Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / RX8 treffen in Hoorn 20 november 2005
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 07-10-2005 15:11 Edited 18-10-2005 21:48
Geachte mede RX8 rijders,

Ik zat te denken en misschien is er wel animo om op een zondag middag een RX8 treffen te organiseren in Hoorn.
In Hoorn heb ik m'n bedrijf met ruimschoots voldoende parkeer gelegenheid en een ieder is dan van harte welkom en kunnen we onder het genot van een kopje koffie en een plak cake elkaar ontmoeten, voor nieuwe RX8-ters zoals ikzelf leren we elkaar kennen en voor oude RX8-ters is dat misschien een leuke reunie om elkaar weer eens te zien. Verder kunnen we op een leuke manier gedachten en ideeën met elkaar uitwisselen. Ideeën en suggesties zijn uiteraard van harte welkom.

Ik hoor graag of hier animo voor is.

Groeten uit West Friesland
Robert.

ps m'n email is:  rd@otosam.nl  indien je rechtstreeks naar me wilt reageren.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-10-2005 18:45
Hoi Robert,

Toevallig vond ik het ook wel weer tijd worden voor een RX-8 treffen. (Was al met een plannetje bezig, maar dat kan prima wachten tot volgend jaar).
Leuk dus. Laat maar weten wanneer, ik kom wel.

Tijdens de laatste meeting in Breda hoorde ik dat niet iedereen de hele middag op dezelfde plaats wil blijven staan kletsen, dus misschien is het te combineren met een toerritje voor degenen die daar zin in hebben. Er is een mooie ANWB route door West-Friesland die ook door Hoorn komt. Ik kan kopieën maken van de routebeschrijving.

Gr. Caecil
- Van Eric (ForumPro) op 07-10-2005 19:56
Aankomende zondag zou goed uitkomen. Een zeldzame zondag dat we eens niets te doen hebben.
Maar een andere zondag is ook ok.
En een ritje door West-Friesland lijkt ons ook een leuk idee.

We wachten de voorsteldatum af.

Corrie en Eric
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 08-10-2005 15:24
Een toertocht is heel goed mogelijk door West Friesland heb je de zogenaamde Koggeland Route. Heb ik al een paar keer met mijn motor gereden en is erg leuk niet voor snelheids duivels maar wel lekker sturen.

Wat betreft het treffen is er natuurlijk een hoop mogelijk.
*Toertocht
*Bakje koffie met cake
*Ruime parkeer gelegenheid
*Prima gelegenheid om binnen met elkaar te praten
*Eventuele  wat leveranciers die over diverse producten een ieder kan informeren zoals bv:
-Tuning en Styling producten (MHW,RG,Lester,KN-> Auto-Style)
-Sportuitlaten  (Remus->van Heck , Sebring->GKB , Supersprint->RS trade)
-Remmen  (EBC->Rs trade)
-Lichtmetalen velgen (Alcar , FZ Nederland )
-Audio/Multimedia. (Kenwood , Pioneer , Clifford , JBL )

Ik kan kijken of er leveranciers bereidt zijn iemand te laten opdraven tijdens ons treffen zodat een ieder , geheel vrijblijvend uiteraard , zijn of haar informatie kan vergaren. dat maakt het dan ook gelijk een stuk interessanter om naar de Meeting te komen.
Ik hoor wel of er interesse hiervoor is.

Moet wel eerlijk zeggen dat de desbetreffende leveranciers alleen bereid zijn om te komen indien er een leuke groep mensen komen voor. 5 man komen ze helaas niet.
- Van gerben (Beginner) [nl] op 09-10-2005 11:18
Gegroet allen,

Mijn naam is Gerben en ik heb me zojuist aangemeld op het forum. Sinds vorige week zaterdag ben ik bezitter van een RX-8 en is een lang gekoesterde droom in vervulling gegaan. Tot nu toe geen problemen gehad en dit forum heb ik de afgelopen week regelmatig gelezen. Een treffen onder RX-8 bezitters lijkt me leuk, gezellig en nuttig om eens te zien welke aanpassingen andere bezitters hebben gedaan aan hun vehicle.

Overigens zit ik er ook aan te denken om over 2 weken op 29-10 naar Spa Franchorchamps te gaan. Wie van dit forum gaat er nog meer en waar moet je allemaal rekening mee houden?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-10-2005 15:25
rx8sport:

>
> Goed Idee !! ik kom zeker


Weet je zeker dat het niet te ver is voor je? ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-10-2005 15:31
gerben:

>
> Overigens zit ik er ook aan te denken om over 2
> weken op 29-10 naar Spa Franchorchamps te gaan. Wie
> van dit forum gaat er nog meer en waar moet je
> allemaal rekening mee houden?


Hoi Gerben, hartelijk welkom hier.
Outjer en ik gaan op het circuit van Francorchamps rijden de 29ste. Ik heb eerst 2 keer gekeken en durf eigenlijk nog steeds niet, (ik moet maandag wel gewoon met de 8 naar mijn werk kunnen rijden ;) maar ik ga toch. Om dit topic over een meeting in Hoorn niet verder te verstoren gaan we verder in het betreffende topic over Francorchamps. Goed? http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=439
- Van Eric (ForumPro) op 09-10-2005 16:04
Hoi Gerben,

Van harte gefeliciteerd met je aankoop !!!! Geweldige auto om te hebben en nog fijner om in te rijden.
Zoals RX8sport al vroeg, wat heb je precies voor kleur en uitvoering ???

Veel geluk in ieder geval met de 8 en wellicht tot op een van de volgende bijeenkomsten.

Corrie en Eric
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 09-10-2005 19:35 Edited 10-10-2005 10:38
@ Gerben

Naast de trackday op Spa zou je ook mee kunnen naar de motorshow in Essen. Die staat gepland voor 27-11-05.
Omdat de duitse/Luxemburgse club (met oa Luxy ,etc) daar op 3-12-05 naar toegaat met circa 6 Rexen zouden we in overleg die datum kunnen aanhouden.Zie verder de tread Motorshow Essen.
- Van gerben (Beginner) [nl] op 10-10-2005 19:11
@rx8sport:
Ik heb de HP uitvoering, kleur grijs met zwarte leren bekleding in het midden. Verder is er (nog) weinig veranderd aan mijn RX-8. Hij is van oktober 2003 waarbij ik de fabrieksgarantie tot en met het 5e jaar onlangs verlengd heb. Zodoende kan ik nog ruim 3 jaar zonder problemen in deze sportwagen rondrijden :-)

@Outjer:
Ik zal me eens verdiepen in de Mototshow. Kun je ook alleen langskomen op de trackday op Spa? Ik moet ergens 1 of 2 helmen zien te regelen daar ik, als ik kom, gezellig met een vriend ofzo kom buurten. Rijden op een circuit heb ik nog nooit gedaan, al lijkt het me ontzettend leuk om eens te doen en de grens van de auto te leren kennen.
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 18-10-2005 16:11
Hallo allemaal,

Hierbij een voorstel datum voor een RX8 treffen.
Ikzelf dacht aan ZONDAG MIDDAG 20 NOVEMBER tijdstip vanaf ca 13.00 uur
Helaas heb ik nog weinig reacties gezien op het forum wie er wel of niet interesse heeft om de meeting bij te wonen.
Zoals al eerder gemeld wil ik een aantal leveranciers uitnodigen voor wat informatie over producten die ook voor de RX8 leverbaar zijn.
De vraag van een toertocht door West-Friesland (omgeving Hoorn) is zeer zeker in te vullen en wel met de hier alom bekende "Koggeland" Route
Ik ben dan ook bereid een en ander te organiseren maar wil dan wel graag weten hoeveel mensen er ongeveer bereid zijn naar Hoorn te komen.

Indien voorhanden kan ik misschien een mailing eruit sturen naar alle leden van de RX8 club, om ze zodoende persoonlijk te kunnen uitnodigen en te vertellen wat er zoal georganiseerd gaat worden en om  misschien wel aan eventuele wensen tegemoet te kunnen komen.

Ik hoor graag van een ieder hoe men hier tegenover staat.

Groetjes Robert  "Maxfun"
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-10-2005 21:08
Hé Robert,

Voor maximum-fun kom ik zeker de 20ste november.

Desgewenst kan ik kopieën maken van de Koggenroute van de ANWB. In de herfst zal het rijden van deze route door het vlakke West-Friesland iets minder fraai zijn dan in het voorjaar, maar evengoed nog de moeite waard.
Nou heb ik deze route al eens gereden, dus ben zelf wel geïnteresseert in producten voor de RX-8. Weet namelijk niet zo goed wat ik me hierbij moet voorstellen.

Een mailinglijst van adressen van clubleden is niet voorhanden. Een flink aantal forumleden heeft z'n mailadres verborgen, die kunnen we niet zomaar prijsgeven.
- Van Eric (ForumPro) op 18-10-2005 21:37
Hoi Robert,

Corrie en ik willen zeker komen de 20e november. En we zijn zeker geinteresseerd in dingetjes voor onze 8.

IJs en weder dienende, tot de 20e !!!!

Corrie en Eric
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 20-10-2005 10:12
Kan helaas niet komen. Iedereen veel plezier.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-10-2005 10:18
rx8sport:

>>
> Wel erg weinig reacties??


Eerst stond er nog geen datum, nu is iedereen natuurlijk in z'n agenda aan het kijken en overleggen met het thuisfront....
- Van Eric (ForumPro) op 20-10-2005 10:33
Caecil:

> rx8sport:
>
>>>
>> Wel erg weinig reacties??
> Eerst stond er nog geen datum, nu is iedereen
> natuurlijk in z'n agenda aan het kijken en
> overleggen met het thuisfront....


Misschien komen wij wel met z'n vieren (maar wel in 1 auto .....)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-10-2005 08:56
Doe maar, al vraag ik me af of het ondanks die 2 extra personen de moeite is voor Robert om dit alles te organiseren.

KOM OP ZEG, VERDER NIEMAND BELANGSTELLING??????

Het kan toch niet zo zijn dat er bij de eerste Noord-Hollandse meeting maar 4 RX-8en te zien zijn?
- Van Eric (ForumPro) op 22-10-2005 11:44
Het is nu Herfstvakantie, wellicht komen er vanaf komende week veel meer aanmeldingen zodat het net zo druk wordt (en gezellig) als in Breda.
Laten we er maar gewoon op rekenen. !!!!!!!!!!!!
- Van jos (SuperForumposter) op 24-10-2005 09:53
Sorry, maar helaas, ik kan ook niet komen.
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 24-10-2005 15:57
Hallo Eric,

Leuk dat je komt evenals Sander(RX8sport) en Caecil . Wie weet zullen er in de herfstvakantie nog wat aanmedlingen erbij komen.
Ik wil best wel uitpakken met leuke dingen om te doen en te zien alleen dan moeten er toch wel wat meer mensen komen.

Om iets te laten zien en om mensen te ontvangen ben ik in de bevoorrechte positie van een naar mijn mening prachtige winkel met ruimschoots voldoende parkeer gelegenheid.  Deze winkel is op zondags nooit open dus kan ik die dan geheel ter beschikking stellen ten behoeve van de RX8 meeting.
Het is een winkel die voor de auto-liefhebber echt de moeite waard is om een keer te bezoeken. (www.otosam.nl => filiaal Hoorn/Zwaag)

Ik zal mijn uiterste best doen om het voor een ieder interessant te maken zodat de rit naar Hoorn toe toch de moeite waard is.
Mijn plan is om tot 1 november te kijken hoe de animo is en dan neem ik op 1 november de beslissing of de meeting door kan gaan.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik die graag of via het forum of via een rechtstreekse email. (rd@otosam.nl)

Ik hoop dat er een grote groep met RX8 rijders komen
(misschien is het een idee om andere Mazda RX7 of MX5 rijders te benaderen ??? Indien jullie RX8ers dat ook leuk vinden)

Groetjes Robert.

- Van Eric (ForumPro) op 26-10-2005 10:36
Alhoewel het nog wel even duurt voordat het 20 november is, en een aantal mensen misschien nog op vakantie zijn of druk zijn met de gang naar Belgie, doe ik hierbij toch een oproep.
Laat wat van je horen, ook als je niet kunt, maar laten we met z'n allen proberen op 20 november Hoorn tot het Rotatiedorp van
West-Friesland om te dopen.

MET ANDERE WOORDEN:

KOM NAAR HOORN OP 20 NOVEMBER
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 26-10-2005 18:00
Sorry ik kan helaas niet, jammer...
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 26-10-2005 20:09
Eric,

Bedankt voor je oproep aan alle RX-achters.
Ik ben volop bezig het een en ander te regelen. ik heb in ieder geval al een importeur gevonden die speciale RX8 accessoires kan leveren.
De importeur stuurt mij 50 catalogi op van het merk S-Racing het is een glossy magazine van 115 pagina's dik met in ieder geval een 8-tal pagina's waar wat op staat voor een RX8.
Deze catalogus is voor elke RX8 rijder gratis te verkrijgen op de meeting 20 november in Hoorn.
Tevens ben ik op de fabrikant zijn site geweest en heb daar een komplete foto-repotage gezien met en zonder vrouwen welke van de site te downloaden zijn. (www.simioniracing.it)
Ook heb ik een importeur gevonden die speciale race-remblokken levert die speciaal voor dagelijks gebruik gemaakt zijn. Dus geen warmrem praktjken etc. ,minder vuil afgifte waardoor velgen langer schoon blijven een grotere wrijvings coëfficient dus betere vertraging en een veel hogere (piek)temperatuur belasting dan standaard blokken. ik heb ze nu zelf onder mijn RX8 en ik merk zeer duidelijk het verschil.
Ook is er een leverancier die een RVS sportuitlaat gaat produceren (supersprint) en bij voldoende aanvraag zal de productie veel sneller van start gaan, de uitlaat bestaat uit een RVS tussenpijp vanaf de katalysator, een middendemper en 2 eindstukken ovaal 120x80 mm volledig van RVS.
Kortom er zijn een hoop leuke dingen te zien. Tevens wil ik voor leuke kortingen of scherpe prijzen zorgen van de RX8 accessoires en voor ieder bezoeker van de meeting ligt er een leuk pakket met attenties erin klaar.

Dus komt allen en onder het genot van een bak koffie en een plak cake is er een hoop leuks te zien en te beleven.

Groetjes

Robert.  "Maxfun"

ps: en indien er behoefte is aan een toertocht dan zal ervoor een leuke toertocht gezorgd worden
- Van Rene (Powerposter) [nl] op 30-10-2005 19:22
Wij hadden graag ook in Hoorn willen komen, maar helaas hebben wij die dag andere verplichtingen. Hopelijk is het geen probleem om ons toch een catalogus toe te sturen? Bij volgende bijeenkomsten zijn wij natuurlijk weer van de partij!

Groetjes en bedankt!

René en Petra
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 02-11-2005 16:36
René en Petra,

Jammer dat jullie niet kunnen komen. Ik zal kijken wat ik kan doen wat betreft de catalogus. Mail in ieder geval maar je adres indien ik het ga opsturen. (rd@otosam.nl)

Verder heb ik besloten om toch ondanks de kleine opkomst de meeting door te zetten.

Dus Eric, Sander (RX8sport) en Caecil ik reken wel op jullie komst en graag neem vrienden en kennissen mee.
Ik moet wel zeggen dat ik geen leveranciers laat opdraven, maar desondanks heb ik wel het een en ander kunnen regelen.
Zo heb ik wat leuke dingen al binnen voor op en in een RX8, een prachtige catalogus, ben nog bezig met t-shirts waarop een hele dikke RX8 achterop staat, (weet alleen niet of het op tijd lukt om er een paar exemplaren van binnen te krijgen heb in ieder geval afbeeldingen ervan)
En verder verklap ik niks meer er moeten wel wat verrassingen overblijven.

Ik kan een route beschrijving voor degene die niet van zoeken houden versturen.
Mail me indien je de route beschrijving wilt hebben je email adres door zodat ik hem naar je kan mailen.
Mijn e-mail staat hierboven.

Groetjes en in ieder geval tot zondag de 20e om ca 13.00 uur.

Robert  "Maxfun"
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 02-11-2005 18:59
Ik kan helaas ook niet.
- Van Hilbert (Deelnemer) [nl] op 08-11-2005 22:22 Edited 15-11-2005 21:31
Hallo Allemaal

Ik heb mijn RX-8 niet meer.
Maar mag ik ook met mijn 3rd Generation Limited Edition komen.

groet Hilbert
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-11-2005 23:30
Hé Hilbert, leuk weer wat van je te horen.

Toch weer terug op de MX? ;) Laat maar zien!!!
- Van Eric (ForumPro) op 09-11-2005 07:53
Hilbert, hoe plotseling kan alles veranderen ...
Leuk je hier weer eens te ontmoeten.
Ben ergens wel benieuwd of je een goede inruilprijs voor de 8 hebben kunnen krijgen.

Veel geluk met de MX-5 !!!!

Eric
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 09-11-2005 09:00
Hilbert,

Uiteraard ben je van harte welkom zondag de 20ste in Hoorn.
Tot zondag.

Groet,

Robert "Maxfun"
- Van Jolanda (Beginner) op 09-11-2005 13:05
Hallo Robert,

Ondanks de late bevestiging, mag je ook op onze aankomst rekenen op 20 november a.s. in Hoorn.

Groeten, mede namens Barry,
Jolanda
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 09-11-2005 13:37
Jolanda en Barry,

Leuk dat jullie ook komen !!!
Het gaat een gezellige middag worden , hopelijk werkt het weer ook een beetje mee , hetgeen geen belemmering hoeft te zijn want we kunnen allemaal ruimschoots binnen staan.

Ik zal om 13.00 uur aanwezig zijn en het hek en de deur open gooien.

Voor de early birds is er de mogelijkheid om de auto te wassen of handmatig of door een lappenwasstraat. Als je in de wasstraat meld dat je
voor Robert de RX8 meeting komt dan is de wasbeurt gratis net als de mogelijkheid om je auto uit te zuigen. (ze zullen de auto's uiteraard ook als zodanig herkennen :)  )
Als je de auto handmatig in 1 van de wasboxen wilt wassen geen enkel probleem alleen zul je dat wel zelf moeten betalen. (de apparatuur werkt alleen maar op muntgeld.)

Voor een ieder die het nog niet weet hierbij het adres en een beknopte routebeschrijving.
Adres is:
Otosam
De Oude Veiling 81
1689AD Zwaag/Hoorn.

Routebeschrijving is :
A7 vanaf Zaandam afslag nr 9 Hoorn Noord Enkhuizen Lelystad eraf, 2e stoplichten rechtsaf (Texaco pompstation), rotonde rechtdoor, na stoplichten ca 100mtr rechtsaf industrieterrein De Oude Veiling op, 2e straat links, einde van de straat groot pand met 5gele garage deuren, bestemming bereikt.

Tot Zondag.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 15-11-2005 17:34
Pin me er niet op vast, maar waarschijnlijk komen wij as zondag ook. Komt mijn vrouw waarschijnlijk ook een keer mee. De evt tourrit doen wij dan niet mee.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-11-2005 08:21
Tot zo! :)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-11-2005 17:00
Ondanks het geringe aantal deelnemers (we hebben een rode MX-5 gemist!) vond ik het erg gezellig. Naast het gebruikelijke geklets over de  RX-8 en alle accessoires, viel er genoeg te zien in de winkel.

Robert, bedankt voor de gastvrije ontvangst, het wintersetje, de catalogus en de velgenfolders. Doe de groetjes aan je vrouw en wil je haar ook nogmaals bedanken?
Misschien mogen we ergens in 2006 nog eens terugkomen. Kijken of de Burton club al een beetje van de grond komt, kunnen we samen alsnog de tourrit doen. ;)
- Van Eric (ForumPro) op 20-11-2005 18:21
Ook Corrie en ik vonden het heel erg gezellig. Veel gezien en veel ideeen opgedaan.
Wat voor velgen zouden het worden ........?
De poetsspullen zullen grondig worden uitgetest.
Diana en Robert, hartstikke bedankt voor de gastvrijheid en tot een volgende keer !!

Corrie en Eric
- Van Lyckele (SuperForumposter) op 20-11-2005 20:22
Ondanks onze korte aanwezigheid vonden wij het ook erg leuk en we geen rx8 rijden (maar hem wel heel mooi vinden););)
hierbij speciaal voor Sander en Robert een paar foto's.

Robert en Diane super bedankt voor de koffie en de Hoornse koek.

- Van Lyckele (SuperForumposter) op 20-11-2005 20:29
Hier de 8 vam Robert!
- Van Lyckele (SuperForumposter) op 20-11-2005 20:32
de 4 bij elkaar
- Van Lyckele (SuperForumposter) op 20-11-2005 20:36
Zouden deze mooi onder de Golf staan???
- Van Lyckele (SuperForumposter) op 20-11-2005 20:39
Hier nog een x de contsructie van een Camper met Smart!!:):):)
- Van Jolanda (Beginner) op 21-11-2005 10:56
Hallo Robert & Diana,

Hartelijk dank voor de warme ontvangst, de bevlogen uitleg en het present voor de koude wintermaanden. Jullie hebben een toko om trots op te zijn en waar velen, dus ook de niet aanwezige RX-8 rijders, zeker iets van hun gading kunnen vinden.

Naast een RX-8 kan de Burton een zomers alternatief zijn. Wie weet komt er ooit zo'n club!

Groeten, Jolanda & Barry
- Van Hilbert (Deelnemer) [nl] op 21-11-2005 13:10 Edited 21-11-2005 13:34
Hallo
Caecil, Maxfun en ander RX-8 liefhebers

Het spijt me echt dat ik zondag niet aanwezig kon zijn.
De moeder van mijn vriendin is dit weeken zeer onverwachts in het ziekenhuis opgenomen in Helmond ( Hartaanval ).
Mijn mx-5 stond in Drenthe te wachten.
Ik hoop dat ik een volgende keer nog mag komen.

Fijn dat jullie ondanks het kleine groepje toch hebt genoten.

groeten Hilbert
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-11-2005 16:21
Wat een vervelend bericht Hilbert. Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt.

En uiteraard ben je een volgende keer ook welkom.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 21-11-2005 18:30
Bij het maken van de foto's was de vijfde al weg!! Ik moest helaas om half vijf thuis zijn.Bedankt voor de gastvrijheid en de koek was heel lekker.
- Van Lyckele (SuperForumposter) op 21-11-2005 20:17
De volgende x sta je er gewoon weer bij ;););)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / RX8 treffen in Hoorn 20 november 2005

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill