Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Trackday Spa-Francorchamps 21/03/11
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 11-02-2011 23:28
Ik heb me zonet ingeschreven voor een trackday op het circuit van Francorchamps volgende maand, bij Skylimit Events.
http://www.skylimitevents.be/calendar/fullevent/1291803558/skylimitevents-kalender.html
Voor een voormiddag van 9 tot 12 is het 180 €, lijkt me wel mee te vallen als ik eens vergelijk.
Iemand hier - ik weet niet meer wie, Yohsm ? - had geen goede woorden voor Skylimit, maar ik heb al 2x Zolder gedaan met hen, en ben best tevreden.
Niemand anders geïnteresseerd ?
- Van Yohsm (Powerposter) [be] op 12-02-2011 12:34
Klopt Bartman. Ondertussen is mijn skylimit ervaring van 2009 geleden, dus dat is weer een tijdje geleden.  Ik wou niet zeggen dat dit nu echt slecht is, maar dat je wel verschil ziet tussen skylimit en de rma limited, bookatrack, etc. naar mijn mening.  Skylimit prijzen zijn zeer goed.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-02-2011 18:25
Ik heb met skylimit op Zolder gereden. Geen problemen.
Vooral de cursus "circuit experience", die ik in 2007 heb gedaan, vond ik erg goed en veel waar voor je geld.

180 euro is te doen voor 3 uur vrij rijden, maar 252 euro voor de hele dag bij de Evo dag op 23-5-11 is toch nog gunstiger
Vergeet niet de auto goed voor te bereiden. vooral de remmen controleren.
Heb ik vandaag gedaan voor de DSK dag 27-2-11 op de Ring.

Outjer
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 21-03-2011 15:16
Het was een heel aangename voormiddag ! Ook het weer was super.
Een prachtig circuit, helemaal anders dan Zolder.
Ik heb een rondje gechronometreerd, 3:40, en ook eens 3 ronden na elkaar, 11:15, wat gemiddeld ongeveer overeen komt.
Ik moest natuurlijk af en toe even inhouden om een Porsche door te laten, dus misschien zat er 3:35 of 3:30 in.
Heeft hier nog iemand rondetijden voor Francorchamps ?

Op de terugweg naar huis reed ik op een bepaald moment tegen 150 op de snelweg toen 2 motards van de politie mij voorbijzoefden. Ik had ze niet eens opgemerkt in mijn spiegels, zo snel reden ze. Ik ben dan maar wat gaan vertragen. Even verder zag ik achter een groot verkeersbord een auto verstopt, en nog een paar 100 meter verder was een af- en oprit waar die motards stonden. Dit was dus duidelijk flitscontrole met onderschepping. Ik ben hier goed weggekomen :-)
- Van Yohsm (Powerposter) [be] op 21-03-2011 15:58
Hey Bartman,

Heb je mijn mechanieker van garage Guy Schellekens, Steve, gezien met zijn 323?  Hij reed vroeger met een RX-8, rijdt nu met een 3 MPS op de weg en een 323 voor de track...
Supergast die altijd mijn rexske goed behandeld...

Spa is wel degelijk een prachtig circuit!  Totaal iets anders dan Zolder, Mettet, Assen, Zandvoort, etc...

Gr,
Johan
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-03-2011 17:27
Tuurlijk is Spa hartstikke mooi.

2 jaar geleden een rondje van 3.14 gereden.
Op een setje oude slicks.
Met mijn RX8SP.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1286

Outjer
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 21-03-2011 17:44
Yohsm:

> Heb je mijn mechanieker van garage Guy Schellekens,
> Steve, gezien met zijn 323?


Ik heb een rode 323F gezien ja.
- Van Hakke (SuperForumposter) op 22-03-2011 21:08
RX-8 SP op straatbanden met EBC-remblokken: 3'16
Zelfde auto op semisclicks met gewone remblokken: iets sneller als Outjer ;)
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 23-03-2011 02:09
Ok, ik zal nog wat moeten oefenen dan :-)
Wel, ik ben in elk geval van plan om Francorchamps nog wel eens te bezoeken. Het is bijzonder goed meegevallen. Ik ben ook heel tevreden van de organisatie van Skylimit.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Clubzaken / Trackday Spa-Francorchamps 21/03/11

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill