Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vocht in koplampen.
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 03-11-2010 19:36
Een half jaar geleden vocht gehad in de achterlichten, dit is opgelost met nieuwe dichtingen.
Vandaag vocht opgemerkt in beide koplampen. Het is niet zo erg als in de achterlichten maar het verontrust mij toch.
Zijn er nog die daar last van hebben? Wat kan de oorzaak zijn en hoe is dit probleem op te lossen?
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-11-2010 19:50
Echt vocht, dus druppels of een soort waas die je ziet zitten?

Groetjes M&M
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 03-11-2010 20:01
Heb er ook last van, zowel voor als achter. Moet volgende week toch naar de dealer, zal eens vragen of hier een oplossing voor is.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-11-2010 20:06
Geen Rex kwaal overigens..... dit zie je bij veel meer auto's.

Ik heb het ook.... trekt vanzelf weg.

Oplossing is er denk ik niet, het heeft ook niets met afdichtingen oid te maken, maar gewoon met warmte en vochtige lucht.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-11-2010 20:13
Zoek ook maar eens op google: vocht koplampen

Zul je zien dat er heel veel methodes zijn die uiteindelijk allemaal niet werken.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-11-2010 20:15
Maar als je dan toch iets moet proberen: Koplamp demonteren en een nachtje op en warme kachel zetten. Eventuele rubbers nalopen en weer monteren. Meer kan je niet doen.
- Van Black-RX8 (Powerposter) [nl] op 04-11-2010 07:21
Wat ik bij me motor nog wel is deed was een föhn er op zetten en op de warmste stand zetten. Nu kan het geen kwaad om wellicht 1 lampje eruit te halen, hierdoor kan de warme lucht die er dan inzit makkelijker weg.

Dit hielp altijd prima en het ging vrij snel :)...

Alleen de blikken die je krijgt van mensen die je bezig zien tjaaa dat moet je dan maar voor lief nemen ;) hahah
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 04-11-2010 08:15
Het zijn echt wel druppels in de onderhoek van beide koplampen. Die witte waas heb ik ook, bij de dealer zeggen ze dat je het kan verwijderen met Meguiars PlastX.
Dit is een plastic vernieuwer speciaal voor koplampen. Moet ik nog doen voor ik naar de autokeuring ga binnen een paar weken.
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Vocht in koplampen.

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill