Not logged inRX8NL.COM
Forum Help Search Register Login
Up Topic Techniek en prestaties / Techniek / Koelvloeistof
1 2 Previous Next  
- By Brakefire (SuperForumposter) [be] Date 18-01-2011 00:07
Brakefire:

> Komt een beetje in de buurt van de amerikaanse
> prijs die Rudolph gevonden had.
>
> 169 USD = 121 EUR, maar daar komt dan nog shipping,
> invoertax en BTW bij.
> De Duitse variant zal wel iets sneller zijn...


Voor ons was dit de reden. En omdat zij dan meteen in kunnen bouwen.
- By rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 27-01-2011 20:33
rudolphw:

> here is what you need...$169.95 + shipping...
>
> http://www.finishlineperformance.com/store/product.php?productid=17435&cat=336&page=1
>
> mvg, Ruud


Coolant Tank
Inmiddels in prijs verlaagd tot $99.95 resp. $79.95..........!!!!!!
http://www.finishlineperformance.com/store/product.php?productid=17435&cat=336&page=1 

mvg, Ruud
- By Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 15-02-2011 19:46
We hebben antwoord gekregen vanuit een dealer in Duitsland. Sorry dat het wat langer duurde, maar er zat een vakantie tussen :).
Het koelvloeistoftankje met het nieuwe onderdeelnummer kost € 230,- per stuk exclusief verzendkosten.

Groetjes M&M
- By Matex (ForumPro) Date 15-04-2011 19:20
Zo ziet zo'n afgekeurd zwemmertje uit de koeltank er uit.
Ik kon m'n nieuwschierigheid niet bedwingen,en heb de zaag in de ouwe tank gezet.
Het dobbertje lijkt van geperst koolstof.
- By knaken (Powerposter) [nl] Date 15-04-2011 19:44
Ik had al zo mijn vermoedens dat het zo iets was maar nu weten we het zeker. Altijd leuk zulke foto's.

Gr. Ronald
- By Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 16-04-2011 14:34 Edited 16-04-2011 14:40
Altijd leuk die foto's idd!
Thx!

Ik zit ff te kijken naar het nummer op de doos: N31H1-15-350H
Nu weet ik dat nummers met een J slecht zijn en de nummers met een L of M zijn goed.
M.a.w. H komt voor J...
Iemand???

Grtz Dennis.
- By Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 18-04-2011 16:59 Edited 18-04-2011 17:12
Interessant! Voor de echte autohacker dan. Een Reedcontact (http://nl.wikipedia.org/wiki/Reed-contact, bekend bij electronici en mensen die met modeltreintjes gespeeld hebben, in mijn geval beide :-) ) en een drijver met/als magneet. Technisch gezien geen slechte oplossing. Tenzij de drijver te diep kan zinken in een borrelend gas/vloeistofmengsel, wat misschien wel optreedt bij hard rijden. Er is maar een kleine hoogtemarge tussen de wenselijke niveaus...
Ook slim van ze om een Normally Closed *) contact te gebruiken, als er dan ergens een circuitbreuk optreedt (draadbreuk, steker los etc.) heb je meteen ook een foutsituatie gedetecteerd en gaat óók de acropolis branden.

*) in normale toestand is de schakelaar aan, en gaat uit als hij in een magneetveld komt (dus bij laagvloeistofniveau).
- By Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 16-07-2011 15:36
Zo, even wat geprobeerd:

-0,5 Liter koelvloeistof bijgevuld (boven het H-streepje)
-Siliconenspray in het tankje gespoten

De overmaat koelvloeistof dient als buffer bij hogere toerentallen (retour zal namelijk minder zijn).
De siliconen dient als defoamingagent (ontschuimingsmiddel).

Tot nu toe geen last meer bij snelheden boven de 160 (was voorheen wel het geval).
Mocht je dit ook willen gaan proberen, vul niet te ver boven het H-streepje, je moet ruimte houden voor expansie.
Nou ja, maakt niet uit eigenlijk, de overmaat gooit 'ie er toch wel uit via het zwarte slangetje maar netjes is het dan niet hè?.

Grtz Dennis.
- By Outjer (Circuitverslaafde) Date 11-08-2011 19:16
Ik heb ook bovenstaande test gedaan.(extra koelvloeistof plus silconenspray)

Geen resultaat. Reeds bij 130 kmh.

Outjer
- By Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 11-08-2011 20:24
Ik krijg sterk de indruk dat er enorm veel verschil zit in de afzonderlijke RX-8en en da's jammer want ik geniet al 15.000km van m'n Rex zonder enig probleem!
Ik hoop ook gewoon een belachelijk aantal kilometers te gaan rijden met orginele motor, bobines, startmotor etc...(wie niet:-) )
So far so good (61.000km).

Grtz Dennis
- By Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 17-08-2011 20:29
Vandaag ook eens steady boven de 200 geprobeerd.
Lampje blijft gewoon uit.:-)
Misschien ligt het aan de koelvloeistof die je gebruikt.
Een klein verschil in soortelijke dichtheid kan al een reden zijn.

Grtz Dennis.
- By Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 18-08-2019 19:26
Dennis:

> Altijd leuk die foto's idd!
> Thx!
>
> Ik zit ff te kijken naar het nummer op de doos:
> N31H1-15-350H
> Nu weet ik dat nummers met een J slecht zijn en de
> nummers met een L of M zijn goed.
> M.a.w. H komt voor J...
> Iemand???
>
> Grtz Dennis.


Zo even oude koeien ophalen :):)

ik heb dit hele topic nog eens gelezen, en op de vraag van Dennis kwam nooit een antwoord...

Zelf kwam ik bij Atkinsrotary het koelvloeistoftankje tegen met het nummer N3H1-15-351G
is dit nou de laatste versie of niet....

Groetjes M&M
- By JGM (ForumGeweldenaar) [nl] Date 19-08-2019 06:52
Ik weet niet of dit het laatste model is, maar duur is ie in ieder geval niet en zo'n lampje is enorm irritant.
De stekker lostrekken is ook niet de oplossing.
Zelf heb ik er één een paar jaar terug op ebay besteld uit japan voor ongeveer dezelfde prijs en mijn lampje is nog steeds uit.

Succes!
- By Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 19-08-2019 15:43
@JGM, was dat met het zelfde nummer wat verkrijgbaar is bij atkinsen?

Groetjes M&M
- By JGM (ForumGeweldenaar) [nl] Date 20-08-2019 11:57
even de doos erbij gezocht en jep... het is hetzelfde nummer ;)
- By Guchte (Deelnemer) [nl] Date 20-08-2019 17:52
Af en toe komt deze melding ook, advies
Is het mogelijk / eenvoudig om het tankje ook schoon te maken , of is de Sencor niet niet te benaderen .
Vloeistof vernieuwen e.d. beste optie nog nooit gedaan zover ik weet !!
gr.rx ryder    (jos)
- By JGM (ForumGeweldenaar) [nl] Date 21-08-2019 06:15
Bij mijn weten is vervangen de beste (enige) optie. Meteen een goed moment om de koelvloeistof te vervangen. Ik zou gaan voor FL22 van mazda.
En vergeet niet het kleine aftapplugje onder aan het blok tussen de 2 rotor huizen.

Wellicht dat dit filmje helpt.

https://www.youtube.com/watch?v=Z2FSHyzHrdA
- By Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] Date 21-08-2019 18:19
Leuk filmpje!
Maar waarom zou je dat doorspoelen doen?

Goetjes M&M
- By JGM (ForumGeweldenaar) [nl] Date 23-08-2019 07:49
Hiermee haal je nog meer "oude" koelvloeistof uit je systeem.
Dit heb ik destijds ook gedaan en je ziet duidelijk dat er oude koelvloeistof uit spoelt.
Up Topic Techniek en prestaties / Techniek / Koelvloeistof
1 2 Previous Next  

Powered by mwForum 2.29.4 © 1999-2014 Markus Wichitill