Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Olie koeler slangen
- Van Bastie-aan (Beginner) [nl] op 30-11-2012 12:19
Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gemerkt, zijn de metalen stukken in de
slangen van en naar de olie koelers niet van een zodanige kwaliteit dat het
ons klimaat weerstaat. Nu had ik in mijn voorstel topic ook al wat losgelaten,
nu nog maar eens. Het lijkt mij een leuke uitdaging om de genoemde slangen/leidingen
dus na te gaan maken (van materiaal wat iets langer meegaat)

Nu is het natuurlijk wel zo dat ik een paar (3) voorbeeld slangen/leidingen nodig heb.
deze zullen niet beschadigd raken, het gaat puur om het soort schroefdraad, de diameter
daarvan en de lengte van de leidingen. Het is de bedoeling om de slangen tegen kostprijs
aan mede RX8 leden aan te bieden.

Nu kan er natuurlijk gezegd worden koop gewoon de racingbeat slangen, maar 600,- is
wel erg veel geld voor drie slangen.

Het gaat nu nog over drie slangen, als het lukt wil ik ook best de slangen voor de modellen
met èèn koeler gaan maken.
- Van Matex (ForumPro) op 30-11-2012 13:11
Kom op er is toch wel iemand die tijdelijk de slangen beschikbaar kan stellen!
slangen met RVS aansluitingen en mantel zijn veel duurzamer.
En een aanbod zoals dit van Bastie-aan krijg je niet elke dag.

Als ik een RX8 had wist ik het wel.
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 30-11-2012 13:53
Ik zou graag willen, maar mijn rex is een daily driver dus ik kan er helaas niet zonder.
En anders zou ik met het volgende zitten, waar kan ik ze er onderweg halen en waar stal ik mijn auto en hoe lang duurt het voordat ik weer olie slangen heb?
als ik dat probleem niet had per direct had ik mijn slangen er onderweg gehaald en naar hem toe gedaan.
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 30-11-2012 15:34
Ik wilde niet langer wachten en heb inmiddels de RB slangen besteld bij Mireck. Kan nog wel even duren voor ze eronder zitten, maar daarna heb ik wel een set oude slangen ter beschikking. Zou wel aardig zijn als ik zo toch financieel een beetje mee kan profiteren van jullie actie.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-11-2012 21:27
Ik heb de olieleidingen ook vervangen, met de leidingen van Racing Beat.
Maar ik heb de oude leiding toen weggegooit, dus helaas kan ik je niet helpen......

Groetjes M&M
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 01-12-2012 08:24
die oude leidingen lopen ook iets anders dan die van RB en er zaten wat scherpere bochten in die je met een dikke slang niet kan maken.. het beste is dus inderdaad om die van racingbeat te kopieeren.. echter was ik met een monteur al 8 uur bezig om het er in te krijgen... het is geen gemakkelijke happening dus ik wil ze er ook echt niet nog een keer erin en eruit halen.
je hebt eigenlijk alleen de lengte nodig van die slangen, en het schroefdraad kan je gewoon easy op je radiator zelf meten? dus als je ergens de lengtes vandaan getoverd kan krijgen zit je goed.. tog?
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 01-02-2013 22:00
Mireck heeft inmiddels de RB leidingen op mijn Rex gemonteerd. Ik heb de oude leidingen meegekregen. Als daar nog interesse in is, hoor ik het graag.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Olie koeler slangen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill