Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Blogs / Busdriverkeuh's RX-8
- - Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 11-12-2010 22:18
Hallo iedereen,

Ik heb me in augustus een RX-8 gekocht, maar heb nu pas besloten om me toch lid te maken van de RX-8 club 8)

Euhm... over men autootje dan maar.

Wel het is een RX-8 die geproduceerd werd in 2003.
Hij werd voor het eerst ingeschreven in oktober 2003 door het Belgische Beherman, dat al meer dan 20 jaar de exclusieve importeur van Mazda voor de Benelux was. (nu niet meer)

Zijn eerste levensjaren heeft men RX'je dus als demowagen doorgemaakt  :) .
Demowagens krijgen hier en daar altijd wel een extraatje mee en dit is dus bij dit exemplaar onder de motorkap gebeurd  :lol:  waardoor hij nu over 250 Pk beschikt ipv. de standaard 231 Pk.

Na 3 jaar (ik veronderstel leuke jaren) is hij overgenomen door een Mazda garagist die hem nu en dan eens al weekendwagen heeft gebruikt.
Een winter kent men RX nog niet, want hij heeft altijd tijdens de winterperiode binnen gestaan en NIET gereden.
Dit is duidelijk te merken wanneer je eens onder de wagen gaat zien, waar de bodemplaat dus zo goed als nieuw is.

Daar de garagist eind dit jaar ongeveer wenst te stoppen, heeft hij de RX-8 verkocht en ben ik de blijde eigenaar  8) .

Bij aankoop (augustus) was hij dus nét geen 7 jaar en de kilometerstand betrof 35750 km !!!
Super dus en hij staat in goede staat, al heb ik 1 minpuntje ontdekt.
De kleinzoon van die garagist is aan het chauffeursportier eens gepasseerd met een sleutel, waardoor deze is herspoten  :shock: .
Gevolg, er zit een kleine kleurafwijking op :cry: . Mss ga ik dit nog laten wegwerken, maar dat is een zorg voor later...

Daar de auto nu een Dailycar wordt en dus ook winterperiodes gaat doormaken heb ik hem na aanschaf Bij Protech Monto-Carlo afd. Wondelgem binnen gedaan om hem een Speciale Lak Beschermlaag te geven waardoor hij nu perfect beschermd wordt tegen vuil en eventueel zout deze winter.

Een uitbouw zit er momenteel nog niet in, want ik vind opzich dat een RX-8 niet veel extra nodig heeft, ze zijn zo al uniek genoeg toch?  :D
Op men lijstje staan in ieder geval wel al de Sidefenders en een kleine kofferspoiler (vermoedelijk van MazdaSpeed).
Eerste - Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 12-12-2010 09:43
Welkom, gefeliciteerd met je aankoop! Hoe is die 250 pk gerealiseerd dan? Op de rollenbank geweest of schatting? Ben benieuwd naar de foto's.
Eerste - Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 12-12-2010 14:34
Welkom hier, alsnog gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee.

Ben ook erg benieuwd wat er gedaan is dat jouwe nu 250 PK heeft.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 12-12-2010 22:14
't Zal mij ook benieuwen eigenlijk :P

Welkom verder ;)
- Van johnny c (Powerposter) op 15-12-2010 07:18
ben benieuwd wat er gedaan is, de mijne is 192 pk. mag wel een paar extra pk'tjes erbij
- Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 17-12-2010 19:50
Jah, wat ze juist hebben gedaan, weet ik ni.
Ik moet binnenkort toch nog eens langsgaan, zal het dan es vragen.

Ik hou jullie op de hoogte.
- - Van Busdriverkeuh (SuperForumposter) [be] op 29-07-2011 10:54
Ook goed nieuws mag eens gemeld worden :)

gisteren naar de keuring geweest en men Rexje is weer perfect voor een jaar gekeurd. :p
Had een keuring op afspraak, wat gemakkelijker is dan steeds te staan aanschuiven, waarbij motor steeds
aan en uit moet gezet worden om je te verplaatsen.

Ik reed nog maar binnen of het was net alsof een magneet in een bak met metaal werd gegooid :).
plots stonden er 5 keurders rond men autootje hehe :p

Ik moest stiekem lachen want de man die de keuring uitvoerde, bleek nu toch maar te sukkelen om hem
in de achteruit versnelling te zetten eh hehe, steeds in die 6e versnelling haha.
Uiteindelijk kon ik het niet meer aanzien en heb ik het hem maar gezegd hoe hij het moest doen :D.
Zen excuus: "Jah, zoveel van deze modellen komen we hier niet tegen eh..." hehe en ik stond daar te glunderen :D:D
Eerste - - Van Bartman (ForumGeweldenaar) [be] op 29-07-2011 13:58
Hehe.
Toen ik ging dacht die kerel eerst dat het een tweedeurs was, en vond hij niet hoe hij de zetel naar voor kon schuiven.
Toen zei ik dat het een vierdeurs was, en toen vond hij natuurlijk niet hoe die achterdeur open moest :-D
Eerste - Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 29-07-2011 15:09
Wat een autokennis! .....
Omhoog Onderwerp Algemeen / Blogs / Busdriverkeuh's RX-8

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill