders wordt gebruikt.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-03-2007 11:25
Het was soms best wel druk :
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 03-03-2007 11:29 Edited 03-03-2007 11:33
En sommigen dachten dat het een driftday was.
Op Zolder rijden die normaal niet op een trackday , maar zijn daar aparte sessies voor.
Snel is zo'n drift natuurlijk niet , maar wel erg spectaculair.
Gelukkig deden ze het alleen als er niet direct andere auto's achter reden.
Dat die mannen links en rechts wel een stukje gras, etc meenamen spreekt voor zich.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / 25-2-07 Trackday GP circuit Nürburgring

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill