Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Nieuw lid en een RX8 :)
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 07-06-2012 08:21
Hi, Ik ben Marcel Luyben, 44 jaar, woon in Grou (Friesland).
Ik heb me recent aangemeld op dit forum en ondertussen ook een Grijze RX8 uit 2004 aangeschaft.
Auto is aangeschaft als hobby auto en zal dus niet overdreven veel gebruikt gaan worden.
Op wat 'kleine' puntjes na lijkt de auto in goede staat, maar dat zal zich allemaal wel aantonen in de komende maanden :)
Blijft altijd een gok, een 2de hands auto van een particulier.

Ik zal allicht wel wat vragen stellen over onderwerpen die allicht al eens behandeld zijn, ik hoop dat jullie me dat niet te kwalijk zullen nemen.
Ik gebruik de zoek functie echt wel, maar soms staan er teveel tegenstrijdigheden..

Zo heb ik al gezien dat de Mazda dealer idd leuke prijzen vraagt voor onderdelen en olie.
Wat zijn de adressen in Nederland om spullen in te kopen?
Of toch gewoon naar het buitenland zoals http://www.mazdarotaryparts.com/index.asp en http://www.rotaryfx.com/
Olie via ebay? Mazda had het lef 22 euro voor 1 liter te vragen! ebay duitsland zag ik 9 euro de liter...
De bedoeling is om de auto langzaam aan technisch helemaal na te lopen en zo een betrouwbare auto te krijgen.
Optisch zal er best wel een keer iets aan gedaan worden, maar dat zullen kleine details zijn, ben niet van de vleugels en andere opzichtige poespas :)

Dit is het apparaat (in ongepoetste toestand):



Marcel
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 07-06-2012 09:55
Welkom hier! Veel plezier met deze schone dame(nog niet schoon maar toch :-) )
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 07-06-2012 12:40 Edited 07-06-2012 12:43
Welkom :)

Olie bij mijn dealer is 11,- de liter. Heb wel eens 5 flesjes van eBay besteld maar samen met verzendkosten kwam ik niet eens echt goedkoper uit.

Andere kleine onderdelen haal ik voornamelijk bij Rotaryfx, Mazdarotaryparts (heb ik m'n uitlaat en motorsteunen vandaan, leuke korting toen) en Rosenthal Arlington Mazda. Dealerprijzen vind ik veels te fors.

En niet dat ik er heel veel ervaring mee heb (dit is m'n 3e auto) maar particulier bevalt me prima. Meestal kan je aan de stijl van de advertentie wel een idee krijgen met wat voor iemand je te maken hebt.

Veel plezier met de Rex :)
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 07-06-2012 16:02
welkom op het forum. auto ziet er van af stand goed uit ben opzich wel benieuwd wat de kleine min puntjes zijn dan.

veel plezier op het forum.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 07-06-2012 19:05
Zal de dealer nog eens vragen voor de duidelijkheid over de olie prijs, dat is wel een heel groot prijsverschil.
Ach die kleine puntjes zijn niet dramatisch maar wel prijzig :)
Afstandbediening was kapot,  airco was ook niet zo aktief, beide nu weer in orde maar zijn relatief dure dingen..
Banden zijn ook redelijk af, dus dat is het volgende, incl uitlijning voor de zekerheid.
Motor is vervangen en heeft nu 30000 gelopen, dus die zou nog een tijdje mee moeten kunnen.
Hij loopt en start ook prima (warm en koud)
Ik vermoed dat de kat ook verrot is (rammel in de pijp), nu was de prijs ook netjes hoor dus er is budget om dit soort dingen aan te pakken.
Ik ben vrij handig en redelijk verstand van technek dus moet goed komen. Daarbij het is een hobby auto, dus hij mag wat extra tijd vragen :)
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 07-06-2012 20:01
Welkom en veel plezier in en met je Rex.
Succes met je nieuwe (en verslavende) hobby.

Grt

Roland
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 13-06-2012 09:13
Even een banden vraag...
Er moeten nieuwe banden op de Rex, nu wil ik wel enigzins fatsoenlijke banden, er zitten Nexen banden op....
De Bridgestones zijn de duurdere optie, maar nu vroeg ik me af of 1 van de volgende ook een optie is?

-Toyo Proxes T1 Sport (werden me door een bandenzaak aangeraden)
-Dunlop SP Sport 01 (eigen ervaringen mee onder andere auto's)

Ik wil wel graag een velgrand beschermer erop hebben, de boven staande hebben dat tenminste
Of zijn er andere merken/typen die aan te raden zijn?

Marcel
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-06-2012 11:05
Ik heb kort geleden 4 nieuwe Michelins Pilot Super Sport onder mijn HP laten zetten. Ze zitten er nu 1000 km onder en wat vooral opvalt is dat ze stiller zijn dan de af-fabriek Bridgestones en ze kleven aan de weg. Ze lijken ook een tikje zuiniger. Tot nu toe zeer tevreden.

Olof
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 13-06-2012 12:53
Volgens mij zijn deze banden nog duurder dan de standaard Bridgestones, dus die moeten wel beter zijn :)
Maar dat ze stiller en zuiniger zijn is wel leuk meegenomen.
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-06-2012 14:13
Klopt, maar na wat shoppen vond ik ze voor ongeveer 300,-- minder dan de offerte van Profile bij http://velgenexpert-px.rtrk.nl/ in Amsterdam. Klein bedrijfje met krappe behuizing maar ze doen hun best. Na het monteren van de wielen zag ik de monteur nog even rondgaan met de momentsleutel. Waar vind je dat nog?   :-)

Olof
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 14-06-2012 19:47
Ik heb de pilot SS al vaker als rubber gebruikt bij mijn saab en audi. Echt een goede band, op droog en nat wegdek.
En inderdaad, plak aan het asvalt, is stiller en iets zuiniger, maar slijt ook iets harder en is prijzig.

Iemand ervaring met Toyo's?

grtzz

Roland
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-06-2012 22:51
Ik had de Proxes onder mijn vorige auto en ze zijn zeker heel goed...
Toyo's zijn toch altijd wel goed tot zeer goed beoordeeld al gaan ze wat minder lang mee maar da's logisch: meer grip = kortere levensduur.
Autoweek doet wel eens testen en volgens mij ligt het ook aan de auto hoe een band reageert.
Koop dus gewoon een band die in je buget past want ik neem aan dat je niet op een circuit gaat rijden...
Heb nu Vredestein Sessanta maar da's niet echt een vergelijk want ik sta op 235 voor en 275 achter, grip zat.

Grtz Dennis.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 15-06-2012 10:10
Als (zoon van) een bandenspecialist, moet ik mijn eigen hier uiteraard even mee bemoeien.

Olof:
Klopt, maar na wat shoppen vond ik ze voor ongeveer 300,-- minder dan de offerte van Profile bij http://velgenexpert-px.rtrk.nl/ in Amsterdam. Klein bedrijfje met krappe behuizing maar ze doen hun best. Na het monteren van de wielen zag ik de monteur nog even rondgaan met de momentsleutel. Waar vind je dat nog?

Het gebruik van een momentsleutel is verplicht nadat de wielen eraf zijn geweest, maar helaas kom je dit inderdaad te weinig tegen (Wij doen dit uiteraard wel, omdat dit echt heel erg belangrijk is).

En wat betreft banden heb ik ook gezocht naar banden met een fatsoenlijke velgrand beschermer, en eigenlijk alleen de originele bridgestone potenza heeft een fatsoenlijke flinke rand. Bij bijna alle andere banden is deze rand vaak wel aanwezig, maar wel is dit maar een klein randje wat niet echt bescherming bied.

Daarom ben ik voor de Falken ZIEX ZE 912 gegaan, prijs/kwaliteit een hele goede band, veel grip, erg stil, goede waterafvoer, comfort en een mooie prijs. Maar niet zoveel stabiliteit als de originele bridgestone en nauwelijks een velgrand beschermer.

Nu heeft Falken een nieuw type, de FK453. Ik heb ze nog niet getest, maar ziet er erg degelijk uit, met iets meer velgrand beschermer en nog steeds een mooie prijs (wel iets duurder dan de ZE912) Deze band is sportiever dan de ZE912 en vervangt zowel hun vorige type (FK452) en de ZE912 .

Misschien heb je er iets aan, zeker als je hier voor duidelijk minder geld aan kunt komen.

Zelf heb ik ook nexen op mijn MX-3 gehad en ben daarna over gestapt op de ZE912.... WAT EEN VERSCHIL!!! in alle opzichten veel beter!
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 16-06-2012 07:38
Ik las op een ik meen australisch RX8 forum, toch wat negatieve berichten over de Toyo's.
Ze zouden de eerste maanden perfect zijn en daarna snel verharden en de wegligging zou dramatisch afnemen.
Nu is het daar nogal wat warmer, dus niet echt te vergelijken.... :)
Toyo's zijn trouwens geen echt dure banden, dus dat is een pre.
Michelin's heb ik nu onder de familie auto.....keuzes, keuzes.
Ik heb nog even, wil namelijk eigenlijk ook de velgen laten stralen en poedercoaten. De vorige eigenaar had wat moeite met stoepranden ;)

Dat moment sleutel verhaal ken ik helaas maar al te goed.
Hiervoor had ik een oude corvette en daar hebben ze bij het uitlijnen 3 wielbouten afgebroeken met hun pneumatische moersleutels....
Ik heb nu zelf een moment sleutel....

Ik ben er nog niet uit, ligt ook een beetje aan de financieen....maar voorlopige keuze is Dunlop of Michelin, de Bridgestones valllen af.

Eigenlijk ook een kat vraag.....'To kat or not to kat'
De kat geeft nog geen foutmeldingen dus kan zo nog wel even, maar er rammelt al wat van binnen, dus die gaat niet lang meer mee.
Wat wordt er meestal gedaan bij de RX8, gewoon een nieuwe OEM kat, een aftermarket kat zoals van mazdarotaryparts of de kat geheel vervangen voor een nep kat?

erg bedakt voor jullie hulp, wordt zeer gewaardeerd! Het is toch allemaal nog wat nieuw om nu een japanse hobby auto te hebben :)

Marcel
- Van RS8RX (Powerposter) [nl] op 16-06-2012 09:21
Bedankt voor het delen van jullie ervaring!
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 16-06-2012 10:13
Mluyben:
Eigenlijk ook een kat vraag.....'To kat or not to kat'
De kat geeft nog geen foutmeldingen dus kan zo nog wel even, maar er rammelt al wat van binnen, dus die gaat niet lang meer mee.
Wat wordt er meestal gedaan bij de RX8, gewoon een nieuwe OEM kat, een aftermarket kat zoals van mazdarotaryparts of de kat geheel vervangen voor een nep kat?

Een aftermarket kat is riskant, omdat de uitlaatgassen van een rx-8 nogal heet zijn. Zelf heb ik even rondgereden met een (lege) kat van mazdarotaryparts.
De reden dat deze leeg is, is omdat deze gesmolten was en daardoor geen flow meer had.

Gr.

Hans
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-06-2012 14:03
doe maar geen OEM kat, want da's OEM geld. Ik zou d'r lekker een geresoneerde middenpijp onder zetten. Of de kat leeghalen.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 17-06-2012 13:07
Een resonerende middenpijp levert voor apk geen problemen op?
Het is geen kat (optisch lijkt het er een klein beetje op) en er zal ook geen aansluiting opzitten voor de 2de sonde, dus continu foutmeldingen op je dashoard.
Nu las ik dat er wel een printje te krijgen is om je boordcomputer voor de gek te houden, maar dit heeft geen invloed op het motor managment?
Moet zeggen dat die Racing Beat pijpen wel erg fraai ogen :)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-06-2012 15:09
mluyben:

> Een resonerende middenpijp levert voor apk geen
> problemen op?
> Het is geen kat (optisch lijkt het er een klein
> beetje op) en er zal ook geen aansluiting opzitten
> voor de 2de sonde, dus continu foutmeldingen op je
> dashoard.
> Nu las ik dat er wel een printje te krijgen is om
> je boordcomputer voor de gek te houden, maar dit
> heeft geen invloed op het motor managment?
> Moet zeggen dat die Racing Beat pijpen wel erg
> fraai ogen :)


Voor de apk moet er fysiek een kat aanwezig zijn, staat nergens dat er ook wat in moet zitten en openhalen wordt natuurlijk nooit gedaan maar heel officieel  moet er een kat op zitten...snappie?
De middenpijp van RB heeft gewoon een aansluiting na de eerste demper voor de tweede sonde daarom gaat hij door voor een kat, lucky ons dus!
Met die foutmeldingen valt het wel mee, moet gewoon een beetje stevig doorrijden (wat je eigenlijk sowieso moet doen).
Er wordt alleen een check gedaan wanneer de motor op temperatuur is, de sonde op temp, de belasting op de motor <30% en nog een paar voorwaarden.

Mocht je dan toch foutcodes krijgen (P420)  kun je deze makkelijk resetten:
Wanneer je een bluetooth  OBD2-stekker koopt (€10-15) kun je met een app (Torque of ander OBD progje) op je telefoon of andere Android-machines de zaak uitlezen en resetten.

Grtz Dennis
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 18-06-2012 20:30
Dank jullie voor al deze info! Wordt zeer gewaardeerd! OBD2 module ook besteld..
Nu eerst maar eens aan het werk :)
- Van roy_1985 (ForumGeweldenaar) [nl] op 18-06-2012 22:15
Jammer dat je voor torque pro alleen via creditcard moet betalen. Heb net de dongle besteld.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-06-2012 10:58
JGM:

> Als (zoon van) een bandenspecialist
>


Misschien kan je een groupbuy organiseren via je pa :-) ;-)? Of heeft hij geen eigen zaak?
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 19-06-2012 11:21
Haha, ik zal t m vragen. Maar serieus, ik wil best eens een prijsopgave doen, ook al woon je niet in de buurt, dan weet je in ieder geval waar je aan moet denken en of je door een ander wordt afgezet of niet.

Mijn pa is sowieso niet de duurste. Voor dure banden moet je bij de dealer zijn.

(Wel belangrijk is dat je de prijs vergelijkt bij een ander INCL. MONTEREN BALANCEREN VERWIJDERINGSBIJDRAGE NIEUWE VENTIELEN EN BTW!!!, dit vergeten sommige soms (gedeeltelijk))
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-06-2012 11:26
Was een geintje maar ik houdt het zeker wel ff in mijn achterhoofd want mijn bandjes komen ook weer aan de buurt dit jaar of volgend jaar. Thnx!
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 19-06-2012 17:46
Weet je dat ik er nu pas achter kom dat er geen emblemen en dergelijke op de achterkant zitten. Lijken er ook nooit opgezeten te hebben, was dit een optie?
Of zal hij toch meer hebben meegmeaakt dan ik weet :)
Is dit trouwens een bekende auto?

- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-06-2012 20:37
Misschien is het kofferdeksel ooit overgespoten vanwege de alom bekende roest onder het derde remlicht. Je komt dan voor de keuze te staan dure nieuwe emblemen aan te schaffen of ze weg te laten en de gaatjes te dichten...

Olof
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 24-06-2012 09:46
Komende week komen er nieuwe banden onder en hij wordt uitgelijnd.
Toch gekozen voor de Toyo's aangezien ik er een nette prijs op kreeg.

Er gaan komende week ook nieuwe bobines en kabels op komen, maar ik vermoed dat de kat (deels) verstopt zit en slecht wordt (rammel).

Ik heb gezocht hier op het forum naar informatie over katalysatoren en uitlaten. Eigenlijk staat er niet echt veel....
Is het een idee er een apart topic over te beginnen?
Ik ben serieus aan het kijken naar een Racing Beat tussenpijp ipv de kat en dan ook maar meteen de einddempers. :)
Maar lees vrijwel niets over echte kat vervangers? Is de OEM kat de enige echte optie of zijn er andere goede vervangers?
Op het US forum staat wel een hoop maar niet alle spullen die daar te koop zijn, zijn her te koop.
Daarbij lees ik weinig goeds over aftermarket kats...

Zijn er trouwens nog aan te bevelen onderdeel adressen hier in Nederland?
RX7 service in Uden levert de Racing beat pijpen, maar vroeg me af of er ook andere adressen zijn?
Uden is wat ver om even heen te gaan....
EPS Hogezand heeft wel MX5 uitlaten in zijn programma, iemand toevallig ervaringen met EPS in combinatie met de RX8?
Ik ken ze nog van een op maat gemaakt pijp onder een corvette....
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 26-06-2012 05:58
De Racing Beat pijpen zijn besteld :) Eind Juli gaan ze eronder (midpipe met dubbele demper + eindempers)
De header is ook erg fraai, maar die komt misschien nog wel eens, was nu ff weer genoeg.
Zoals jullie misschien wel tussen de regels door kunnen lezen vind ik deze auto wel erg leuk.
Hij is zeker niet perfect, maar zal het langzaam aan wel worden  (voor mij dan).
Emblemen voor de achterbak ben ik ook an het verzamelen (ebay), die is idd overgespoten.

Marcel
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 04-07-2012 19:38
Nieuwe bobines vandaag geplaatst, oude bleken nog de originele te zijn.
Kabels zijn in bestelling die komen eind Juli met de uitlaat.
Motor start nu sneller en loopt veel rustiger stationair.
Tevens geen dips meer tijdens accelaratie, dus was een noodzakelijke vervanging.
Je kan de doorslag plekken op de bobines zien en op de bevestigings plaat.




3 Stuks hadden die witte punten, 2 zijn hier al schoongewreven met een doek..

en de nieuwe



Marcel
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 04-07-2012 19:54
Inderdaad één van de problemen van de Rx getackeld.

Vergeet in ieder geval niet ook je olieleidingen, en dan met name rechtsvoor, te controleren op ernstige roestvorming.

Gr
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 04-07-2012 20:02
Zou mooi zijn als die het tot de winter redden, heb ze nog niet gecontroleerd maar kan best zijn dat ik ze dan uit voorzorg vervang.
Op naar het volgende :)
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 05-07-2012 05:02
Met name linksvoor, bestuurderskant, bedoelde ik.
Gr
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 12-09-2012 08:32
De spullen zijn alweer een tijdje binnen (met dank aan Mireck Visser) en ondertussen ook geplaatst. Bijna te mooi om onder de auto te hangen :)




Ik vond de originele uitlaten al netjes lijken, maar wat een mega pijpen zijn die Racing Beat pijpen!



Ik zal eerdaags nog een foto maken hoe het lijkt na montage.
Het geluid is ook precies wat ik zocht. Stationair zeer beschaaft (bijna origineel), bij normaal optrekken geen omdraaiende hoofden dus ook netjes.
Bij stevig gas geven komt het wel aardig tot leven, klinkt dan gewoon erg leuk!
Op cruise snelheden (140) hoor je de uitlaat iets meer, maar geen hinderlijke dreun.
Geslaagde vervanging! Nu nog het uitlaat spruitstuk, dan is het kompleet.

@JGM, ik was dus te laat met de controle.... Bij de eerste rit met de nieuwe uitlaat even gas geven en ja hoor....olie!
Ik heb het nu even hersteld en ik wil even rustig overwegen of ik nu alleen de slangen vervang of alles.
Nu ik de boel nagekeken heb blijken alleen de slangen eigenlijk aangetast te zijn.
De leidingen/slangen achter de radiator naar de motor zijn in zeer nette staat.
Ook de koelers zien er nog netjes uit.
Wel meteen de rest in de hamerite gezet.

Marcel
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-09-2012 09:52
Niet zo leuk............



- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-09-2012 11:08
Geen last van hier hoor.

Dit lijkt op een Rex met een rijke turbo setup, lekker vlammen :P
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-09-2012 11:49 Edited 12-09-2012 12:56
Faxie:

> Dit lijkt op een Rex met een rijke turbo setup,


Nee hoor, is een gewone (Duitse) HP/231 pk zonder turbo of wat dan ook (wel wat spoilergefriemmel, fender strikes, booskijkers etc.).........en ook met een lekkere sound............
Smelten van achterbumper heeft ie geprobeerd als volgt op te lossen: 







Was al met al een hele hoop shit (o.a. nieuwe achterbumperdelen) voor een extra paar vette decibels en coole rioolpijp-look................
Ik weet niet hoe het op dit moment met hem en de Rex gaat...........

mvg, Ruud
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 12-09-2012 19:41
Volgens Mireck moet het wel meevallen met het smelten. Ik heb de uitlaat er nu 1 tank onder hangen en er is helemaal niks te zien aan het plastic.
Nu kleurt ook mijn uitlaat ook aan het uiteinde al, maar die pijp op die foto is kompleet blauw tot aan de rand!!
Circuit gebruik?
Er rijden er al meerdere rond met deze uitlaat en je hoort geen klachten over smelten, dus ik maak me niet meteen zorgen
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-09-2012 20:58
Ik vraag me af waarom die smeltplekken dan alleen maar aan de bovenkant zitten en niet aan de zijkant?

Ik heb overigens nergens last van, en m'n RB zit er toch al een tijdje onder. En nog redelijk dicht tegen het plastic aan ook.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-09-2012 05:34 Edited 13-09-2012 05:44
Niks geen last van en rij al twee jaar met deze RB-uitlaat.
Aan de blauwe verkleuring te zien is het zaakje heel heet geweest...

Vind de diameter nu best wel meevallen maar ik snap wat je bedoeld, had ik in het begin ook...nu lijken de orginele wel heel klein.
Ben benieuwd hoe je de header erin krijgt, bij mij heb ik het met wat ouderwets huishoudelijk geweld moeten doen...
Mooie set hè?

Grtz Dennis.

PS http://www.rx-7club.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3119&st=0&sk=t&sd=a&start=60
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 13-09-2012 06:13
Heel mooie set!
Het uitlaat spruitstuk vind ik dus ook erg fraai, en geeft eigenlijk nog de meeste vermogens winst van het hele uitlaat traject.
Enige wat ik tot nu toe merk is dat hij gretiger toeren draait dan hiervoor.
De achter remmen hebben echter door stilstaan buiten nogal te lijden gehad en die staan ook op de nominatie vervangen te worden.
Ik ben bang dat ik keuzes moet maken :)
Beide zijn vrij prijzig om te vervangen aangezien ik dan toch ga voor gegroefde schijven.
Ik weet dat de originele schijven prima voldoen maar 1 stapje beter is ook net wat mooier en geen roest..
Het terugkerende thema van deze auto :(
De bodem en diverse ophanging stangen worden van de winter ook aangepakt (ontroesten/spuiten/coaten).
Gelukkig allemaal oppervlakkige roest, maar het wordt wel tijd!

Marcel
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-09-2012 06:53
Als ik die gesmolten achterbumper zie krijg ik het idee dat de vorige eigenaar zijn voertuig misschien regelmatig met zeer hete motor snel heeft stilgezet. Alsof hij/zij met een bloedvaart aan kwam sjezen, op de rem trapte en uitstapte. Misschien iemand die vlak langs de snelweg woont.Want normaal koelt de rijwind en turbulentie de uitlaat nog wel wat.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-09-2012 05:45
Kan ook zijn dat de motor vrij arm loopt na tuning(?)...
Het is HD-PP dacht ik en kan best wat warmte hebben maar normaal is het zeker niet!

Grtz Dennis.
- Van gijsbert (Deelnemer) [nl] op 14-09-2012 18:12
Ik heb precies dezelfde uitlaat en mijn bumper begon ook te smelten.
Bij mij was de katalysator verstopt en daardoor werd het uitlaatsysteem bloedheet.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Nieuw lid en een RX8 :)

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill