Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 Links / Passed 200000 miles
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-04-2018 22:58 Edited 08-04-2018 23:11
*****
My 2004 (manufactured 9/2003) 6 speed passed 200000 miles on Thursday April 5. Original engine and transmission. I am the original and can proudly say that I drove every one of those miles. My friend doing the math says I probably sat in that seat for 5000 hours.

I have ave never red lined the car. Probably never been over 7000. I do not premix. I use 89 octane gas. I have made no modifications and the car has been regularly maintained by my local Mazda dealer.

My 2004 (manufactured 9/2003) 6 speed passed 200000 miles on Thursday April 5. Original engine and transmission. I am the original and can proudly say that I drove every one of those miles. My friend doing the math says I probably sat in that seat for 5000 hours.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 09-04-2018 09:21
wauw!
- Van Guchte (Powerposter) [nl] op 09-04-2018 12:45
Great.
Yes   PROFICAAT

Groet jos
- Van BebeMischa (SuperForumposter) [nl] op 09-04-2018 15:30
Wow! Great ;-)
- Van Matex (ForumPro) op 09-04-2018 16:38
Een fantastisch resultaat.

Door gedegen onderzoek en onderhoud, en gevoel voor techniek heb je dit behaald.
Ik denk dat je er nog Heelll veell kilometers bij gaat maken.
Mooi dat gedegen technisch kennis en handelen een wankelmotor leven behoorlijk kunnen oprekken.

Hel blijft leuk de techniek van de RX8 hier te volgen.

ps moet (I use 89 octane gas) geen 98 zijn.

Matex
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2018 20:37
Matex:

> Een fantastisch resultaat.
>
> Door gedegen onderzoek en onderhoud, en gevoel voor
> techniek heb je dit behaald.
> Ik denk dat je er nog Heelll veell kilometers bij
> gaat maken.
> Mooi dat gedegen technisch kennis en handelen een
> wankelmotor leven behoorlijk kunnen oprekken.
>
> Hel blijft leuk de techniek van de RX8 hier te volgen.
>
> ps moet (I use 89 octane gas) geen 98 zijn.
>
> Matex


Deze is van een Amerikaan oid ;)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2018 22:51
Betreft idd een RX-8 rijder uit de USA..........
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2018 23:01
Maar oke, 320.000 km is erg knap, maar die auto heeft natuurlijk niet echt gereden...

De mijne heeft met moeite de 2 ton gehaald... daar moest ik m'n startmotor en accu voor upgraden, coils voor upgraden, en uiteindelijk nog wat premixen. Altijd netjes de olie bijgehouden verder.  Iets vaker gas geven en wel redlinen maakt 120.000 km verschil? En de zijne loopt nog als een zonnetje?

Ik vind het vreemd, maar dat is wellicht mijn cynisme. Na je hele 'halve liter premix in de tank' betoog moet je zelf toch ook wel wat twijfels hebben aan de volledigheid van z'n verhaal zeker? Of heeft hij wellicht veel geluk met een uitzonderlijk goed exemplaar?
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2018 23:38
Faxie:

> Maar oke, 320.000 km is erg knap, maar die auto
> heeft natuurlijk niet echt gereden...
>
> De mijne heeft met moeite de 2 ton gehaald... daar
> moest ik m'n startmotor en accu voor upgraden,
> coils voor upgraden, en uiteindelijk nog wat
> premixen. Altijd netjes de olie bijgehouden verder.
>  Iets vaker gas geven en wel redlinen maakt 120.000
> km verschil? En de zijne loopt nog als een zonnetje?
>
> Ik vind het vreemd, maar dat is wellicht mijn
> cynisme. Na je hele 'halve liter premix in de tank'
> betoog moet je zelf toch ook wel wat twijfels
> hebben aan de volledigheid van z'n verhaal zeker?
> Of heeft hij wellicht veel geluk met een
> uitzonderlijk goed exemplaar?


Tja, ik premix stevig; jij blijkbaar wat minder ....well so what?.......iedereen kiest voor zichzelf, toch?......ik twijfel niet aan die Amerikaan zijn verhaal........ik twijfel ook niet aan mijn persoonlijke keuze m.b.t. premix........en ik ben niet de enigste (zie beneden)......time will tell.

In 2007 schreef "mustanghammer" uit de USA het volgende over zijn premix-keuze........(720 ml op een tankvulling van 57 ltr)........

Interesting. We run a higher premix ratio:
The E Produciton cars I am familiar with (Street Port 12A and 13B approx 200-215HP) have no OMP's and use Amsoil racing 2 cycle oil at a 100:1 premix (8.oz per 5 gallons). This is based on the recommendations of various engine builders - Tony Riveria, Jesse Prather, Roger Mandeville, etc. We are using Amsoil 20/50 Racing oil in the engines.
Oil change intervals are every 8th heat cycle or every two race weekends (assuming 4 heat cycles per weekend).
I use the same premix ratio and maintenance schedule in my IT car. My engine has lasted through 6 years of extreme racing abuse - a nice way of saying it gets the **** ran out of it. It is still fast, just ask the Spec Miatas I passed in St Louis last year.
Last edited by mustanghammer; 04-04-07 at 11:52 PM.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-01-2021 17:01
Test plek 4
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 Links / Passed 200000 miles

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill