Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Zelf doen?
- Van alfred (SuperForumposter) op 10-12-2004 09:12
Nadat ik eerder zelf geprobeerd heb de knipperlichten te vervangen door verchroomde exemplaren (wat me dus niet gelukt is achter) ben ik wat voorzichter geworden om accessoires zelf aan te brengen. Maar als ik op de Amerikaanse site kijk en zie dat de accenten voor op de zij-luchtuitlaat meer dan de helft goedkoper zijn dan in Nederland, jeuken mijn vingers weer. Heeft iemand ervaring met het zelf aanbrengen van die accenten of is dat, net als de verlichting, een veel ingewikkelder klus dan gedacht, waarvoor je de dealer nodig hebt?
- Van jos (SuperForumposter) op 10-12-2004 10:13
Ik heb de door jou bedoelde accenten ook uit amerika laten komen evenals het rotor-accent aan de voorkant. Heb alles zelf gemonteerd en dat was een eitje. Heel duidelijke montage instructies worden meegeleverd. Het "geheim" van de montage van de accenten op de luchtinlaten zit hem in het losmaken van deze nep-inlaten. Wielen geheel naar een kant draaien, kunststof beschermkap in de wielkast alleen onderaan losmaken, Met je hand door de opening naar binnen gaan en de luchtinlaat aan de binnenkant naar buiten drukken. Vervolgens de accenten op de inlaten schroeven en uitrichten met een bijgeleverd malletje.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-12-2004 10:28
Als ik dat zo lees, durf ik het zelfs aan.
- Van alfred (SuperForumposter) op 10-12-2004 10:34
jos wrote:

> Ik heb de door jou bedoelde accenten ook uit
> amerika laten komen evenals het rotor-accent aan de
> voorkant. Heb alles zelf gemonteerd en dat was een
> eitje. Heel duidelijke montage instructies worden
> meegeleverd. Het "geheim" van de montage van de
> accenten op de luchtinlaten zit hem in het losmaken
> van deze nep-inlaten. Wielen geheel naar een kant
> draaien, kunststof beschermkap in de wielkast
> alleen onderaan losmaken, Met je hand door de
> opening naar binnen gaan en de luchtinlaat aan de
> binnenkant naar buiten drukken. Vervolgens de
> accenten op de inlaten schroeven en uitrichten met
> een bijgeleverd malletje.


Bedankt voor je snelle reactie. Dit was precies het antwoord waarop ik wachtte. Die kap in de wielkast heb ik al eens los moeten maken en dat moet iedereen die een lapje wil verwisselen, dus dat kan zelfs iemand met twee linkerhanden. Rest mij nog de vraag op welke Amerikaanse site je de accessoires besteld hebt. Ik heb op de officiƫle mazda site (mazdausa.com) gekeken, maar wellicht had jij een betere/goedkopere site gevonden

>

- Van 213.84.253.6 [nl] op 10-12-2004 11:36
Net over de grens  ( Arnhem ) met Duitsland ( Emmerich )zit een Mazda Dealer Karl Drost ( tel 02822 97087 )waar ik mijn alu acenten heb laten monteren.
Dit kon op afspraak ook op zaterdag ochtend ( 1 kopje koffie en een rondje dorp ca 1 uur ).
Kosten Rotatie Emblem F152-V4-350F  € 115,88
Kosten Lufteinlass       F152-V4-300F  € 234,32
Montage                                         €  52,20
Koffie = gratis
Van te voren worden de delen besteld ( eerst na overmaking van de materiaal kosten ).
Email adres Karl Drost [Karl.Drost@t-online.de]
- Van 213.84.253.6 [nl] op 10-12-2004 11:40
Net over de grens  ( Arnhem ) met Duitsland ( Emmerich )zit een Mazda Dealer Karl Drost ( tel 02822 97087 )waar ik mijn alu acenten heb laten monteren.
Dit kon op afspraak ook op zaterdag ochtend ( 1 kopje koffie en een rondje dorp ca 1 uur ).
Kosten Rotatie Emblem F152-V4-350F  Euro 115,88
Kosten Lufteinlass       F152-V4-300F  Euro 234,32
Montage                                         Euro  52,20
Koffie = gratis
Van te voren worden de delen besteld ( eerst na overmaking van de materiaal kosten ).
Email adres Karl Drost [Karl.Drost@t-online.de]
- Van jos (SuperForumposter) op 10-12-2004 12:09
Ik heb de spullen besteld bij "mazdatrix.com". Ik heb ze zoals elders al beschreven in dit forum besteld via een bevriende, hier in nederland gelegerde, amerikaanse afcent aalmoezenier. Voor het hele setje, dus luchtinlaat-accenten plus rotor-accent inclusief verzending EUR 242,-- gerekend aan een dollarkoers van 85 cent. Dus nu komt dat neer op EUR 212,--. Tel uit je winst.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 10-12-2004 15:57 Edited 10-12-2004 16:14
Voor het gemak:

http://www.mazdatrix.com/8exterior1.htm  (195$)

Goedkoper (kunststof) : een seller op rx8club.com:

http://www.rx8club.com/showthread.php?t=37845 (109$, of 89$ als je voor 31/12 besteld)
Er is meer keus dan bij Mazda zelf (o.a. gun metal mica). Ze zien er best wel goed uit (de standaardkleur):
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 13-12-2004 11:34
Mooie link. Ongelooflijk wat er allemaal te koop is.
Dit gaat geld kosten. Nu nog een keus zien te maken.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-12-2004 16:29
Sorry dat ik je op kosten jaag. Misschien moet ik een aparte forumsectie maken, die noemen we dan "Dat gaat geld kosten". Als je dan even krap bij kas zit, of je hebt jezelf onvoldoende in de hand, hoef je alleen die sectie maar te mijden.  ;-)
- Van Outjer (Circuitverslaafde) op 14-12-2004 11:30
Goed idee , want ik heb gisteren een dvd-spler met ingebouwd 7-inch lcd scherm gekocht voor 249 euro bij Heuts (zie heuts.nl) voor de kinderen.(Ik had voor dit geld natuurlijk ook die mooie inlaatvinnetjes kunnen kopen.) De speler past heel mooi tussen de rugleuningen van de voorstoelen (omdat de RX 8 zo breed is tussen de voorstoelen) Heb ik zonder ,dat ik een HP of een Upgrade heb, toch ook een schermpje in de auto.
Omhoog Onderwerp Algemeen / RX-8 discussie / Zelf doen?

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill