Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Wat een dag!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-01-2005 07:30
Het zal je maar gebeuren. Ben je al maanden aktief op een forum, organiseer je een herfstrit maar heb je nog steeds je eigen RX-8 niet, staat er al weken een rode HP op je te wachten en dan eindelijk is het 4 januari 2005 geworden en kun je hem gaan rijden. Dat wordt een fantastische dag natuurlijk!

GEFELICITEERD ERIC!!!!!

Veel plezier en hou ons op de hoogte.

Voor alle anderen is het ook een mooie dag, weer zo´n schoonheid op de weg erbij!

Groetjes,
Caecil
- Van Eric (ForumPro) op 04-01-2005 08:01
Ik sluit me graag bij deze spontane felicitaties aan.
Ook namens Corrie en Eric wensen wij Eric veel rijplezier en veilige kilometers.
- Van barry (Deelnemer) [nl] op 04-01-2005 10:58
Gefeliciteerd Eric,

Je hebt er lang naar uit gekeken en vandaag was het dan zover!
Namens het voltallige Doornekamp Team wensen wij jou heel veel plezier met jouw prachtige auto!

Groeten Barry
- Van Rasputin (SuperForumposter) [be] op 04-01-2005 12:03
Woohoo, I won't have to drive you back to your BMW anymore ;).

Gefeliciteerd,

Farbice
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 04-01-2005 12:45
Bedankt voor al jullie felicitaties, heel leuk!

Vanmorgen (na een onrustige nacht, Caecil had me al gewaarschuwd) was het dan eindelijk zover. De auto stond al uitnodigend te wachten bij garage Doornekamp. Ik heb nog nooit zo snel een kop hete koffie gedronken (en de documenten uitgewisseld). Een geweldige ervaring om nu in mijn eigen RX-8 te kunnen rijden, echt genieten! Helaas moet er ook nog gewerkt worden vandaag dus dan vanavond nog maar een blokje om. Caecil tikte me net al op de vingers dat ik achter het toetsenbord zit in plaats van achter het stuur van de RX-8.

groetjes, Eric
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 04-01-2005 18:16
Gefeliciteerd!

Nu nog duizend kilometers zelfbeheersing erbij en dan... pieeeep!

P.S. Bij het 1 op 1 model kunnen de zonneschermpjes ook echt omlaag...  ;-)
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 05-01-2005 07:10
The day after...

Gisteren heel veel belangstelling gehad voor mijn nieuwe RX-8. Op kantoor heb ik zelfs meerdere bezichtigingsrondes moeten houden! Telefoontjes gehad, een felicitatiekaart in de brievenbus en zelfs een briefje onder de ruitewisser met de complimenten. Het kon dus niet op. Gisterenavond het instructieboekje doorgenomen (de handleiding vd navigitie neem ik vd week nog door) en het Bose-audiosysteem wat uitgeprobeerd. Gelukkig accepteert dit audiosysteem wel mijn favoriete CD (in BMW's pakte hij deze niet, had te maken met de soort kopieerbeveiliging die er opzit) en lekker in de garage in de RX-8 naar de muziek zitten luisteren. Inmiddels was het al rond één uur en ben ik het bed maar eens gaan opzoeken.
Toen ik vanmorgen de contactsleutel omdraaide werd ik meteen gewaar dat ik met iets bijzonders op pad ging. De motor was uiteraard koud en dan is het stationair toerental behoorlijk hoog. Maar het klonk als muziek in mijn oren! Helaas woon ik dicht bij mijn werk (15 km) dus vanavond maar via een omweg naar huis.

groetjes, Eric  
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-01-2005 10:54
One week after!

Piepje al gehoord? ;)
- Van barry (Deelnemer) [nl] op 11-01-2005 11:02
Hij moet de auto rustig inrijden Ceacil.......

Groeten Barry
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-01-2005 11:17
Je hebt gelijk, niet iedereen rijdt 1000 km in 4 dagen.
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 11-01-2005 12:11
Caecil wrote:

> One week after!
>
> Piepje al gehoord? ;)


Ja! Een heel irritant piepje in de hoedenplank. Maar gisterenavond ontdekte ik dat de afdekking van één vd luidsprekerboxen deels los zat. Het kunstof klemmetje pakte niet en veroorzaakte een constante irritante piep/trilling. Tijdelijk een klein stukje tape om het klemmetje gedaan en tot op heden is de piep/trilling weg.
Maar jij bedoelt natuurlijk een ander piepje. Ik heb er na een week nog maar 600 km opzitten en zal dus nog even op dat piepje moeten wachten. Is zeker geen straf want in het middentoerengebied klinkt de motor ook al heel bijzonder!

zoom, zoom Eric
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 21-01-2005 14:59
Na 17 dagen, 1.000 km, 1 barrel brandstof en 1 wasbeurt begint de RX-8 vertrouwd te geraken. Maar iedere rit blijft bijzonder. Rustig rijden in het dagelijks drukke verkeer gaat prima (nog wel wennen aan al het bekijks) maar benut je daar waar het kan de capaciteiten van de auto wat meer dan wordt het zondermeer genieten! De koude start 's ochtensvroeg is steeds perfect. Alleen als de motor niet meer steenkoud is wordt het problematisch (3 tot 4 startpogingen zijn dan geen uitzondering).

groeten, Eric
- Van Eric (ForumPro) op 21-01-2005 15:23
Hoi Eric,

1000 km in 17 dagen, dat valt wel mee. Mooi om te zien dat 'ie zo goed bevalt.
Gek genoeg start jouw 8 dus wel goed bij kou en wanneer hij warmer is minder goed.
Hou het in de gaten zou ik zeggen.
Dat wennen aan al het bekijks gaat heel snel overigens, je krijgt er een bepaald verwachtingspatroon door.

Enfin, ik wens je uiteraard nog veel meer plezier en pas op ......... komend weekend gaat het sneeuwen.

Groeten,

Corrie en Eric
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 09-02-2005 16:03
Dacht ik toch dat 5 maanden wachten op de levering van mijn RX-8 al lang was, kom ik er nu achter dat 1 werkdag wachten voor ik weer in de RX-8 kan rijden gevoelsmatig bijna net zo lang is.

groeten, Eric
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 09-02-2005 16:16
Ik ondervind dat al 9 maanden. Sommige dagen is het draaglijk, op andere dagen zoek ik geestelijke ondersteuning bij lotgenoten.
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 15-02-2005 16:43
Na de storm van berichten de laatste dagen in de rubriek "RX-8 fans zijn ruimdenkend en kunnen best over andere auto's praten... " is het weer hoog tijd voor een positief bericht over de RX-8. Of zijn jullie al zo gewend aan de RX-8 dat jullie alles wat daarbij hoort al als normaal zijn gaan beschouwen? Ik dus (nog?) niet. Ik geniet dagelijks van het feit om met een heel bijzonder en exclusief voertuig onderweg te zijn. Enerzijds is dat de wetenschap dat dit nog de enige productie-auto met rotatiemotor is en anderzijds oogst de vormgeving van de RX-8 alleen maar positieve reacties. Niemand vindt de auto agressief of overdone. Tel daar bij op de uitstekende rijeigenschappen en ik sta al te trappelen van ongeduld om vanavond de RX-8 weer naar huis te mogen brengen!

zoom-zoom, Eric
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-02-2005 21:11
Inderdaad. Zelfs supersportwagens van een miljoen kunnen inderdaad niet bogen op een meer bijzondere motor dan die in de onze. En dat blijft natuurlijk een leuke gedachte!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-02-2005 21:29
En dan natuurlijk altijd weer de discussie over de kamerinhoud. Hoe mensen je vol ongeloof aanstaren als je vertelt dat het een 1.3L motor is.

De Honda verkoper, die "heel graag als eerste Honda dealer in NL een RX-8 wil inruilen op een S2000", op de AutoRai had er zelfs zoveel moeite mee dat hij achter de schermen een Mazdadealer heeft gebeld om e.e.a. te verifiëren. Hij was nog wel zo eerlijk om het achteraf tegen me te vertellen.
Had hij het nou maar gewoon even gezegd dat hij mijn verhaal niet geloofde. Had ik hem het kentekenbewijs laten zien:

Aantal cilinders: -
- Van alfred (SuperForumposter) op 16-02-2005 12:00
En je had hem naar de nieuwe service van de RDW kunnen verwijzen. Toets je nummerplaat in en alle gegevens staan op internet. En inderdaad: aantal cilinders: geen
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 16-02-2005 15:21 Edited 16-02-2005 15:23
EJ Uitterlinden:

> van de RX-8 alleen maar positieve reacties. Niemand
> vindt de auto agressief of overdone.


Nadat ik de 8 voor het eerst in het echt had gezien in Essen op 29-11-03 wist dat ik mijn vrouw moest zien te overtuigen een rode 8 te kopen. Gelukkig vond zij hem ook erg mooi.Na een proefrit waren we nog steeds enthousiast, hoewel de prestaties natuurlijk niet echt van supersport-niveau zijn. Dit was ook niet mijn voornaamste reden om meteen naar de bank te rennen. Neen , het is puur voor de mooi , zoals we dat hier in het zuiden zeggen.De 8 is dan ook absoluut de enigste auto waar ik dit voor heb. Wat wel van eenzame klasse is, is de wegligging en zeer hoge bochtensnelheden die mogelijk zijn . En eigenlijk is dat leuker dan alleen rechtuit sprinten.Daarom ben ik vast van plan 10 jaar met mijn 8 te rijden, ongeacht wat er verder op de markt komt. Hierbij ga ik er vanuit dat de rotor afdichtingen aan de verwachte levensduur van 240.000 km voldoen , anders is het snel over met de liefde, denk ik.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 16-02-2005 16:31
Outjer:

> Daarom ben ik vast van plan 10 jaar met mijn 8 te rijden, ongeacht wat er
> verder op de markt komt. Hierbij ga ik er vanuit
> dat de rotor afdichtingen aan de verwachte
> levensduur van 240.000 km voldoen , anders is het
> snel over met de liefde, denk ik.
>


240.000 km uitsmeren over 10 jaar ga ik niet redden. Dan moet ik hem vaker aan de kant laten staan en dat zal niet lukken.
Het is gewoon té leuk.
- Van alfred (SuperForumposter) op 17-02-2005 10:02
Als je in jouw tekst het woord rood vervangt door zilvergrijs dan had de tekst van mij kunnen komen. Roerend mee eens.
- Van EJ Uitterlinden (SuperForumposter) op 17-02-2005 12:27
Op dit moment heb ik er zo'n 2.600 km opzitten. Vanmorgen voor mijn werk een heerlijke rit gehad naar Brabant. Eigenlijk moet ik dit niet schrijven want op dit moment zit er ongetwijfeld een dame op haar werk door het raam verlekkerd naar haar RX-8 te kijken en die wordt nu natuurlijk ontzettend jaloers. Vanmorgen ook het nut van de zoemer (nadering maximum toerental) ontdekt. Tijdens een snelle inhaalactie had ik geen tijd om op de toerenteller te kijken en dan is zo'n akoustisch signaal uitermate praktisch. De RX-8 zit overigens in zijn drie erg vlot van 90 op 150 Km/h. Verder is het goed merkbaar (voelbaar) als het toerental met volgas boven de 7.200 tpm uitkomt. De trekkracht neemt dan explosief toe en lijkt niet te willen stoppen bij 9.000 tpm.

groeten, Eric

PS: Ik "moet" weer de RX-8 in voor mijn volgende afspraak. (Sorry Caecil...)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 29-07-2005 06:21
Tsja.....
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Wat een dag!

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill