Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Vergelijk verzekeringspremies.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 14-01-2005 11:44
Ik heb net weer mijn verzekering voor mijn SP (zonder upgrade) bij centraal beheer betaald. Met 75 % korting en 25 %collectiviteitskorting was dat 796 euro. Heeft iemand een goedkoper adres? Overigens heb ik geen extra alarm hoeven installeren.
- Van jos (SuperForumposter) op 14-01-2005 14:30
Toevallig gisteren de nieuwe polis binnen gekregen van Sterpolis: Ook op mijn max. no-claim (bij sterpolis 80%) en een collectieviteitskorting (weet niet hoeveel) betaal ik op jaarbasis EUR 764,--. Klasse 3 alarm was wel verplicht en dus ook laten inbouwen.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-01-2005 16:09
Ik ben echt veel meer kwijt, 1.150 p.j., maar was op een gegeven moment al blij dat ik hem verzekerd kreeg onder de 1.300 Euro. (80% no-claim) De offertes liepen uiteen van die 1.150 tot 1.900 Euro. Bij velen zelfs geweigerd, vanwege nieuwwaarde boven de 50.000 euro door de mica lak. Of er moest een klasse 3 of hoger alarm ingebouwd wordenweg voordeel van de lagere premie. Eén keer, de collectieve verzekering via mijn werk, kreeg ik zelfs te horen dat men mij niet wilde hebben, tenzij ik bereid was extra premie te betalen, omdat de auto meer dan 200 PK heeft (nog nooit eerder van gehoord, ik dacht danook dat ik in de maling werd genomen).

In maart/april ga ik contact opnemen met CharlyRX8, de verzekeringsman op dit forum ;)  Eens laten voorrekenen of het dit jaar goedkoper kan.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 14-01-2005 18:00
Met 75% korting en 30% coll korting( ivm personeel) betaal ik 63,04 euro per maand ( RX8 HP). Dus niet veel goedkoper als de vorige 2, maar wel goedkoper dan 1150 euro per jaar. Tip bij verzekeren, vraag om een Mazda merkenpolis.Alle grote maatschappijen leveren dit product.
Voordeel hiervan is dat je een betere afschrijvings- cq nieuwwaarderegeling hebt,de standaard beveiliging af fabriek voldoende is, maar heeft als nadeel dat je verplicht bent om je auto bij evt schade te laten repareren bij de Mazda dealer. Ook ben je verplicht om bij een total loss schade, bij een Mazda garage een nieuwe te kopen!!! Dus je bent je onderhandelingspositie kwijt. Ik wil graag zelf beslissen welke auto ik koop.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-01-2005 18:10
Ik ben idd verzekerd met zo'n Mazda polis. Op dit moment geen bezwaar tegen het opnieuw moeten aanschaffen van een RX-8, of het laten repareren bij een Mazda dealer, maar over een (paar) jaar zou dat anders kunnen zijn.
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 19-01-2005 11:44
Via Alianz betaal ik EUR 2802,- min 75% no claim, blijft over ca. 700 Euro/jaar. Ongeveer in jullie lijn dus.
Hierbij geen extra alarm nodig, enkel een verklaring van de Mazda dealer dat het std. alarm aan de specs. etc. voldoet.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 19-01-2005 13:19
Voor een SP of HP? Inclusief kosten en assurantiebelasting a 7%?
- Van Dirk (SuperForumposter) [nl] op 24-01-2005 07:26
charlyrx8 wrote:

> Voor een SP of HP? Inclusief kosten en
> assurantiebelasting a 7%?


HP, incl. opties, incl. alle kosten
- Van Matex (ForumPro) op 26-04-2005 17:37
Ook weer premie betaald RX-8 HP,Allianz bruto 2612.57 ( 75% korting ) + rechtsbijstand totaal 712.12 betaald.
Geen extra alarm,wel Mazda Certificaat voor startonderbrekers en alarmsystemen (aan te vragen onder bestelnummer 014P35).
http://www.mazdanet.nl
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 28-02-2008 16:46
Ff een oud topic naar voren gehaald wat op dit moment voor mij relevant is. De rx8 hp is vrij duur om te verzekeren in vergelijking met andere auto's. Logisch omdat t een bijzondere auto is en toch een hoge nieuwprijs er heeft aanhangen, maar ik heb ook nog 'ns 2 jaar gelee iets bij de verzekering geclaimd wat de moeite niet eens waard was, maar waardoor ik nu op -1 schadevrije jaren sta tot augustus dit jaar :(

Iemand nog tips voor verzekeraars die niet zeuren om -1 ? Ik betaal nu strax 126 euro p.m. bij Univé voor mn hp.... WA+ oftewel WA beperkt Casco.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 28-02-2008 17:19 Edited 28-02-2008 17:25
Als je de berichten die hier in deze topic staan, ook leest, dan heb je al een aantal voorbeelden van mensen die minder betalen bij diverse verzekeraars.
Vreemd dat je een schade claimt die maar erg klein is. Kleine schades kun je idd beter voor eigen rekening nemen (als het no-claimkorting gaat kosten). Vraag s na of je die kleine schade alsnog kunt terugbetalen aan de verzekeringsmaatschappij en zodoende de terugval in noclaim hersteld wordt. Prijzen van verzekeringen kun je gemakklijk zelf online vergelijken, toch?
Overigens vind ik het niet meer dan logisch dat, als je je autoverzekering aanspreekt, er no-claimverlies optreedt, anders was het hek van de dam!
De RX-8 is (bij de meeste verzekeraars) niet duurder in verzekering dan andere auto's in dezelfde prijsklasse. Enne ...  hoe duurder een auto in nieuwwaarde hoe duurder de verzekering, dat is toch ook algemeen bekend. 
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 28-02-2008 19:38
GiLa_TeK:

>
> Iemand nog tips voor verzekeraars die niet zeuren
> om -1 ? Ik betaal nu strax 126 euro p.m. bij Univé
> voor mn hp.... WA+ oftewel WA beperkt Casco.


Univé wilde mij destijds niet eens All-risk verzekeren. Nieuwwaarde was boven de 50.000 euro en dat risico wilden ze in 2004 niet nemen.

Goed zoeken. Iedere verzekering is anders. Je kunt eventueel wat offertes via Independer aanvragen. Let wel op alle kleine lettertjes.....
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 28-02-2008 23:07 Edited 28-02-2008 23:09
126 pm WA+ ???

Jezus zeg....

Ik betaal 236 per kwartaal all risk :) Die premies van de rest hier, is dat WA of All Risk?
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 29-02-2008 18:20
Faxie:

> 126 pm WA+ ???
>
> Jezus zeg....
>
> Ik betaal 236 per kwartaal all risk :) Die premies
> van de rest hier, is dat WA of All Risk?


Waar heb jij m verzekerd dan? Jesus Christ Insurances? :P

De goedkoopste die ik kon vinden was Allianz nml, maar die wilden me niet verzekeren vanwege mn -1.

En de reden dat ik -1 sta is omdat ik een 50/50 botsing had (gelijke schuld, hoe vreemd dat ook klinkt) toen k net mn rijbewijs had.... Ipv de verwaarloosbare schade te laten varen heb ik in mn onwetendheid alsnog schade geclaimd.... Zucht...
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-02-2008 18:49
Meeus assurantien. Ik kon 'm ergens anders voor 900 per jaar laten verzekeren, maar dat zou overstappen betekenen, en voor die paar tientjes verschil vond ik dat de moeite niet.

Ze wilden overigens wel dat er alarm opzat enzo, maar die zat er dus al op :) Over m'n leeftijd deden ze niet moeilijk. Ik had er al 5 schadevrije jaren, maximale bonus 75%. en gelukkig een bonusbeschermer erbij genomen, kan ik mooi gebruiken met die deuk nu.

Word dinsdag gemaakt overigens :)
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 01-03-2008 10:24 Edited 01-03-2008 10:33
Net je rijbewijs gehaald? Dan neem ik aan dat je nu jonger bent dan 23? En dan ook nog in combinatie met -1? Aanrijdingkje gehad met je Golfje? Hahah grapje. Maar even serieus nu: ALS dat zo is, dan vind is het toch niet gek dat men je weigert/veel laat betalen. Probeer die -1 te herstellen door die kleine schade terug te betalen. Sorry, maar ik denk dat je niet voor niets veel moet betalen. (En ja, ik werk bij een verzekeringsmaatschappij, 25 schadevrije jaren).
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 03-03-2008 10:04
26, rijbewijs nu overigens 2 jaar en ongelukje met een peugeot 206, but close enough.

Vreemd is het ook niet, maar ik wilde toch kijken of er uitzonderingen op de regel waren.
- Van Marcel (Deelnemer) [nl] op 08-03-2008 07:03
Ik ben verzekerd bij Univee en  betaal 902 euro met 62% bonus.
Ze deden eerst moeilijk over het ontbreken van een klasse 3 alarm.
Ik heb toen doorlaten schemeren datals het zo niet kon ik al mijn verzekeringen daar weg zou halen en toen was het zo geregeld.
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 05-06-2008 21:54
Ik ben verzekerd bij de DSB Bank All risk 102euro in de maand met 21 jaar en 0verzekerde jaren ;) is zeker de goedkoopste :P
- Van GiLa_TeK (ForumGeweldenaar) [nl] op 16-06-2008 19:17
jasper_vermaas:

> Ik ben verzekerd bij de DSB Bank All risk 102euro
> in de maand met 21 jaar en 0verzekerde jaren ;) is
> zeker de goedkoopste :P


Hmmm, maar ff kijken wat ome Scheringa voor mij kan doen dan. Heb je via tussenpersoon of direct afgesloten JV?
- Van jasper_vermaas (SuperForumposter) [nl] op 20-06-2008 18:06
gewoon dirrect en je krijgt nu met de EK ook nog een 35% extra korting ;)
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-11-2008 03:22
Heeft iemand ervaring met Unigarant?

Ik zit nu op zo'n 950,- per jaar, maar met Unigarant zou ik op 718,- uitkomen. Dat scheelt toch weer 20,- per maand.
- Van Matex (ForumPro) op 06-11-2008 18:50
Langer geleden toen ik nog motor reed was ik bij Unigarant verzekerd.
overigens tot grote tevredenheid,ik had er een verhaal/rechtbijstand/service optie bij.
en de paar schade's die ik gehad hebt zijn perfect afgehandeld.
Ik hoefde zelf nergens achter aan,en werd door de verzekering keurig op de hoogte gehouden van de afwikkeling.
Ook een schade waar van ik dacht zelf schuldig te zijn,is toch uitgekeerd.
(ik reed tussen twee stilstaande files,toen iemand een deur open gooide.
ik klapte op de deur met alsgevolg 5 autos met schade)

.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-11-2008 22:06
Oke thnx. Ik zit er aan te denken om over te stappen namelijk. Ik ga over een jaartje op mezelf wonen (huis moet nog gezet worden) en ik wil een beetje voorbereid zijn er de maandelijkse lasten zo laag mogelijk krijgen. Ik ga niet van all-risk af, want daar zou ik weleens spijt van kunnen krijgen, maar Unigarant is wel een van de goedkoopste die ik tegengekomen ben.
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 21-07-2009 13:18
Het is wel al een oud topic, maar het kan toch geen kwaad denk ik dat ik hier nu nog op reageer ?
Ik ben namelijk nieuw hier, en op sommige forums wordt er nogal eens raar geantwoord als je een ouder topic naar boven haalt.

Ik schrik hier namelijk nogal van sommige bedragen die hier vermeld staan.
Dit waren de offertes die ik van mijn verzekeringsmakelaar doorgekregen heb :

AXA   BA /  € 386.42   voor minder dan 10.000 km per jaar
    Rechtsbijstand € 58,09
    Bestuurder  € 30,00
    Totaal    € 474,51

AG INSURANCE  BA  € 477,64  onbeperkte kms.
        Rechtsbijstand  €   46,36
        Totaal    € 524,00

Aangezien we nog een Mazda5 hebben, kan ik daar mee verder indien ik tegen de 10.000 kom voor het einde van het jaar, dus heb ik voor de eerste optie gekozen natuurlijk.
Het is wel de SP, dat moet ik wel vermelden natuurlijk, en ik sta op B/M graad 0.
- Van Herbie (ForumGeweldenaar) [nl] op 21-07-2009 16:23
In Belgie is het misschien goedkoper, de vermelde NLpremies zijn all-risc. Ik neem aan dat bij jou BA staat voor beperkte aansprakelijkheid?
- Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 21-07-2009 16:36
Ja inderdaad.
Ah ja, deze van jullie zijn dus zoals wij ze noemen 'omnium'.
Dan begrijp ik het wel, daar had ik even niet aan gedacht.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-07-2009 18:54
Altijd gedacht dat de belasting en verzekering in België duurder is.

Outjer
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-07-2009 23:27 Edited 22-07-2009 15:12
Mijn nwe. REX in juni j.l. verzekerd bij:

Centraal Beheer
op basis;
- consumentenprijs Renesis HP ad.Euro 51.265,00
- verklaring Mazda imp. / dealer fabrieksalarminstallatie min klasse 2
- geen km. beperking
- woonplaats regio 3 (Utrecht)

"All Risk" t.w. W.A. / Ruit / Diefstal / Brand, storm, natuur / Aanrijdingen
- Collectiviteitskorting: 35,0 %
- Top 20 Korting       : 10,0 %
- Bonus-Maluskorting (trede 20): 75,0 %
- 16 schadevrije jaren

Premie per jr. (incl. ass.belast.) ......... Euro 674,07
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-07-2009 14:54
Wat betekenen die 2 kortingen? Dat maakt het erg goedkoop.

Ik ben overgestapt op Onna Onna (jaja :P met handtasjes dekking) voor 52,- per maand, all risk :)
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-07-2009 15:11 Edited 22-07-2009 15:17
Faxie:

> Wat betekenen die 2 kortingen? Dat maakt het erg goedkoop.
>
> Ik ben overgestapt op Onna Onna (jaja :P met
> handtasjes dekking) voor 52,- per maand, all risk :)


Hoi Faxie,

- Collectiviteitskorting vanwege collectieve verzekeringsafspraken vroegere wergever (groot concern / loopt ook bij pensionering door).....
- Top 20 korting omdat ik minimaal 1 jaar geen schade heb geclaimed (sorry, hier had ik per abuis opgegeven 20%, is echter 10%; netto jaarpremie blijft gelijk)
PS.  Wat /wie is Onna Onna ?
      52,- per mnd. is ook erg goedkoop.

Groetjes, Ruud
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-07-2009 23:19
Onna Onna is een verzekeraar 'speciaal voor vrouwen' maar ze mogen geen mannen weigeren. Omdat vrouwen over het algemeen minder grote schades hebben kunnen ze de premie lekker laag houden.

En stoere kerels laten zich natuurlijk niet bij een vrouwen verzekeraar verzekeren ;) Ikzelf geef d'r eigenlijk niets om, mij gaat het om de premie ;)
- Van GUY (Powerposter) [be] op 24-07-2009 16:06
Men hoort als iemand over verzekeringen praat zeer dikwijls “ik betaal xxx euro”
Wat je meestal niet hoort is “ik krijg xxx euro indien ik een ongeval voorheb.
Er zijn maatschappijen die in casco per begonnen maand 1.5´% afschrijven van af de eerste maand.
Er zijn er andere die tot 30  maanden 100 % van de verzekerde waarde uitkeren.
Er zijn er die 110% uitkeren
Vrijstelling in eigen schade en diefstal?
Jongere bestuurders toegelaten?
Er zijn zoveel factoren die prijsbepalend zijn dat vergelijking op basis van prijs geen exact beeld geeft.

Een voorbeeld:
Schadegeval:
Een sportwagen kom tegen 240km/hr in aanrijding met een gans.
Deze gaat dwars door de voorruit en plakt ergens met de snavel tegen de hoedenplank.
Gans het interieur besmeurd met bloed en andere lichaamssappen dient vervangen en gereinigd te worden.
Er is een maatschappij in België  die in casco de interieurschade niet vergoed.
Gelukkig werkt deze maatschappij enkel online.
Ik zou anders voor deze cliënt niet graag de makelaar zijn

Groeten
Guy
- Van alfred (SuperForumposter) op 28-07-2009 22:12
Er is zo'n geweldige site www.independer.nl
Even gegevens invullen in je weet zo waar je je auto het goedkoopst verzekert en je bepaalt zelf de voorwaarden. Ik betaalde bij Allianz 594 all risk en kwam via Independer aan een verzekering met dezelfde voorwaarden voor 408! Net vóór het ingaan van de polis ging die maatschappij failliet. Independer bood mij een alternatief voor 536 (inclusief kosten en belastingen) en betaalde het prijsverschil terug. Of Belgische auto's via Independer verzekerbaar zijn weet ik niet.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Vergelijk verzekeringspremies.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill