Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / sneller
- Van SuusTwan (Deelnemer) [nl] op 14-01-2013 18:32
Rx8 geweldige auto.
Maar mag van mij nog wel wat opgevoerd worden.
Zijn er v8 motoren voor de rx 8?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 14-01-2013 18:55
Schelden in de kerk?
- Van Rene (Powerposter) [nl] op 14-01-2013 19:33
Voor in de rx-8 niet maar mijn Mustang 4.6 V8  rijd wel Super haha

Gr Rene
- Van Matex (ForumPro) op 14-01-2013 19:33
Een V8 past denk ik net niet.
Maar een V7 zou net passen die is iets korter.
- Van Rene (Powerposter) [nl] op 14-01-2013 21:55
Lekker blijven knutselen....

Gr Rene
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 14-01-2013 23:07
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=2769
- Van JGM (ForumGeweldenaar) [nl] op 15-01-2013 12:44 Edited 15-01-2013 12:46
Goh, leg je dit er gewoon in:
http://www.youtube.com/watch?v=LxAfpiNlxBA

(heb je nog wel je startproblemen)

Klinkt tog mooier dan een V8

In zeeland bij Hoebeke is dit al gedaan
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-01-2013 21:15
of een 3 rotor :) klink heel gaaf en en is super snel, jajja ook in de tank
maar dan heb je ook wel wat :):)

Er zijn dus zat mogelijkheden

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-01-2013 15:08
Matex:

> Een V8 past denk ik net niet.
> Maar een V7 zou net passen die is iets korter.


Lol! :-)
- Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-01-2013 14:48
V8? Dan had je geen RX-8 moeten kopen... Het is een handling car geen power car.

Mogelijke power upgrades:
- Uitlaatsysteem + inlaat + mappen

+

- Poorten
- Turbo kit
- Supercharger

Of swap:

-13B-REW
-20B-REW

Maar voor welke optie je ook gaat, het kost allemaal veel geld.

Alternatief is om de auto lichter te maken:
- Lichtere velgen (Enkei, 5zigen, Work, Rays, Advan, Gram Lights etc)
- Onderdelen vervangen door carbon onderdelen (motorkap, achterklep, deuren etc)
- De auto strippen, maar dat wil je denk ik niet
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 29-01-2013 17:30
Oeff maak het niet nog erger ;-) ;-)
- Van V.M.Ly (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-01-2013 18:23
Is goed voor de economie ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-01-2013 18:33
Rex merkbaar sneller maken is heel kostbaar ja. En niet zonder risico's in het geval van chargers. Een achterdeurtje van carbon kost ook al 2000 dollar per stuk.

Vliegwiel vervangen is nog een optie.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 29-01-2013 18:46
in het geval van een SP is bij het vervangen van het vliegwiel door een lichtere ook een andere koppeling set nodig helaas.
Wat ook een optie is om de 6bak van een hp eronder te hangen, hierdoor worden de versnelling wat korter maar trekt de auto vlotter door.
Als je daarna ook de ecu laat re-mappen en de toeren begrenzer laat opschroeven tot 8600 toeren dan zou de acceleratie aanmerkelijk sneller moeten zijn, en zeker iets sneller als dat van een hp.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-01-2013 18:49
Andere koppeling? Waarom dat?
- Van JGM (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-01-2013 18:52
Lastig, echt lichtere velgen vinden. De originele velgen zijn echt heel licht en speciaal daarom voor de rx8 gemaakt. Mijn oz ultraleggra zijn net 100 gram lichter, en dat is toch niet de minste velg. Lichtere banden is wel mogelijk. De bridgestones zijn best zwaar... Maar wel erg goed. En het nut van een carbon motorkap en achterdeuren zie ik ook niet zo zitten, origineel zijn ze al van aluminium. Sneller optrekken? Het nieuw type dif monteren of lagere banden. 225 40 18 bijv. Zit je wel met een tellerafwijking. Wil je echt sneller, dan moet je overwegen om een andere auto te zoeken... En dan 1 met turbo....
- Van JGM (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-01-2013 18:59
Max. Rpm opschroeven bij een SP is niet super zinvol, De HP heeft een heel ander inlaat traject zodat ie bij die hoge rpm voldoende lucht binnenkrijgt, dit heeft een SP niet en zal daarom te weinig lucht overhouden. Ook zijn de inlaatpoorten wat kleiner dan bij een HP en ik meen ook de uitlaatpoorten (weet ik niet zeker meer, maar kan ik opzoeken).
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 29-01-2013 19:09 Edited 29-01-2013 19:15
JGM:

> Max. Rpm opschroeven bij een SP is niet super zinvol


Elders op het forum heeft al iemand gemeld dat hij een SP met succes voorzien heeft van een hogere rpm limit en dat dat behoorlijk wat winst opleverde: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=15967#pid15967
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 29-01-2013 19:48 Edited 29-01-2013 20:04
@Faxie

Wat er precies anders aan is ben ik nog niet helemaal achter, maar bij Racing Beat Europe staat er al nadrukkelijk dat er een 6sp koppeling gebruikt dient te worden.
http://www.racingbeateurope.com/brx8--rx8-r3-light-alloy-flywheel--will-also-fit-5-speed-rx8-if-6-speed-clutch-is-used-b-898-p.asp

Op de meeste websites staat dit niet vermeld omdat ze in Amerika de 5sp (sp) niet kennen.

@JGM
met al het contact wat ik nu heb gehad met Pettit Racing is ook mij duidelijk geworden dat de SP prima kan gaan tot 8600-9000 toeren.

hier een linkje met een kleine tekening en uitleg over het verschil tussen de SP 4port* en de HP 6port**.
http://www.tomorrowstechnician.com/Content/Site301/SmartProducts/RotaryEnginesTe_00000001985.pdf

*4 poorten per rotor, bij de SP betekend dat dus 2 inlaat poorten en 2 uitlaat poorten
**6 poorten per rotor, bij de HP betekend dat dus 4 inlaat poorten en 2 uitlaat poorten
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-01-2013 20:13
4 en 6 poorten totaal ;) Niet per rotor :P
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 29-01-2013 22:00
het is maar net hoe je het bekijkt ;-) maar komt op hetzelfde neer gelukkig, ik ga mij nog wel verdiepen in de koppeling.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-01-2013 19:26
Door een lichter vliegwiel te monteren zal een motor idd sneller op toeren komen en ben je dus sneller weg!
Wanneer je een lichtervliegwiel monteerd zal een motor ook moeilijker stationair gaan lopen.

Dus of dit ook zo geschikt is voor een rotatie betwijfel ik, omdat een rotatiemotor eigenlijk al moeilijk stationair wil lopen door het
concept van een rotatiemotor...

Groetjes M&M
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-01-2013 20:08
Ben heeft in 2006 bij zijn HP het vliegwiel vervangen.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=4721;hl=vliegwiel

Veel werk.

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-01-2013 20:14
Outjer:

> Ben heeft in 2006 bij zijn HP het vliegwiel vervangen.
> http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=4721;hl=vliegwiel
>
> Veel werk.
>
> Outjer


Volgens hem wel een van de betere upgrades. Ik overweeg het ook nog steeds voor de toekomst :)

Waar is ie trouwens? Mis z'n bijdragen wel een beetje...
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 30-01-2013 21:10 Edited 30-01-2013 21:15
Laatste bericht van Ben op dit forum was op 7-8-2011.
Heb hem nog wel in april vorig jaar aan de telefoon gehad.
Toen mijn motor in de soep gelopen was.

Outjer
- Van Matex (ForumPro) op 30-01-2013 22:21
Op de foto in Outjer z'n bericht (snelkoppeling) zie je de blokkering goed om het vliegwiel te blokkeren.
Met het lichtere vliegwiel wordt alleen de gasrespons sneller.
Het geeft je geen extra vermogen.

Voor zover ik weet rijdt Ben met z'n aangepaste RX nog wel eens op het cirquit.
Hij heeft geen zin in het terugplaatsen van alle wettelijke delen voor de  Belgische A.P.K
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-02-2013 18:24
SuusTwan:

> Rx8 geweldige auto.
> Maar mag van mij nog wel wat opgevoerd worden.
> Zijn er v8 motoren voor de rx 8?


Van het Ned. Saab-forum:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=127579

.........."Op het USA-RX-8-forum bericht een Engelsman over zijn huidige werkzaamheden m.b.t. de ombouw van zijn Mazda RX-8 Renesis HP met een 231 pk motor naar een Saab B204 turbomotor (inkl. versnellingsbak).
Een behoorlijk moeilijke klus denk ik omdat de Wankelmotor zeer compact is gebouwd t.o.v. de B204 (voor zover ik weet).
Ik hoop echt dat het hem lukt (ofschoon ik zelf zoiets nooit zou doen / kunnen) en ik helemaal gek ben van de 9.500 rpm Wankelmotor in mijn RX-8); ik heb heel veel respekt voor deze Engelsman om zo'n klus aan te durven.
Bijgaand wat plaatjes en info voor degene die geiinteresseerd is."..........


De Mazda RX-8 Renesis HP (die van mij in dit geval)



Kale motorruimte van de Mazda RX-8



2 rotor Wankelmotor RX-8 (li-zijdelings gezien); zie ook de 2 st. bougies boven elkaar ("leading" en "trailing") per wankelschijf. Totale inhoud verbrandingsruimte: 1,308 ltr - 231 pk) (per wankelschijf: 654 cc)



De 6-speed versnellingsbak van de RX-8



De gemodificeerde motorruimte van de RX-8



De Saab B204 turbomotor 275 bhp met versnellingsbak



Saabmotor en versn.bak hangen in de Mazda motorruimte



Afbeelding Wankelmotor



Werkingsprincipe Wankelmotor

http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI

Jeremy Clarkson van Top Gear over de Mazda RX-8

http://www.youtube.com/watch?v=QRiPSlx8PxA
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-02-2013 11:15
http://www.rx8club.com/tech-garage-22/rx8-converting-saab-turbo-engine-242438/

Wordt hartelijk warm ontvangen...lol!
Tja, vind het zelf ook een beetje belachelijk maar niet iedereen heeft het geld om een motor te reviseren/vervangen.
Maar een RX-8 met een Saab-motor...?

Grtz Dennis.
- Van Olof (ForumPro) [nl] op 04-02-2013 16:06
En de "R" moet van het "RX-8" embleem geknipt worden natuurlijk...   :-)
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / sneller

Powered by mwForum 2.29.4 © 1999-2014 Markus Wichitill