Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Doe mij een RX-8
- - Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 01-05-2015 12:49
Hallo forumbezoekers,
Ook ik ben verslaafd geraakt aan het wankelvirus. Dit inmiddels 10 jaar geleden, waar tijdens een college verbrandingsmotoren het concept van Felix naar voren kwam.
Inmiddels al erg veel gelezen over de RX-8 en de voor/nadelen.
Heb er al een aantal bekeken, marktplaats is een mooie start, heb al wat gevoel gekregen voor wat een kost en wat het mij mag kosten. Er is veel vraag&aanbod en krijg toch wel een "wat de gek ervoor geeft" gevoel.
Aangezien je eigen RX-8 fatsoenlijk verkopen voor een normale prijs lastig is (alles wat je erin steekt krijg je nooit terug), ben ik van plan er eentje aan te schaffen voor een langere periode. Dit geeft ook wat kaders aan wat voor iets ik wil kopen.
Zeker een HP variant (Omdat ik dan nooit ga denken, had ik de HP maar gekocht) en de goede kleur (persoonlijk wil ik niet met een zwarte rondrijden). Dit zijn dingen die vrij "fixed" zijn aan de auto. Verder wil ik een mooi interieur (sommige vind ik echt lelijk, al is dit natuurlijk wel te veranderen) en zo min mogelijk roest aan het plaatwerk (Vreemd om te zien hoe roestig sommige rexxen zijn)
Ik ben van plan de langere snelwegritten en vele ciruitdagen te gaan rijden.
Motorblok wissel ben ik zelf van plan. Dit gaat zeker gebeuren in de langere tijd dat ik hem heb, hij gaat als tweede auto fungeren en ik heb de tijd en een (verwarmde :D) garage om dit te doen.
Mocht er iemand zijn HP willen verkopen en niet de marktplaats fee willen betalen, laat wat horen ;-) Ook als je andere mooie koopjes ziet, hoor ik het graag.

Gr. Bart

P.S. Toevallig post nummer 100 in dit topic.
Eerste - Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-05-2015 20:46
Zeker een HP variant (Omdat ik dan nooit ga denken, had ik de HP maar gekocht) en de goede kleur (persoonlijk wil ik niet met een zwarte

haha zo dachten wij er ook over, plus de extra dingen die de hp heeft, toen wij onze rex kochten. :):)

kleuren zijn natuurlijk persoonlijk, die van ons is rood, maar de licht blauwe vinden we ook prachtig.

succes met je zoek tocht. :)
- - Van BartvdEnde (SuperForumposter) [nl] op 08-05-2015 06:22
En jawel, het is gelukt! Ben het helemaal met Martine eens, dat blauwe is erg mooi...
Inmiddels trotse eigenaar van een mooie Winning Blue RX-8 HP.
Wat een geweldige auto!
Nu maar even wat olie wisselen en langzaam bekend worden met de auto...
Eerste - Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 08-05-2015 19:02
Klasse! Veel plezier ermee! Lekker kleurtje :-)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Aanschaf RX-8 / Doe mij een RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill