Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Engine Swap
- Van Black-RX8 (Powerposter) [nl] op 29-03-2011 11:10
Hallo,

Als er een bedrijf is die schade auto's uit Engeland importeert en zo een RX-8 HP motor over heeft die maar 17.000km heeft gelopen. Zouden jullie er dan eventueel over denken om deze te swappen met je bestaande motor?

De totaal kosten zijn 2750 euro inclusief uitbouw van oude motor, inbouw van nieuwe motor. Nieuwe olie, filters, riemen etc. Wel is het zo dat je dan je oude motor inruilt.

De oude motor heeft nu bijna 80.000 gelopen maar heb toch al hier en daar reparaties gehad aan bijv. bougies en bobines en volledig airco systeem. Dit heeft al aardig wat geld gekost en ik lees toch hier en daar dat er redelijk (lees: dus niet alle motoren) rond de 100.000km meer problemen beginnen te geven.

Wat is jullie mening? Ben er eigenlijk best nieuwsgierig naar, ben niet zozeer aan het twijfelen maar vind het wekl een interessante gedachte...

Gr. Ruben
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 29-03-2011 15:31
Kun je een motor uit een Engelse (rechtsgestuurde) auto in een linksgestuurde wagen lepelen?
- Van Black-RX8 (Powerposter) [nl] op 29-03-2011 18:11
Uhmmm ik weet eigenlijk niet waarom het niet zou kunnen...wat betreft de motor maakt het niet uit en de versnellingsbak blijft zoals die is, die er nu dus al in zit.
Verder zou ik eerlijk gezegd niet durven zeggen of er nog andere problemen zouden zijn?!
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 29-03-2011 19:01
Lijkt mij niet zinvol.
Er zijn zat motoren die meer dan 100.000 km gelopen hebben zonder problemen.
Mijne al 132.000.

De prijs is niet duur.

Outjer
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 29-03-2011 19:46 Edited 29-03-2011 19:51
2750 euro is niet duur voor een gereviseerde motor, maar het staat helemaal los van bougies, bobines en airco. Als je geen problemen hebt met de motor zelf (compressieverlies, getik, of dat soort narigheid) dan lijkt het me inderdaad helemaal niet zinvol om bij voorbaat al te ruilen.

Ook al heeft jouw motor 80.000 km gelopen, hij kan mogelijk nog probleemloos 50.000 zoals Outjers Rex en hopelijk nog veel meer. Van de motoren die vervangen zijn, zijn er inderdaad een aantal die net rond de 100.000 km gereden hadden, maar al veel langer problemen hadden. Er zijn ook een aantal motoren al veel eerder kapot gegaan, dat punt ben jij al voorbij.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 01-04-2011 11:42
Op het duitse forum een HP motor te koop:
http://www.rx8forum.de/index.php?page=Thread&threadID=26427
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Engine Swap

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill