Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Essen motorshow 2005
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 08-06-2005 14:15
Dit jaar is de show van 26-11 t/m 4-12.
Vorig jaar waren er 416.500 bezoekers waaronder slechts 3 leden van dit forum (voor zover ik weet).
Ik stel me voor dat dat er dit jaar meer zullen zijn.
WIE ??
Ik stel voor dat we zondag 27-11-05 gaan.
Essen ligt op slechts een half uur rijden achter de grens bij Venlo en er is op het gebied van Tuning onwaarschijnlijk veel te zien.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-06-2005 14:30
Ik ga in ieder geval weer mee. Staat al in mijn agenda.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-10-2005 01:09
@ Outjer: in het "Hoorn treffen topic"" geef je aan dat de Luxemburgse/Duitse club op vrijdag 3 december gaat. Ik neem aan dat je vrijdag 2 december bedoelt. Ik kan dan in ieder geval niet mee. Jammer, maar helaas.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-10-2005 05:50
Neen ,het moet zaterdag 3-12-05 zijn. Dat wordt voor mij dan weer moeilijk.Laat voorlopig de 27-11-05 maar staan.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-10-2005 06:09
Outjer:

> Laat voorlopig de 27-11-05 maar staan.


Mooi. Is per slot van rekening een jaar geleden al afgesproken. ;)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-11-2005 22:16
Nog 1 week!

Wie gaat er nog meer (mee)?
- Van Matex (ForumPro) op 21-11-2005 18:38
Wel naar Essen

Maar op donderdag 01-december
Vrouw en dochter gaan naar de kerstmarkt in het centrum (vinden ze een v.d gezelligste in Duitsland).
Ga ik wel kijken naar onderstel verbeteringen en geforceerde ademhaling apparatuur voor de motor.
Wel met anatomische gevormde gehoor bescherming (i.v.m het audio geweld).
Kan ik gelijk een verlangenslijstje voor de sint samenstellen.

daar geloof ik nog steeds in !!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 22-11-2005 21:06
@ Matex

Dan zal niemand zich vervelen.
Waarschijnlijk kom je ook 7 duitse Rex-rijders tegen die daar op 1 december gezamelijk naar toe gaan.
Zijn te herkennen aan hun REX-8 jassen. Die hebben ze daar namelijk heel veel.

Veel plezier
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-11-2005 21:44
Zo , hebben de jaarlijkse pilgrimtocht naar Essen weer achter de rug.

De winterbanden kwamen deze keer bijzonder goed van pas.
Onderweg een lekker sneeuwstormpje getrotseert.
Gelukkig was het binnen warmer als buiten. Vooral voor al die schaars geklede dames.
Heb ook nog een stel H&R spoorverbreders gescoort.
30 mm per as voor 90 euro (ipv 112 euro).
Gaat er in combinatie met de 245/40-18 banden gaaf uitzien.

Bedankt Leo , Caecil  en Roger voor het gezelschap ,etc.
(Baphi had zich gisteren al afgemeld ivm. de weersverwachting)
- Van Eric (ForumPro) op 27-11-2005 21:51
Die spoorverbreders zien er inderdaad heel erg goed uit. Ze staan al een tijdje op ons verlanglijstje, maar ik twijfel nog over de aanschaf van 19" wielen en dan weet ik niet of ze nog toegepast kunnen worden.
- Van Matex (ForumPro) op 28-11-2005 19:23
Hieruit begrijp ik dat er weer de nodige hebbedingetjes te zien waren.
En het dus de moeite waard was !

Laat ik nu net gezien hebben dat op het lijstje v.d Sint ook een stel spoorverbreders staan.
bedankt Outjer voor het speurwerk naar een goedkoop kwaliteit product.

De maximaal toegestane verbreding is in Nederland vlgs zeggen 2% vd spoorbreedte !
Daar boven heb je waarschijnlijk een probleem met de verzekering ( en A.P.K)als er een ongeval wordt veroorzaakt.
Bij een spoorbreedte van 1500 mm is 30mm het maximum ( H&R biedt ook niet breder aan voor de RX-8 met T.U.V goedkeuring).
Heb je het DRM systeem gekocht of het eenvoudigere DRS ?

Ik denk dat je met je huidige winterbanden 245/40 in de problemen komt met je spoorverbreders er bij.
In T.U.V garantie rapport (7 pagina's) op blatt 3 staat Rad-/Reifenkombinationen Zulassig.
Maximum band afmeting 225/45 dat wordt dus kiele kiele.

Als je ze gemonteerd hebt,meld dan a.u.b je ervaring o.a de vrijloop (spatboard rollen ja of nee).
Ik ga donderdag naar Essen.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 28-11-2005 20:51
@ Matex

Ik heb het DRM systeem gekocht. De platen zijn dus voorzien van bouten.
Volgens het duitse forum zijn er bij de 50 mm verbreders (dus 25 mm per wiel) met de standaard banden geen aanpassingen aan het spatbord nodig. Daarom heb ik met 245 banden de 30 mm genomen.

Maar ik heb toch een probleem: Daarnet kwam Dieter uit duitsland mij de forum-kalender brengen die we besteld hadden, en nu blijkt dat de uitsparingen in mijn velgen zitten te ondiep zijn.
(er zijn 2 typen originele velgen. Was mij overigens wel bekend)
Er is namelijk plaats nodig voor de originele tapeinden.
Dieter heeft ook de tapeinden iets moeten inkorten (30 mm verbreders maar het andere type velg).
Ik moet de originele tapeinden meer inkorten (of de velgen (8 stuks!?)uitboren).
De verbreders heb ik betaald en worden over 1.5 week geleverd. (geen verdere kosten)
De firma die het verkocht op de beurs heet KS-motorsport.
De hal waar ze stonden kan ik voor je opzoeken.
De meeste duitse rexen rijden met 40 of 50 mm verbreders van Eibach, en dan heb je geen probleem met de originele tapeinden.
- Van Matex (ForumPro) op 28-11-2005 22:29
@ Outjer

Bedankt voor de informatie !

Weet jij of er bij de rijders met bvb Eibach verlaging sets ( 35 a 40 mm ) ook geen problemen zijn met spoor verbreders van 40 tot 50 mm ?
Ik kan mij zo voorstellen dat de band toch eerder aanloopt als met de standaard veren.
Voor het probleem met de vrijloop van de standaard tapeinden van de wielnaaf,zal ik eens onderzoeken of hiervoor geen boormal gefikst kanworden met een speciaal geslepen boor.
Zodat met een fatsoenlijke handboormachine de vrijloop gefikst kan worden.
Eerst maar eens kijken wat voor een type ik zelf onder de 8 heb zitten.

KS-Motorsport is dat soms Konrad Motorsport GmbH uit halle 3 stand 314 ?
Overigens zitten jou 245/40 banden gewoon op je standaard 8J velgen ?
en zijn die niet te smal voor optimale prestatie's !
Als mijn Bridgestones op zijn ga ik waarschijnlijk voor Michellin pilot sport 2 in de maat 235/40
iets te klein (-2%) maar een perfecte tractie o.a Porsche Cayman.
.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-11-2005 08:09
Matex:

>
> Overigens zitten jou 245/40 banden gewoon op je
> standaard 8J velgen ?


Bij Outjer niet, bij mij wel. Geen enkel probleem, zit er perfect op.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 29-11-2005 11:37
Mijn winterbanden in de maat 245/40-18 zitten op Mille Miglia velgen met dezelfde ET en Breedte als de originele(Dus 8x18) en passen perfect. Bovendien is er minder kans op beschadingen tgv. stoepranden.

KS -motorsport staat op de H&R spezialfedern stand in hal 10 ,standno 103.

Met een verlaagde rex met 50 mm verbreders zul je de wielkasten aan moeten passen volgens info op het duitse forum.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 29-11-2005 18:07
zie eerder: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=3965;hl=;hlm=uid#pid3965
Ook 40 mm met tuv zie duitse forum.
245/40x18 met 30mm H&R zonder problemen gemonteerd op de originel velgen.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-11-2005 06:43
Bedankt Charlyrx8,
Ben benieuwd hoe diep de uitsparingen in jouw velgen zijn .
Bij mij zijn ze slechts 2 mm.
Over een week weet ik meer.
- Van GUY (Powerposter) [be] op 01-12-2005 17:12
Heeft men in Nederland geen last met de verzekering en keuring bij spoorverbreders?
Volgens mij is dit hier verboden en riskeert men geen verzekering te hebben na ongeval.

Voor mij (lees mijn vrouw ) geen probleem.
Ze is van mening dat er noch aan haar noch aan haar karretje verbouwingen nodig zijn.

groeten

Guy
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-12-2005 20:10
Volgens mij (en Matex) zijn er geen problemen met de verzekering.
Charlyrx8 rijdt er al mee rond en die werkt zelfs bij de verzekering!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-12-2005 20:12 Edited 01-12-2005 20:15
Hier nog wat foto's die Teufel (van het duitse forum) vandaag heeft gemaakt.Let op het jasje.Hij zit hier in de nieuwe civic!!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-12-2005 20:17
En hier het bewegende , deelbare , opengewerkte wankelblok. Zeer mooi.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-12-2005 20:18
.
- Van Eric (ForumPro) op 01-12-2005 20:18
Die nieuwe Civic wordt een topper denk ik.
Vooral de Executive uitvoering. Nog geen 30.000 voor een zeer 'volle' auto en ook een auto waar naar omgekeken zal worden.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-12-2005 20:19
.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-12-2005 20:20
.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 01-12-2005 20:25
En hier de auro die meedoet aan lange afstandsraces met een vrouwenteam.
Er zit een aangepaste achterdemper onder. Namelijk een stukkie pijp , die aan de rechterkant uitkomt op de origenele plaats.Leo heeft er nog een foto van gemaakt
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-12-2005 07:12
Hier de link naar de website van Teufel.
http://www.pc-tech.de
Doorklikken naar WEITER en dan naar MESSEBILDER.
- Van MARX7 (Beginner) [nl] op 02-12-2005 12:58
Over dat jasje gesproken...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7981826430&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-12-2005 13:42
Op Ebay 40 dollar excl.transport.Via duits forum 50 euro excl. 15 euro transport.
- Van MARX7 (Beginner) [nl] op 02-12-2005 14:16
$ 40,- is maar 30 Euries..!

Als je een grote bestelling plaatst, doe dan meteen ook een RX-7 jasje ;-)  en racing shirt..
- Van Matex (ForumPro) op 02-12-2005 16:27 Edited 02-12-2005 16:31
Overigens prachtige foto's Outjer
bedankt ook voor de tip (voordeel bij H&R).

Spoorverbreders.

Ook in Duitsland is er een wettelijk maximum.
Grenze D.h Gezetsgeber lasst eine verbreiterung der spur um 2% zu.
indien er verder wordt gegaan moet men de Auto door, DEKRA prufen lassen.

Voor de RX-8
De toegestane 15mm p/wiel (30mm p/as) geld voor de standaard wielen met ET 50 (ofset)
als je andere wielen met een afwijken de ofset monteerd kun je dit verschil optellen bij de verbreders.
Zolang je de 2% per as maar NIET overschrijd.
De Spoorbreedte van onze 8 is 1500mm (voor as) x1.02 = 1530mm

In alle tuner bladen ( mee genomen van de  Essen motorshow ) staat deze waarschuwing!
waarom er dan zo makkelijk van wordt afgeweken is mij een raadsel.
Misschien ben ik toch gewoon te burgelijk (bij verhaalschade mijn huis verkopen is ook niks),en een boot had ik al niet.
- Van Maxfun (Deelnemer) [nl] op 02-12-2005 17:21
Wat je zegt klopt je mag max 2% afwijken van de spoorbreedte welke volgens type goedkeuring is geregistreerd door het RDW.
Indien de spoorverbreders los oftewel zwevend gemonteerd (lees geklemd tussen wiel en as) zijn dan is dat niet alleen gevaarlijk maar ook nog eens APK niet toegestaan. Vast geschroefde spoorverbreders zijn wel toegestaan tot een maximum van 2% van de standaard spoorbreedte.

Het is ook heel simpel indien je spoorbreedte niet conform de geregistreerde type goedkeuring van de RDW is voldoet je auto niet meer aan de type goedkeuring en rijdt je dus met een niet goedgekeurde auto hetgeen dus strafbaar is. Ze hebben bewust de marge van 2% daar niet elke auto precies hetzelfde is.

Verder wat betreft de zwevende spoorverbreders die alleen geklemd worden en dus niet vast geschroefd die zijn gevaarlijk daar ze als een soort van mes fungeren bij hard optrekken en met name bij hard remmen. De schijf zal door de enorme kracht door willen gaan terwijl de schijf/as en het wiel stil staan hetgeen dan resulteerd in een grote kracht op de tapeinden of de bouten waar de schijf tegen aandrukt.
Het begint dan met kromme bouten of tapeinden die bijna niet meer los te krijgen zijn en het kan eindigen met het breken ervan.

Duuuuuuuuuuusssss, ga niet zomaar wat knutselen met spoorverbreders omdat het allemaal zo stoer eruit ziet doe het in goed overleg met de leverancier of de garage want veiligheid lijkt mij belangrijker dan stoerheid.
Tevens dan even terugkomend op de Duitsers, in Duitsland heb je een TÜV keuring hetgeen inhoudt dat alles wat je veranderd aan je auto je MOET laten keuren door de TÜV. Indien het product al af fabriek geen TÜV keur heeft wordt het bij voorbaat af gekeurd. Daarna wordt er door de TÜV bij de keuring gekeken of het allemaal conform de spelregels is gemonteerd en of het de veiligheid niet in gevaar brengt. Voldoet het dan allemaal daaraan dan wordt de verandering in je TÜV keuringsbewijs (boekje) bijgeschreven en mag je gaan rijden met de auto.
Kortom niet zo simpel en makkelijk als dat het in ons land gaat. En dat geldt voor alles wat je veranderd aan je auto ook als je bv een rechter buitenspiegel plaatst die er standaard niet op zit.

Ik wil niemand bang maken maar wel er op wijzen dat je weet wat je doet.

Een Maxfun weekend gewenst.

Groet Robert. "Maxfun"
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 02-12-2005 19:00
Hier de link van het duitse forum over spoorverbreders:http://www.r-x-8.de/wbb2/thread.php?threadid=5893&sid=
Hier staat dat er met de 30 mm verbreders een TUV gutachten wordt meegeleverd en dat er bij de 40 en 50 mm verbreders van eibach een einzelabnahme nodig is.
- Van Matex (ForumPro) op 02-12-2005 20:36
Deze goedkeur voor verbreders v.d RX-8 vond ik bij H&R

http://www.hr-spezialfedern.de/bin/42TG0003.pdf
- Van Matex (ForumPro) op 02-12-2005 20:51
Wie start het RX-8 jassen project ?
Hier in kun je je geloof niet verloogenen.

past goed bij m'n pet

.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-12-2005 01:59
Matex:

> Wie start het RX-8 jassen project ?
> Hier in kun je je geloof niet verloogenen.
>
> past goed bij m'n pet
>
> .


Jij? Mooi zo. ;)
Ik wil er ook wel één.
- Van Eric (ForumPro) op 03-12-2005 10:33
Caecil:

> Matex:
>
>> Wie start het RX-8 jassen project ?
>> Hier in kun je je geloof niet verloogenen.
>>
>> past goed bij m'n pet
>>
>> .
> Jij? Mooi zo. ;)
> Ik wil er ook wel één.


Dan wil ik er ook een .....:) Als ze mijn maat tenminste hebben ...:)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Essen motorshow 2005

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill