Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / buzzer bij rode toeren gebied
- Van ronni.v. (SuperForumposter) [nl] op 21-05-2011 16:50
Is de buzzer kwa geluid te regelen ?
bij mijn auto hoor je hem niet , althans als je de radio uit doet en echt oplet dan hoor je iets maar niet veel.

of heeft rene , de voorge eigenaar,deze afgeplakt ofzo?
- Van Rene (Powerposter) [nl] op 21-05-2011 19:49
Hey Ronni,dat ding gaat inderdaad heel zacht,niks afgeplakt.
verder alles goed met de rx8.

Gr. Rene
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-05-2011 20:57
Wel gek eigenlijk. Zal toch een reden voor moeten zijn....
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 21-05-2011 23:32
Versleten?
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [cn] op 22-05-2011 01:52
Ik heb ook hetzelfde probleem. je moet goed luisteren. Zit je in een gesprek, muziekje op of iets dergelijks dan hoor je hem gewoon niet. Ik denk dat wanneer je het buzzertje vindt hem wel gemakkelijk op kan voeren met wat knutselen.
- Van ronni.v. (SuperForumposter) [nl] op 22-05-2011 21:00
Rene:

> Hey Ronni,dat ding gaat inderdaad heel zacht,niks
> afgeplakt.
> verder alles goed met de rx8.
>
> Gr. Rene


Hallo rene ,
ja opzich gaat het oke.
het is met de benzine prijzen nu een beetje vervelend qua verbruik natuurlijk.
De wintersport ruim 2200 km gereden.
Pas de auto in de waxoil gezet lekker met het mooie weer zie je ook goed de kleur.

voor de zekerheid alle bobines vervangen voor nieuwe gemodificeerde en mazda was er nog een update voor de computer dat heb ik dus ook gelijk gedaan.
ook nieuwe vbougies omdat er een was gescheurd door los en vast zetten na verzopen motor.
kabels ook gedaan dan is het zeker in orde stationair blijft helaas wat ongelijk maar ja das niet echt een probleem alleen hoort het niet denk ik.
Nu is alleen de katalysator wat minder aan et worden wat regelmatig check engine geeft.
en ff de olie vervangen voor mazda dexelia.
Ik rij regelmatig op de scooter naar me werk omdat kleine stukjes niet echt lekker zijn voor de RX en , dan gaat ook meestal weer de check engine aan en sta ik niet in de file...

Binnenkort ga ik ff met de RX7 rijden en de rx8 ff in de berging zetten
Maar het is ook hobby he.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 23-05-2011 08:26
Gelukkig kan jij ook veel zelf, dat scheelt.
- Van Rene (Powerposter) [nl] op 24-05-2011 20:11
Tja de benzine prijzen ik heb nu een cabrio bij een Ford mustang 3 jaar oud 4.6 GT V8 5.5 sec.0 tot 100 top 250 echt geweldig
en op benzine gewoon 1op 7 bij normaal rijden

Gr Rene
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 25-05-2011 13:57
Gek misschien, maar voor sommigen heeft het gewerkt:

To test the instrument cluster buzzer:
1) Put the key in the ignition
2) Push and hold the odometer button
3) Turn the key to the 'on' position (do not start the car)
4) Continue to hold the odometer button until 'test' appears in the lower right corner
5) Once 'test' appears, you can release the button.
6) Now push (not hold) the odometer button to scroll through various numbered options.
7) Stop when you reach output #14
8) After a full second you should hear the buzzer
9) To exit from the output diagnostic, simply turn the key to the 'off' position and back on.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 25-05-2011 21:40
Voor degenen die het niet weten, odometer is kilometerteller.
- Van ronni.v. (SuperForumposter) [nl] op 27-05-2011 19:47
CasperRX-8:

> Gelukkig kan jij ook veel zelf, dat scheelt.


absoluut , en heb een nieuwe hobby ruimte gekocht....,althans me vader maar dat is omdat ik en hij nog wel veel deden aan auto's

ik klaag ook nergens over hoor mensen , allleen dat de RX8 echt wel wat meer zorg vraagt al een oude rx7 volgens mij , maar tis ook veel gecompliceerder tegenwoordig met alle elektra om ze schoon te krijgen kwa uitstoot.

De 1e gegenratie rx7's hebben een luchtpomp op de motor die lucht in de uitlaat pompt.
zo leek de co waarde heel laag vroeger en daar ging het om , tevens had hij een koelende werking van de uitlaat / uitlaagassen.
Een katalysator is eigenlijk helemaal niet zo fijn voor een wankel motor maar het moet tegenwoordig.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 27-05-2011 23:23
De RX8 heeft ook zo'n luchtpomp ;)
- Van ronni.v. (SuperForumposter) [nl] op 28-05-2011 08:48
ow,

meen je dat dacht dat het nu wel anders werdt opgelost dan ga ik er eens naar zoeken.

maar helaas zitten er op de rx8 dus ook veel meer elektra komponenten en een kat.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-05-2011 18:29
Die zit links, net onder de veerpootbrug.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / buzzer bij rode toeren gebied

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill