Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / race pijp kat vervanger. direct-fit custum made
- Van sanderVv (Beginner) [be] op 16-04-2015 11:49
Halo beste eigenaren,

Ik heb nog een direct-fit buis voor een mazda rx-8
Deze buis vervangt die van de katalysator.
Deze is nieuw gemaakt (gelast gebogen etc. .)
Had deze eerst gemaakt voor een klant maar die is nooit op komen dagen.

Dus bij deze in de aanbieding.
vraagprijs 220,-

Heb je interesse stuur mij dan een mailtje naar sandervvliet@outlook.com
Bijlage: mazda-rx-8-2.rsz.jpg - foto-2 (96k)
Bijlage: mazda-rx-8-3.rsz.jpg - foto-3 (94k)
Bijlage: mazda-rx-8-5.rsz.jpg - foto-4 (497k)
Bijlage: mazda-rx-8-1.rsz.jpg - foto-1 (475k)
- Van melis (Deelnemer) [nl] op 19-04-2015 07:16
foto ? ?
- Van sanderVv (Beginner) [be] op 20-04-2015 10:53
Ik heb de foto's bijgevoegd.
Als er nog iets niet duidelijk is laat het me even weten.

mvg Sander.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 20-04-2015 12:55
Beste Sander,

Mijn katalysator is aan vervanging toe. ik krijg momenteel een CEL van de kat sensor.
Blijft de CEL branden als ik deze er onder plaats? Hoe zit het met de APK keuring in NL?
Voldoet deze aan alle Nederlandse APK eisen?
- Van FricoRico (Powerposter) [nl] op 20-04-2015 13:08
In Nederland moet de katalysator optisch aanwezig zijn (dat is die dus, als je kijkt op de foto's). Verder moet een rotatiemotor stationair aan de gasmeting getest worden. Ik kan je vertellen dat ik zonder katalysator prima door de test kwam, een goede RX-8 blijft stationair onder het maximum.

Dus kort en bonding; Ja je mag hem bij de APK gewoon laten zitten. Ik denk alleen niet dat je je CEL kwijtraakt met deze vervanging. Deze uitlaat sensoren zijn echt 'zeikwijven' (pardon my language). Ze zijn niet makkelijk voor de gek te houden en meten vrij precies. Ik zou je CEL gewoon voor lief nemen, koop een goedkope ODB2 dongle voor in de auto. Dan kun je met gemak alle CEL's uitlezen en wissen.

Gemiddeld krijg ik eens in de 3 maanden een CEL, afhankelijk van je rijgedrag. Ik reset hem, en kan weer gaan.
- Van sanderVv (Beginner) [be] op 20-04-2015 13:28
Ja ik denk dat (-FRICORICO-) zo'n beetje alles heeft gezegd. veder kan je de cel ook verwijderen of uitschakelen.
Ik kan er ook een dopje indraaien zodat je lambda gat afgesloten is.

MVG sander
- Van sanderVv (Beginner) [be] op 20-04-2015 13:38
Trouwens als er meer mensen interesse hebben in een katalysator voor een mazda rx-8.
Ik kan ook gewoon de Katalysators nieuw bestellen die volledig zijn.
prijs is 350,- incl.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 20-04-2015 14:11
Heren,

Bedankt voor de uitleg.

@ sander > Kun jij tevens ook de montage verzorgen en zorgen dat de CEL niet terugkomt door deze uit te schakelen?
Betreft de katalysator van 350 euro? dit is dan een geheel nieuwe, geen OEM neem ik aan? Garantie termijn?

@fricorico > zijn er hier ook gevallen bekend van een RX8 die is afgekeurd vanwege gasmeting zonder kat?
- Van sanderVv (Beginner) [be] op 20-04-2015 16:25
(WOUDENBAARD)
De katalysator van 350,- is geheel een nieuwe ik bestel ze bij een fabriek in duitsland(incl. de pakkingen ect.
De fabriek maakt OEM producten maar dit onderdeel maken zij als after-markt product.
Dit product is trouwens wel gekeurd volgens de EU reglementen. (dus je mag er vanuit gaan dat de co waardes gewoon gehaald worden.)

Het monteren van het product doe ik niet.
Maar denk dat vrijwel elke garagist dit kan of misschien kunt u het zelf ?
Als je het zelf monteert let er wel op dat je de ecu reset. anders blijft de cel branden.
Het uitschakelen van de cel. zijn verschillende methodes voor.
Via de obd verbinding of de ecu aanpassen. (of de draden doorknippen maar denk persoonlijk dat dit niet de beste optie is)

Extra info om het nog ingewikkelder te maken :)

Deze fabriek maakt twee verschillende katalysatoren.
Katalysator met binnenwerk van ceramic
En een katalysator van metal voor een betere flow en minder tegendruk.
-kan hogere temperaturen weerstaan.
-is beter bestand tegen olie
-is beter bestand tegen dichtslippen van de katalysator.
-beter flow
-minder tegendruk

Nadeel is deze is 450,-

Mocht iemand nog vragen hebben stel ze gerust.

MVG Sander.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 20-04-2015 16:36
Beste Sander,

Bedankt voor alle uitleg en informatie.
Ik ga een afweging maken wat voor mij de beste optie is.

Toen ik bij Hoebeke in Rilland was en heb laten uitlezen gaf Cees aan dat het geen kwaad kan om met deze katalysator te blijven rijden.
Enkel moet deze voor de APK vervangen worden, ik weet dus niet op basis van wat hij dan afgekeurd zou worden: Emissie óf vanwege de CEL.
Een originele MAZDA katalysator zou volgens hem rond de 1000 euro kosten. Een after-market was volgens hem een optie maar er is veel verschil in kwaliteit van de verschillende after-market katalysatoren.
- Van sanderVv (Beginner) [be] op 20-04-2015 16:53
(woudenbaard)
Ja die katalysatoren origineel zijn vrij prijzig heb ik gehoord.
klopt er is zeker een verschil in de after- market (alsjeblieft koop geen spul van JMJ daar word je geheid niet blij van.
Daarom bestel ik die dingen in Duitsland dan weet ik namelijk zeker dat het degelijke kwaliteit is. Want de TUV heeft strengere
regels als in andere landen.
Je moet het maar even laten weten.
Wat je wil en of wat je nodig hebt.

Ik zorg dat ik bereikbaar blijf.
je kan mij ook e-mailen op sandervvliet@outlook.com
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / race pijp kat vervanger. direct-fit custum made

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill