Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Banden
- Van Eric (ForumPro) op 13-10-2005 10:34
Zouden sommigen van ons daarom zo matig te spreken zijn over de banden onder de 8 .....

Bridgestone betaalt Ford 240 miljoen dollar

Uitgegeven: 12 oktober 2005 18:28

NASHVILLE - Het Japanse bandenconcern Bridgestone betaalt de Amerikaanse autofabrikant Ford 240 miljoen dollar. De schikking volgt na het vervangen van miljoenen autobanden in 2000 en 2001. Alle kwesties in de bandenaffaire zijn nu van de baan, zo liet Firestone, de Amerikaanse divisie van de Japanse bandenproducent, woensdag weten.

Ford moest tegen de 30 miljoen banden vervangen. De Amerikaanse autoriteiten waren na onderzoek van veel ongelukken met de terreinwagen Explorer van Ford tot de conclusie gekomen dat de banden niet deugden. Het loopvlak liet in veel gevallen los, waardoor de wagen bij hoge snelheid kon kantelen.
- Van Matex (ForumPro) op 26-08-2006 17:52
Vandaag nieuwebanden laten monteren.

ik was de Bridgestones RE 040 al een tijdje zat van wegen het loop geluid,en ik had een gecupte band.
Deze gaf constand een iritant bonkend geluid (als of je wiel lager versleten is).
Ik heb nu de Michelin Pilot Sport ps2 245/40 ZR18 93Y
Deze band is veel stiller en comfortabeler,ook in de regen moet hij beter presteren als de Bridgestones.
En bovendien staat het vetter 2 maatjes breder (in theorie want met de rolmaat gemeten scheelt het bijna niks).

Nu nog de bestelde stabilisatoren,deze heb ik besteld bij J.R.E & Parts

J.van Kempen
Mortselveldenlaan 25 - bus 12
2640 Mortsel - Belgium

merk  Racing Beat
Front       part 14108
Rear      part 14109
Sway bar end links-Front  part 14201

Alleen duurt dit nu al een tijd omdat de levering wordt gecombineerd met andere bestelde delen in de U.S.A
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Banden

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill