Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Ook maar even voorstellen.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 20-11-2011 16:59
Na ruim een half jaar in het bezit te zijn van een RX8 HP, en al ruim een jaar op dit forum rond te kijken, wordt het toch eens tijd om mn eigen eens voor te stellen.
Mijn RX8 is de ex RX8 van Ralph, hier ook op het forum actief geweest.
De opties die erop zitten buiten het gebruikelijke zijn:
Sportspiegels,
Speciale dorpels
Vloerplaat bijrijder met RX-8 logo.
Verlichte versnellingspook.

Ook heb ik in dit half jaar het een en ander veranderd:
- sebring einddemper (staat schijnbaar bij de mazda dealer op de lijst als extra optie)
- Race gaas gemonteerd in de voorbumper (voor bescherming condensor) en voor de oliekoelers
- roestende olieleiding vervangen door een stuk RVS leiding (hier heb ik al een stuk voor gepost enige tijd terug)
- roest bij de dorpels (bij de achterdeur, bekende plek) verwijderd en opnieuw gespoten (nu met sticker afgeplakt).
- wielkasten achter getectileerd. (ik ben naar meerdere RX8 en gaan kijken en sommige vertonen daar licht vorming van roest, (lees blasjes))
- remmen opnieuw rood gemaakt. (geen brembo stickers :))
- knopje van de middenconsole weer recht gezet, deze stond ook scheef, zoals bij meerdere

Km stand is nu 62000, dus ik kan er denk ik nog wel ff tegen, bobines en bougies zijn vervangen.

Wel heb ik laatst door een wolk witte spuitnevel gereden (hoe groot is de kans na 3000km in een hlaf jaar :(:().
Dit is er nu (net) afgehaald door een bedrijf die gespecialiseerd is in lakrenovatie, na van alles te hebben geprobeerd, (wegtrekken met klei, gummen noemen ze dat, polijsten, etc.etc.) waren nog (lang) niet alle puntjes eraf. Maar een zwarte RX met witte puntjes is misschien speciaal, maar zeker niet mooi. Ze hebben de hele auto met de hand geschuurd P2400 waterproof en daarna gepolijst, vervolgens gaan ze er van de week nog een X-kote over zetten, maar alle witte puntjes zijn eraf, ook alle krassen zijn weg, en zelfs het spuitstructuur is een stuk minder geworden... Al met al mooi, maar niet goedkoop. Het bedrijf dat aan de weg aan het werken was en de spuitnevel veroorzaakte wil maar een gedeelte vergoeden.... Dat wordt nog even op en neer mailen,

In de planning:
- oz ultraleggera voor de zomer (reeds binnen)
- RVS uitlaat systeem, custom. Met sportcat, zonder middendemper en nog steeds de sebring als eind demper, geen rvs spruitstuk, (nog niet)
- racing beat revi intake (waarschijnlijk zonder de ram air toeter, aangezien deze niet zo lekker past lees ik hier)

Doordat de bobines het bij Ralph hadden begeven, is ook de demper en kat vernield/verbrand.
Bij de garage hebben ze er een gebruikte toen onder gelegd, maar deze ligt er niet lekker/recht onder. Het is net alsof dit uitlaatsysteem onder een schade RX8 vandaan kwam. De flens van de middendemper naar de einddemper past niet mooi en ook ligt de uitlaat niet mooi in de tunnel, resultaat, einddemper hangt een beetje scheef. Hier stoor ik mn eigen aan, daarom maar vanaf het spruitstuk een ander uitlaat systeem met sportcat en uiteraard wel recht.

Ook ben ik naar rotarystock geweest, misschien dan er hier dan mensen zijn die me herkennen, en heb veel ideeen op gedaan. vooral de RX8 van dennis staat me bijzonder aan, uitlaat en inlaat vervangen wat echt een mooi geluid geeft. Misschien erg laat maar bedankt voor de heldere uitleg destijds ;).
Verder rijdt een RX8 echt geweldig, jammer dat zo'n auto (ondanks wat schoonheidsfoutjes (lees roest her en der)) erg ondergewaardeerd is.

Ik zal proberen of ik wat foto's kan posten van de auto en de veranderingen(tjes)

Mvg.

Hans
Bijlage: S8000911.JPG (408k)
Bijlage: S8000970.JPG (2797k)
Bijlage: S8000980.JPG (384k)
Bijlage: S8000993.JPG (388k)
Bijlage: S8000986.JPG (418k)
Bijlage: S8000988.JPG (425k)
Bijlage: S8000990.JPG (426k)
Bijlage: S8000991.JPG (407k)
Bijlage: S8000992.JPG (424k)
Bijlage: S8000994.JPG (431k)
- Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 21-11-2011 09:11
Welkom op het forum als poster dan :D.

Dat is al een aardig lijstje van gedane werken aan je Rex. Mooi werk!!
doe zo verder
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-11-2011 09:26
Hoi hans,

Ik zag op het duits forum dat daar een aanbieder van sportcats op de komende beurs in essen (tot 4-12-11) daar staat met die cats.
http://rx8forum.de/index.php?page=Thread&threadID=28304

Ik heb een paar jaar geleden 550 euro betaald bij hem voor mijn sportcat.

Outjer
- Van Toffe Peer (ForumGeweldenaar) op 21-11-2011 14:44
Ik herinner me jou inderdaad van de RotaryStock.
De rode RX-8 naast die van jou is de mijne.
Veel bewondering voor wat jij en anderen allemaal uitspoken met je RX-8. :)
Ik vind het echt mooi hoe sommige RX-8'en er dan uitzien.
Toch houd ik de mijne bij de basic uitvoering, zonder opsmuk. Zo vind ik hem al mooi genoeg.

Succes met je REX en welkom bij de club.
Ger.
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 21-11-2011 20:20
Heej outjer, ik had dat idd gehoord van je, dat je ook met een sportcat rijdt. Is deze zonder middendemper of met?
en merk je iets m.b.t. vermogen/geluid. Mijn plan is om alleen een sportcat te kopen, kosten ongeveer 250 euro, ik zit ook niet meer vast aan de locatie van en het soort flens, aangezien ik het vanaf het spruitstuk tot de demper vervang (laat vervangen). Wel bedankt voor de link,
hieronder ook eentje die denk ik vergelijkbaar is, maar dan met middendemper.

http://www.racingbeateurope.com/brx-8-standard-replacement-catalytic-converter-to-fit-230-192--250-impb-1445-p.asp

En toffe peer, jou kan ik inderdaad nog herinneren, je rijdt je RX ongeveer net zo lang als ik. Jouw zoon had het geluk om af en toe met een RX op het circuit mee te rijden, daar genoot ie super van, da kon je zien ;). (zou ik ook doen :):):)).

Iedereen bedankt iig voor het plaatsen van zoveel nuttige (ervarings)tips. Heeft me zeker geholpen.

:)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-11-2011 20:58
Mijn sportcat heeft inderdaad geen middendemper.
Vermogen zou ietsje meer moeten zijn.
Hij gaat wat sneller door boven de 200 kmh.
Met de originele uitlaatdemper er nog onder is er meer geluid op hoge toeren.
Kijk ook even op deze link voor alle megelijkheden en ervaringen:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=7178;hl=sportkat

Maar door kapotte bobines zit er helemaal geen rooster meer in de cat.
Dus de cat is nu leeg.
Onnodig te vermelden dat ie geweldig stinkt.

Outjer
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 22-11-2011 22:02
Stinkt.... of toch stiekem een beetje lekker ruikt :D
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-11-2011 10:46
Ik heb ook geen cat maar ik vind hem naar sparrebossen ruiken.
Ja, als ik lekker heb gegast dan neigt het naar frambozengeur...

"Stinken" is natuurlijk een heel subjectief begrip...:-)

Enne, laat je niks wijsmaken over "milieuonvriendelijk", een verbrandingsmotor is, zelfs met label A, een zware luchtverontreiniger.
Zeker wanneer de motor aan het werk is.
Die meting bij de APK is stationair en slaat echt totaal nergens op maar ja, je moet ergens meten hè?
Gewoon genieten hoor mensen!

Grtz Dennis.
- Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 23-11-2011 22:59
in belgie is de meting op 3000 toeren ongeveer, wat ook belachelijk is, maja, de 284 mg zijn dan wel gemeten :)
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 27-11-2011 16:20
Dat is in nl ook. co meting gebeurt stationair. en 4-gas meting op 3000 rpm.
Maar onze Rex heeft vrijstelling in NL. :)
- Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 28-11-2011 11:58
*jealous* ;o)
- Van JGM (ForumPro) [nl] op 07-03-2012 19:30
Ondertussen de Racing beat revi intake geplaats, toch wel met de air duct.

Je kunt duidelijk merken dat dit echt kwaliteit spullen zijn, zwaar en degelijk.

En na een paar uur prutsen zat alles er in.....

Wat een sound, echt helemaal af!!!

Foto's heb ik niet, maar die staan er hier al genoeg op en bij mij is het niet anders, een paar beugeltjes aanpassen, wa sleutelen en klaar.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Ook maar even voorstellen.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill