Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / stinkende koppelingsplaten
- Van Ronald (Beginner) op 07-01-2005 17:46
Ik ruik de koppeling soms erg .als ik ergens file parkeer en ik gebruik echt niet te veel gas,dan stinkt het erg vreemd.
heeft iemand hier ook last van ?.ik zou nog naar garage gaan en het melden en dat ze kunnen kijken.michien is er wel wat mis mee.
zijn er nog mensen die dezelfde ervaring hebben ?, ik hoor het graag. 
- Van Ronald (Beginner) op 08-01-2005 21:43
ik heb ook een sp - upgrade,velocity red
ik heb dat ook ,een hele vreemde geur.
maar ik ben gelukkig dan niet de enige die hier last van heeft.
dat stelt me enigzins wel gerust, heb het nog niet gemeld bij de dealer.
ik dacht ik doe een oproep om te kijken of er meer mensen hier last van hebben.
bedankt voor je reactie.
- Van jos (SuperForumposter) op 10-01-2005 07:15
Die zwavelachtige geur van de uitlaatgassen is kenmerkend voor de rotatiemotor en zeker als deze nog koud is. Bij het langzaam achteruit rijden kunnen de uitlaatgassen waarschijnlijk beter het interieur binnen dringen. Toen mijn auto afgeleverd werd en in de showroom gestart werd, was het daar niet uit te houden van de stank.
- Van Eric (ForumPro) op 10-01-2005 09:15
Ik heb het vooral wanneer ik de auto bijvoorbeeld in de garage zet. Ik moet dan lichtjes onhoog en geef wat meer gas. Er komt dan inderdaad een vreemde stank vrij waar ik eigenlijk niet eerder aandacht aan heb gegeven. Het is dus ook voor mij een herkenbaar iets.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 10-01-2005 11:15
Danielle had er ook last van als ze de garage inreed vanuit stilstand op een hellende oprit. Ik weet zeker dat het "gewoon" de koppelingsplaten waren.Nu stopt ze onderaan de omhooglopende oprit. Zodra de poort geheel open is rijdt ze in een beweging in de garage.De reuk is niet meer voorgekomen.Het lijkt erop dat de 8 bij een slippende koppeling met een vrij hoog toerental heel snel gaat stinken/slijten. Dit moet vermeden worden.
- Van alfred (SuperForumposter) op 10-01-2005 12:17
Outjer wrote:

> Danielle had er ook last van als ze de garage
> inreed vanuit stilstand op een hellende oprit. Ik
> weet zeker dat het "gewoon" de koppelingsplaten
> waren.Nu stopt ze onderaan de omhooglopende oprit.
> Zodra de poort geheel open is rijdt ze in een
> beweging in de garage.De reuk is niet meer
> voorgekomen.Het lijkt erop dat de 8 bij een
> slippende koppeling met een vrij hoog toerental
> heel snel gaat stinken/slijten. Dit moet vermeden
> worden.


Ik heb zo'n zelfde oprit en mijn 8 stinkt ook. Maar ik meen inmiddels twee verschillende geuren te herkennen: één: de normale uitlaatgassen, die veel erger stinken dan van een zuigermotor, wellicht omdat wij altijd wat olie meestoken en twee:de koppelingsplaten, die stinken na een heftige rit. Die geur is weer hetzelfde als die van mijn vorige Prelude na een heftige rit
- Van antoon (Powerposter) [be] op 10-01-2005 15:44
Onze oprit is ook licht hellend en mijn 8 verspreidt wel eens een vreemde geur bij het binnenrijden in de garage. Tussen de geplaveide wielsporen op de oprit groeit een bodembedekker die steevast verschroeid wordt door mijn uitlaatsysteem, en ik schreef de geur aan het roosteren van deze vegatatie toe.
- Van Eric (ForumPro) op 11-01-2005 09:20
Zie je wel dat de RX8 multifunctioneel is. Niet alleen is het de enige sportwagen met o.a. 4 zitplaatsen, het is ook nog eens een prima onkruidverdelger ....
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2008 19:07
Ik ben blij dit te lezen, die van ons stink ook zo vaak en begon mij al een beetje zorgen te maken, maar dat is
gelukkig niet nodig!! :):)

Wel moet ik zeggen dat wanneer ik bijv. de deur of raam open heb en ik sta stil en in z,n vrij, dat wanneer ik het koppelingspendaal
oplaatkomen er een ratelend geluid onder de auto wegkomt en wanneer ik de koppelingspendaal weer intrap is het weg.
De dealer zegt dat het zo hoord (is het concept van de auto? druklager van de versnellingsbak)
Wie heeft dit ook wel eens gehoord??

Groetjes M&M
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 14-04-2008 19:10
Ja, is een bekend fenomeen. Niks om je zorgen over te maken.
- Van silverspecial (SuperForumposter) [nl] op 14-04-2008 19:14
Heb dit ook! Geen probleem...ze hebben bij mij alles vervangen en had geen effect!
Achteraf hadden ze niks hoeven doen...maar heb wel alles nieuw gehad...:)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-04-2008 19:29
oh oke gelukkig maar weer :)
Wat is zo,n forum toch weer heerlijk al die info :):)

Het is wel echt een rotgeluid, ik denk dat die fluittoon hier ook door word veroorzaakt, en zo hoor je
het rotatie geluid niet zuiver meer :(

Maargoed het hoord er nu eenmaal bij..

Groetjes M&M
- Van denBird (Deelnemer) [eu] op 25-04-2008 14:03
telkens ik hoge toerentallen heb gedraaid heb ik altijd een geur die verdacht veel lijkt op die van verbrand rubber. ook een gekend fenomeen of moet ik mij zorgen maken?
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / stinkende koppelingsplaten

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill