Van goldeneagle0672 op 30-08-2012 22:29
Onderwerp Vandaag 100.000 km met eerste motor.
Wat is er vervangen.
Anderhalf jaar geleden de bobines, bougiekabels, bougies. De montageplaat van de bobines is vervangen door de geventileerde versie. (1257€ waarvan de helft van de stukken terugbetaald door mazda belux)
De bobines zijn terug doorgebrand (witte vlekken) niettegenstaande dat ze op de geventileerde montageplaat staan. Ik heb 4 nieuwe oem in Engeland gekocht. (220€)
Die ga ik monteren op de montageplaat met een laag keramische tape ertussen.
GEVONDEN Van rudolphw op 19-08-2012 16:12
Onderwerp Gezocht: montage(draag)plaat v.d. bobines......
Je kan de bobines beter isoleren door een laag hittebestendig materiaal (z.g. "Keramikband" c.q zelfde materiaal om uitlaten te isoleren) tussen bobines en draagplaat aan te brengen; zie link: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=16808;hl=hittebestendig
........geboorde gaten laat n.l. te veel hittestraling van de motor door denk ik..........
Ik heb zelf een dubbele laag hittebestendig keramisch vezelmateriaal/band (dikte 2x2mm; lxb = 200x100 mm) onder de spoelen aangebracht, welke de spoelen ruimschoots afschermen (ook zijkanten); hitte-bestendig tot 1260 gr. C; enorme isolatiewaarde; inkl. 3mm verhoging van vastzetpunten spoelen, omdat ze anders bij aandraaien verwringen...........dergelijke tape wordt ook (in smalle uitvoering) vanwege thermische isolatie om raceuitlaten gewikkeld.........
http://cgi.benl.ebay.be/Keramikband-Thermoband-Hitzschutzband-200mm-1260-C-Neu-/120458800052
NB. Heb hetzelfde materiaal ook in de accu-bak aangebracht {waarin GSM-accu (Exide Maxxima 900DC-deep cycle) zit welke in principe warmtegevoeliger is} om accu iets meer af te schermen van stralingshitte motor..........overigens heeft de accubak zelf van fabriekswege een versluchtinlaat zijdelings t.p.v. de grille en moet er een luchtcirculatie-ruimte in accubak vrij gehouden worden ter koeling accu.
mvg, Ruud
Onlangs de staat van mijn bobines na 30.000 km geinspecteerd...........zag er zeer goed uit.......(Rex loopt nog steeds als een trein; starten koud/warm binnen 1,5 sec.) Inspected my 30k km B-coils (changed the OEM ones for OEM-B-type at 10k km; present odometer total 40k km.) equipped with protection against heat from the engine; protection made from 2x2mm layer ceramic tape 8 inch wide.
Bottom looked as new!
Decided to apply an extra double layer, total thickness 8mm; compressed 6 mm.
http://s7.directupload.net/images/140430/tkqwx5wl.jpghttp://s14.directupload.net/images/140430/kq9j6qpl.jpghttp://s14.directupload.net/images/140430/nfn3kxjw.jpghttp://s7.directupload.net/images/140430/zla8re3d.jpghttp://s1.directupload.net/images/140430/thly3ty8.jpghttp://www.rx8ownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=57861