Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Tyre pressure icoontje
- Van Yougoboss (Deelnemer) [nl] op 13-02-2011 01:33
Naast de CEL ben ik ook de trotse bezitter van het Check Tyre Pressure icoontje. Toen ik hem kocht wist de verkoper mij te vertellen dat dit een optie was maar niet werkte. Het systeem blijkt dus wel degelijk te werken en de waarschuwing kan 2 ledig zijn; a) de omtrek van mijn nieuwe banden wijken 1,93% ( 235X35 R19) af en is buiten zijn tolleranties  b) er zaten sensoren op de orginele velgen.
Dit 2e punt trek ik in twijfel aangezien ik dacht dat deze aan de buitenzijde zichtbaar moeten zijn? Of is het zo dat het systeem de omtrek van de 4 wielen meet en merkt als een van de wielen iets sneller draait door een drukverschil van een legere band?

De vraag is eigenlijk kan ik, en zo ja hoe, het systeem "leren" dat de velgomtrek van de 19inch velgen de standaard is nu? Of werkt het systeem toch met sensoren en moet ik deze omzetten?
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-02-2011 11:05
Heb je een Amerikaan? Europese Rexen hebben toch geen druksensoren dacht ik?

Omtrek zou trouwens niets moeten uitmaken, ze meten alleen de druk. Aan de buitenkant kan je het niet zien trouwens.

Ik heb het met mijn zomervelgen trouwens ook dat het lampje aangaat, en soms bij het opstarten piept ie even. De sensoren konden niet overgezet worden, en ik ga geen andere halen, da's teveel gedoe nu.

Gewoon regelmatig controleren, dan is er niets aan de hand.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-02-2011 11:06
Ah wacht, je hebt een Amerikaan. Tja die velgen hebben de sensoren, dus die zijn niet overgezet.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Tyre pressure icoontje

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill