Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / catalysator ervaringen
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-10-2012 16:40
beste medeleden,

Waarschijnlijk is mijn cat aan het einde van zijn gebruik gekomen. alles begin anders te ruiken en het rammelt nogal onder de auto. tevens als ik hard op trek komen er werkelijke klappen en vlammen uit me auto (lol).

Nou zit ik even te denken om voor een orginele cat te kopen maar ook de twijfel voor een race cat.
nu zou ik graag de ervaringen van julle willen weten....

via een auto zaak hier in de stad kunnen hun aan een cat van het merk romax komen voor 444 euro en een race cat vor 597
als ik bij mazda dealer vraag krijg ik serieus hogere prijzen te horen.

en wat ook een punt blijft. stel ik zou een race cat nemen kan deze dan door de normale apk heen komen...

voor alle zekerheid ga ik a.s. zaterdag samen met martijn vos even kijken hoe de cat er binnen aan toe is. en mocht deze niet helemaal meer lekker zijn dan halen wij deze leeg en kan ik nog even uitzingen tot april 2013 (apk).

nu zou ik graag jullie ervaringen willen weten of het hoe en wat met eventuele race cat en apk.

groet roy
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-10-2012 19:36
Ik weet wel dat je niet elke cat onder een rex kan zetten, omdat onze motoren veel heter worden dan de normale motoren.
Wanneer je een algemene cat eronder zet zal deze uitbranden, ze moeten dus echt speciaal voor een rex zijn gemaakt!

Maar ik zou de cat gewoon even leeg schudden en dan weer terug plaatsen.

Groetjes M&M
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-10-2012 19:48
Misschien is dit wat?
http://www.mazdarotaryparts.com/bmazda-rx8-catalytic-converter-to-fit-230-192-250-r3--imports-in-stock-b-1445-p.asp

Komt van hetzelfde bedrijf als waar ik mijn ontsteking vandaan heb. Geen douane en binnen drie dagen in huis. Volgens de tekst voldoet hij aan de nieuwste normen, is speciaal voor de RX-8 gemaakt en 2 jaar garantie. Prijs scheelt twee slokken op een borrel.   :-)

Olof
- Van anwb-ray (Deelnemer) [nl] op 24-10-2012 22:26
Ik heb er evt ook 1 liggen! Anderhalve week geleden voor €250 bij hoebeke gehaald! Voor €200 mag ie evt weg. Heb je een knappe (met binnenwerk) voor weinig :)
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 25-10-2012 20:50
ik heb al een pb gestuurd ay.
- Van anwb-ray (Deelnemer) [nl] op 27-10-2012 11:22
Zo er zit weer een knappe cat (met binnenwerk) onder :)
Was gelukkig niet zoveel werk en het was wel gezellig.
Zal vanmiddag ff foto online zetten :)
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 27-10-2012 16:39
anwb-ray:

> Zo er zit weer een knappe cat (met binnenwerk) onder :)
> Was gelukkig niet zoveel werk en het was wel gezellig.
> Zal vanmiddag ff foto online zetten :)


haha was zeker gezellig en wat een geluid van je auto zeg heerlijk gewoon.
thx anyway :)
- Van vossejongk (Powerposter) [nl] op 27-01-2013 12:40
Roy, ik heb er ook een leeg pijpje onder hangen. Stinkt wel maar klinkt heerlijk! :D
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 27-01-2013 12:46
ja ik weet het ik op dit moment ook en het knalt aardig :p
- Van vossejongk (Powerposter) [nl] op 27-01-2013 13:00
Haha vooral als je 'm eventjes hoog laat en dan wat met het gas speelt, BAM BAM :D
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 27-01-2013 14:18
ik heb nog de originele cat, maar ook die van mij klapt aardig uit de uitlaat, ik heb dan wel de Milltek Catback eronder de cat gaat waarschijnlijk nog vervangen worden dit jaar door een race pijp
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / catalysator ervaringen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill