Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Lijstje met upgrades en wijzigingen die onder de garantie vallen
- Van Arjan (Deelnemer) [nl] op 31-12-2006 11:15
Hoi,

Wie kan voor mij een lijstje maken van de upgrades en zaken die ik moet controleren en eventueel door de dealer zou moeten vervangen nu de auto nog onder garantie is? Betreft een HP met 27000 op de teller van 20-10-2005.

Arjan
- Van Ron (Deelnemer) op 02-01-2007 17:26
Mijn HP is van juni 2006.
Er zijn de volgende upgrades en wijzigingen (onder garantie) aan gedaan:
1 Draagarmen voorwielophanging gecontroleerd
2 Stoelkuipen (plastic achterkant van voorstoelen) zijn vervangen door krasvaste kunststof kuipen
3 Hitte Isolatie is aangebracht bij benzinetank
4 laatste software update gedaan.
5 Afdichting (tegen condens in achterlichtunits) aangebracht rondom de bedrading van de achterlichtunits
6 Sneller draaiende startmotor en nieuwe bougies (wordt deze maand gedaan)

Bij de Mazda dealer is de history van de upgrades van jouw RX-8 op te vragen.

Ron
- Van Arjan (Deelnemer) [nl] op 03-01-2007 19:12
Ron,

Harstikke bedankt voor de moeite ik ga meteen dat lijstje bij de dealer opvragen.

Groet,
Arjan
- Van bartfrinking (Powerposter) [nl] op 04-01-2007 19:47
heb ik inmiddels ook gedaan, ben benieuwd naar de reaktie :-)
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 07-01-2007 00:24
Ik ga dit ook eens vragen bij mijn belgische daeler. Benieuwd of dat overeen komt met de nederlandse ?
groetjes "tjeu-groesselt"
- Van bartfrinking (Powerposter) [nl] op 15-01-2007 18:47
dit mailtje kreeg ik vandaag vd dealer ;-)

"Even voor de tussenstand,wij hebben de evt van toepassing zijnde claims en modificaties voor jullie auto aangevraagd.
Zodra we hier accoord op hebben en de onderdelen in huis hebben maken we een afspraak.
Officieel mogen we pas claimen als de klant er over klaagt,bij u vragen we hem gewoon aan en doen alsof."
- Van Dr.Race (Beginner) [gr] op 16-01-2007 11:56
Hello! I am sorry for posting an off-topic here.
Is there an intrernational section in this forum?
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-01-2007 15:00
Dr.Race:

> Hello! I am sorry for posting an off-topic here.
> Is there an intrernational section in this forum?


No there is not. You can post in english or german if you like. Und vielleicht kanst du es schon lesen, das Niederlaendisch.
- Van Arjan (Deelnemer) [nl] op 20-01-2007 10:37
Nou inmiddels ben ik er in geslaagd hier in het mooie Zeeland een dealer te vinden met een rotor hart en die heeft de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
1 Draagarmen voorwielophanging controleren; de rechter voorarm is inmiddels vervangen

2 Stoelkuipen (plastic achterkant van voorstoelen) vervangen door krasvaste kunststof kuipen; het werknummer hiervoor was nog niet bekend wordt door de dealer achterhaald en eventueel later uitgevoerd. De kuipen zien er trouwens nog goed uit.

3 Hitte Isolatie aanbrengen bij benzinetank; bleek al te zijn uitgevoerd door mijn vorige dealer

4 laatste software update doen; wat een verschil de motor hangt beter aan het gas:-)

5 Roest wielnaven behandelen; gebeurd

6 Sneller draaiende startmotor en nieuwe bougies; bougies zijn vervangen met de startmotor wordt gewacht totdat dit echt een probleem wordt en anders gebeurd dit nog voor de garantie verloopt.

Groet,
Arjan

- Van Jacco (SuperForumposter) [nl] op 21-01-2007 19:04
Ik heb vanaf zomer 2006 een hp maar als ik aan de dealer vraag wat er aan mijn 8 gedaan is zegt hij dat alle updates gedaan zijn , maar hoe kan ik dit zien wat er daatwerkelijk gedaan is.
Kan iemand mij vertellen hoe ik zelf updates kan kontroleren?

alvast dank Jacco
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 28-01-2007 11:02
Ik ben afgelopen vrijdag even bij mijn dealer geweest met het lijstje van updates zoals dat in vorige berichten is te lezen. Ook hij reageerde hetzelfde: alle tot de verkoop bekende updates zouden zijn uitgevoerd. Hij kon mij geen lijstje laten zien maar adviseerde mij om een maand voordat mijn rx 8 drie jaar wordt een afspraak te maken, zodat hij alle updates die dan bekend zijn kan uitvoeren binnen de garantie. Hij was overigens wel op de hoogte van een aantal updates en noemde die uit zijn hoofd op, dus ik ga ervan uit dat ze daadwerkelijk zijn uitgevoerd.
Groetjes "tjeu-groesselt"
- Van janr (Deelnemer) [nl] op 04-01-2009 13:20
Beste RX-8 rijders,

Zijn er 2 jaar na dato nog nieuwe problemen/updates geweest buiten de genoemde?

mvg,
jantjer
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Lijstje met upgrades en wijzigingen die onder de garantie vallen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill