Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 Foto's en films / Pimp my RX-8
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-04-2005 19:36 Edited 26-04-2005 19:42
Gezien op de RAI en eigenlijk meteen verliefd op deze velgen, maar pas half maart besteld. De bedoeling was om ze vorige week in Hoofddorp te laten zien, maar ze moesten nog handmatig worden gepoedercoat, de productie was nog niet gestart. Helaas waren ze de 16de nog onderweg uit Italië. Evengoed de primeur (lekker belangrijk!) in 19", en al helemaal op een RX-8 natuurlijk.

De specs:
velgen: ATP Flash Nera 19"    J 8
banden: Bridgestone Potenza S03 Pole Position 235/35/19 

Inmiddels heb ik gemerkt dat anderen ze óf heel mooi vinden, óf echt helemaal niet mooi. Hoe dan ook, het "lieve" is er van deze RX-8 af.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-04-2005 19:44
..
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-04-2005 20:01
Groeten uit Heiloo
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 26-04-2005 20:06
rx8sport:

>
> En je strake's zitten er nu ook op.


Die zijn vorige week bij Hartgerink en Klomp gemonteerd.
Het RVS past iig goed bij de velgen.
- Van CoolDragon (Powerposter) [nl] op 27-04-2005 08:03
whoa...ziet er lekekr uit hoor Caecil! Gefeliciteerd!!

En? hoe bevallen de S-03'tjes? Superbandjes he?

Wees er trouwens wel op voorbereid dat je verplicht winterbanden moet gaan nemen. DE S-02 en S-03 worden onder de 7 graden celsius(helemaal bij jou sportieve rijgedrag) ronduit gevaarlijk; veels te weinig grip. Maar in de zomer en tijdens regen zijn ze SUPER!!!(heb ze zelf ook)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 27-04-2005 08:50 Edited 27-04-2005 08:53
Ziet er zeer ruig uit. Vooral die chromen rand doet het helemaal en er zijn genoeg zwarte accenten op de auto die erbij passen.
Stuurt zeker nog strakker.(vooral als je de soepele wintrac's gewend bent !!)
PS.- Ik denk dat ik mijn 8 optisch maar helemaal standaard laat. Valt ie dadelijk daardoor nog op ook!!  
    - Op de duitse site stond een 8 met achter 285/25-20 banden!! Die is te zien op het treffen 7/8-5-05 te Gelsenkirchen.
- Van jos (SuperForumposter) op 27-04-2005 09:29
Ziet er schitterend uit Ceacil. Het "brave" is er inderdaad vanaf. Ziet er super agressief uit.
Wat ik mij afvraag als ik de foto zo zie, is of je auto verlaagd is. Ik meen te herinneren van niet, maar het lijkt nu wel zo.
- Van Matex (ForumPro) op 27-04-2005 10:30
Prachtige ( twee delige ) velgen.
Staat ook erg fraai.

Wat is je eerste indruk (verschil t.o.v staandaard wielen)?
Waren de wielen blank,of hadden ze een foute kleur dat je ze hebt laten poedercoaten ?

Tip was regelmatig ook de binnen diameter (achter de spaken) met een afwasborstel ( kom je lekker op alle plekkies ) en shampo.
Dit voorkomt het inwerken van roest (door gietstaal schuursel).
Daarna wat sileconespray en whala de troep hecht zich niet meer vast (pas op met overspray).
- Van Eric (ForumPro) op 27-04-2005 10:54
Mooie tulpen op de achtergrond........
En wat een mooie velgen zeg.
Je was al herkenbaar door je verlaagde kentekenplaat, maar nu is er geen twijfel meer mogelijk dat jij het bent wanneer je vanaf de zijkant wordt bekeken.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-04-2005 16:35
CoolDragon:

>
> En? hoe bevallen de S-03'tjes? Superbandjes he?
>
> Wees er trouwens wel op voorbereid dat je verplicht
> winterbanden moet gaan nemen.


Zijn idd superbanden, heb er sinds zaterdag 500 km mee gereden en ik ben er erg blij mee. Met name in de bochten is het leuk rijden. En gisteravond in de wolkbreuk die mij overviel, merkte ik dat ik veel meer grip heb dan met de "standaard" Potenza's.
Was wel even wennen na de Vredestein Wintrax-en, zowat ieder kiezeltje op de weg voel ik nu en het spoort totaal anders. Het zijn natuurlijk sowieso al veel stuggere banden en dan zijn ze ook nog eens met stikstof gevuld tot 3 bar.

De winterbanden zitten nog op de originele velgen.

@ Jos: mijn 8 is (nog steeds) niet verlaagd. Door de zwarte velgen is optisch gewoon e.e.a. veranderd.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-04-2005 17:01 Edited 27-04-2005 17:08
Matex:

>
> Waren de wielen blank,of hadden ze een foute kleur
> dat je ze hebt laten poedercoaten ?
>
> Tip was regelmatig ook de binnen diameter (achter
> de spaken) met een afwasborstel ( kom je lekker op
> alle plekkies ) en shampo.
> Dit voorkomt het inwerken van roest (door gietstaal
> schuursel).
> Daarna wat sileconespray en whala de troep hecht
> zich niet meer vast (pas op met overspray).


Zoals ze er nu opzitten, heb ik er één op de RAI gezien bij Deni Wheelstyling uit Zwanenburg (vlakbij Amsterdam). Deze was met nog een aantal andere fraaie exemplaren, waaronder zo'n zelfde maar dan helemaal uit RVS, door ATP naar Deni gestuurd speciaal voor de RAI, zijnde het nieuwste van het nieuwste.
Half maart ging ik naar Deni en stomtoevallig werd op hetzelfde moment een set van deze velgen in 17" gebracht. Er werd er even één voor de auto gehouden en toen heb ik ze in eerste instantie in 18" besteld. Volgende morgen terug en er 19" van gemaakt. Maar de 18 en 19" velgen waren nog niet in productie. Zou dus pas eind mei worden voor ik ze had. Omdat de (mede?)eigenaar van Deni iemand bij Hartgerink en Klomp kent, wilden ook zij dat de velgen voor de 16de onder mijn auto zaten. Na een weekje bellen bleek er een volledig RVS 19" set in de fabriek in Italië te liggen. Men was bereid om van deze het hart apart te poedercoaten. Helaas waren ze net niet op tijd in NL.

Matex, bedankt voor de tips over het schoonmaken, maar ik heb van Deni speciale schoonmaakmiddelen (sprays en sponsjes) mee gekregen voor deze velgen en daar hou ik het bij.

@ Niek en Ronald van Deni: jammer dat de velgen niet op tijd waren, maar evengoed bedankt voor de inzet en de service! 

Ronald (in bijpassende overall) met de 17" velg:
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-04-2005 18:54
Overigens is de afwijking van de snelheidsmeter nu minder. 120 km op GPS was met de Vredestein winterbanden 128 op de teller, met deze banden 125/126.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-04-2005 20:52
Ik heb wat andere banden. Dit rijdt lekker in de bochten ;) Over een paar weken worden ze gecontroleerd hoe de slijtage is.
- Van CoolDragon (Powerposter) [nl] op 27-04-2005 21:39
Caecil:

> Over een paar weken worden ze
> gecontroleerd hoe de slijtage is.


ehmm..ik denk aanzienlijk ;)
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 Foto's en films / Pimp my RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill