Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Tablet inbouwen
1 2 Terug Volgende  
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-01-2013 11:45
Op het tablet zitten de aansluitingen al aan de zijkant.
Koptelefoon (aux) links en mini-USB voor opladen rechts.
Dit moet daar je onder en boven geen ruimte hebt tenzij je in het ventilatiekanaal wil gaan zagen...

Grtz Dennis.
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-01-2013 12:01
Ik bedoelde dan ook de kabels haha.
De aansluitingen zitten aan de zijkant ;)

mvg,
Rinesh
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-01-2013 12:03
Ah, ok.
Die kabels zaten bij de Xcarlink.

Grtz Dennis.
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 11-01-2013 12:08
Ow oke.
Dan moet ik maar even kijken of ze bij mij ook erbij zitten.
Ik ga trouwens voor de dension gateway. Deze is wat kleiner dan de x-carlink, omdat deze geen sd ingang heeft.

mvg,
Rinesh
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-02-2013 10:40
Mijn tablet is nog steeds nieuw te krijgen, dat zegt ook wel wat!

hier klikken

Grtz Dennis
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 20-02-2013 15:42
Beste Dennis,

Ik ben vandaag begonnen met het inbouwen van mijn tablet. Nu heb ik een vraag over het printplaatje. Naast het printplaatje heb je een klein stukje printplaat dat apart is gekoppeld.
Nu is mijn vraag of ik dit stukje moet behouden of dat ik deze weg kan laten??

Mvg,
Rinesh
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-02-2013 23:09
Die kun je loskoppelen, dat is de infraroodontvanger van de afstandsbediening.

Grtz Dennis.
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 23-02-2013 13:31
Dank je :D
Ik heb nu de behuizing en alles aangepast.
Alleen zit een beetje in de problemen met de aux kabel.
Na 2 kabels stuk gemaakt te hebben heb ik nu een nieuwe haakse kop besteld.
Deze ga ik dan zonder isolatie erin zetten. Hopelijk past het dan wel.
Ik zag op de foto's van jou dat je ook alle isolatie had weggehaald.

Mvg,
RineshRinesh
- Van mani9876 (Beginner) [at] op 31-03-2013 21:35
Hey!

That looks really great!

But I have one question, how did you manage the problem with the keys?
The tablet keys are capacitive ones, so which plastikkeys for the front did you get, and how did you manage the contact, that all works ?

Thanks a lot
Manuel
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 01-04-2013 23:09
Keys are from an old calculator.
I build in leds and together with the leds they press down on the original buttons of the tablet.

Grtz Dee.
- Van mani9876 (Beginner) [at] op 02-04-2013 08:24
Hey Dee!

Thanks for your explanation, I haven't thought that this could work with that capacitive buttons on the screen, but if you say it, than it must be so !

Thanks
Manuel
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-04-2013 07:53
The buttons of the tablet are not on the screen, they're real buttons (switches).
It's an old tablet, just to be clear!

Grtz Dennis.
- Van J3FFAAAAA (Deelnemer) op 10-02-2014 12:55
Wouw ziet er allemaal heel tof uit!

Helaas ben ik zelf geen ster in zulke dingen om te bouwen.
Anders had ik het zeker zelf ook gedaan!
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 23-06-2014 20:07
Waar kan ik de radio firmware achterhalen? Op de achterkant?
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-06-2014 06:15
Ff googlen:
To get your firmware version, push and hold the TEXT button and then at the SAME TIME push the number 1 button on the stereo and hold. Oh and make sure you are in FM mode. If you do it right it will tell you your Firmware. If you do it wrong it will say CLEAR.

Grtz Dennis.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 29-06-2014 14:26
Voor de tablet knutselaars misschien ook wel handig. Een microSD verlengkabel zodat je het geheugen in het dashboardkastje kan leggen :-) Ik heb er twee besteld.

http://www.ebay.com/itm/251298963977?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-06-2014 18:44
Micro sd verlengkabel? Is dit dan een kabel die in de micro sd gleuf gaat of gaat deze in de usb? De usb is namelijk nodig voor de stroomtoevoer.

Mvg,
Rinesh
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 29-06-2014 19:52
Klik eens op de link, Rinesh? :-)
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-06-2014 20:27
Ow haha had de link niet eens gezien.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 25-01-2015 18:42
Ik ga er binnenkort ook aan beginnen; wat ik me afvroeg: hoe zit het met de audio? Stel ik heb de radio aan via de originele radio en Sygic navigeert. Hoe werkt dat dan? Moet ik dan steeds de BT connectie ontkoppelen om navigatie audio te krijgen? Het is niet mogelijk toch om zowel audio via de audiojack/BT van de de tablet alswel de speaker te verkreijgen toch?
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 25-01-2015 19:21
Ik heb nog niks gevonden om zowel sygic als de radio tegelijk over de speakers te laten gaan. Als ik de navigatie over de speakers wil horen moet ik op de externe kanaal van de Headunit zitten.
De flitsmeister app kan ik over de speaker van de tablet laten gaan. Misschien dat er ook zoiets kan met sygic of een andere navigatie app.

mvg,
Rinesh
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 25-01-2015 19:26
Hoe ga je de tablet aansluiten op de HU?
Als je dit met bluetooth gaat doen kan je misschien in Tasker instellen dat je bluetooth aan/uit gaat wanneer je je navigatie app opstart.
Op deze wijze kan je zorgen dat de navigatie over de speaker van de tablet gaat.
- Van tzeunis (ForumPro) [nl] op 25-01-2015 19:34
Ja daar was ik nog niet helemaal uit.. Ik heb gekozen om alles bedraad aan te sluiten zodat er geen OBD lag optreedt met de meters (mocht dit al kunnen gebeuren).

Ik heb gedacht om dit aan te schaffen: http://www.ebay.com/itm/4-Port-Micro-Usb-Power-Charging-Otg-Hub-Cable-Fr-Lenovo-Miix-2-Windows-8-Tablet-/171429462038
Dan zou de concessie zijn dat ik wanneer ik wil navigeren of internet radio of MP3's moet luisteren; ook geen ramp aangezien ik de radio toch meestal bagger vindt en flitsmeister altijd aan zal staan voor de files. Mijn telefoon zal dan als WiFi hotspot fungeren voor de benodigde data voor Sygic en Flitsmeister.
De audio over de de tablet speaker is triest en zacht (nexus 7) dus dat zal niet hoorbaar zijn tijdens het rijden...
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 25-01-2015 19:46 Upvotes 1
Ik heb zelf ook alles bedraad. Het enige wat ik mis is het geluid tijdens het navigeren als ik naar de radio luister. Maar zonder navigatiegeluid werkt Sygic ook prima.
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 28-03-2016 09:34
Binnenkort nieuw tablet inbouwen.
Voorbereidingen zijn al gedaan.
Het is een Lenovo Tab 2 A7-30F geworden.
Gewoon Android 5 dus alles draait veel beter dan op de oude...
Ook lekker lang standby dankzij Android 5.0.1.

Grtz Dennis
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-03-2016 09:55
heeft iemand het al voor elkaar dat het scherm automatisch aan en uit gaat bij open en dicht klappen
van het scherm, als het contact aan of uit gaat?

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 28-03-2016 10:04 Edited 28-03-2016 10:36
Ja, het is eigenlijk heel simpel.
Elke telefoon of tablet gaat aan wanneer je er stroom op zet (ik heb ook geen schermbeveiliging maar kan natuurlijk ook).
Da's 1.
Om het scherm uit te zetten heb je Tasker nodig.
Hier maak je de "State: Power Any" inverted (dus géén power), met "Action: Screen Off".

De stroomvoorziening moet je dan wel geschakeld hebben via het contactslot.
Werkt perfect.

Niks geen gedoe met "sensor up of down" etc.
Wanneer ik hard optrok gebeurde het namelijk dan wel eens dat ie uit ging (omdat ie dacht dat ie ingeklapt was, longitudale G-kracht zag ie dan als zwaartekracht...)

Zelf heb ik nog een hardwarematige aan/uit constructie gemaakt via de zijkant naar de knop van het tablet.

Grtz Dennis
- Van ras14 (ForumGeweldenaar) [nl] op 07-04-2016 18:46
Ik gebruik de app: Gravity screen ON/OFF.
Werkt goed. Enige probleem soms is dat het scherm uit gaat als ik te hard op trek. Je kan de gevoeligheid van gravity screen instellen om dit te voorkomen.

mvg,
Rinesh
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 08-04-2016 06:10
Ja, die heb ik ook geprobeerd.
Bevalt mij niet, ivm het optrekken.
Heb al eens gespeeld met gravity maar werkt niet altijd 100% goed.
Misschien dat ik te vaak te hard optrek of zo...

Grtz Dennis.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-04-2016 18:30
volgens mij heb ik al wat updates gezien....facebook

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [eu] op 21-04-2016 08:46 Edited 21-04-2016 09:02
Klopt.
Voor het forum duurt het wat langer. :-)

Filmpje van de huidige situatie en een paar foto's tijdens een ritje.

Grtz Dennis.

PS Ik moet foto's/filmpjes altijd editen ivm de max. size voor upload, vandaar dat het langer duurt voor het forum. :-P
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 03-03-2017 09:52
Hopelijk vind je het niet erg Dennis maar ik laat hier even een link van een filmpje zien van mijn ombouw.
Op het filmpje zijn geen details te zien maar wel dat het werkt met een Asus Zenpad7.
Er zit een arduino in om de functies als kantelen, tilt, gedimde leds en laden werkzaam te krijgen.

https://youtu.be/jJsQ-wx6T94

Details zal ik nog wel posten maar daar moet ik even tijd voor maken.
Net als het terug inbouwen :)

Marcel
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-03-2017 12:27
ziet er heel goed uit!! :)

Gaat het scherm ook vanzelf open en dicht, bij contact aan of uit zoals het origineel ook is?

Ik wil het nog steeds zo graag...
Heb laatst een foto gezien van iemand die een touch screen op de plek van de radio had gemaakt, en dat zag er ook heel goed uit, en makkelijk bereikbaar om te bedienen

Groetjes M&M
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 03-03-2017 14:50
Yep, scherm werkt zoals gewend.
Dus automatisch open/dicht bij contact aan/uit.
Hij onthoud de laatste tilt stand ook.
Laden begint als hij op contact gaat, stopt vanzelf als tablet vol is en daarna 'kijkt' de arduino om het half uur of er nog genoeg in de accu zit zolang het contact aan staat.
Dus overladen is ook niet mogelijk.
Bij contact uit stopt het laden na 2 uur om de accu te beschermen.
Een overstroom beveiliging softwarematig ingebouwd als de kap te zwaar open of dicht gaat (liggen bijv. nog spullen onder) stopt de motor netjes op overbelasting.
Er zit nu ook een fan (40mm) in die aanslaat als het te warm van binnen wordt.
De lampjes in de knoppen zijn vervangen voor leds en kunnen naar wens gedimd worden.
Maar ik laat nog wel zien als hij ingebouwd is hoe het dan werkt.

Compleet nieuwe radio zou zeker mooi zijn, maar dan is er een grote kans dat de climate control niet meer goed werkt daarna.
Dus daar ga ik me niet aan branden :)

Marcel
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-03-2017 15:00
HEEL erg gaaf dat het werkt zoals het moet met die extra gadgets erin!!

Ik ben benieuwd naar het filmpje, of eigenlijk in het echt ;)

Groetjes M&M
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-03-2017 09:17
Ik ben eigenlijk benieuwd of het al is gelukt met het inbouwen?

Groetjes M&M
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 14-03-2017 18:07
Hij zit erin, en het werkt :)
Maar ik heb nog niet alles netjes gemaakt, middenconsole mist nog.
Ik moet nog een paar kleine dingen aan de software veranderen...vergeten de leds in de knoppen uit te zetten als de ACC (accesoirestand) uit is. :)
Zal een nieuw filmpje maken in de auto en dan foto's en filmpje posten.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-03-2017 18:13
:):) en het geluid van bijv. de navi gaat die over de speakers van de auto?

Groetjes M&M
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 18-05-2017 07:56
Toch nog even een filmpje...

https://youtu.be/SmE6s5iH1js

En geluid heb ik nu via een bluetooth carkit (cheap) die meerdere apparaten tegelijk ondersteund.
Dus muziek en navigatie via het tablet en als de telefoon overgaat mute het tablet en komt de telefoon ervoor in de plaats.
Ondanks dat het een goedkoop ding is werkt het verbazend goed!
Ik heb nog wel van alles in het tablet moeten instellen om het goed te laten werken, maar dat soort details wil ik wel delen met degenen die er interesse in hebben.
Het werkt gewoon netjes nu en ben er best wel blij mee dat muziek en navi nu op een veel hoger niveau zijn.

Marcel
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-05-2017 20:27 Edited 19-05-2017 20:34
aah eindelijk weer een update!!! :):) met filmpje top :)
Maar de muziek op de tablet gaat wel over de speakers van de auto?

Groetjes M&M
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-05-2017 13:22
Goed bezig Marcel!

Grtz Dennis.
- Van mluyben (SuperForumposter) [nl] op 20-05-2017 17:36
Muziek/Navigatie vanaf het tablet en telefoon geluid komen binnen op de bluetooth carkit en die geeft het via een AuxMod addon door aan de standaard rx8 radio via de Tape/MD aansluiting.
Dus zolang ik muziek vanaf het tablet speel zal navigatie en telefoon gewoon werken zoals het hoort.
Als ik de standaard CD wisselaar of radio gebruik dan is er helaas geen geluid van de tablet...
Maar eerlijk gezegd gebruik ik alleen nog maar het tablet voor audio, daar zit radio en alles op....
En ik kan via de ingebouwde equalizer het ''''fraaie''' Bose geluid weer wat herstellen en alles klinkt dus gewoon veel beter dan de standaard audio.

Marcel
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Electronica/audio/video / Tablet inbouwen
1 2 Terug Volgende  

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill