Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Banden versleten
- Van alfred (SuperForumposter) op 26-08-2005 13:06
Ik heb er inmiddels 32.000 km opzitten en mijn achterbanden zijn aan vervanging toe. Omdat ik dat redelijk snel vind, vroeg ik me af of de gemonteerde bridgestones wel zo'n goeie banden zijn. Ik heb twee vragen aan mijn forumgenoten:
Zijn jullie banden ook zo snel op?
Heeft iemand ervaring met een ander merk?
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 26-08-2005 13:18
alfred:

> Ik heb er inmiddels 32.000 km opzitten en mijn
> achterbanden zijn aan vervanging toe. Omdat ik dat
> redelijk snel vind, vroeg ik me af of de
> gemonteerde bridgestones wel zo'n goeie banden
> zijn. Ik heb twee vragen aan mijn forumgenoten:
> Zijn jullie banden ook zo snel op?
> Heeft iemand ervaring met een ander merk?


Hoi Alfred,

Na 16.500 km (overwegend rustige rijstijl) zit de profieldiepte van mijn achterbanden nu al onder de 5 mm, voor is het nog ruim 7 mm. Van het weekend ga ik de voorwielen achter en de achterwielen voor monteren. Ook ik verbaas me over de snelle slijtage. Onder mijn BMW 330 Ci (een zwaardere auto en met veel meer koppel)  zaten Bridgestone Turanza (225/45 R17) en daar had ik na bijna 60.000 km nog rondom 4 mm opzitten. Ik vermoed dan ook dat het niet zo zeer aan het merk maar wel aan het type band ligt.

zoom-zoom, Eric
- Van Eric (ForumPro) op 26-08-2005 15:09
Bij onze eerste beurt in december 2004 is er een profiel van 4,5 gemeten achter. Wij hadden er toen 15.000 km op zitten.
Tegen het einde van dit jaar, bij de tweede beurt en ongeveer 28.000 km tegen die tijd, zullen ze dus wel vervangen moeten worden.
Alhoewel ik het met Eric U. eens ben, de banden zijn waarschijnlijk iets te zacht vermoed ik, ligt de slijtage ook voor een groot deel aan mijn rijstijl :):):) en de volgende set zal wellicht weer zo snle moeten worden vervangen als het weer Potenza's worden.
Dus Alfred, echt ongebruikelijk is het volgens mij niet met deze banden.

Groeten,

Eric
- Van henkie (SuperForumposter) [nl] op 26-08-2005 16:00
ik heb bij 19000 km nieuwe michelin banden gekocht type pilot sport deze zijn beter dan de bridgestones vooral bij regen.helemaal te vrede ben ik er ook niet mee! de volgende banden worden pirelie want die heb ik ook onder de andere auto zitten en daar ben ik tevrede mee
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 01-09-2005 13:55
Het kan altijd erger....
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Banden versleten

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill