Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / eindelijk aangemeld 2de poging
- Van sparklingrex (Deelnemer) [nl] op 01-03-2013 15:11 Edited 01-03-2013 15:18
Hallo allemaal,

Mijn naam is Ed kom uit Rotterdam en rij sinds medio 2008 in een 2004 sp RX-8.
Import uit Berlijn,Duitsland met 23.156 km op de teller.
Fantastische wagen maar dat is voor jullie niets nieuws natuurlijk.
Sinds ik mijn Rexie heb bezoek ik de site. Vooral de "gespot"sectie. Altijd weer
nieuwsgierig of we gespot waren :-) . Tot nu toe nooit gebeurd.
Bij ons in de buurt rijden een paar rexen rond dus kan ik jullie vanaf nu op de hoogte houden.
Begin februari 2013 begon een onbekend geluid mijn fantastische motorgeluid te verzieken.
Om een lang verhaal kort te maken, Dokter Kees in Rilland bezocht en de diagnose was ziek maar zeker (nog) niet dodelijk.
Door mijn eigen rijgedrag en onderhoudsroutine ( koud onder de 2500 toeren blijven, elke 3 tankbeurten olie nazien en/of aanvullen,
op bedrijfstemperatuur regelmatig "redlinen", ieder halfjaar naar de garage, geen gezinsleden in Rexie laten rijden ;-)  en natuurlijk de rest van
de gebruiksaanwijzing welke je als liefhebber gewoon voor lief neemt ) was dit probleem niet verklaarbaar.
Als je de pech hebt 2de eigenaar te zijn een geen exacte onderhoudshistorie van de eerste te hebben kan het gebeuren dat je net voor de 80.000 km
je motor moet vervangen. So be it...
Dit is zo'n waanzinnige wagen dat ik de motor preventief heb vervangen met het oog op "en ze leefden nog lang en gelukkig samen".
Voor de prijs van een nieuwe motor kan ik niets bedenken waar ik liever in zou willen rijden.
Best lastig om me in te houden maar ben nu bijna 1000 km verder en kan 'm dan weer flink op z'n staart trappen.

Tot slot heb ik nog twee vraagjes : is er iemand die net als ik heeft dat de radio stoort als je de achterruitverwarming aanzet?
                                                   Zo ja, is daar iets aan te doen?

groeten, Ed

ps    oja, foto's , jullie vragen altijd om foto's  haha.
Bijlage: DSCN2362.JPG (240k)
Bijlage: DSCN2364.JPG (246k)
Bijlage: DSCN2360.JPG (242k)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-03-2013 19:19
Hoi Ed,
Van harte gefeliciteerd met je mooie Rex.
mvg, Ruud
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-03-2013 20:21
Welkom ;)

Voor die storing kun je misschien beter even zoeken op het US forum. Mij is niks bekend in ieder geval.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 02-03-2013 09:54
Gefeliciteerd(met de nwe motor want de rex heb je al een tijdje) en leuk om te lezen dat de RX-8 liefde diep zit ;-)
- Van sparklingrex (Deelnemer) [nl] op 02-03-2013 11:08
Thanks heren.

Op het US forum is te lezen dat de achterruitverwarming en de antenne van de radio met elkaar in de achterruit zitten.
Wellicht dat er "wires" , draadjes, beschadigd zijn. Zal er eens een visuele inspectie op loslaten ( bij mooi weer eens rustig in het zonnetje ).
Voorlopig cd-tje draaien als ik de achterruitverwarming nodig heb ;-) .
- Van rick c (Deelnemer) [nl] op 03-03-2013 12:47
hoi Ed!
Goed om te weten dat er nog iemand in de buurt rijdt rond met zo'n prachtig auto! ( ik woon in Krimpen )
jammer al de gedoe met de motor! zeker als je hem zo goed bij houden.
hij zit er echt dik uit met de donker velgen trouwens!
veel geluk met je nieuwe motor!
grotjes rick
- Van sparklingrex (Deelnemer) [nl] op 04-03-2013 13:50
Inderdaad leuk Rick, zal opletten als ik in Krimpen ben.
Jouw kleur is niet te missen natuurlijk, matcht ook perfect met
zwarte velgen. ( zo'n avatar is klein maar het is wel te zien )

mvg  Ed
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 04-03-2013 18:36
Heeeele mooie auto!!!

Veel fun ermee... Zeker nu het mooie weer erweer aankomt, dat is toch dubbel genieten!!!
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / eindelijk aangemeld 2de poging

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill