Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Eindelijk ruimte op de Duitse autobaan
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 25-03-2012 09:45
Gisteren naar Wedde in Groningen geweest (vanuit Zwolle) en heb dit via Duitsland de A31 gedaan.
Op de heenweg heb ik hem niet vol uit kunnen testen want een groot deel van de A31 mocht niet harder dan 80 km/u bereden worden vanwege "Strassenschaden". En de weg reed ook niet echt lekker, veel gehobbel.
Toch nog een paar keer doorgetrokken naar 215 km/u. Maar toen begon er een rood lampje te branden (radiator), dus gauw weer terug naar 160-170 en dan ging die weer uit.

Op de plaats van bestemming een beetje koelvloeistof bijgevuld en op de terugweg geen rood lampje meer gezien.
De terugweg was veel beter qua wegdek en het was heerlijk rustig en heb ik mijn Rex voor het eerst boven de 230 (op de teller) kunnen trekken.
Mijn zoon en ik zaten te genieten !! Uiteindelijk gaf mijn navigatie een maximum snelheid van 227 km/u aan terwijl de teller toen op 232 stond.
De toerenteller stond nog niet op 7000 toeren, dus moet het nog wat sneller kunnen.
Voor een SP uit 2004 toch niet slecht.

Toen we even later Nederland weer in reden richting Zwolle, vonden we 120 km/u toch veel te langzaam, voor ons verhoogde adrenalinepeil.
En ik wist weer helemaal waarom ik deze auto heb gekocht :) .

Groet,
Ger
- Van Olof (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-03-2012 11:47
Gefeliciteerd. Je Rex is nog helemaal gezond!   :-)
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 25-03-2012 15:08
Das t echte "nieuwe" rijden, ghehe, bijna 7000 rpm
- Van Nick-Rx8 (Powerposter) [be] op 25-03-2012 18:39
Hehe de mijne ook zoiets ;) gaf 236 aan dus met fout op ongeveer 230. Even oud ^^ zalige wagen toch hè :D
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 29-03-2012 09:49
Leuk hè, die Autobahn.
Weet je wat ook leuk is?

Met 2 of meer RX-8en over de Autobahn.

Ik heb overigens eens 245 op mijn (HP) teller gehad, geen idee hoeveel dit op GPS geweest zou zijn.
En de 234 (zie fotootje) blijft natuurlijk ook leuk. Ik had de auto toen net 2 weken of zo. Dat is ook alweer bijna 8 jaar geleden.
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 29-03-2012 17:26
Ja, lijkt me ook leuk om met meerdere Rex'en over de "Autobahn" te racen.
Ik was in mijn uppie, het was erg stil, dus ook geen slipstream van anderen, waardoor je net nog even wat harder kan.
Twee auto's in elkaars slipstream kunnen harder dan elk voor zich kan.

Als jij dezelfde geringe afwijking in je kilometerteller hebt als de mijne, dan zul je iets van 238 á 239 "echte" kilometers per uur gereden hebben !!
Echt snel!!

Ik hoop hem gauw nog eens te kunnen testen in Duitsland.

Groeten,
Ger
- Van ray (SuperForumposter) [be] op 30-03-2012 10:52
mmh dat smaakt naar meer. zou wel eens tof zijn voor met meerdere rx8 over de autobaan te scheuren.
- Van roy (Powerposter) [nl] op 09-04-2012 17:15
Gister ff klein stukje autobaan meegepakt Almelo richting Wierden was lekker rustig teller in no time boven de 240 km/h daarna niet echt meer opgelet  welke waarde deze aangaf omdat ik een paar auto's met deze snelheid inhaalde  in mijn blauwe rx8 engeltje ps een hp uitvoering
- Van nelson (ForumGeweldenaar) [nl] op 10-04-2012 17:19
haha..ik woon nog geen half uur van de grens maar het komt er maar niet van..
weet iemand de top van een hp?
ben wel met de motor 2 weken geleden bij arnhem richting duitsland gegaan...
heb toen de 265 aangetikt...heeeeeerlijk
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 10-04-2012 17:34
Slecht wegdek he, daar op de A3 richting Oberhausen....
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-04-2012 08:25
CasperRX-8:

> Slecht wegdek he, daar op de A3 richting Oberhausen....


Idd...da's echt niet lekker rijden!
Bij Venlo over de grens gaat het een stuk beter!

Op de A73 heb je een hele mooie tunnel waar ik terug ben gegaan naar 3 en vol ben doorgetrokken naar 6...KIPPEVEL!!!!
Man wat een schitterend geluid zeg!
Moet dat toch eens gaan vastleggen...
Ik weet nog steeds niet wat de top is maar eigenlijk hoef ik dat ook niet te weten.
Wat ik zo leuk vind is dat wanneer ik ingehaald word door een gezin, de bijrijder en de kinderen op de achterbank zich helemaal omdraaien, starend en sprakeloos zich afvragen wat daar met een monogroom grommende brom naast hun rijdt....priceless!

Grtz Dennis.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 11-04-2012 16:23
Bij Enschede de grens over naar Duitsland over die "nieuwe autobaan" schijnt top te zijn. Relatief rustig en nieuw vlak asfalt. O.a. Autoweek gaat daar ook vaak naar toe voor de hoge snelheidstests.
- Van vossejongk (Powerposter) [nl] op 11-04-2012 19:52
Valt op zich nog mee, het stuk aan de nederlandse kant is beter, daar voel je geen enkel hobbeltje. Kan het weten heb er vorige week nog gereden met de vrachtwagen :P Vanaf de grens is het ook zeker wel netjes hoor :)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-04-2012 22:20
CasperRX-8:

> Bij Enschede de grens over naar Duitsland over die
> "nieuwe autobaan" schijnt top te zijn. Relatief
> rustig en nieuw vlak asfalt. O.a. Autoweek gaat
> daar ook vaak naar toe voor de hoge snelheidstests.


Waarschijnlijk gaan ze dan de 30 op (noord), ik ben naar het Zuiden gereden en kan je vertellen dat dat in een RX-8 niet prettig is!
Met een vrachtwagen merk je daar waarschijnlijk niet veel van...

Grtz Dennis.

PS Ik kom uit Enschede...
- Van vossejongk (Powerposter) [nl] op 11-04-2012 22:36
Nee klopt, luchtvering en luchtgeveerde stoel, dan merk je idd niet veel van hobbels :P Zelfs drempels kun je met een redelijk tempo pakken zonder dat je er zelf last van hebt, mr de lading en rest van de auto wel wat meer :P
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 12-04-2012 09:45
@Dennis: Dan weet jij dus waarschijnlijk waar ik het over heb ;-). Ikzelf ben nog nooit over die snelweg gereden hoor, heb het alleen van horen zeggen.
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 19-04-2012 15:21
Welke snelweg bedoelen jullie nou precies?

De 30 loopt van West naar Oost, de 31 loopt van Noord naar Zuid. Beide zijn niet nieuw. De 30 is al jaren het verlengde van de A1, de verbinding van Amsterdam naar Berlijn. De 31 heeft wel een klein nieuw stukje, van Gronau tot Lingen. Maar dat is bochtig, heuvelachtig en druk, namelijk precies het stuk waar de 31 de 30 kruist.
Ook al is er geen snelheidsbeperking, je wilt daar echt geen 240 rijden met al die invoegende gele platen die hem meteen naar links stampen.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-04-2012 16:08
Dat weet ik zelf niet eens precies Rembrand :-( Ik heb eens gehoord dat Autoweek de "hoge snelheidstesten" op een stuk autobahn doet in Duitsland net over de grens bij Enschede, nieuw vlak asfalt en relatief rustig... Daarom vroeg ik mij af waar dat ongeveer is...
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 19-04-2012 17:09
Welke snelweg?

Ik bedoelde de A31 (waarmee deze post begon) die langs de oostgrens van Nederland van Noord (heel ver..) naar Zuid loopt.
Ik heb het stuk tussen Meppen (D) en Rhede (D) gereden, dat is een stuk van bijna 40 km.
Van zuid naar noord is dit een slecht stuk, met ook een groot deel een snelheidsbeperking vanwege "Strassenschaden".
Hetzelfde stuk van Noord naar Zuid is veel beter (zonder beperking, maar wel een beetje hobbelig) en het was toen erg rustig, dus ik kon ik vrijuit knallen.....

De A30 is de snelweg van Hengelo naar Osnabrück en loopt door tot Bad Oeyenhausen. Daar ben ik erg vaak over gereden, maar nog nooit met mijn Rex.
Wel met veel andere Mazda's (626'en en 6'en). Is geen geweldig stuk.
Beter is stuk van Hannover naar Berlijn, de A2 (grote stukken 3 baans), daar heb ik altijd met mijn andere Mazda's mijn top gehaald.
Ik hoop er binnenkort met mijn Rex naar toe te gaan.... (naar Polen).

Groet,
Ger
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 22-04-2012 12:45
Toffe Peer:

> Welke snelweg?
>
> Ik heb het stuk tussen Meppen (D) en Rhede (D)
> gereden, dat is een stuk van bijna 40 km.
>


Op exact datzelfde traject kwam ik destijds tot de conclusie dat mijn BMW geen elektronische begrenzer meer had. ;-)
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 22-04-2012 16:54
Ja, en .....
Je maakt ons wel nieuwsgierig. Hoe hard ging je toen?

Mvg,
Ger
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-04-2012 17:35
Caecil:

> Toffe Peer:
>
> Op exact datzelfde traject kwam ik destijds tot de
> conclusie dat mijn BMW geen elektronische begrenzer
> meer had. ;-)


Cool :):) hhm dat is dus over de 250 kmph :):)

Groetjes M&M
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 28-04-2012 17:02
Toffe Peer:

> Ja, en .....
> Je maakt ons wel nieuwsgierig. Hoe hard ging je toen?
>
> Mvg,
> Ger


Toen ongeveer 270.

Inmiddels de teller al eens op 328 gehad :D

Ja, dat is echt heel hard, zelfs op de Autobahn.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-05-2012 14:17
Als de 6 niet harder wil dan 270 zit de begrenzer er nog op, en zal deze afzakken naar de 250 ;)
Wanneer de begrenzer er door BMW af is gehaald moet 335  goed haalbaar zijn :):) (maar ze kunnen nog harder via chip tunning)

Groetjes M&M
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 13-05-2012 18:50
Ja, maar de snelweg waar je dat langere tijd achter elkaar kunt rijden moet nog gebouwd worden.
De begrenzer is eigenlijk meer het overige verkeer.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Eindelijk ruimte op de Duitse autobaan

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill