Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Slecht gesteld met nederlandse garages
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-12-2004 18:00 Edited 15-12-2004 18:17
De ANWB heeft bij 109 garages gecontroleerd hoe het stond met de kwaliteit van de grote beurt. De resultaten zijn diep treurig.
De kans dat je zaken in rekening krijgt gebracht die helemaal niet zijn gebeurd is vrij groot. Ook ziet men vaak zaken die wel moet gebeuren over het hoofd, of vervangt zaken die niet vervangen hadden hoeven worden. De drie geteste officiele Mazda dealers bevinden zich helaas allemaal in de onderste helft van de lijst: twee met een 5.1  (Megens uit Wijchen en Mastebroek uit Hoogeveen) en een die het zelfs tot de top 10 der slechtste resultaten wist te schoppen met een 2,7. (Baak in Alphen a/d Rijn) 

In het bijgevoegde pdf-bestand kun je de details lezen. (pas op: vrij groot - bijn 5 mb)
Aanvullende informatie vind je hier:
http://www.kampioen.nl/servlet/Satellite?pagename=Bladen/SatelliteRender&inifile=futuretense.ini&c=Bla_NwsArtikel&cid=1103089974800
Bijlage: K01B0290.pdf (4479k)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 15-12-2004 20:20
citaat uit het artikel:
"Momentopname
De steekproef is een momentopname. De steekproef geeft dus geen oordeel over de garage als geheel, maar geeft een oordeel over de uitvoering van één grote beurt door die garage op dat moment. Op een andere dag of als u een andere monteur treft kan zo'n garage dus best beter (maar ook slechter) scoren."

Er is hoop..... of juist geen geruststelling.....
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-12-2004 11:50
Hiermee is maar weer eens aangetoond dat je het best jezelf moet zien te redden.
Dat is bovendien voor de technisch ingestelde ook het leukst.
Ik heb net een aanbod van mijn garage gekregen voor een kleine beurt voor 79 euro.
Dit is geldig voor vaste klanten en loopt tot 31-1-05.
Ben benieuwd of dit ook voor de RX 8 geldt (en of dit inderdaad voordeliger is dan normaal)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-12-2004 11:57
Meteen doen!!!!! Spotgoedkoop! Als dit tenminste inclusief de 4,5 liter Dexelia olie is, maar aanbod is aanbod vind ik.
- Van Eric (ForumPro) op 21-12-2004 12:03
Let op de kleine lettertjes ..........
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-12-2004 12:13
De 89 euro (dus geen 79) is dus uiteraard incl. olie en oliefilter, controle van moter , banden (Haha) , accu ,uitlaat ,verlichting en dragende delen  ,echter excl. APK. maar incl een gratis thermobeker.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-12-2004 12:14
Als het exclusief filter en olie en/of overige vloeistoffen is, dan is het juist te duur!!!
- Van Eric (ForumPro) op 21-12-2004 12:15
Ik ben het volledig eens met de mening van Caecil vwb de momentopname.
Overigens vind ik dit soort beoordelingen, waarbij de ANWB vindt dat bij een beurt een onderdeeel gereviseerd had kunnen worden, terwijl een garage uit ervaring een onderdeel vervangt (en inderdaad hogere kosten moet berekenen) tamelijk discutabel.
Er staan nu 3 namen van Mazda dealers op het forum waarbij is geconstateerd dat het niet goed is gegaan. Als het hiervoor altijd goed is gegaan, waar staat dat dan ........
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-12-2004 12:16
Outjer wrote:

> De 89 euro (dus geen 79) is dus uiteraard incl.
> olie en oliefilter, controle van moter , banden
> (Haha) , accu ,uitlaat ,verlichting en dragende
> delen  ,echter excl. APK. maar incl een gratis
> thermobeker.


Die beker moet ik nog opvragen!!!!!!!
Is dit de tekst uit het foldertje Outjer? Volgens mij staat daaronder voor welke types Mazda deze aanbieding geldig is.
- Van Eric (ForumPro) op 21-12-2004 12:20
Wij hebben de beker vorige week, na de kleine beurt, ook gekregen.
Deze beurt kostte echter iets meer dan 200 euro. Eigenlijk had ik dus 3 bekers moeten krijgen .....
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 21-12-2004 13:25
Net even met Hensgens gebeld.De actie was bedoeld voor oudere mazda's (uit de garantie)Dit stond er dus zekerrrr niet bij GVD.Enfin de prijs die ik moet betalen wordt 100-110 euro. Hier ga ik dan maar mee accoord.
- Van alfred (SuperForumposter) op 22-12-2004 14:31
Ik kreeg de beker na het bijvullen van 1,3 liter olie (laat ik iedere 5.000 km doen)
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-12-2004 18:06
We hebben vandaag de hele dag bij de dealer doorgebracht. Geen beker gekregen.
Wel een eindeloze stroom bekertjes koffie, twee keer een enorm stuk gebak, de gelegenheid om een complete inspectie van de onderkant van de auto uit te voeren, gezellige conversatie en last but not least, service bij de montage van de winterbanden en een ge-upgrade HP!

Oké, toegegeven, achteraf blijkt dat bij de uitvoering van de 20.000km beurt een bougiekabel niet helemaal lekker is vastgezet en toen vanmorgen de velgen eraf waren kon de monteur via de wielkas nog net een bungelende kabel zien van de bovenste bougie. Puur toeval dus. Resultaat: een paar zeer sterk vervuilde bougies van de achterste kamer. Nieuwe waren niet op voorraad, maar worden naar verwachting vrijdag of maandag vervangen.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-12-2004 08:41
Waarom zou er bij de 20.000 km beurt aan de boegies zijn gewerkt?
Ik dacht dat de boegies pas later vervangen moeten worden.
Was er niet al eerder een update geinstalleerd?
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 23-12-2004 21:11 Edited 23-12-2004 21:19
Ik heb geen idee, en ik weet ook niet of ik het wel wil weten.

De kabel is een keer niet goed vastgezet en losgetrild, of is niet teruggezet, wanneer het gebeurd is blijft gissen.
Feit is dat er een kabel los hing, dat ik het niet zelf gedaan heb, dat de auto 2 dagen na de beurt niet wilde starten (ik dacht dat ik hem verzopen had bij het inparkeren, zie elders) en pas na echt aandringen van mij toch aansloeg maar een tijd lang stond te "pruttelen", en ik dit nog een keer op dezelde manier heb meegemaakt, ongeveer een week later. Gelukkig had ik die tweede keer al wel mijn nieuwe accu, het starten zelf ging met meer power en duurde korter.
Ik vond dat de auto niet meer de "pit" had die ik eerder voelde, maar dacht dat het aan mijn gewenning aan de auto lag. En het echte autorijden deed ik toch al niet meer door de weersomstandigheden in combinatie met de banden.

Gelukkig neemt de dealer geen risico en plaats één dezer dagen een nieuw setje bougies.

Outjer, ik had het over een Upgrade, niet over de software update.
Het Upgrade wat ik gebruikte is een flauwe verwijzing van mij naar het nu extra ingebouwde apparaat. Sorry voor de verwarring.
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 23-03-2005 16:21
Outjer:
Enfin de prijs die ik

> moet betalen wordt 100-110 euro. Hier ga ik dan
> maar mee accoord.


De daeler vroeg voor de 20.000 km beurt 156.10 euro.Toen ik zie dat we 100-110 hadden afgesproken op 23-12-04 werd de rekening verlaagt tot 136.10 euro.
Omhoog Onderwerp Algemeen / Lounge / Slecht gesteld met nederlandse garages

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill