Niet aangemeldRX8NL.COM
Forum Hulp Zoek Registreren Aanmelden
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / ook mooi: 350Z
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-06-2004 14:39
Onderweg naar de aankoop van de RX-8, kwam ik deze tegen. Natuurlijk weet ik waarom ik de RX-8 gekozen heb, maar ik vind de 350Z nog steeds mooi......
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-06-2004 14:50
.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-06-2004 14:52
..
- Van Eric (ForumPro) op 06-06-2004 19:48
Mooi? DIT IS PAS MOOI!!!!!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-06-2004 20:05
O, gaan we het nu over de tweede auto hebben (derde in ons geval)?
- Van Eric (ForumPro) op 06-06-2004 20:26
Wat echt mooi was? Dit, met al mijn lief en leed er in gestoken.
- Van Eric (ForumPro) op 06-06-2004 20:33
Ondanks het formaat van de auto, was het wel een heeeeeele grote foto.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-06-2004 20:38
Ik vind mijn bewerking van jouw foto mooier. Zeg het maar......
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 06-06-2004 20:40
En je hebt gelijk, hij is heeeeeeeel erg mooi.
- Van Eric (ForumPro) op 08-06-2004 19:41
Mazda 929, ook heel zeldzaam en beslist apart voor zijn tijd, maar wat vinden we er nu van ??????
Bijlage: 929 (83k)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 11-06-2004 18:02
Volgens mij vond ik 'm toen ie nieuw was al niet fraai. Bij Topgear zou hij denk ik ook uiterst links op het prikbord (de cool wall) belanden, als een seriously uncool car ;-) .
P.S. De rx-8 staat gelukkig wel bij de cool cars:
http://www.bbc.co.uk/topgear/coolwall/cool.shtml
- Van CoolDragon (Powerposter) [nl] op 13-06-2004 09:40 Edited 13-06-2004 10:00
Beste allemaal,

graag jullie ervaringen van de RX8 HP in nat en sneeuwachtig weer.ik heb ook de top gear gezien en hoorde dat ze de rx8 veel meer een rijdersauto vinden dan de 350Z. Ik ben nu in de race voor een nieuwe auto(ben nu trouwens in het bezit van o.a. nog een liefhebbersauto een 1996 mazda 323F BA 2.0iV6 GT, die ik overigens zal houden als hobbyautootje) en het gaat tussen de volgende:Mazda RX8, Nissan 350Z, mitsubishi EVO8 en een totaal andere auto: Lexus RX300(er is laatst een vriend van mij overleden op de A12 bij een auto ongeluk en deed me toch wel een beetje nadenken of ik wel een snelle auto nodig heb..maar ja het bloed kruipt toch waar het niet laten kan). In de supertest van autovisie kwam de nissan glorieus als winnaar naar voren , waar zij juist claimden dat de nissan veel meer een rijdersauto was dan de RX8.ook kwam vor mij toch een belangrijk punt naar voren qua veiligheid: de mazda was bij droog weer erg goed, maar toen het begon te regenen begon hij een verraderlijk karakter te vertonen en heel erg instabiel en onvoorspelbaar terwijl de nissan dat niet was. ook wil ik jullie vragen of jullie je ergeren aan het tekort aan trekkracht bij lage toeren tallen.Ook in de laatste autovisie:de rx8 haalt op de rollerbank bij lange na niet de opgegeven 192 pk, maar "slechts 180 pk(het ging hier over de normale versie).... Qua uiterlijk vind ik de RX8 echt super, alleen vond ik persoonlijk de afwerking van het interieur wat minder(het soort plastic is identiek aan dat van een mazda6). ik probeer jullie prachtige auto's echt niet af te kraken, maar ik zou graag willen weten of mijn twijfels over de auto gegrond zijn of niet.afwegingen vd andere auto's: evo:saai uiterlijk en interieur, nissan:slechts 2 zitplaatsen,uiterlijk minder mooi dan de rx8, interieur plastic is zelfs identiek aan dat van een nissan micra!!! lexus:tja hij is niet snel maar het rijdt wel super

alvast bedankt voor jullie adviezen!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-06-2004 13:58 Edited 13-06-2004 14:01
Hoi CoolDragon,

Ik heb persoonlijk nog geen ervaring met sneeuw (kreeg die van mij pas 5 weken geleden), maar van wat ik van de anderen hoorde is dit een regelrechte ramp. Misschien kunnen zij je hier meer over vertellen.
Ik heb al wel een keer bij zeer harde regenval, ongeveer dwars op de snelweg gestaan. Het was de tweede dag dat ik 'm had, reed (ietsje te hard) op de linkerbaan van de snelweg alwaar plotsklaps voor me heel hard geremd werd. Ik remde uiteraard ook, stuurde vrij fel naar rechts omdat ik daar ruimte zag, kwam in aquaplanning en had even een paar meter geen grip. Ik was heel blij met mijn grip- en slipcursus die ik een paar weken ervoor had gevolgd (speciaal omdat we over dit effect gelezen hadden), maar weet daarbij dat het DSC systeem me geholpen heeft. Ik wijt het hele gebeuren aan mijn te hoge snelheid onder de omstandigheden, mijn stupide stuur/remreactie in combinatie met de brede banden op een kletsnatte weg met spoorvorming. Het was een mooi "leermoment", weet nu wat er kan gebeuren en dat dat in principe best op te vangen is. Je moet alleen niet (veel) te hard op een nat wegdek een bocht door willen gaan. Ik vind dan ook dat Jeremy Clarkson een beetje overdrijft. Als je je overal keurig aan de max.snelheid houdt, zul je nooit lasthebben van het "kwispelen" van de 8. :)
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 13-06-2004 14:01
Awel CoolDragon,
ik kan je maar 1 gouden raad geven: go for the 8! De looks zijn uniek, het interieur is fantastisch (weet je hoeveel ze bij mercedes voor een bicolor lederen interieur vragen?) en het rijden is een droom. Zelfs mijn man, die zijn hele leven een mercedes-freak is geweest, heeft zich nu bekeerd. Ga proefritten doen en ondervind het aan den lijve. Mijn 8 is nu nog in z'n inrij-periode , maar ik kan je garanderen dat, wanneer je het gaspedaal induwt, het beestje vooruit wil. Wat de Nissan betreft, ik vind het een mooi karretje, maar het valt niet op! Bovendien is het een 2-zitter, dus wanneer je kinderen krijgt, sta je daar. Ik spreek uit ervaring, ik heb 2 koters, vandaar dat ik mijn MX5 heb weggedaan. Mitsubishi: daar zou ik afblijven, de naam alleen al bezorgt me koude rillingen en wat de Lexus betreft, Lexus maakt mooie wagens, maar niet te vergelijken met de 8 (totaal ander genre). Bij Jambers was er ooit eens een oud ventje dat de lotto had gewonnen: woonde in een kast van een villa en in de garage stond een mazda, waarop Jambers vroeg waarom hij geen mercedes of BMW aanschafte. Het mannetje antwoordde: "Amoar meniere, woarom zouk'ek mej nen nanderen otto moet'n koepn? En gelijk had ie...
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-06-2004 15:37 Edited 13-06-2004 15:38
De 350Z is geweldig op de snelweg, de boulevard en voor de deur. Meer vermogen (ook handig op feestjes) en stoerder dan de RX-8.
De RX-8 is technisch veel meer bijzonder. Trekt veel mensen aan die kicken op high-tech en bijzondere techniek.
De 350Z is dus stoer. Trekt veel mensen die look en imago belangrijk vinden.

De RX-8 is sneller in de bochten, de 350 sneller rechtuit.

Het zijn allebei geweldige auto's. En ook allebei veilige auto's.

"ook wil ik jullie vragen of jullie je ergeren aan het tekort aan trekkracht bij lage toerentallen."

Er is feitelijk geen tekort. Deze vraag zou je ook niet stellen aan Schumacher, hoewel zijn wagen lijdt aan hetzelfde "euvel" als de RX-8: een relatief laag koppel. Een beetje diesel heeft al meer koppel als een formule-1 wagen, maar ik denk niet dat hij daar een probleem mee heeft.
Koppel is leuk als je een vrachtwagen uit de prut moet trekken. Koppel is niet van belang, en al helemaal niet bij sportieve wagens.

Als je tijd hebt moet je dit eens lezen:
http://www.yawpower.com/tqvshp.html
- Van CoolDragon (Powerposter) [nl] op 13-06-2004 19:52
hoi leo,

ik moet toch zeggen dat koppel bij tussensprintjes toch wel degelijk van belang is...daarom zal je met je rx8 toch moeite hebben met opgefokte tdi'tjes in de stad of bij een 80-120 sprintje..die hebben per direct een fikse duw in de rug en met een hoge toernmotor zal je daar toch even op moeten wachten..als je genoeg tijd en ruimte op de weg hebt zal je ze uiteindelijk heel erg lekker voorbijgaan, maar in het begin mis ik bij de rx 8 toch het directe reageren op het gas zoals ik in mijn bmw wel heb...

ik heb wel met regelmaat gehoord over rx8 bezitters in amerika die ook klagen over tekort aan power en over power in het algemeen dat er vrij weinig opties zijn om je rx8 eenvoudig sneller te maken..de meesten lepelen er het oude blok van de rx7 in(rotary met twin turbo) of een 3 rotor...die vermeerdert het vermogen en koppel met 50% omdat er een 3e rotor en dus zo'n 650 extra cc in zet..kom je dus uit op zo'n 340 pk en 300 Nm uit..maar vraag me niet wat zo;n ingreep hier in NL zou kosten.....voor mij hoeft die auto niet supersnel te zijn hoor, maar een klein groter duwtje in de rug bij gasgeven zou welkom zijn..misschien dat een uitlaat systeem en een cai met sportfilter zou helpen

techniek van de rx8 en het geluid vind ik echt super!
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 13-06-2004 21:18
CoolDragon wrote:
> > ik moet toch zeggen dat koppel bij tussensprintjes
> toch wel degelijk van belang is...daarom zal je met
> je rx8 toch moeite hebben met opgefokte tdi'tjes in
> de stad of bij een 80-120 sprintje..die hebben per
> direct een fikse duw in de rug en met een hoge
> toernmotor zal je daar toch even op moeten
> wachten..

Gewoon even terugschakelen, hoger in z'n toeren houden, want tussen 5000 en 7000 gebeurt er ineens van alles. Je hoort het en je voelt het. Inderdaad niet echt een superduw in je rug, maar je voelt hem trekken en het gaat heeeeeeeeeel lang door. De keren dat ik me heb laten verlagen tot het meedoen aan een "wedstrijdje" met zo'n opgefokt TDItje, heb ik "gewonnen". Ze zijn inderdaad sneller weg, maar verliezen tijd omdat ze veel eerder moeten schakelen. Voordat je gaat inhalen, ook even terugschakelen en je bent er in mum van tijd voorbij.
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 16-06-2004 19:31
Je hebt gelijk Caecil,

De 8 zet niet zo snel aan, maar eens op dreef is hij niet meer te houden. Het leuke is dat de tegenpartij eerst denkt van: pffft is dat het nu, en dan sloef je ze op je dooie gemakje voorbij, zonder moeite. Mijn bevallige echtgenoot heeft een iets agressievere rijstijl dan ikzelf en ik kan je garanderen, dat als je durft, je wèl de duw in de rug voelt!
- Van CoolDragon (Powerposter) [nl] op 19-09-2004 08:26
leo wrote:

> Volgens mij vond ik 'm toen ie nieuw was al niet
> fraai. Bij Topgear zou hij denk ik ook uiterst
> links op het prikbord (de cool wall) belanden, als
> een seriously uncool car ;-) .P.S. De rx-8 staat
> gelukkig wel bij de cool cars:
> http://www.bbc.co.uk/topgear/coolwall/cool.shtml


beetje raar nu, jeremy clarkson vond em niet zo, maar die andere gast vond hem helemaal te gek(350Z), maar het meest opvallende is, top gear heeft de 350Z wel uitgeroepen tot sportscar of the year 2003/2004?snap er nu helemaal niks meer van :s
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 21-09-2004 21:27
Waar staat dat? Ik kan er op de topgear website niks over vinden..
Ben wel nieuwsgierig naar de motivatie....
- Van MattFast (SuperForumposter) [nl] op 22-09-2004 19:03
Voor een sportwagen/GT vind ik dat de RX-8 ook wel wat trekkracht onderin mist. Een Seat Cupra R heeft meer koppel en is dan ook sneller weg. Staat zo kut als je met je blitse RX-8 het verliest van een hot hatch..

Tuurlijk kan je terugschakel enz, maar een auto moet ook interessant zijn waar je ook lekker mee kunt accelereren zonder hoog in de toeren te moeten klimmen. Maakt de rit namelijk wel wat vermoeiender (jaja, ook zeker leuker; I know). Want er zullen genoeg mensen zijn die de RX-8 voor dagelijks gebruiken en dan kan ik het me voorstellen dat mensen toch meer naar de 350Z neigen vanwege het 'rustiger' karakter
- Van CoolDragon (Powerposter) [nl] op 02-10-2004 08:50
leo wrote:

> Waar staat dat? Ik kan er op de topgear website
> niks over vinden..
> Ben wel nieuwsgierig naar de motivatie....


je kan het filmpje downloaden via bittorent ofzo, als ze de rx8 tegen de 350z testen..jeremy clarkson vind de rx8 helemaal te gek als drift auto , maar toen het ging regenen kwam hij terug op zn oordeel...vond het te weinig controleerbaar...hij vond de 350z helemaal niks, maar die jonge gast vond hem echtte gek...ze hadden ook precies dezelfde rondetijden op het circuit door the stig gereden.

de award staat in het top gear jaar boek(tijdschrift) kan het wel een keer laten zien op een meeting of moeten een keer ergens afspreken. zou sowieso caecil bellen als ik mn A4 cabrio binnen heb
- Van GirlyRX8 (Powerposter) [be] op 02-10-2004 19:03
Eerlijk gezegd ben ik wat verbaasd over jullie commentaren. We (ik en mijn eega) hebben al tegen vele wagens 'getrokken' en we moeten de eerste die mee kan nog tegenkomen (natuurlijk moet je dat niet tegen een ferrari of iets dergelijks proberen), laatst kon er zelfs een porsche niet mee. Ik heb mijn eega eerst wel wat instructies moeten geven over hoe je met de 8 moet rijden. Hij had vroeger met een alpha romeo gereden en die rijstijl probeerde hij toe te passen bij de 8. Eigenlijk is het vrij simpel: je moet de auto 'voelen' en dan zijn er weinigen die mee kunnen hoor! (ofwel kozen we telkens slechte chauffeurs uit om tegen te racen)
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 02-10-2004 21:04 Edited 02-10-2004 21:06
De Clarkson test van de RX-8 is bij de meeste fans natuurlijk gevoeglijk bekend. Inmiddels lijkt duidelijk te worden dat de banden een belangrijke rol spelen bij het wat meer onvoorspelbaar worden van het rijgedrag van de RX-8 bij nat wegdek. De 350Z lijdt op een natte weg aan precies hetzelfde euvel, en die rijdt standaard heel toevallig op precies dezelfde banden. Dat ze dat Top Gear niet is opgevallen hangt samen met het weer op het moment dat ze de auto testen. Testen onder identieke omstandigheden is bepaald geen sterk punt van Top Gear.  Ze doen wel alsof (zogenaamd altijd dezelfde chauffeur op dezelfde baan), maar wachten op een droge baan, of altijd testen op een natte is waarschijnlijk te duur.
- Van CoolDragon (Powerposter) [nl] op 02-10-2004 22:40
@GirlyRX8>>>volgens mij trekt matt fast zijn conclusie uit een vergelijkingstest uit autoweek einde vorig jaar, rond de sinterklaas/kersttijd , toen er een vgl test werd uitgevoerd tussen een seat leon topsport(dus niet eens de cupra-R maar de "gewone 180 pk turbo) en de rx-8 HP moest het op alle sprintjes tegen deze auto afleggen, op de 0-100 sprint na....dat zou je natuurlijk niet verwachten van een auto die 2 keer zoveel kost als de seat....vooral met de tussensprints werd de rx-8 finaal zoekgereden door deze auto...
maar ja, zag gisteren weer een rx-8 hp rijden en dat geluid...maakt toch alles weer goed....rijdt natuurlijk in iets veel uniekers dan zo'n doorsnee lease bak als de seat leon ;)

als ik tussen die 2 zou moeten kiezen was het voor mij ook makkelijk hoor..dan schakel ik wel terug naar 2 of 3 om even later langs de seat te komen heheheeh
- Van CoolDragon (Powerposter) [nl] op 02-10-2004 22:42
leo wrote:

> De Clarkson test van de RX-8 is bij de meeste fans
> natuurlijk gevoeglijk bekend. Inmiddels lijkt
> duidelijk te worden dat de banden een belangrijke
> rol spelen bij het wat meer onvoorspelbaar worden
> van het rijgedrag van de RX-8 bij nat wegdek. De
> 350Z lijdt op een natte weg aan precies hetzelfde
> euvel, en die rijdt standaard heel toevallig op
> precies dezelfde banden. Dat ze dat Top Gear niet
> is opgevallen hangt samen met het weer op het
> moment dat ze de auto testen. Testen onder
> identieke omstandigheden is bepaald geen sterk punt
> van Top Gear.  Ze doen wel alsof (zogenaamd altijd


Leo, denk je dat het probleem opgelost zou worden als er bv bridgeston S-03 pole positions onder gezet zouden worden?ben daar nl heel erg benieuwd naar....is er al iemand die de banden heeft vervangen voor iets "beter" dan de standaard bridgestones die eronder zitten?mag je bij de levering niet kiezen?bij de levering van mn audi A4 cabrio zou hij standaard op sport conti's geleverd worden, maar die wilde ik PERSE niet...kon daarna dus gewoon kiezen uit elk merk dat ik wou..heb (vooral op deze auto afgestemd) gekozen voor michelin pilot sport II

> dezelfde chauffeur op dezelfde baan), maar wachten
> op een droge baan, of altijd testen op een natte is
> waarschijnlijk te duur.

- Van soichiroscorpio (Beginner) op 19-10-2004 19:13
de Chrystler Crossfire is ook zo mooi.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 19-10-2004 19:34
Crossfire cabrio zou eerder mijn keuze zijn.
- Van Leo (Rotary SuperSpammer) [nl] op 22-10-2004 14:19 Edited 22-10-2004 15:55

>Leo, denk je dat het probleem opgelost zou worden als er bv bridgeston S-03 pole positions onder gezet zouden worden?


Ik zou het niet weten, ik ben zeker geen bandenexpert. Het enige zinnige dat ik er over kon zeggen heb ik al gezegd. De standaard geleverde banden zijn prima voor Californie, maar in West-Europa niet optimaal. Blijft de vraag open welke banden je beter onder een RX-8 kunt zetten. Maar ja, met zo'n nieuwe auto duurt het even voor er ervaringsgegevens komen. De club beschikt nog niet over voldoende fondsen om bij wijze van proef diverse RX-8 banden onder de RX-8 te zetten.  ;-)
De AutoMaxx 8  en die van Rasputin zijn de enige wagens met andere banden, voorzover ik weet. En dat ook nog maar kort.
- Van Caecil (Rotary SuperSpammer) [nl] op 05-12-2004 11:36 Edited 05-12-2004 12:04
Back on topic:

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2877

En hij blijft mooi!!!!!
- Van sebas (Deelnemer) op 08-12-2004 08:50
300pk! Jummie...
Omhoog Onderwerp Algemeen / Andere auto's / ook mooi: 350Z

Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill