Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / De allerlaatste nieuwe RX8 van Nederland
- Van bulters (Beginner) [nl] op 14-10-2010 08:20
Beste forumbezoekers,

Wij hebben hem nog staan: De allerlaatste nieuwe RX8 van Nederland.







Autospecificaties
Brandstof: Benzine
Kleur: Groen (Nordic green)
Aantal deuren: 2
Bouwjaar: 2010
Datum deel I: 01-01-2010
Kilometerstand: 90 km
Transmissie: Handgeschakeld
Kenteken: Nog niet bekend
BTW/Marge regeling: De BTW is aftrekbaar voor ondernemers. Technische specificaties
Motorinhoud: 1308 cc
Vermogen: 193 pk
Gewicht: 1400 kg
Carrosserie:  Coupe

Opties en extra's
airbags voor: automatische stabiliteits controle
bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
buitenspiegels in carrosseriekleur
bumpers in carrosseriekleur
centrale deurvergrendeling afstandbediend
climate control
elektrisch bedienbare ramen voor
gordijnairbags achter
gordijnairbags voor
in hoogte verstelbaar stuur
lederen stuurwiel
lichtmetalen velgen
mistlampen voor
radio
radio voorbereiding
spoiler voor
sportstoelen
sportstuur
startonderbreking
stuurbekrachtiging
toerenteller
traction control
zij airbags voor

Algemene opmerkingen
LAATSTE RX-8 VAN NEDERLAND, INRUIL VAN UW HUIDIGE RX-8 MOGELIJK EVENTUEEL ANDERE MERKEN OOK MOGELIJK ALS INRUIL. DIT BETREFT EEN NIEUWE RX-8 . ROTATIE MOTOR . 3 JAAR GARANTIE . 3 JAAR MOBILITEITSERVICE . VOLGENS TOPGEAR DE ULTIEME BETAALBARE SPORTAUTO . ACHTERWIELAANDRIJVING

PRIJS: € 48.995,00

Voor meer informatie neem contact op met onderstaande medewerkers:

Patrick Bulters of Gebrand Bulters op telefoonnummer: 024-3503000 of kijk op de website www.bulters.nl
- Van Melkie (Rotary SuperSpammer) op 14-10-2010 09:41
Hensgens Roermond heeft er ook nog 1 hoor, alleen staat die momenteel niet te koop...
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-10-2010 12:00
Hoe kan een RX-8 met bouwjaar 2010 op 1-1-2010 op kenteken zijn gezet? Is hier iemand creatief met bouwjaren, of hebben ze in Hiroshima een teleportatiemachine ontwikkeld die het voertuig even op 1 januari naar Nederland heeft geflitst?
- Van charlyrx8 (ForumPro) op 14-10-2010 13:23
En gewicht 1400 kg?? mz 1295kg.
Is wel leuk de laatste RX8, maar de prijs is er ook na. Is een volledig standaard RX8 dus ook geen upgrade.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 14-10-2010 14:00
Volgens mij is met ingang van 2006 de kleur nordic green verdwenen:
Kijk maar eens in deze thraed:

http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=4460;hl=nordic%20green

Outjer
- Van Rhisto (Powerposter) [nl] op 14-10-2010 14:05
Leo:

> Hoe kan een RX-8 met bouwjaar 2010 op 1-1-2010 op
> kenteken zijn gezet? Is hier iemand creatief met
> bouwjaren, of hebben ze in Hiroshima een
> teleportatiemachine ontwikkeld die het voertuig
> even op 1 januari naar Nederland heeft geflitst?


Gewoon even James Doohan bellen.
Scott me up, beamy!

Over het bewaren van "oudjes":

> Scotty was aboard a transport shuttle en route to a retirement
> colony when it crashed into a Dyson sphere; stranded, he set the
> transporter to cycle indefinitely and "stored" himself in the buffer
> for decades before being recovered by the USS Enterprise-D crew

- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-10-2010 16:59
En dan te bedenken dat je voor die prijs ooit een HP nieuw kon kopen. Zucht...
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 14-10-2010 19:03
Dus voor de hoofdprijs koop je een oud model met een "nieuw kenteken" en dan ook nog de instapversie ook... Waarschijnlijk staat die Rex al jaren te verstoffen daar en hebben ze de auto nu dan maar eens op kenteken gezet. Of niet? Kan je beter een jong gebruikte halen.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 14-10-2010 19:04
Ik zou 'm wel willen voor onderdelen :P
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 15-10-2010 06:47 Edited 15-10-2010 06:50
Eerst was het de laatste, nu is het blijkbaar de allerlaatste. http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=10581;hl=bulters

Maareh, succes met de verkoop. Gaat niet lukken voor die prijs. Tenzij je een koper treft die van een andere planeet komt of de afgelopen 4 jaar in coma heeft gelegen.
Prachtige kleur. Dat wel.
- Van goldeneagle0672 (Powerposter) [be] op 15-10-2010 16:09 Edited 15-10-2010 16:15
Is inderdaad een rex van voor 2008. In 2008 is de facelift uitgekomen die trouwens in Nederland en België niet in de toonzalen gestaan heeft. Je kan hem gemakkelijk herkennen aan de voorkant. De luchthapper is anders en de ronde mistlampen zitten niet meer voor de oliekoelers. Het zijn langwerpige onder de koplampen en de achterlichten zijn full led. De velgen zijn ook anders. Dus een nieuwe rex bullshit!!!! 1 van voor 2008 dat is zeker. Een grote bedrieger is het en dan nog de prijs vragen van een HP uit die tijd voor een rex van zeker 2 jaar oud, je moet maar durven!!!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 15-10-2010 17:11
goldeneagle0672:

>Een grote bedrieger is het en dan nog de prijs vragen
> van een HP uit die tijd voor een rex van zeker 2
> jaar oud, je moet maar durven!!!


Nou ja, een grote bedrieger zou ik hem niet willen noemen, want feitelijk heeft ie wel gelijk. Aangezien de facelift nooit in Nederland te koop is geweest, was de eerste RX-8 daarmee ook de laatste.
Of het werkelijk de laatste "nieuwe" is (als hiermee bedoeld wordt: minder dan 100 km op de teller) die te koop staat is lastig te beoordelen. Geen idee wat er allemaal bij dealers te koop is. Lang niet iedere dealer heeft zijn totale aanbod ergens op internet aangeboden.

Die prijs is (vermoed ik) de netto nieuwprijs van destijds en de belachelijke belastingen in Nederland. Ergens in 2007 of 2008 (dacht ik) is de "slurptax" van kracht geworden. Op auto's die milieuonvriendelijk bevonden zijn door de milieumaffia vanwege hun wat hogere brandstofverbruik, werd een extra belasting geheven bij aankoop van een nieuwe auto, naast de toch al absurd hoge BPM (voor de niet-Nederlanders: dat is geen BTW oftewel VAT, maar iets van Nederland zelf als extra bron van inkomsten voor de staat).
Ik meen me te herinneren dat er nog een flink meningsverschil was tussen de Nederlandse importeur destijds en de dealers. De importeur had nog flink wat RX-8en op voorraad en verplichtte de dealers om deze te kopen, vaak geheel tegen hun zin. Om te voorkomen dat de slurptax al op die auto's geheven werd (en ze dus helemaal aan de straatstenen niet meer waren te slijten) hebben veel dealers de auto's meteen op kenteken gezet.
De Nordic Green die nog bij Bulters te koop staat is dus niet toen al op kenteken gezet, maar pas dit jaar. Dat zou de hoge prijs kunnen verklaren.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-10-2010 19:42 Edited 15-10-2010 19:52
Allerlei meningen...........begrijpelijk...........
Bulter's vraagprijs is mijns insziens idd nogal fors...........hij weet zelf ook wel dat hij dat er niet meer voor kan krijgen...........verder is het bericht enigszins ongelukkig (bouwjaar "2010") etc.......terwijl het VIN nr. waarschijnlijk aan geeft dat deze auto vermoedelijk in 2004 of 2005 de fabriek in Japan heeft verlaten.............
Iedereen valt over hem heen; wellicht een beetje begrijpelijk............
Aan de andere kant zijn er ook (oude) berichten terug te vinden waarin medeforumgenoten moord en brand roepen als dealers (een aantal althans) met een forse korting (Euro 6000,- al in eind 2005) schermen............"Daar gaat je inruilwaarde ......:-( "
En wordt er regelmatig steen en been geklaagd over het enorme waardeverlies van onze geliefde Rex en de absurd slechte inruilprijzen die worden geboden; om nog maar te zwijgen over Mazda-dealers die ze eenvoudigweg weigeren om in te ruilen..........
Zullen we het er op houden dat Bulters tot een van de weinige dealers behoort die een diepgeworteld geloof heeft in de Rex en een ongebreideld enthousiasme voor onze mooie bolide ten toon spreidt en aldus zijn uiterste best doet om het prijsnivo op peil te houden, hetgeen door ons allen uiteindelijk ten zeerste gewaardeerd zou moeten worden.......

mvg, Ruud
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 15-10-2010 20:33
Mooi geschreven Ruud. Kan me er helemaal in vinden.
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 16-10-2010 09:35
Maar toch....... Stel je bent op zoek naar een auto. Je bent niet waanzinnig goed op de hoogte van wat er te koop is. Je ziet de RX-8 staan en je bent gewoon op slag verliefd. Je gaat wat mij betreft proefrijden en je bent om: je wilt de RX-8 als nieuwe auto.

Dan koop je dus die Nordic Green als zijnde "nieuwe auto/laatste model", je hebt niks in de gaten en je betaald gewoon die prijs, dan voel je je achteraf aardig bedonderd lijkt mij.
Stel je koopt die Nordic Green als zijnde "nieuwe auto", je krijgt een beetje extra korting maar je hebt verder niks in de gaten, dan voel je je aardig bedonderd lijkt mij.
Stel je gaat je inlezen (voor aanschaf) in de RX-8 en je komt er achter dat het waarschijnlijk al "bouwjaar 200." ipv 2010 is: dan heb je dus al meteen een slecht beeld van deze dealer en Mazda en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Kortom, een zeer slecht gekozen advertentie en ik ben benieuwd wat er gebeurd als een potentiele koper zonder RX-8 kennis daar gaat kijken en eventueel gaat kopen.
Ik hoop en verwacht dat er dan alsnog open kaart gespeeld word door de dealer. Misschien dat Bulters hier nog op kan reageren?
- Van bulters (Beginner) [nl] op 19-10-2010 13:29
Beste lezers,

Onderstaande quote klopt voor 110%, daarnaast hebben wij natuurlijk ook begrip voor alle minder positieve reactie's.
Wij zijn er echter van overtuigt dat de afschrijving van een RX8 is vele malen minder dan veel andere "soortgelijke" auto's en dat de RX8 zeker zijn waarde behoud. Tevens willen wij iedere geintresseerde van harte uitnodigen bij ons in de showroom voor een vrijblijvend informatief gesprek onder het genot van een kop heerlijke koffie. Zie ook onze site voor meer informatie.

De quote van rudolphw:
Laten we het er op houden dat Bulters tot een van de weinige dealers behoort die een diepgeworteld geloof heeft in de Rex en een ongebreideld enthousiasme voor onze mooie bolide ten toon spreidt en aldus zijn uiterste best doet om het prijsnivo op peil te houden, hetgeen door ons allen uiteindelijk ten zeerste gewaardeerd zou moeten worden.......

Met vriendelijke groet,

Bulters
- Van CasperRX-8 (Opper RX-8 spotter) [nl] op 19-10-2010 16:48
Als een RX-8 ingeruild word is er anders niets van te merken dat deze zijn waarde behoudt... Zie ook de 2e hands prijzen op bijvoorbeeld www.autotrack.nl
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 19-10-2010 20:58
Sterker nog nu er al aardig wat geruchten de ronde doen over de opvolger van de rex~!
desalniettemin blijft het een top auto voor een liefhebber dat wel
- Van tjeu-groesselt (ForumPro) [nl] op 21-10-2010 21:19
Gewoon nooit meer weg doen die auto, wordt hij/zij vanzelf meer waard. Het is een kwestie van even doorsparen voor iets nieuws, want de inruilprijs is nu blijkbaar zo laag dat je hem/haar beter zelf kunt houden.
Uiteindelijk zijn er in nederland ook maar een stuk of 250 exemplaren, kan niet anders dan dat hij/zij een mooie oldtimer wordt!!!!!

Groetjes tjeu
- Van johnny c (Powerposter) op 22-10-2010 07:03
hhmmm good point, en over 21 jaar rij ik ook nog eens belastingvrij :-D is je auto dan ook gelijk een oldtimer??
- Van frozenlips (ForumGeweldenaar) [nl] op 24-10-2010 10:56
zolang hij maar uniek blijft!
dat was voor mij een belangerijk punt.. om niet de zoveelste te zijn die in een golf rondrijd
- Van johnny c (Powerposter) op 24-10-2010 11:31
hahahahaa, dat is ook de reden dat ik niet in een volkswagen golf rijd oid. special editions uitvoeringen wil ik wel doen, maar hoe unieker de auto, hoe mooier hij is, moet zeggen, overal waar ik kom, komt er altijd wel 1 iemand naar me toe, om over de auto te praten, en voornamelijk de techniek wat er in zit, mensen hebben algemeen toch het idee dat het  "onbetrouwbaar" omdat het alleen in de rx8 en 7 is toegepast en dat er weinig rondrijden, kwestie van onderhoud, zeg ik altijd, als je een autoliefhebber ben, heb je dat voorover om goed je auto te onderhouden.
- Van sschillemans (Deelnemer) [nl] op 02-11-2010 21:41
De zeldzaamheid van de Rex was ook een belangrijk punt bij mij voor aankoop. Als je er in rijdt heb je mede dankzij de motor met zijn specifieke geluid ook echt het idee in iets bijzonders rond te rijden. De reacties op de auto vallen me overigens behoorlijk tegen. Inderdaad durft men zo'n auto zelf vaak niet te kopen omdat er veel negatieve berichten circuleren over de wankelmotor. Wat mij betreft onterecht, hij is zeer betrouwbaar. En er zijn er genoeg die hem niet mooi vinden. Er wordt wel naar gekeken, maar daar blijft het meestal bij. Bij mijn vorige auto, een Audi TT, waren de mensen veel positiever en zelfs van kinderen hoorde ik vaak dat ze het zo'n mooie auto vonden. Gelukkig is die nog in de familie, mijn zoon André rijdt er nu mee.
- Van rx8wolf (Powerposter) [nl] op 02-11-2010 22:17
Hmmm, nog geen 1 keer gehoord dat iemand de Rex niet mooi vind en ik vind hem zeker mooier als een TT.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-11-2010 05:30
D'r zijn dan ook erg veel mensen met een beroerde smaak.....
- Van johnny c (Powerposter) op 03-11-2010 14:04
wat jij mooi vind, hoef de ander niet mooi te vinden, we zitten niet in het castro regime, ik persoonlijk vind de rx-8 ook een stuk mooier dan een TT, maar als je nagaat hoeveel TT's hier rond rijd in verhouding met de Rex, precies.....I Rest My Case
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-11-2010 18:03
Over smaak valt niet te twisten nee, maar d'r bestaat nog steeds zoiets als goede en slechte smaak (niet dat ik zeg dat de TT lelijk is trouwens) .

Maar ik denk niet dat er zoveel TT's rondrijden omdat veel mensen die nou eenmaal mooier vinden. Ik denk eerder dat merkreputatie daar een hele grote invloed bij heeft. En veel Nederlanders maken nou eenmaal liever veilige keuzes.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [de] op 03-11-2010 18:10
johnny c:

> wat jij mooi vind, hoef de ander niet mooi te
> vinden, we zitten niet in het castro regime, ik
> persoonlijk vind de rx-8 ook een stuk mooier dan
> een TT, maar als je nagaat hoeveel TT's hier rond
> rijd in verhouding met de Rex,


Smaak is idd heel persoonlijk en gelukkig krijgen we dat hier niet opgelegd. Maar dat er meer TT's rond rijden dan Rexen omdat meer mensen een TT mooier vinden, lijkt me niet helemaal het waar.
Ik denk dat factoren als angst voor het onbekende (wankelmotor), imago (Duitse degelijkheid), merknaam bekendheid, en dat soort zaken daar ook een rol in spelen.

Ik gooi hem er toch in:
De gemiddelde Gooise huisvrouw rijdt in een TT cabrio omdat manlief er een leuke deal mee kon maken toen hij zijn A6 of Q7 kocht. Die vrouw heeft nog nooit van een RX-8 gehoord.
(Kom maar, kom maar, kom maar.......)

Iedere zichzelf respecterende Audidealer heeft wel een (paar) nieuwe of tweedehands TT(s) staan. Bij Mazda was dat wel anders. Gelukkig waren er een stel dealers die wel hun nek durfden uit te steken.
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 03-11-2010 20:07
Caecil:

> johnny c:
>
> Smaak is idd heel persoonlijk en gelukkig krijgen
> we dat hier niet opgelegd. Maar dat er meer TT's
> rond rijden dan Rexen omdat meer mensen een TT
> mooier vinden, lijkt me niet helemaal het waar.
> Ik denk dat factoren als angst voor het onbekende
> (wankelmotor), imago (Duitse degelijkheid),
> merknaam bekendheid, en dat soort zaken daar ook
> een rol in spelen.
>
> Ik gooi hem er toch in:
> De gemiddelde Gooise huisvrouw rijdt in een TT
> cabrio omdat manlief er een leuke deal mee kon
> maken toen hij zijn A6 of Q7 kocht. Die vrouw heeft
> nog nooit van een RX-8 gehoord.
> (Kom maar, kom maar, kom maar.......)
>
> Iedere zichzelf respecterende Audidealer heeft wel
> een (paar) nieuwe of tweedehands TT(s) staan. Bij
> Mazda was dat wel anders. Gelukkig waren er een
> stel dealers die wel hun nek durfden uit te steken.


Helemaal gelijk :P
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 03-11-2010 22:18
sschillemans:

> De reacties op de auto vallen me overigens
> behoorlijk tegen.


Had je hem daarvoor gekocht dan? De reacties van anderen?
Dan ga je nooit gelukkig worden met welke auto dan ook, er is altijd iemand die er iets op te zeuren heeft.

Ik heb zelf geen leuke auto, maar een stinkdiesel waar je er 13 van in een dozijn vindt. Maar er staan hier wel leuke auto's op de oprit.
Maar als mijn vrouw mij vraagt welke auto ik meewil voor een tochtje verkies ik toch de Rex boven de Duitse degelijkheid. :D
- Van Renesis (ForumPro) op 05-11-2010 19:07
Begrijp ik dat goed, u verkiest de Rex(en) boven de M6?

Ik persoonlijk wel. ;)
- Van Brakefire (SuperForumposter) [de] op 05-11-2010 23:03
Jazeker.

Voor de M6 ben ik bang.
Bovendien kan ik geen nieuwe voor Caecil kopen als ik hem in de prak rij.
Als ik een Rex in de prak rij heeft ze er nog één :rolt met ogen:

De RX-8 kan ik aantrekken, mee lezen en schrijven, me één mee voelen.

Ik weet nog dat Caecil mij voor het eerst er mee liet rijden. Was op een tweestrooks A1, vanaf de A30 richting Amsterdam. Het voelde goed, dat geluid alleen al, met optrekken.
Ik was nog geen kwartier aan het rijden toen ik een stukje leeg asfalt voor me zag en het gas eens goed intrapte. Het is ondertussen 5 jaar geleden, nu kan ik dat wel schrijven hier...
Ik reed tegen de 200 op een bijna lege weg. Rechts reed een busje, en heeeel erg verderop reed nog iets rechts. Wil dat busje dus alvast naar links. Knipper gaat uit, stuur komt meteen mee. Ik was de Deutsche Autobahn gewend toen, gaf een paar knippers met het grote licht in de veronderstelling dat dat wel genoeg zou zijn om het busje van gedachten te doen veranderen. Maar het hielp niet en ik moest op het allerlaatste moment toch het rempedaal vloeren omdat de sukkel zijn bus er gewoon voor kwakte.
De achterkant brak uit, alle DSC lampjes gingen knipperen. Maar ik kon de slip eigenlijk meteen opvangen. Mijn adrenaline-spiegel ging natuurlijk wel omhoog, maar de angst duurde niet langer dan een halve seconde. Ik voelde gewoon meteen dat ik de auto onder controle had.

Toen ik voor het eerst met de M6 reed had ik dat gevoel niet. Bij 80 kmh denk ik al "wat doet die auto met me?" En dat zal allemaal wel beter worden naarmate ik er meer mee rij, maar de Rex voelde vanaf de eerste minuut vertrouwd. En dat heb je niet snel. Had ik ook niet in de snelle Alfa die ik voor deze had en in de A4 daar weer voor.
- Van Renesis (ForumPro) op 05-11-2010 23:16
Zeer herkenbaar gevoel. Mijn vriendin en ik hebben dit beide met de Mazda's ervaren.
De MX-5 is ook zo'n perfect passende handschoen.
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-11-2010 23:19 Edited 07-11-2010 12:42
Terwijl de m6 goed te temmen is, wanneer je alle snufjes gewoon aanlaat.
Hij is echt rete snel, en dat is wel iets waar je rekening mee moet leren houden, anders word idd (naar) verrast!

De rex daarin tegen is echt veel minder snel, en je voelt duidelijk wat er gaat komen.
Op het rechte stuk heeft de rex vs m6 echt niets in te brengen, maar wanneer er veel bochten achter elkaar komen zal de m6 zijn best moeten doen om voor te blijven...

En ach, Brakefire, wanneer je de m6 of de rex plat zou rijden, is het alleen maar belangrijk dat je er goed vanaf komt!!
De rest is verzekerings werk ;)

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Commercieel / Commercieel / De allerlaatste nieuwe RX8 van Nederland

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill