Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Spa-Francorchamps 28 Aout 2006
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 22-03-2006 20:33
Je kunt wel raden wie dit nu weer georganiseerd heeft.
Voor iedereen die 18 maart gemist heeft.
Zeer waarschijnlijk zijn er ook nog veel minder auto's op de baan.
Wel ietsje duurder, maar daarvoor kun je je de hele dag uitleven.
Baphi had er al eens melding van gemaakt , maar ik heb er toch maar even een apart item van gemaakt.
http://www.rx8france.com/forum/ftopic3469.php
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-04-2006 06:18
Ik heb me zonet ingeschreven.
Kijk eens op onderstaande lijst van inschrijvingen.
Wat een kanonnen!
MLR:
GREG - EVO 5
LEE5 - EVO 5
MICK429 - EVO 4
DAVEG - EVO 6 TME
PENFOLD - EVO 6 TME
THE TYRANT - EVO 2
AARDVARK - EVO 8
UNEVOBLOKE - EVO 5
RSGEOFF - EVO 5
ADMIRAL - SKYLINE
EVOHOLIX - EVO 6
ALANZ - LANCER TURBO
EVO6EXTREME - EVO 6 EXTREME
EX-GTIR - EVO 3
MIKERUDD EVO 8
LD - EVO 8
FILSEVO - EVO 6
NOTHINB - EVO 5
NWWIL - EVO 3
BILTEL - STARION
RS2 EVO6 - EVO 6 RS2
STORMY - IMPREZA SPEC C
MRK - EVO 9 GT
JAMES BOWLER - EVO 8
BHP - EVO 8
MARTIN CAREW - EVO 6
LIGHTY - EVO 8
TERRYB - IMPREZA
ZERO FIVE NINE - EVO 8 FQ340
PAN1 - EVO 8
ROBBIESTAR - EVO 6
RED MIST - EVO 5
MR C - EVO 6
ALBOY - EVO 6
JAMSIE EVO4 - EVO 4
JAY TEE - EVO 6
RICHW - EVO 9GT
NR AUTOSPORT - LANCER TURBO
CORBS - EVO 7
EVOS4BREAKFAST - PUG 205GTI
BARRY COLLINS - PUG 205GTI
KING O THE HILL - PUG 205 GTI

Other UK Drivers:
STUART KNIGHT - IMPREZA
JAMES GTR - SKYLINE
STEVEN HUNTER - RENAULT CLIO
MARK MULLEN - LOTUS ELISE 111R
MR RS - RS FOCUS
TREVR6 - CORRADO VR6
PAULPRM - ?
PHIL ARCHBOLD - PORSCHE
MARTIN FORREST - IMPREZA

European Drivers:
EVOO7 - EVO 7
SILVER ARROW - EVO 8
BAPHI - RX8
CDR_UK - 350Z
Sebastien - RX8
MAG - RX8
RenesisMsa - RX8
ZENO - RX8
TERTOU - RX8
chicane mobile - RX8
MAX JENSENS - RX7 TWIN TURBO

__________________
Darin - MLR
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-08-2006 18:20
Er zijn nog plaatsen vrij.

Als je toch in de buurt bent is er op zaterdag 26-8-06 een 6 uurs race op de Nürbergring waarin ook het realizer raceteam meedoet met hun rode RX 8. :

6h-rennen am 26.8.

eintritt fahrerlager und tribühnen: 10EUR
entlang der strecke: kostenlos
training: 8.30-10.00
rennen: 12.00-18.00
infos über den langstreckenpokal unter www.vln.de

natürlich bist du in unserer box herzlich willkommen

en dan kun je zondag zelf op de ring rijden samen met de Engelse Mitsu evo club en enkele franse rx8 rijders die toch in de buurt zijn voor Spa op maandag.

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-08-2006 18:05
Hoe was het Outjer?
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 29-08-2006 20:53
Hi Caecil !

Sorry, answer will be in English ... too tired after 5 days around tracks ...
Francorchamps was VERY WET !

Our usual summary [résumé] Spa-Francorchamps 28 Aout 2006 ...

MLR Pictures at Mitsubishi Lancer Register Forum : MLR @ Spa pictures

A picture of me .... for once ...
We had a nice drive in the Skyline and made someone happy !

I don't have much pictures of the 28/08 ... but a lot of the other days !
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 29-08-2006 21:03 Edited 29-08-2006 21:06
Het was een geheel nieuwe ervaring om in de regen op het circuit van Spa te rijden.

Gelukkig is er door de RX 8 rijders geen schade gereden. (dat konden helaas enkele Evo ,skyline en 911 - rijders niet zeggen)

Gezien de weersvoorspelling had ik uit voorzorg de Vredestein winterbanden meegenomen ( gewoon in de auto meegenomen) en die konden er meteen na de rijdersbriefing om 8.30 u op.
Dat hoefde gelukkig niet de volle regen ,want er was nog plek in de boxen.
(Ik had gehoopt de laatste millimeters rubber van de originele Potenza's af te rijden , maar dat is dus niet gelukt)

Het is de gehele dag niet meer gestopt met regenen en zodra je een iets minder natte lijn zag komen , ging het weer gewoon wat harder regenen.
Vooral als er een van de twee open formule auto's voor je reed zag je gewoon niet waar ergens in die spray nou de auto was.
Die waren trouwens vrij snel weer weg, maar niet zonder dat je daar toch veel bewondering voor kreeg hoe die jongens keer op keer een steeds uitbrekende auto onder controle hadden (natuurlijk zonder ABS of DSC)
De organiserende engelse mitsubische evo-club had de zaken perfect geregeld en had erop toegezien dat er geen gevaarlijke piloten bij waren.

De snelheidsverschillen waren desondanks vrij groot.
Waar ik nooit sneller dan 175 was deden de skylines zomaar minstens 220 km/u (aldus Baphi die in een van die auto's mee had gereden.)

De rx8 inbreng bestond uit belgen, fransen, een luxemburger,een duitser ,een deen en en nederlander (ik dus)
Er waren 6 instructeurs aanwezig die (indien gewenst) meereden.
Dacht ik net na 2 dagen op Spa de lijn wel te weten , bleek dat dus op enkele plaatsen niet zo te zijn , en het klopte want de daarna lag de snelheid iets hoger.

Ik was er toen al achter dat je harder remt als je net niet in het ABS bereik komt.
Het scheelt niet alleen in pure remweg , maar ook hoef je niet een ietwat slingerende auto te corrigeren voordat je een bocht instuurt.
Je krijgt onder die gladde omstandigheden ook heel goed het gevoel hoe veel de auto mag wegglijden voordat de DSC ingrijpt.
Zoals je al weet laat die DSC behoorlijk veel slip toe en het was echt zeer leerzaam bij uitaccelereren die ruimte te benutten. Op het moment dat de banden dan weer volledige grip krijgen voel je een korte ruk in de auto.Daar moet je op bedacht zijn en niet van schrikken.
Dat alles zonder dat het DSC inkomt.

De curve stone's zijn behoorlijk glad en daar moet je absoluut heel langzaam weer van wegsturen anders ga je ondanks alle veiligheidssystemen alsnog in de rondte.
(Eenmaal had ik bij het uitkomen van de snelle dubbele linkse bocht bergaf ,na te snel terugsturen van de curve's , de volle baanbreedte nodig....)
Zoals bij de rijdersbriefing al gezegd was ,is soms minder meer.
Minder heftig sturen en remmen , en mooie vloeiende ronde lijnen rijden is sneller.

Gedurende de dag circa 260 km gereden.
Daar had ik 1,5 tank voor nodig.
De airco de hele dag aangehad om het beslaan van de ruiten te voorkomen.

Outjer 
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:33
.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:35
.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:36
.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:37 Edited 30-08-2006 18:46
Andreas (Nostromo) uit duitsland.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:38
.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:39 Edited 30-08-2006 18:52
Max (een Deen die in Luxemburg woont) met zijn rechtstreeks uit Japan geimporteerde RX7 FD (rechts gestuurd).
Helaas was zeker onder deze omstandigheden de mythe van de FD snel ontrafeld.
Hoewel zijn FD uit 2002 is heeft geen DSC.
Hij kon totaal zijn vermogen niet kwijt en hield het na een dubbele 360 graden spin (zonder iets te raken) voor gezien.
Zelfs op droge weg is de FD zeer link, aldus Max.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:40 Edited 30-08-2006 19:05
Ikzelf met mijn buurman.
Die dacht in de eerste bocht (dat is dus de eau rouge): dit gaat nooit goed komen.
Toen we stopten na circa 7 rondjes wilde hij voor geen goud nog eens.
Ik had hem gewaarschuwd.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:41
.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:42 Edited 30-08-2006 19:00
Op de zondag waren de meeste evo rijders op de Nürbergring.
Het weer was er dus niet beter.
De vangrail staat hier veel dichter op de baan dan in Spa.
Dat resulteerde in 24 ongelukken (op alleen die ene zondag!!)
Daarvan waren 2 EVO's
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:42 Edited 30-08-2006 19:04
Als hulpmiddel had de organisatie pionnen neer gezet.
De ideale lijn liep van pion naar pion.
Zeer hulpzaam.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-08-2006 18:44
.
- Van baphi (RX-8 Meetingfotograaf) op 30-08-2006 19:43
Keep an eye on the very first post of RX8FRANCE ... photos and vidéo links posted every 15 minutes ...
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-09-2006 10:50
Leuke reportage Outjer! Toch altijd weer mooi die 8'en op een natte baan (om te zien dan).
Trouwens, wist je dat je nu meerdere foto's per post kunt uploaden?
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 07-09-2006 11:59
Bedankt Leo,

Ik ga nog proberen de fotoreportage van Baphi als serie te posten.
Maar ik had dat nu niet gedaan omdat ik per foto wat tekst erbij wilde zetten.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Spa-Francorchamps 28 Aout 2006

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill