Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / 'TOTAL Hi-Perf 2T Racing' tbv pre-mixing
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 25-03-2015 16:17 Edited 25-03-2015 16:25
3x liter fles 'TOTAL Hi-Perf 2T Racing' voor 25,45 euro (inclusief thuisbezorging)?

Dit betekent 8,48 euro per liter (inclusief thuisbezorging)!

Deze olie heeft de volgende specificaties:
- API TC
- SAE 30
- ISO-L-EGD
- JASO FD

100% SYNTHETIC
SUPERIOR PERFORMANCE
ANTI-DEPOSIT TECHNOLOGY

Te gebruiken voor pre-mixing

(deze prijs is haalbaar door 'groepsinkoop' en geldt bij 2 deelnemers, graag bericht bij interesse)
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-03-2015 23:27
Interessant, maar ik wacht nog even. Ik heb een voorlopig aanbod gekregen voor MPM 2T olie met bijna dezelfde specificaties (alleen JASO FC i.p.v. JASO FD) voor waarschijnlijk minder dan  4,-- euro. 20 liter verpakking. Wordt niet thuisbezorgd. Zal je laten weten als het wat wordt.

Groeten,
Olof
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 26-03-2015 18:49
Beste Olof,

Dat is inderdaad ook voordelig. Echter ga ik net starten met premixen. Ik wil daarom niet direct 20L olie aanschaffen.
Met 3L starten voor 25 euro leek mij daarom heel reëel. Naar verwachting kan ik hier bijna een jaar mee voorruit. Indien er mede-geïnteresseerden zijn hoor ik het graag.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 26-03-2015 19:51
Een jaar? 250ml per tank? Dan rijd je niet zo heel veel met de Rex...
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 26-03-2015 20:35
Een jaar is inderdaad wat ruim genomen.

Ik dacht aan 150ml per volle tank. Ik rijd ongeveer twee weken met een volle tank (440 km).

3000 ml /150 ml = 20x voor (volle) tankbeurten. Ik kom dan aan 10 maanden.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-03-2015 20:55
Ik mix 400ml per volle tank. Dat is 1:150. Vetter dan jij, maar magerder dan RudolphW.

Groeten,
Olof
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 26-03-2015 21:16
4 flessen van 1 liter kan ook.

Met twee deelnemers komt het dan op 7,75 euro per liter inclusief thuisbezorging
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-03-2015 22:18
Ik wacht nog op het definitieve MPM-olie aanbod. Als ik over een week nog niets gehoord heb, doe ik mee met voorlopig 4 liter. Ik laat het je weten.

Groeten,
Olof
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 26-03-2015 22:21
Ik heb pas 3 liter gekocht a 8 euri de liter.. ik heb nog even voldoende... ik lift de volgende keer wel mee :-)

Ik kan wel leuke klysma flesjes regelen voor de vulling; (zie mijn topic) maar geen 100-en... er gaat per fles 150cc in. Laar maar weten indien gewenst.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-03-2015 22:35
Mijn flesjes van 100ml heb ik hier gevonden: https://www.jojoli.nl/verpakkingen/flessen/transparante-pet-fles-100-ml

Daarvan passen er 5 in een plastic boterhammentrommeltje voor bijna niets bij de Action. Samen met een klein handdoekje tegen het rammelen en vette vingers is het een handig setje. Een paar stukjes zelfklevend velcro tape aan de onderkant zorgen ervoor dat het trommeltje op zijn plek blijft in de kofferruimte.

Groeten,
Olof
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 26-03-2015 22:42
Bedankt voor de tip!

Was al op zoek naar een handige oplossing. Dit zal zeker helpen!
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 26-03-2015 22:45
Contacten in het ziekenhuis? of waar haal je die vandaan? Ken wel wat mensen die in de zorg werken.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 26-03-2015 22:50
Hahaha.. arts op een IC... ja, dus kan wel een paar flesjes regelen; no problemo :-)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-03-2015 06:02
Wij willen dit dus ook, alleen zit ik eigenlijk nog op een reactie van Ruud te wachten over dat FC en FD :)

Dat FD is beter, dan FC als ik het zo begrijp...?

Wij rijden ook niet heel veel met de rex, dus 20 liter is veel te veel.
Dus samen met iemand doen lijkt ons ook wel wat.

Groetjes M&M
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 27-03-2015 08:39
Oke, top!

Laat het maar weten als jullie definitief meedoen, dan kunnen we kiezen 3 of 4 liter.
Zodra Olof of een andere kandidaat bevestigd kan ik het bestellen.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 27-03-2015 08:47
Ik doe wel mee.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 27-03-2015 14:54 Edited 27-03-2015 15:25
Oke fantastisch!

Gaan we voor 3 liter of 4 liter? Heb je al een 'tool' voor tijdens het tanken?

Eventueel kan ik Tzeunis vragen om een aantal klysma flessen naar mij toe te sturen en kan ik deze erbij doen.
Als we die verzendkosten verdelen komt er per persoon 1,9 euro bij voor twee of drie (tank/klysma) flessen bijvoorbeeld.

Ik zal even wachten met bestellen tot ik definitief antwoord heb van Martine en Olof of zij ook meedoen.
Of eventuele andere geïnteresseerden. Levertijd na bestelling is 4-6 dagen.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-03-2015 15:48 Edited 27-03-2015 16:15
-                                                                                                                                                                -
Mijn bewaar/doseeroplossing 2-takt olie met lange (uitschuifbare) schenktuit (kan je bij brommer-scooter-winkels krijgen / even opletten, je moet de dop met schenktuit gebruiken tezamen met een 1ltr 2-/4-takt oliefles die dezelfde diam als de dop van de schenktuit heeft; deze 1 ltr fles moet je dus eventueel kopen; vaak ook hebben de scooterzaken 1 ltr. 2-takt olie flessen waarin de afsluiting reeds zo'n doseerdop is; je moet dus wel een goede afleesschaal op deze 1 ltr fles hebben c.q. er met een watervaste markeerstift op kunnen aanbrengen)......nooit gemorst, werkt al jarenlang perfekt........geen geklooi met miniflesjes vullen legen; morsen..........hup erin; knijpen en inschatten hoeveel, nog ff navullen etc..........





INFO over hittebescherming bobines, waardoor betere levensduur........zie link:

http://rx8forum.de/index.php/Thread/27483-Verbesserte-K%C3%BChlung-Isolierung-der-Z%C3%BCndspulen/?pageNo=6
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-03-2015 18:15
Ik wil na lang twijfelen, toch Castrol, gewoon omdat ik daar een goed gevoel bij heb, en ik het in mijn andere auto's ook heb zitten..

Groetjes M&M
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 28-03-2015 20:09
Goeie keus!

Deze heb ik ook... smooth...

https://www.deolieconcurrent.nl/products/Castrol-Power-Racing-2t-4-Liter.html
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-03-2015 20:47
Aan Castrol synth. 2-takt olie wordt nog wel eens getwijfeld o.a in de USA (ondanks relatieve goede naamsbekendheid).....ikzelf zou het niet gebruiken; maar ja, wie ben ik ?

=====Don't bother buying Castrol premix oils again. They tend to leave a bunch of deposits in conditions where different oils don't. I have tested them in some 2 stroke engines only and didn't like the results at all
The worst one is their TTS formula. The gunk it formed struck the carb open on 3 different occasions.


http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/gas-oil-premix-thread-99636/page131/#post4134300

=====I've seen Castrol TTS mentioned many times - and some say it is fine to use, other say it is terrible. Since it's controversial, it should be a good test subject.
Here are some negative posts.
Gas/Oil Premix Thread
Gas/Oil Premix Thread
And some positive posts.
Gas/Oil Premix Thread
Gas/Oil Premix Thread


http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/gas-oil-premix-thread-99636/page128/#post4093318
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 28-03-2015 21:16
Dus jij gebruikt Duckhams of is dat alleen een flesje?
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-03-2015 22:11
Woudenbaard: Ik doe helaas niet mee met het aanbod. Heb zojuist (op aanbeveling van Ruud) een 20 liter can MPM full synthetic 2-stroke TC+, ISO-L-EGD, JASO FC, low smoke opgehaald voor 83,70 euro, met korting en inclusief BTW. Kan nu jaren voort.  :-)

De leverancier zal ik jullie laten weten zodra ik zijn toestemming binnen heb dat iedereen van onze club deze prijs krijgt. Ik heb hem hierover een e-mail gestuurd.

Na de eerste tank premix (1:400) merkte ik weinig verschil. Maar nu na de tweede tank (1:150, 100ml per kwart tank) kan ik zeggen dat mijn indruk positief is. (Beide tanks overigens met synthetische Castrol.)

Het lijkt erop dat ik gemiddeld ongeveer 300 meter verder kom op een liter, maar dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker.
Start nog even snel als vroeger.
Draait rustiger stationair.
Pakt soepeler op bij het wegrijden en bij lage toerentallen.
In het algemeen draait de motor, hoe zal ik het zeggen, "lekkerder".  :-)

Groeten,
Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-03-2015 23:53 Edited 29-03-2015 07:24
@ tzeunis

Betreft:.........Dus jij gebruikt Duckhams of is dat alleen een flesje?

Ik gebruik al jaren MPM full synthetic 2-stroke TC+.......het Duckhams flesje (oude foto) gebruikte ik (inmiddels heb ik al weer een ander flesje) alleen maar omdat het de iets grotere openingsdiam. heeft waar het uitschenktuitje op past.
Er zullen meer fessen/merken zijn waar die op past, oa. Action semi-synth. 2takt olie dacht ik (overigens een sem-isynth. zou ik niet gebruiken, is geen volsynth, echter om over het flesje te kunnen beschikken kan het geen kwaad), welke ander merken weet ik niet.............in ieder geval zijn er op de markt voor de 1 ltrs 90% "kleine/normale" diam en 10% "grotere" diam.

Note: MPM wordt veel bij garages en grote en kleine merkdealers gebruikt o.a. vanwege aantrekkelijke prijzen voor al hun olie (Mazdadealers gebruiken ook meestal MPM synth. 5w30 voor alle Mazda-types; Dexelia alleen op verzoek of als ze erg "gelovig/trouw" zijn; ze vinden het zelf nogal duur voor een olie die door Total voor Mazda wordt afgevuld.
Ik heb 3 auto's en 2 motorfietsen en koop alles van MPM......motor-,cardan- ,versn. bakolie, koelvloeistof, remvloeistof, vorkdemperolie etc.

Overigens is mijn ervaring bij premix 1:100 (tot nog toe / ik ga zo goed als zeker naar 1:125-150 o.a. mede ivm terloopse opmerking Hoebeke t.a.v. levensduur katalysator) dat door toepassing van premix je brandstofverbruik c.q afgelegde km's per liter ca. 5% beter is.
Premixen (bij niet te duur ingekochte 2-takt olie) kost eigenlijk geen extra geld omdat je het terugverdient door een lager brandstofverbruik; cq. kan zelfs resulteren in een totaalkostenplaatje dat lager wordt dan wanneer je alleen op benzine rijdt........nogmaals bij gemiddeld premix-rijden haal ik uit 1 liter benzine al jaren 8,7 km.....bij hard rijden 8,2 en zeer rustig rijden 8.9 km (een paar keer 9,0 gehad).

Bijgaand nog een kopie van b.g berekening, e.e.a. zijnde een post van mij bij mijn "RX-8 gebruikersreview" plekje bij Autoweek:

@ Weerwolf79
Betreft:...." 2-taktolie heeft totaal geen nut en is dus zonde van het geld." ....
Is niet juist, je verlengt de levensduur van de motor door betere smering van de apex- en sideseals (de RX-8 werd vanwege emissieeisen te zwak gesmeerd; de eerst RX-8-typen hadden 2 oliedruppelaars per wankelrotor ; door hoge slijtage in de praktijk is Mazda overgegaan op 3 oliedruppelaars) , je merkt en hoort duidelijk dat de motor soepeler loopt door minder interne weerstand; in de USA, UK en Dld wordt dit zeer veel toegepast, wankelexperts in de USA en Dld bevelen het aan.
De verminderde inwendige weerstand resulteert in een lager benzineverbruik; jij gebruikt 13,5 ltr/100 km (ook nog eens 192 pk); ik gebruik 11,75 ltr/100km (231 pk); bij tankbeurt 350 km is het brandstofvoordeel 350:100x1,75= ruim 6 ltr.x1.795=€ 10.60; kosten synth. 2-taktolie ca 250 cc bij tankbeurt 350km is € 1.38; totale voordeel € 10.60 - €1.38= € 9.22 per tankbeurt. ***)
Kom maar eens naar mijn motor luisteren.....!


***) hierbij gaat het dus om een voordeel bij vergelijking van zijn hoge verbruik met een ongepremixte 192 pk t.o.v mijn gepremixte 231 pk.

http://www.autoweek.nl/autoreview/36305/mazda-rx-8-renesis-hp

PS: @ Olof......betr:...Het lijkt erop dat ik gemiddeld ongeveer 300 meter verder kom op een liter, maar dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker.

Komt door minder wrijving in de motor en betere compressie door de 2-takt olie..........het soepeler en stiller/mooier lopen; c.q gemakkelijker starten koud/warm binnen 1-1,5 sec. van de motor klopt helemaal; iedereen kan het verschil direkt merken...........wordt ook door veel mensen in wankelforums gewag van gemaakt.
De besparing zou dus bij jou bijna 4% zijn..........lijkt mij heel geloofwaardig.......ik denk voor mijzelf (en dat geldt waarschijnlijk ook voor jou) ca. 5% dat wil dus zeggen 3 liter besparing op een volle tank van 60 liter = ca.€ 4,95 aan benzine voordeel tegen (in mijn oude geval bij 1:100) = 0,6 ltr 2-takt olie is ca. 0,6 x € 4,25 per ltr = € 2,55.......ergo een totaal voordeel per tank van € 2,45......

mvg, Ruud
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 29-03-2015 12:54
Melkie,

Doe je mee? Als we samen inkopen is het:

8,9 euro per liter voor 3 flessen (26,9 euro inclusief thuisbezorgen)

of

8,1 euro per liter voor 4 flessen (32,5 euro inclusief thuisbezorgen)

Graag bevestigen dan kan ik vandaag of morgen bestellen en is het deze week nog binnen.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 29-03-2015 12:57
Deelnemers voor Dexelia (mazda original 5W30) is ook mogelijk.
Laat maar weten hoeveel je nodig hebt dan berekenen ik de prijs.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-03-2015 13:36
Martine: Verschil tussen JASO (Japanese Automobile Standards Organization) FC en FD.
http://www.lubrizol.com/MCEO/Spec-Check/JASO-M345-Two-Stroke.html
http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_M345
Ik was, net als jullie, benieuwd naar het verschil tussen JASO FC en FD. Het komt er in het kort op neer dat de "Sulphated Ash" (zwavelhoudende rookdeeltjes?) uitstoot van FD minder is dan die van FC (0.18% tegenover 0.25%). Getallen voor alle andere eigenschappen, zoals ontbrandingspunt, viscositeit, smering, reinigende werking etc zijn exact gelijk. Waarschijnlijk "voelt" je motor dus geen verschil.

Groeten,
Olof
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-03-2015 19:00
@ Olof

Bedankt voor de duidelijke uitleg :)

Groetjes M&M
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 31-03-2015 19:56 Edited 31-03-2015 20:00
Ruud: "...nogal duur voor een olie die door Total voor Mazda wordt afgevuld." Je hebt gelijk, het is gewoon Total olie.

Ik gebruik de Duitse Mazda olie. Op de voorkant van de plastic fles staat het Mazda logo met de tekst: "Mazda original oil ultra 5W-30 zoom-zoom Fuel Save". Op de achterkant ook het Mazda logo en onder andere: "Highly recommended for the RX-8 sports cars." en "Made in E. C." Maar ook, wat me nooit was opgevallen, rechtsboven in de hoek in kleine lettertjes: "Total" met een onopvallend (want kleurloos) klein logootje. Als ik me goed herinner stond er vroeger ook nog "Dexelia" op de Duitse flessen, maar dat vind ik nu niet meer terug.

Daar rekende mijn dealer bij de laatste grote onderhoudsbeurt 20,34 per liter voor (bulk) inclusief BTW. De Duitse olie kost me 8,90 per literfles, inclusief BTW en bezorging aan huis. Het gaat slecht met de merkdealers...

Groeten,
Olof
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 01-04-2015 17:27
Geen geïnteresseerden meer voor de olie? Wil deze week graag bestellen.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2015 17:44
ja, ben nog steeds in overleg...Sorry sorry
ik laat het erg snel weten.

Groetjes M&M
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2015 19:10
Betr:..........Geen geïnteresseerden meer voor de olie? Wil deze week graag bestellen.............

Hier kan je ze (per persoon) voor 23,69 bestellen inkl. verzending en hoef je niet op anderen te wachten.

http://oel-shop.eshop.t-online.de/epages/Shop40006.sf/sec6335220afc/?ObjectID=11683663&ChangeObjectID=1505609

mvg, Ruud
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2015 19:56
Het is 5.90 per liter + verzend kosten 3,99 tot 1 kilo

we hebben hier al eens eerder besteld (Dexelia) , en het werd netjes geleverd.

Groetjes M&M
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 01-04-2015 19:57 Edited 01-04-2015 20:05
5,9 x 4 = 23,6 + 10,50 (bezorgkosten NL) = 34,1 voor vier flessen.

komt op 34,1 / 4 = 8,5 per liter inclusief thuisbezorging.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2015 20:09
nee het kost daar 5.90 x 4 en dan zijn de verzendkost 5.99 (tot 18 kilo)

Groetjes M&M
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 01-04-2015 20:10
Dit staat erbij verzendkosten:

Zone 1

( Belgien BE, Luxembourg LU , Niederlnade NL , Österreich AT )

1 kg bis 5 kg = 10,50 Euro
6 kg bis 18 kg = 14,50 Euro
19 kg bis 36 kg = 23,50 Euro
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2015 20:12
Van woudenbaard (Powerposter) [nl] op 25-03-2015 16:17 Edited 25-03-2015 16:25
3x liter fles 'TOTAL Hi-Perf 2T Racing' voor 25,45 euro (inclusief thuisbezorging)?

3 Stück TOTAL Hi-Perf 2T racing in der 1 ltr. Dose
Artikel-Nr.: 192748
5,90 €  17,70 € 
Zwischensumme    17,70 € 
Versandmethode 
DPD Paketversand  5,99 € 
Gesamtbetrag    23,69 €  (inclusief thuisbezorging)

Zie ik iets verkeerd of over het hoofd?
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2015 20:15 Edited 01-04-2015 20:18
Sorry woudenbaard,
Je hebt helemaal gelijk, ik heb niet goed gekeken
Dom, dom..........
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2015 20:17
Ik heb daar vorige week nog 5 liter 5W-30 besteld en heb 10,50 verzendkosten betaald.
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 01-04-2015 20:23
Is overigens nog steeds voordeliger dan in Nederland, maar vandaar mijn voorstel voor groepsinkoop.
Dat is voor iedereen een voordeel.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-04-2015 05:07
Wij bestellen de olie zelf wel.
Maar toch bedankt voor het voorstel!

Er komen toch ook nog verzendkosten in NL bij, wanneer je het samen besteld (tenzij je bij elkaar langs gaat om de olie op te halen)

Groetjes M&M
- Van melis (Deelnemer) [nl] op 03-04-2015 11:32
Hoi,

Als jullie nog interesse hebben in mpm olie hoor ik het graag. Kan zo bij m'n leverancier bestellen tegen een goede prijs. MPM doet overigens aan rebranden. Produceren helemaal niets. Kopen (rest)olie bij grote partijen en doen het in een flesje van MPM. Ben al eens in Delft in de fabriek geweest, maar dat terzijde..

Wil ook starten met pre-mixen alleen hoe langer ik op dit forum zit hoe meer ik ga twijfelen. Niet dat je het niet moet doen, maar meer in welke verhouding. Daar zit nog wel een hoop verschil in... Ik snap ook wel dat het voor elke auto weer verschillend is, maar wat is het gemiddelde waar de beste resulaten meer worden gehaald ??

Mvg Marc
- Van Miatabluer1 (SuperForumposter) [be] op 03-04-2015 15:06
Ik doe 200 ml Motul 800 RR  per volle tank
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 03-04-2015 16:16
Marc,

In welke hoeveelheden kun je de MPM olie leveren, ook kleine hoeveelheden? en wat zijn de specificaties?
En voor welke prijs?
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-04-2015 21:56 Edited 04-04-2015 01:50
Marc,

Ik heb ook getwijfeld over de mengverhouding. Uit de discussies van de afgelopen weken is, in het kort, het volgende naar voren gekomen:
- Bij rotary engines in vliegtuigen (zonder olie-injectie), waarbij de smering van de seals volledig door de pre-mix gebeurt, wordt 1:85 voorgeschreven.
- Rudolphw is van plan richting 1:150 te gaan, maar gebruikt al jaren tot volle tevredenheid een mengverhouding van 1:100.
- Uit het bericht van Michael Z:  10 oz per 6 gallon verhoogt piekvermogen met 4 Pk. Dit is ongeveer 1:125.
- Idemitsu, de olieleverancier voor de winnende Mazda's tijdens Le Mans 1991, adviseert een mengverhouding van ongeveer 1:250 (Google).
- Miatabluer1 gebruikt 1:300.
- Tzeunis gebruikt 1:400.

De vliegtuig pre-mix van 1:85 is voor ons veel te rijk, want we hebben al olie-injectie in de RX-8. Dus ben ik, om het uit te proberen, aan de arme kant begonnen met een volle tank leeg te rijden bij 1:400. Zoals ik al schreef, merkte ik weinig verschil. Misschien was het zelfs wel een placebo-effect.  :-)  Met de ervaring van Ruud in mijn achterhoofd, heb ik daarna een tank leeggereden met 1:150. Dit leverde een duidelijk merkbare verbetering op.

Voorlopig houd ik het maar op die 1:150. Lekker makkelijk ook, een flesje van 100ml per kwart tank. De stand van de benzinemeter rond ik bij het tanken af naar de dichtsbijzijnde kwart. Ik zal dus ook wel eens 1:125 of 1:175 gebruiken. Maar omdat ik bij het kiezen van 1:150 al aardig wat gegokt heb, heeft het geen zin preciezer te zijn en lijkt die afronding me geen schade voor de motor op te leveren. Ik blijf in elk geval ruim tussen die uitersten van 1:85 en 1:400.

Groeten,
Olof
- Van melis (Deelnemer) [nl] op 07-04-2015 06:48
Olof,

Kan alle verpakkingen leveren. De olie waar het om gaat (heb ik ook al eerder in dit forum voor bij zien komen) is de MPM full synthetic 2-stroke TC+. Kosten hiervan zijn 6,75 per liter. Bij grotere verpakkingen wordt dit nog iets goedkoper..

Ben zelf gestart met 150 ml op een volle tank. Gebruik 'm niet dagelijks. Ben bang als ik 'm na wat langere tijd pak dat ik 'm dan niet gestart krijg. Weet niet wat de olie doet als deze niet in beweging blijft (stil staan).

Ik  hoot t wel.

Mvg Marc
- Van woudenbaard (SuperForumposter) [nl] op 07-04-2015 08:13
Dat is ook een goede prijs! helaas voor mij net te laat, dit weekend 4 liter 'TOTAL Hi-Perf 2T Racing' besteld.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-04-2015 13:46
Marc,

Voor diezelfde MPM full synthetic betaalde ik bij AutoINDUS in Woerden 4,18 per liter (20-liter can). Wel zelf ophalen, ze verzenden niet.

Je bent dus gestart met 1:400. Ik ben benieuwd of je verschil merkt. Ben natuurlijk ook benieuwd of de olie omlaag zakt bij langere tijd stilstaan (olie heeft een iets hogere soortelijke massa dan benzine) en zo voor startproblemen gaat zorgen. Maar als dat zo is, zou Rudolphw dat waarschijnlijk wel gemeld hebben. Hij gebruikt al jaren 1:100 en gebruikt zijn auto in de winter een paar maanden niet, als ik het goed begrepen heb.

Groeten,
Olof
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 07-04-2015 16:12
Mengtest. Niet heel professioneel, maar wel een idee. Start bij mij zonder problemen na week stil te staan. Lijkt wel iets lastiger te gaan dan voor het pre mixen.

Premixing fuel with 2-stroke oil: https://youtu.be/ylfh9iocze8
- Van melis (Deelnemer) [nl] op 07-04-2015 17:11
Olof,

Kijk maar eens wat je daar voor 1 liter betaald. Dat zal echt geen 4,18 euro zijn. Denk alleen al aan de verpakking....

1:400 is altijd nog beter dan helemaal niets, toch ??? Zoals vermeld heb nog andere speeltjes die ook erg leuk zijn om mee te rijden. Kan dus voorkomen dat ie een tijdje niet gebruikt wordt. Maar goed als dit goed gaat kan dr nog wel olie bij .

Mvg Marc
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-04-2015 19:17 Edited 07-04-2015 19:42
Betreft:...........
Je bent dus gestart met 1:400. Ik ben benieuwd of je verschil merkt. Ben natuurlijk ook benieuwd of de olie omlaag zakt bij langere tijd stilstaan (olie heeft een iets hogere soortelijke massa dan benzine) en zo voor startproblemen gaat zorgen. Maar als dat zo is, zou Rudolphw dat waarschijnlijk wel gemeld hebben. Hij gebruikt al jaren 1:100 en gebruikt zijn auto in de winter een paar maanden niet, als ik het goed begrepen heb. ............

Idd, ik gebruik de Rex ca. 3-4 mndn niet elke winter vanwege het zout strooien.
Ik heb voor mijzelf een keer een proef gedaan en de premix 1:100 gedurende 6 maanden in de garage weggezet in een heldere 1 ltr fles.
Totaal geen ontmenging; het was nog precies zo gemengd als bij begin van de proef........het is zelfs zo dat als je 2 lagen aanbrengt beide op den duur geheel vermengen.
De fabrikant zegt tenslotte zelf ook....het is "zelfmengend"......

mvg, Ruud
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-04-2015 19:26
Marc,

Daar heb je helemaal gelijk in. Dat prijsverschil komt door de grote verpakking. Ik weet het niet precies meer, maar hun literprijs was ook iets rond de 7 euro.

Ik ben naar de 1:150 gegaan omdat ik nauwelijks of geen verschil merkte bij 1:400. Pin me er niet op vast, misschien verander ik dat straks weer. Op dat youtube filmpje is het interessant om te zien hoe de olie naar beneden zakt in stilstaande benzine, maar ook hoe het snel mengt tijdens het schudden. Ben nu natuurlijk erg nieuwsgierig hoe het mengsel eruit ziet na bijvoorbeeld een maand stilstaan. Ik heb nog op youtube gezocht naar een vervolg, maar heb het niet kunnen vinden. Misschien moet ik het anders zelf maar eens proberen in een lege Colafles op een veilige plek ergens achter in de tuin. Ik durf het niet binnenshuis te bewaren...  :-)

Ervaringen op dit gebied van iedereen zijn natuurlijk welkom.

Groeten,
Olof
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-04-2015 19:29
Dank je, Ruud. Ik zag je bericht pas toen ik op de verzendknop gedrukt had.   :-)

Groeten,
Olof
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-04-2015 05:11
Fijn Ruud dat je zelf al een proef hebt gedaan! :) ik zat zelf ook erg in over het wel of niet bezinken van de olie..
maar het mysterie is opgelost :)

@Olof ik kon ook deel 2 niet vinden...

Groetjes M&M
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 08-04-2015 08:19
Betreft:.........Fijn Ruud dat je zelf al een proef hebt gedaan! :) ik zat zelf ook erg in over het wel of niet bezinken van de olie..
maar het mysterie is opgelost :)........


Vanuit de USA had ik daarvoor ook al vernomen/gelezen dat de premix in tests bij lang stilstaan niet ontmengt.

mfg, Ruud
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2015 15:08
Kreeg zojuist een e-mail binnen van AutoINDUS in Woerden dat de prijs voor de synthetische MPM 2-takt olie VERLAAGD is naar € 77,44 per 20 liter. Dat is € 3,87 per liter. Prijs is inclusief BTW. Ze doen voor particulieren helaas niet aan verzenden.

Groeten,
Olof
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-04-2015 15:11
Bedankt voor info.

mvg, Ruud
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-04-2015 18:41 Edited 10-04-2015 19:11
Vandaag voor eerste keer na 4 mndn weer eens getankt en premix 1:125 toegepast.
Na 4 maanden winterpauze (aan de accuader; niet alleen in de winter; gehele jaar) Rex dus weer voor 1e keer gestart...........verbluffend; liep binnen 1,5 sec..........net alsof hij gisteren nog had gelopen.
Rex wordt vanwege zoutstrooien in winter niet bereden en staat buiten op mijn garageoprit; dit keer dus 4 mndn + 10 dgn.......
Ik heb hoezen om alle 4 banden om te voorkomen dat constant regen uit b.v. westelijke richting sterke roestvorming aan 1 zijde van de remschijf(ven) veroorzaakt.
Is mij 2 seizoenen achter elkaar overkomen dat de voorschijven eenzijdig zo sterk verroest waren dat ik ze moest demonteren; na afspraak naar Alkmaar (heen/terug 2,5-3 uur) gereden naar Leeuwenkamp van Langen en aldaar laten afdraaien (zeer goed adres / http://www.remmenservice.nl/index.php/contact).
Was afgesproken dat ik in Alkmaar zou blijven en ze na 1,5 uur weer kon ophalen; totale kosten € 40,-
Sinds het gebruik van de hoezen zijn de remmen nog wel enigszins aangeslagen met roest maar dusdanig dat het er (met beleid) af te remmen is.

mvg, Ruud
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-04-2015 18:54
onze rex staat gelukkig binnen :):) (sinds november tot.....)

Groetjes M&M
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-04-2015 19:00
mooi....tja er kan maar 1 auto (Lotus) en een motorfiets (Honda GL1000) in mijn garage.....verder staat de Saab Classic 900c ook buiten....

mvg, Ruud
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / 'TOTAL Hi-Perf 2T Racing' tbv pre-mixing

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill