Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / op zoek naar....
- Van martijn (Deelnemer) [nl] op 16-11-2010 11:03
Dames en heren,

Ik ben nieuw op dit forum. De komende tijd ga ik eens druk in alle threads snuffelen aangezien ik van plan ben mijn burger-bak (vw passat  station 2007) in te ruilen voor een RX-8. Vaak aan Porsche oid gedacht, maar ik vind de RX toch mooier, specialer en exclusiever. Aangezien ik soms mijn kinderen ook even snel uit school moet ophalen zijn de achterstoelen ideaal en een andere readster oid geen optie. Ik heb nog geen rijervaring met de Rx-8 dus ik denk dat ik binnenkort gewoon eens met een Rx occasion ga rijden. Wellicht zal ik jullie komende tijd lastig val met wat vragen maar ik wil liever met dit type auto niet over 1 nacht ijs gaan.

Voor tips houd ik me aanbevolen!

gr,
Martijn
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [eu] op 16-11-2010 15:27
Veel succes alvast met de zoektocht naar een rex! (we hebben al een eeuwigheid een te dure nieuwe op het forum staan ;) ) verder als je inderdaad gaat zoeken kom je aardig wat tips tegen waar je op moet letten bij de aanschaf van een rex.
groetjes!
Boris
- Van martijn (Deelnemer) [nl] op 16-11-2010 17:58
Die te dure had ik al gezien ja, en ook de discussies daar omheen..... Ik zie op verschillende sites (oa via www.gaspedaal.nl) wat Rx-en staan. Mijn voorkeur gaat iig uit naar de HP. Via jullie forum al wat tips tegen gekomen, dus zal best gaat lukken.
- Van martijn (Deelnemer) [nl] op 20-11-2010 05:32
dames en heren,
Na een paar dagen lezen al heel wat wijzer geworden.  Zo op het eerste gezicht zijn er een aantal belangrijke punten waar ik bij proefritten e.d. op moet letten.
1. Roest op de bekende plekken zoals beugels achterdeur, kofferdeksel, motorkap.
2. koude start: gieren/ stofzuigergeluid 1-2 min: luchtpomp (smeren/ vervangen)
3. zijn de olieleidingen vervangen/ bekijken roest olieleidingen.
4. preventief vervangen bobines door aftermarket bobines? Kunnen de bobines worden doorgemeten??
5. evt gereviseerde motor.
6. bij voorkeur onderhoud bij Mazda dealer met het liefst een specifike wankel-monteur (heeft de mazda dealer in Gouda die??)

Wie heeft aanmerkingen/ aanvullingen op deze lijst? Ik houd me aanbevolen.

Als ik zoek op het net naar de Rexen die worden aangeboden vraag ik mij af waar ik wijs aan doe. Kan ik beter voor een Rex gaan die minder Km heeft gelopen en iets ouder is, of liever een nieuwer model (2006-2008) (er staat er nu 1 in Zwammerdam met nog geen 10.000k op de teller.... www.gaspedaal.nl ) met km tot ca 75k? Daarnaast de keus Hp of Upgrade. Mijn gevoel zegt Hp, maar ga ik dat nou echt merken in felheid? De uitrusting is bijna gelijk van deze twee uitvoeringen (xenon). Jullie gedachte hierover?

Wat ik zeker weet is dat ik iig 6 maanden, maar liever een wagen met 1 jaar volledige garantie koop. Als het mis gaat gaat de teller als ik het zo lees hard lopen. Motortje 5000 euro, bobines voor een godsvermogen ect. Ik kan best bobines in de usa bestellen, maar hoe krijg ik die in mijn Rex? Ben zelf niet heel handig daarin. Kortom, nogal wat overwegingen.

Ik heb nog even de tijd om rond te snuffelen. Ik ga eerst nog met mijn burgerbak (heb dus de laadruimte nodig) op ski-vakantie. Daarna serieus aan de slag.
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 20-11-2010 08:58
Er staat ook een RX8 bij Hensgens in Roermond van bj 2008 met 150km op de klok.
Bij de laatste RX8 meeting hebben wij hem gezien en is gewoon een nieuwe auto. Ook gezien het bouwjaar van jouw "burgerbak" en de waarde hiervan kun je waarschijnlijk een mooie deal maken als je hem inruild. Dan heb je waarschijnlijk ook een jaar garantie bij aankoop.Het evt nadeel is dat het geen HP versie is.
Als je echt iets aparts wilt zou ik gaan voor deze: http://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/rx8/6982869 Dan heb je een RX8 die niemand heeft en in de mooiste kleur!!! Heb ik zelf ook.
Wat je ook kunt doen is een van onze leden meenemen bij een eventuele proefrit. Dit is al eerder gedaan.
Succes met je beslissing.
- Van Accel (Powerposter) [nl] op 20-11-2010 09:50
Beste martijn,

Vergeet roestvorming op de dorpels niet. De roestplekken ontstaan bij de achterdeuren, enkel te zien bij geopende achterportieren. Mazda geeft aan dat dit komt door het het "schuren" van de achterdeuren op de dorpels. Er is een modificatie in de vorm van een folie op de dorpel en uiteraard moeten de dorpels gespoten worden.

Verder is vocht in de achterlichten vervelend.

Groeten Accel
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 20-11-2010 16:51
Dat van de luchtpomp is niet echt een aandachtspunt trouwens. Niet een veel voorkomend probleem.
- Van martijn (Deelnemer) [nl] op 21-11-2010 20:55
Hoe zit het eigenlijk met de velgen? Ik lees wel aardig wat verhalen over roest. Zijn trouwens wel fraaie standaard velgen!

gr,
Martijn
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-11-2010 22:02
Ze willen nog wel eens van binneuit roesten... vooral bij de centercap. Dus dat zou ik goed in de gaten houden.

Waarom ze dat doen weet ik niet....
- Van sschillemans (Deelnemer) [nl] op 21-11-2010 22:27
Beste Martijn,

Heb je mijn advertentie al gezien op deze site (4.11.2010) onder commercieel / nieuwe prijs RX-8 HP? Met nog ruim drie maanden Mazda Kroon garantie. Vanaf 24 november voor
€ 16.990,- Je mag gerust een RX-8 deskundige meenemen, want deze is gewoon top én met fabrieks open dak. Ik heb met de verkoop geen haast, maar de garantie loopt tot 24 februari 2011. Bovendien is Bodegraven redelijk dicht bij Zwijndrecht.

Met vriendelijke groet,

Sam Schillemans
- Van martijn (Deelnemer) [nl] op 11-12-2010 17:44
Vandaag langs geweest in Ter Aar. Staat een Rex te koop ( http://www.autotrader.nl/auto/kopen/2U22Z/algemeen.htm ) Op zich mooie Km-stand en het is ook een HP. Ik vond alleen de staat niet heel best. Scheur in de bumper voorzijde, bubbeltjes onder de lak in in de hoek van een achterdeurtje (alu) aardig wat krassen op de velgen. Ik heb dus niet het idee dat er goed met deze wagen is omgegaan. Heb er ook niet mee gereden want ik had mijn dochtertje bij (wil dan even de motor goed testen).

De zoektocht gaat dus verder...... iemand nog  tips op dit moment.

gr,
Martijn
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 12-12-2010 09:40
Ik denk dat deze van een echte liefhebber is geweest! Meteen kopen dus! NOT... Oh wat erg zeg dat iemand zo met de RX-8 is om gegaan... Succes met de zoektocht.
- Van johnny c (Powerposter) op 15-12-2010 07:13
afslachten die vorige eigenaar
- Van knaken (Powerposter) [nl] op 24-12-2010 20:04
Beste Martijn,

De bobines zijn door te meten, maar dit is een moment opname het is net als bij een lamp die gaat ook niet eerst slecht branden voordat hij doorbrand. Hier de link met alles over bobines en de waarden waaraan ze moeten voldoen.

http://www.rx8club.com/attachment.php?attachmentid=150432&d=1263585048

Gr Ronald
- Van Ralph (Deelnemer) [nl] op 23-01-2011 19:53
Beste Martijn,

Onder commercieel staat info over mijn RX=8 die te koop staat.

Gr Ralph
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / op zoek naar....

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill