Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / 100.000 KM
- Van deerik (Deelnemer) [nl] op 27-09-2006 14:27
Hi,

Mijn RX-8 zit aan de 100.000 km grens
De 'schade' tot nu toe;
- Lucht-uitlaat accenten 2x vervangen ivm roest
- Wiel naven elke beurt coaten ivm roest
- Achterlicht vervangen ivm vocht
- 1x niet te starten, opslepen en motor laten 'modificeren'.
- Ben aan de 3e set banden bezig (of 4e??)
- Ben liters olie verder.....
Bovendien zitten er wat zaken aan te komen, er zit nu een
vreemde 'rammel' in en de speakers voor vallen vaak uit.

Nix schokkends, maar wel een hoop klein geneuzel. Hij doet het
nog altijd prima, geniet er nog van maar ga volgend jaar zeker
voor iet anders sportiefs. Ben dat 'roestige' aardig zat aan het worden.

gr,

Erik
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-09-2006 20:41
Dat roestige is erg jammer. Heb er zelf geen last van gelukkig. Mijne is al een tijdje blijven steken op 93.000, ik rij sinds 1,5 maand in een oud dieseltje (Peugeot 306 TD) om te bezuinigen op het veel te dure woon-werkverkeer. Heb daar inmiddels ook 4.000 km mee gereden. Deze roest wel overigens. ;)
- Van Hanzo (Deelnemer) [be] op 19-07-2007 00:02
Toen ik aan 98.979KM zal heb ik een nieuwe motor gekregen in garantie :p:p:p nu heb ik er op de lteller al 115OOOkm staan...ik rij altijd sportief.k heb nog niet veel problemen gehad. rx8 is een hele goeie auto 1 fucking nadeel ...HIJ DRINK TEVEEL. voor die liters dat hij drinkt mocht hij toch al veel meer HP hebben vindt ik. maarja. greetz
- Van BVK (SuperForumposter) [be] op 19-07-2007 18:15
Hanzo:

> Toen ik aan 98.979KM zal heb ik een nieuwe motor
> gekregen in garantie :p:p:p nu heb ik er op de
> lteller al 115OOOkm staan...ik rij altijd
> sportief.k heb nog niet veel problemen gehad. rx8
> is een hele goeie auto 1 fucking nadeel ...HIJ
> DRINK TEVEEL. voor die liters dat hij drinkt mocht
> hij toch al veel meer HP hebben vindt ik. maarja.
> greetz


Naar aanleiding van wat heb je een nieuwe motor gekregen ?
Bij wie / waar heb je dit laten doen ?

Mvg

B
- Van Hanzo (Deelnemer) [be] op 16-03-2008 18:06
Zogezegd was er een leiding van mijn koeling nr de motor gesprongen waardoor em geen koeling meer kreeg en zo van kracht ..afnam en versleet...ik heb dit laten doen bij mijn mazda verdeler (Cools)in Belgie...er was een man gekomen van mazda belgium om dit verhaal aan te horen van mijn dealer :)
- Van Matex (ForumPro) op 05-06-2011 19:49
Yes, ben vandaag de magische grens gepasseerd,
Effe kort gestopt en met m'n mobieltje een plaatje geschoten.

Afgelopen week vakantie gehad in Duitsland.
De Rex liep met volle bepakking (kampeer uitrusting) vlot naar 235 Km/Hr
Hij stuurd en loopt exelent.
Geen enkele reden tot klagen.

Behalve een klein roest plekje op de achter deur,daar voor biedt Mazda Nederland een vergoeding voor een deel reparatie.
Morgen met m'n garage eens afstemmen wat dit inhoud.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 05-06-2011 20:00
Proficiat !
Niet met de roest, maar met het aantal behaalde kilometers uiteraard :-)
Doe zo voort. Ik ben er nog een jaar of 2-3 van verwijderd denk ik. Ik hoop dat hij dat probleemloos haalt natuurlijk ;-)
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-06-2011 21:16
Gefeliciteerd. Mooi plaatje van de kmstand met draaiende motor!

Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-06-2011 23:52
Mooi zo......gefeliciteerd......
mvg, Ruud
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 06-06-2011 06:58
Dan heb ik nog heel lang te gaan. De mijne pas op 25000 km!! en is ruim 6 jaar oud. In 2030 zal ik het halen???
Gefeliciteerd met het bereiken van 100000.
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 06-06-2011 09:30
100.000 km is een mooie mijlpaal.

Ik schiet ook al op met de mijne (uit 2004 met 192 pk, rood), er staat nu exact 91000 op de teller.
De 100.000 denk ik er eind dit jaar of begin volgend jaar op te hebben staan, ik gebruik de auto ook voor woon-werk verkeer.
Hij ziet er nog uit als nieuw en loopt als een zonnetje.
Airco is onlangs gerepareerd (onder garantie). Scheurtje in een leiding en een afdichtingsring vervangen.
Ik had behoorlijk wat water in mijn linker achterlicht unit.
Ik heb deze gedemonteerd en droog geblazen met een föhn. De pakking was erg vervuild; schoongemaakt en een dun laagje vet erop.
De afgelopen dagen zijn er een paar fikse buien overheen gegaan en nog steeds droog!
Hopelijk blijft het hierbij, maar tot dusver méééééér dan tevreden met deze geweldige auto !!

Mijn idee over de RX-8 is dat het een auto is met een geweldige wegligging en bochtenhandling, maar met iets te weinig vermogen (maar genoeg voor Nederland).
Groeten, Ger
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-06-2011 18:22
Matex:

> Yes, ben vandaag de magische grens gepasseerd,
> Effe kort gestopt en met m'n mobieltje een plaatje
> geschoten.
>
> Afgelopen week vakantie gehad in Duitsland.
> De Rex liep met volle bepakking (kampeer
> uitrusting) vlot naar 235 Km/Hr
> Hij stuurd en loopt exelent.
> Geen enkele reden tot klagen.
>
> Behalve een klein roest plekje op de achter
> deur,daar voor biedt Mazda Nederland een vergoeding
> voor een deel reparatie.
> Morgen met m'n garage eens afstemmen wat dit inhoud.


Hoi Ton,

We hadden toch eigenlijk deze 100.000 km thread:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=903

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 08-06-2011 19:03
Outjer:

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik wist dat er een was,maar vond hem niet teug.
Toch wat beter moeten zoeken.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 09-06-2011 09:24
Maakt niet uit. Het blijft een mijlpaal die best het vermelden waard is.

Gefeliciteerd en nog veel probleemloze kilometers gewenst.
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 06-09-2011 11:26
Gisteren ook de mijlpaal van 100000 gehaald, laatste tijd veel kilometers gemaakt dus ging hard. Op naar de 200000 :-).
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-09-2011 13:00
Gefeliciteerd!

Olof
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 06-09-2011 16:53
Gefeliciteerd, laten we het hopen dat je de 200000 haalt!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 07-09-2011 09:02
rx8wolf:

> Gisteren ook de mijlpaal van 100000 gehaald,
> laatste tijd veel kilometers gemaakt dus ging hard.
> Op naar de 200000 :-).


Gefeliciteerd.
En succes! ik hoop het ook.
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 22-11-2011 14:54
Vandaag heb ik ook de grens van 100.000 km overschreden.
De auto (met eerste motor) start altijd direct en loopt als een zonnetje.
In april 2011 gekocht met 88.000 op de teller.
Ik hoop er nog vele kilometers mee te rijden :)

Groeten,
Ger
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-11-2011 15:43 Edited 22-11-2011 15:46
Hanzo:

> 1 fucking nadeel ...HIJ
> DRINK TEVEEL. voor die liters dat hij drinkt mocht
> hij toch al veel meer HP hebben vindt ik. maarja.
> greetz


Ehr, da's helemaal niet waar.
Een Renesis heeft een specifiek vermogen van ong. 180PK/liter en da's bijna het dubbele van een Ferrari of de nieuwste Lamborghini Aventador (700PK uit 6,5liter).
Tegenwoordig is echter 100PK/l voor een atmospherische motor al heel gewoon geworden.
En wat verbruikt een 599 GTO (670pk/6,3liter) of Aventador?
Die lopen echt geen 1:8 hoor...
Bovendien draaien deze motoren ook echt geen 9500tpm...

Plaats 5 Renesismotoren (totaal 6,5liter) in je auto en je hebt 5x230pk=1150pk, het verbruik zal dan ongeveer hetzelfde zijn als bovengenoemde exoten wat zo rond de 1:4 zal liggen (puur hypotetisch dan hè?).
Da's toch 450BHP meer, best knap hè, van Mazda?

Weet je wel wat voor bijzonder stukje techniek je rijdt?
Als ik zulke opmerkingen hoor rijzen me de haren te berge want dan heb je echt niet opgelet bij de aankoop.
Ik zal het je zeggen: je rijdt een bijzondere auto met een hi-tech motor!
Zo, en dat wilde ik even kwijt! ;-)
Goedver...

Grtz Dennis.
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 24-11-2011 05:57
Vind ik allemaal een beetje ver gezocht, de rex vergelijken met een lambo of een ferrarie. Waarom niet met een veyron die verbruikt ook lekker veel?  Het valt gewoon niet goed te praten hoeveel de rex verbruikt.
1 rotor doet hetzelfde als 3 cylinders. Dus kun je de rotatie motor vergelijken met een  6 cylinder.
De rex heeft tussen de 192 en 250 pk naargelang het moddel met een gemiddeld verbruik van 15l.
Een sportwagen met dit soort vermogen verbruikt de dag van vandaag ongeveer 11l.
Ik ken iemand met een Nissan 370Z(335pk) die verbruikt 12l. Een collega heeft een Golf R32(270pk) die verbruikt 11l.
Dit zijn 2 auto's waar wij met onze rex een puntje aan kunnen zuigen maar ons verbruik ligt wel 25% hoger!
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 24-11-2011 09:23
Die van mij verbruikt altijd 11-12 liter per 100 km.... En dan nog, ik rijd veel liever in mijn Rex dan in een 370Z of R32...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [se] op 24-11-2011 09:44
Ik heb soms het idee dat je gewoon aan het trollen bent. Met je hocus pocus upgrades en het gezeur over de wankelmotor.

Andere sportwagens hebben trouwens niet zo'n soepele vermogensafgifte en goede wegligging. Een sportwagen is meer dan slechts vermogen, dat vergeet je nogal eens.
- Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 24-11-2011 10:17
Melkie:

> Die van mij verbruikt altijd 11-12 liter per 100
> km.... En dan nog, ik rijd veel liever in mijn Rex
> dan in een 370Z of R32...


dat is zuinig :). ik krijg hem niet onder 13, meestal gemiddelde van 13,8l/100km
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-11-2011 11:46 Edited 24-11-2011 11:49
goldeneagle0672:

> Vind ik allemaal een beetje ver gezocht, de rex
> vergelijken met een lambo of een ferrarie. Waarom
> niet met een veyron die verbruikt ook lekker veel? 


Ben ik met je eens.

> Het valt gewoon niet goed te praten hoeveel de rex
> verbruikt.
> 1 rotor doet hetzelfde als 3 cylinders. Dus kun je
> de rotatie motor vergelijken met een  6 cylinder.
> De rex heeft tussen de 192 en 250 pk naargelang het
> moddel met een gemiddeld verbruik van 15l.
> Een sportwagen met dit soort vermogen verbruikt de
> dag van vandaag ongeveer 11l.
> Ik ken iemand met een Nissan 370Z(335pk) die
> verbruikt 12l. Een collega heeft een Golf
> R32(270pk) die verbruikt 11l.


En rijden die exact hetzelfde als jij? Op exact hetzelfde punt gasgeven, remmen, opnieuw optrekken?

> Dit zijn 2 auto's waar wij met onze rex een puntje
> aan kunnen zuigen maar ons verbruik ligt wel 25%
> hoger!


Ligt eraan wie erin rijdt. Ik ken een verhaal van een man wiens auto van de een op de andere dag ongeveer een derde meer aan brandstof ging gebruiken.
Begon eigenlijk tegelijk met de dag waarop zijn dochter haar rijbewijs haalde en met de auto van pa naar school mocht. (Ik rij nog steeds veel onzuiniger dan mijn vader, en dat ligt niet alleen aan het soort auto's waar ik in rij)
Een gemiddelde RX-8 met een gemiddelde bestuurder zal zeker wel onzuiniger rijden dan een gemiddelde 350Z met dezelfde gemiddelde bestuurder, dat is zondermeer waar.
Maar dat heb je dan weer terugverdiend in al die jaren, want de aanschafprijs van een 350Z was in 2004 ruim 5.000 euro hoger.
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 24-11-2011 12:44
Al eens met een 370Z of een R32 meegereden? De wegligging van de rex is idd. goed. Maar die van een R32 moet zeker niet onder doen met z'n 4 wiel aandrijving.
Hocus pocus? Je moet eens een mail sturen naar Injen en hen uitleggen hoe ze het wel moeten doen zonder hocus pocus. De hocus pocus markt voor de RX8  doet het zo goed omdat "die zoveel beter presteert" dan andere auto's in z'n klasse!
Het verbruik van de rotatiemotor wordt z'n ondergang in de "groene wereld" waarin we nu leven. Dat is ook de reden waarom de RX9 er nog niet is. Ze halen de euro 5 norm niet. Ze hinken gewoon hopeloos achterop op de cylindermotor.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [se] op 24-11-2011 13:55
Jaja InJen met hun 22 pk.... is dat met of zonder geioniseerde benzine?

Die hocus spocus markt doet het voor elke auto goed dankzij mensen zoals jij ;) Racing Beat, zo'n beetje de grootste specialist mbt wankelmotoren weet amper 7 pk extra uit de RX8 te halen met hun luchtfilter en airduct. En dan InJen, een merk dat vooral goed is in mooie ongefundeerde grafiekjes laten zien, schreeuwerige reclames, en verder geen wankelexpert is, claimt 22 pk, mag ik even lachen :D

Maarja zij zijn experts, dus ze moeten wel gelijk hebben toch? Je slechte aanschaf moet wel goed te praten zijn natuurlijk. (Gek genoeg doe je dat met de auto zelf dan weer niet)

Als je tracktijden gaat vergelijken van de RX8 en de andere auto's in z'n klasse, dwz uit de periode 2004, doet de RX8 het gek genoeg toch een stuk beter in de meeste gevallen.

En definieer 'achterlopen'... Zuigermotoren halen zonder turbo geen 177pk uit een liter.... die lopen hopeloos achter op de wankelmotor?! Zuigermotoren bestaan uit honderden onderdelen, dus moeten ze wel achterlopen?! 't Is maar hoe je het bekijkt.

Die Euro 5 norm zal mij persoonlijk een rotzorg wezen. En jij moet je auto verkopen want je bent een schande voor wankelliefhebbers.
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 24-11-2011 14:25
Met of zonder turbo. Wat maakt het uit. De verhouding van verbruik ten op zichte van vermogen is slecht. Daar draait het om. Dat zeggen ze in alle vakbladen, sites en programma's van top gear tot fifth gear maar faxie kows best!!!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 24-11-2011 15:05
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-11-2011 15:21
Jongens ontspan...

Als je niet tevreden bent met de RX-8 moet je de auto verkopen en wat anders aanschaffen. Ben je wel tevreden geniet er dan elke dag van want hoe je het ook wend of keert: De RX-8 is met al haar nukken en rare fratsen een unieke auto!
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [se] op 24-11-2011 15:49
goldeneagle0672:

> Met of zonder turbo. Wat maakt het uit. De
> verhouding van verbruik ten op zichte van vermogen
> is slecht. Daar draait het om. Dat zeggen ze in
> alle vakbladen, sites en programma's van top gear
> tot fifth gear maar faxie kows best!!!


Ik weet het beter dan jij, dat is wel duidelijk ondertussen.

Maar het verhaal verbruik/vermogen was al vanaf dag 1 duidelijk, stond inderdaad in alle bladen, en toch koop je d'r een en vervolgens loop je alleen maar te klagen.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [se] op 24-11-2011 15:49
Caecil:

Hee die ken ik :)
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 24-11-2011 16:01
Idd. en dat wist ik ook. Mij hoor je enkel klagen over de kwaliteit van de auto. Motor vervangen als je pech hebt, bobines, startmotor, koelwatertank heeft iedere rex... dit is niet normaal bij een laag aantal km. Het verbruik is ook niet normaal en dat wist ik ook. Ik heb de auto gekocht omdat het een prachtig ontwerp is zonder iets te weten over de techniek in de auto.
Die discussie over het verbruik hebben jullie zelf uitgelokt met er lambo's en ferrarie's bij te gooien die vele klassen hoger zijn dan de rex.
En ja, ik geniet er iedere dag van. Nu ook met de injen die volgens jou toch op niets trekt. Trouwens racing beat gebruikt een K&N filter (die allang voorbijgestreefd is) in een filterbox die ze na gemaakt hebben van het originele. Daardoor geraken ze idd maar aan 7pk. DE GROTE WANKELSPECIALISTEN!!!
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [se] op 24-11-2011 17:07
Misschien is het originele ontwerp ook zo gek nog niet ;) Mazda heeft wel aardig wat aandacht besteed aan het inlaattraject. Zet 'm eerst maar eens op een rollenbank voor en na dat luchtfilter. En een uitdraai graag.

Zelfs als je het filter helemaal weglaat zal je nog geen 22 pk krijgen.

Dat het harder lijkt te gaan is voor een heel groot deel placebo. Er zullen vast wel wat paardjes bijgekomen zijn, maar 22 is ronduit idioot.

Het is trouwens wel algemeen bekend dat fabrikanten wel heel graag overdrijven met opgegeven winsten. Racing Beat is een van de weinigen die dat niet doen.

Lambo's en Ferrari's hebben ook gevoelige motoren trouwens voor je informatie. Maar omdat die een mooi ontwerp en mooie materialen hebben is het opeens wel goed? Voor het geld dat die auto's kosten is de betrouwbaarheid eigenlijk helemaal schandalig.

En de vergelijking werd gemaakt vanwege het vermogen per liter, niet vanwege al de rest van de auto.

Beetje nazoeken op het US forum levert als beste resultaat op dat de Injen hooguit even goed presteert als de betere andere merken. Verder word het vooral afgekraakt vanwege de valse claims. Kwaliteit is goed verder, meer niet.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 24-11-2011 18:27
Zullen we het binnenkort weer over de magische 100.000 km grens hebben :-)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-11-2011 19:25
Sorry jongens, jajaja en Caecil :) ik ben het toch zoals eerder al eens gezegd toch wel een beetje met Goldeneagel eens....
En Mazda werkt zeker niet aan mee om het slechte imago te verbeteren!

Maar goed ik denk dat dit een 'ik vind, jij vindt' spelletje wordt...

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-11-2011 21:19
Ik ventileer niet mijn mening, ik probeer de feiten in perspectief te zetten wat betreft het verbruik.
Noem mij eens een andere fabrikant die motoren bouwt met een specifiek vermogen, want dat is wat ik wil belichten in deze, dat HOGER ligt dan 178BHP/liter en een LAGER verbruik dan de RX-8 heeft.
...
Ik zal je helpen: die zijn er gewoonweg niet.
En dat is alles wat ik er over kwijt wil.
Kennelijk heb je het anders gelezen dan ik bedoeld heb.

Grtz Dennis.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 25-11-2011 10:17
Dennis, ik denk niet dat die vergelijking steek houdt.
Een Viper met een 8.3 liter motor en 600 pk (72 pk/l) verbruikt meer dan mijn Mazda 5 met 1.8 en 115 pk (65 pk/l).
Zo'n vergelijking klopt toch niet ? Uiteraard verbruikt hij meer, zijn motor is 5x groter.
En dat is wat je moet vergelijken. De Renesis is ocharme 1.3 liter en hij verbruikt evenveel als een 8 liter, met slechts een 4e van de power.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-11-2011 12:19 Edited 25-11-2011 12:28
Bartman:

> Dennis, ik denk niet dat die vergelijking steek houdt.
> Een Viper met een 8.3 liter motor en 600 pk (72
> pk/l) verbruikt meer dan mijn Mazda 5 met 1.8 en
> 115 pk (65 pk/l).
> Zo'n vergelijking klopt toch niet ? Uiteraard
> verbruikt hij meer, zijn motor is 5x groter.
> En dat is wat je moet vergelijken. De Renesis is
> ocharme 1.3 liter en hij verbruikt evenveel als een
> 8 liter, met slechts een 4e van de power.


Specifiek vermogen zegt iets over de motorinhoud afgezet tegen het opgebrachte vermogen.
Een bekend begrip in de motortechniek.
Wat denk je dat een Rotatiemotor van 8 liter gaat produceren?
Je hebt het over groter en dus zwaarder en dus meer vermogensvernietiging voor het verplaatsen van dit (over)gewicht.
Ik durf te wedden dat een N/A 4-schijfs 2,6 liter Rotatiemotor (zoals in de Mazda 787B) met 800+ BHP slechts de helft weegt van een Dodge Viper II-motor terwijl deze toch speciaal in aluminium is gegoten.
Idd, deze verbruikt meer daar het specifiek vermogen vele malen hoger ligt (nl. 300BHP/liter).

Het blok van de Viper is trouwens een gietijzeren ontwerp voor een Dodge Pick-up (F350 dacht ik) welke bij Lamborghini is omgezet naar aluminium daar zij daar de expertise hadden (Lamborghini viel destijds onder GM).

Maar uiteraard hoef je het niet met me eens te zijn.
Het is gewoon leuk om te zien hoe iedereen tegen de Rotatietechniek aankijkt.
Ieder zijn mening hoor maar feiten zie ik liever dan gevoelsmatige verklaringen zoals luchtfilters die 20+BHP zouden opleveren.
Ik denk dat degene die er 20BHP uithaalt, zijn orginele filter eens had moeten wisselen voor een orginele nieuwe...
En uitdraaien van een Dyno zie je nooit.
Bovendien win je bij een atmospherische Rotatiemotor vrijwel niks aan de inlaat, aan de uitlaat wordt de grootste vermogenstoename behaald.
Maar dan nog zijn deze toenames maar marginaal.
Vrijwel altijd is het het geluid wat de beleving groter maakt...en da's toch ook lekker? ;-)

Grtz Dennis.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-11-2011 18:13
Vrijwel altijd is het het geluid wat de beleving groter maakt...en da's toch ook lekker?

En dat is een feit!! :):)

Groetjes M&M
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 25-11-2011 23:47
goldeneagle0672:

> Ik ken iemand met een Nissan 370Z(335pk) die
> verbruikt 12l. Een collega heeft een Golf
> R32(270pk) die verbruikt 11l.
> Dit zijn 2 auto's waar wij met onze rex een puntje
> aan kunnen zuigen maar ons verbruik ligt wel 25%
> hoger!


Waarom heb je dan geen Golf of 350Z gekocht als je het verbruik zo belangrijk vindt?

Ik snap je probleem niet echt. Zijn er geen benzinestations in je regio? Je kan toch overal tanken?
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-11-2011 14:48
Op een Duitse 2e hands site met RX-8tjes uit heel Europa tel ik er zo'n 87 stuks met km. standen hoger dan 100.000 km; te beginnen met 250.000 en 199.000 km........
Zie link:
http://www.autoscout24.at/ListGN.aspx?vis=1&state=A&atype=C&make=46&model=18343&pricefrom=1000&page=1&results=20&desc=True&ustate=N,U&sort=mileage&pool=1&zipc=A&mmvco=1&mmvmk0=46&mmvmd0=18343
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-11-2011 11:15
rudolphw:

> Op een Duitse 2e hands site met RX-8tjes uit heel
> Europa tel ik er zo'n 87 stuks met km. standen
> hoger dan 100.000 km; te beginnen met 250.000 en
> 199.000 km........
> Zie link:
> http://www.autoscout24.at/ListGN.aspx?vis=1&state=A&atype=C&make=46&model=18343&pricefrom=1000&page=1&results=20&desc=True&ustate=N,U&sort=mileage&pool=1&zipc=A&mmvco=1&mmvmk0=46&mmvmd0=18343


Bij juist gebruik gaat een Rotatiemotor* minimaal 100.000km mee.
De motor zit in een sportwagen (double wishbone ophanging, carbon aandrijfas, toerenteller vlak voor je neus, sportstoelen, korte schakelweg in de bak, 6 versnellingen etc.) en moet dan ook als zodanig gebruikt worden.
Het is vaak dat mensen te zuinig zijn op hun auto/motor.
Dat een Rotatiemotor maar 100.000km mee zou gaan stamt nog uit de tijd van de RX-7 (1e gen.).
Dat was ook inderdaad zo maar, zo leert het heden, geen garantie.
Er zijn ook 1e gen. RX-7's die meer dan 100.000km hebben gereden.
Bovendien heeft Mazda niet stilgezeten en dus mag je verwachten dat onze motoren MINIMAAL 100.000km mee zouden moten gaan.
Juist gebruik: eerst goed warm rijden en dan af en toe op z'n staart trappen.

Misschien nog ten overvloede te vermelden: ik ga zeker niet claimen dat een RX-8 zuinig is, sterker nog, als je goed gas geeft loopt 'ie echt te zuipen maar wat een fraaie techniek! GE-WEL-DIG!!!

Grtz Dennis.

*=Het woord Rotatiemotor is hier met een hoofdletter geschreven daar het een benaming is welke door Mazda bedacht is. Wankelmotor was in hun ogen te veel verbonden met negatieve dingen...duh.

PS Mijn persoonlijke mening is dat men niet zo moet zeuren over het verbruik maar gewoon genieten.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 30-11-2011 16:39
Juist !!!

Cheers :)
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 01-12-2011 00:28
JGM:

> Juist !!!


Bwa, ik weet niet.
Volgens mij ontbreekt er enkele keren 'zou' in zijn speech.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-12-2011 20:06
Bartman:

> JGM:
>
> Bwa, ik weet niet.
> Volgens mij ontbreekt er enkele keren 'zou' in zijn
> speech.


Zou je misschien een iets meer inhoudelijke reactie kunnen geven? ;-)

Grtz Dennis.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / 100.000 KM

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill