Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Motorsteun vervangen
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-08-2010 16:49
Ik heb de motorsteun aan de rechterzijde (bij uitlaatspruitstuk) preventief vervangen, omdat ik een soms een klein beetje speling voelde bij gas loslaten en dat vind ik irritant. Motorsteunen schijnen een zwak puntje te zijn van de Rex, in de US zijn er erg veel vervangen nav slecht stationair en schokken. Reden is de hete uitlaat vlak bij de steun. Na inspectie van de mijne bleek dat de linker helemaal goed was, maar de rechter was toch niet 100% meer, eerder 80% en dat vind ik niet goed genoeg. Je kon zien dat de motor iets te ver doorgezakt was. Je kan dat zien omdat de steun te hoog in de bracket zit. Bij een kapotte steun zit hij er helemaal tegenaan.



Na demonteren even geinspecteerd, en het rubber aan de onderkant kon helemaal ingedrukt worden, was erg slap, en dat terwijl dat bij de nieuwe steun niet het geval is.

Oud en nieuw (die rotzooi is van de regen):



Auto opkrikken, assteun eronder, wiel eraf, en de krik onder de motorbracket zetten om de motor iets los te krijgen van de steun. 2 Bouten en een moer losdraaien (wat gaat die moer trouwens moeilijk zeg pffff, je hebt ook een diepe dop nodig). Best een rotklus, want ze zitten goed vast, en je kunt er moeilijk bij.

Nieuwe steun op de plek gezet en weer vastgedraaid:



Beetje lastig te zien, maar de steun zit veel beter in het midden nu.

Na een klein testritje richting de winkel is de eerste indruk in ieder geval goed. Bij gas loslaten voel ik totaal geen speling meer, en zo hoort het :) Stationair lijkt niet te bestaan, het is net of de motor uitstaat. Oppakken van de koppeling bij het schakelen voelt ook vloeiender nu.

Hopelijk blijft het zo, moet nog een lange rit maken dus tijd zal het uitwijzen.

De motorsteun heb ik bij Mazdarotaryparts besteld, kostte in totaal met verzenden 150,-.

Dus heb je een klein beetje gevoel van speling of iets minder stationair, even die steunen controleren :)
- Van Dennis (Rotary SuperSpammer) [nl] op 24-08-2010 20:49
Goed bezig!
Ga ik ook last van krijgen met zo'n heet uitlaatspruitstuk van RB er vlak naast...
Maar weet wat je bedoelt, 't is een rotklusje maar het resultaat telt hè? ;-)

Grtz Dennis.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 04-09-2010 20:33
Zeker goed bezig.
Is inderdaad een bekend probleem.
Mijne zal ook wel gaar zijn.
Klusje voor de winter.
Bedankt voor de duidelijke omschrijving en foto's.

Outjer
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 05-12-2011 19:30
Intussen een jaartje verder, maar sinds eergisteren zitten er 2 nieuwe motorsteunen onder.

Ik had in augustus beide steunen (en dan vooral de aluminium begrenzers) bekeken.
Allebei hadden ze aftekening.

Daarom nieuwe besteld.
Op de site van rotaryparts kon ik niet precies de bestelwijze vinden.
Daarom bij RX7service geinformeerd.
Die had het niet standaard liggen , maar kon het wel bestellen
330 euro incl transport.
Ik had alleen niet naar de levertijd gevraagd...
Vorige week pas ontvangen.

Ik heb de rechtersteun voorzien van extra warmte-isolatie
(Die zit vlak bij de uitlaat en dat werkt de veroudering van de rubber in de hand)

Het hinderlijke trillen tijdens wegrijden (zolang je de koppeling laat slippen) nu weg.
Wat een verschil !!

Outjer
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-02-2013 12:05
2,5 Jaar verder, maar ze zijn beide aan vervanging toe eigenlijk. Stond vandaag bij de dealer onder de brug, en zag dat ze allebei goed uitgezakt waren. Ze zitten overigens niet helemaal tegen de bracket aan.

Aleen stationair loopt wel goed, en echt schokkerig rijdt de auto ook niet, dus voorlopig laat ik het maar zo.
- Van rudolphw (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-02-2013 13:11
Als ik die van mij moet vervangen denk ik dat ik deze (polyuretaan/rvs) neem.............naderhand kan er ter vervanging van de oude demper los polyurethaan dempermateriaal gekocht worden.....



http://www.rx8performance.com/products/motor-mounts-1

http://www.rx8club.com/do-yourself-forum-73/diy-install-rx8-performance-motor-mounts-231520/
- Van Faxie (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-02-2013 13:35
Dat klinkt niet slecht nee. Sowieso even die site goed bekijken, ik kende die nog niet :)
- Van Martine (Rotary SuperSpammer) [nl] op 18-07-2013 20:57
En heeft iemand deze al geprobeerd?

Groetjes M&M
Omhoog Onderwerp Techniek en prestaties / Techniek / Motorsteun vervangen

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill