Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Aanschaffen RX 8
- Van langefrans (Beginner) [nl] op 29-07-2012 08:38
Goedemiddag,

Ik ben nieuwe hier op het forum en heb al wat dingen zitten lezen over de RX8, maar ik zie overal discussies over de betrouwbaarheid van de wankelmotor. Ook als je googeld komen er veel artikelen naar boven. Wil heel graag een RX8 aanschaffen maar ben wel beetje huiverig over de motorproblemen. Heb altijd normale auto's gereden en daar kun je aardig zelf wat aan doen, maar een wankelmotor vereist toch wel specifieke kennis lijkt mij!?

Als je een RX8 koopt met 100.000 km op de klok is dit dan vragen om problemen? Ben helemaal weg van de Rx 8 en misschien hebben jullie als ervaringsdeskundige ;) misschien wat tips waar op te letten bij aanschaf?

Alvast bedankt!
- Van Stefansel (Deelnemer) [nl] op 29-07-2012 09:59
Welkom op het forum,

Een wankelmotor is zo betrouwbaar als jij hem behandeld, optijd olie bijvullen, goed warm laten worden, af en toe in zijn rood jagen, en kleine stukjes met de rex vermijden hij moet goed warm zijn als je hem uitzet(+/-5-10 km ) en ofc alle periodieke controles uitvoeren.
Wat betreft een rx8 met 100k+ moet je echt zeker zijn van hele goede onderhoud, de meeste met 100k op de teller zitten aan hun 2de motor. qua sleutelen aan een wankelmotor maakt niet veel verschil de meeste componenten rondom de motor van een gewone cillinder motor zitten hier ook in, ik zou alleen zonder de nodige ervaring niet het blok uit elkaar gaan halen. Bij aanschaf letten of hij geen olie lekt en hoe de rex stationair loopt is ook belangrijk, een wankelmotor loopt altijd wel anders stationair maar grote verschillen in toerental is slecht.

Ik hoop je zo al een beetje te hebben geïnformeerd ik weet zeker dat andere forumleden hier wat aan toe kunnen voegen.

Groetjes Stefan
- Van langefrans (Beginner) [nl] op 29-07-2012 13:32 Edited 29-07-2012 13:41
Dus het verhaal dat een Wankel in een RX8 een 100k meegaat klopt wel. Ben al 2 weken aan het kijken op het internet, maar zie bij geen enkele advertentie iets over een 2e motor of iets dergelijks. Veel die aangeboden worden zitten rond de 80.000 en ik zou bijna denken dat de auto's weggaan omdat de motoren hun beste tijd wel gehad hebben.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of er hier auto's bij zitten die bijvoorbeeld al 150.000 op de klok hebben staan?
- Van martijn.vos1988 (ForumPro) [nl] op 29-07-2012 13:53
bekijk de database maar eens, er zijn er ook genoeg die al meer dan 100k op de klok hebben staan en ook die van mijzelf loopt al richting de 100k en zit er nog voor geen goud aan te denken om de auto weg te doen. Ik heb het volste vertrouwen in mijn auto en motor!
Als je bang bent voor de naam die de Wankel motor heeft opgebouwd in de jaren denk ik ook niet dat je een geschikt persoon bent om er 1 te gaan rijden.
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-07-2012 14:42
ik heb mijn rex gekocht met 149.328 km en heb ook niets terug kunnen vinden over of die het 1e ,2e of 3e motorblok is. maar ondertussen zit ik wel al op de 158.280 km. en hij rijd nog steeds heerlijk en ook deze auto gaat bij mij niet meer weg
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 30-07-2012 09:20
Als je een RX-8 wilt kopen, zorg er dan voor dat je een beetje financiele ruimte hebt om e.e.a. op te vangen want dat de Rex kwaaltjes heeft is duidelijk denk ik.
Heb je geen voldoende financiele middelen om e.e.a. op te kunnen vangen dan moet je wat anders kopen denk ik. Maar dat is puur mijn persoonlijke mening ;-)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 30-07-2012 10:02
CasperRX-8:

> Als je een RX-8 wilt kopen, zorg er dan voor dat je
> een beetje financiele ruimte hebt om e.e.a. op te
> vangen want dat de Rex kwaaltjes heeft is duidelijk
> denk ik.
> Heb je geen voldoende financiele middelen om e.e.a.
> op te kunnen vangen dan moet je wat anders kopen
> denk ik. Maar dat is puur mijn persoonlijke mening
> ;-)


Goede tip!
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Aanschaffen RX 8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill